2013-04-08, 13:46
Medlem
BarbequeMarinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Ingen vet, ingen vet, ingen vet, ingen vet, ingen vet, osv osv osv osv osv.

LTC går upp och ner 2 dollar varje dag typ. Det gick från 0.5 dollar till 5 dollar förra veckan.

Jag satsar iallafall på LTC.

Självklart vet ingen. Vill bara höra hur ni tänker kring LTC.
Själv tror jag det kommer öka, men inte komma i närheten utav vad BTC är värt.
Citera
2013-04-08, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbequeMarinad
Självklart vet ingen. Vill bara höra hur ni tänker kring LTC.
Själv tror jag det kommer öka, men inte komma i närheten utav vad BTC är värt.

Om BTC lyckas, kommer det spilla över på altcoins. Om BTC failar, kommer folk söka skydd i altcoins.

LTC är näst största altcoinvalutan. Så LTC borde gå upp i vilket fall. Så tänker jag iaf..
Citera
2013-04-08, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe.patriot
Om man vill köpa 1 bitcoin, vart vänder man sig till då?
Finns det seriösa återförsäljare?

Kommer vara mitt livs sämsta affär förutom telia aktien men just nu behöver jag köpa en.

Finns det någon som vet en hemsida?

Undrar samma sak! Värdet bara ökar och ökar och jag vet inte hur man köper!
Citera
2013-04-08, 13:59
Medlem
Ovcharkas avatar
Vad händer när (om) stora massa får upp ögonen för BitCoins? Kommer priserna stiga då i.o.m. att efterfrågan ökar? För så vitt jag vet är det väldigt få som vet om Bitcoins existens...
Citera
2013-04-08, 14:05
Medlem
Någon som vet vad valutakursen är på paypal ?

Skulle vilja köpa lite ltc och de kan inte köpas i euro så någon som vet hur mycket dollar jag får för typ 100 euro ?
Citera
2013-04-08, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Vad händer när (om) stora massa får upp ögonen för BitCoins? Kommer priserna stiga då i.o.m. att efterfrågan ökar? För så vitt jag vet är det väldigt få som vet om Bitcoins existens...

Jag är ju ingen ekonom, men jag kan inte se något annat än att värdet kommer att öka lavinartat eftersom tillgången förblir begränsad.

Hur köper man ltc? Är processen snabbare än om man vill köpa bitcoins?
Citera
2013-04-08, 14:26
Medlem
BarbequeMarinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gest
Jag är ju ingen ekonom, men jag kan inte se något annat än att värdet kommer att öka lavinartat eftersom tillgången förblir begränsad.

Hur köper man ltc? Är processen snabbare än om man vill köpa bitcoins?
Har läst (har ej källa) att LTC tar mellan 10-20 minuter medans BTC kan ta upp till en timma för en transaktion att genomföras.
Citera
2013-04-08, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbequeMarinad
Har läst (har ej källa) att LTC tar mellan 10-20 minuter medans BTC kan ta upp till en timma för en transaktion att genomföras.

Men hur köper man dem? Måste man registrera något konto någonstans? Var ska jag börja?

BTC tar flera dagar på sig för att registrera mitt konto och under tiden ökar värdet på btc och jag kan inte göra något.

Tar ltc också tid innan man kan köpa?
Citera
2013-04-08, 14:34
Bannlyst
Fan, har använt mig av mercabit.eu nu ett tag för att växla ukash mot btcs (10,5%+0.06 i avgift). Men deras öppetider är ju överjävliga. Finns det några andra sidor som erbjuder samma tjänster?
Citera
2013-04-08, 14:38
Medlem
BarbequeMarinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gest
Men hur köper man dem? Måste man registrera något konto någonstans? Var ska jag börja?

BTC tar flera dagar på sig för att registrera mitt konto och under tiden ökar värdet på btc och jag kan inte göra något.

Tar ltc också tid innan man kan köpa?

Jadu, har skrivet det tidigare i tråden. mtgox.com / bitstamp.net är 2 stora sidor. Jag har gjort konton där dock inte köpt något.

Något som jag har märkt när jag minar LTC är att sharsen blir mycket mycket snabbare confirmed, än vad BTC tar.
Citera
2013-04-08, 15:30
Medlem
HappyEndingss avatar
Enligt media är detta en bubbla. Stämmer det? Och i så fall, vid vilket prisläge bör man dra sig ur? Vore ju kul att tjäna en slant innan bubblan spricker.
Citera
2013-04-08, 15:31
Medlem
HappyEndingss avatar
Hur pass lönt är det att syssla med mining nuförtiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in