2013-04-08, 06:12
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gest
Måste man registrera sitt konto på Mt.Gox (eller liknande)? Är inte bitcoins privat? Läste någonstans att det var halvprivat men förstod inte grejen. Vill någon här förklara?

Hur skaffar man sig en "utility bill" om man inte har en sådan? Och varför måste man vänta så länge innan man kan få sitt konto registrerat?

Frustrerande att se att värdet har fördubblats sedan jag försökte skapa mitt konto. Dessutom står det fortfarande att det är klart "inom 10 dagar" såhär 8 dagar efter registreringen..
Jag _TROR_ att folk kan ha sina pengar på de där sidorna / ha ett registrerat konto som hanterar dem där istället för att ha dem lokalt. Eller något. Någonting finns det ju uppenbarligen som lockar för folk att ha dem så iaf. Antar att jag inte borde svara då jag inte vet varför.

Vet inte varför jag säger något alls. Ska gå och lägga mig nu.
Citera
2013-04-08, 07:21
Medlem
Whoaa.... allt tyder på att bitcoins fortsätter att stiga....Hur förvarar ni era btc? Jag har dem på blockchain och sr. För ett tag sen råkade jag slarva bort inloggningsuppgifter till min virtuella plånbok, så resten av coinsen är borta :/ lost in cyberspace... Känns surt... känslan när man blivit av med större summa pengar... men men, man lär sig av sina misstag
Citera
2013-04-08, 08:56
Medlem
Swe.patriots avatar
Om man vill köpa 1 bitcoin, vart vänder man sig till då?
Finns det seriösa återförsäljare?

Kommer vara mitt livs sämsta affär förutom telia aktien men just nu behöver jag köpa en.

Finns det någon som vet en hemsida?
Citera
2013-04-08, 09:06
Medlem
WeeMaans avatar
Sjukt vad den stiger, ligger på över 170USD nu. Spricker 200 innan veckans slut?
Citera
2013-04-08, 09:18
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMaan
Sjukt vad den stiger, ligger på över 170USD nu. Spricker 200 innan veckans slut?

200Usd garanterat innan veckan är slut. Tror jag iaf
Citera
2013-04-08, 09:20
Medlem
Smakkers avatar
Jag har blockchain.info plånbok, om jag vill sälja mina bitcoins direkt på blockchain, kan jag då sätta över dem till ett paypal-konto, eller hur sker insättningen från blockchain till mitt bankkonto?
Senast redigerad av Smakker 2013-04-08 kl. 10:01.
Citera
2013-04-08, 10:11
Medlem
BarbequeMarinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smakker
Jag har blockchain.info plånbok, om jag vill sälja mina bitcoins direkt på blockchain, kan jag då sätta över dem till ett paypal-konto, eller hur sker insättningen från blockchain till mitt bankkonto?

Du måste väl växla över BTC till EU/USD/SEK w/e först. sedan till ditt konto.

Det kan man köra på dessa sidor
Mt.Gox

BitStamp
Citera
2013-04-08, 12:20
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
200Usd garanterat innan veckan är slut. Tror jag iaf

185 dollar nu, fan kanske spräcker 200 redan idag.
Jag som kände mig riktigt nöjd när ja sålde på 135 dollar förra veckan..
Citera
2013-04-08, 12:30
Medlem
Elacks avatar
På Swedbanks hemsida när man lägger till en ny internationell bank så står det; Mottagarens ID och Betalarens ID. Vad i helsike ska jag skriva in där ifall jag köper via Bitstamp?
Citera
2013-04-08, 13:27
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elack
På Swedbanks hemsida när man lägger till en ny internationell bank så står det; Mottagarens ID och Betalarens ID. Vad i helsike ska jag skriva in där ifall jag köper via Bitstamp?

Jag har betalat till Bitstamp via Swedbank. Allt jag kan säga är att fylla i allt du har uppgifter om. Resten är struntsamma. Skulle tro att ID bara är namnet, så skriv nåt passande... Huvudsaken är att BIC-nummer och allt annat sånt väsentligt är ifyllt...
Citera
2013-04-08, 13:30
Medlem
BarbequeMarinads avatar
Tror ni BTC komer fortsätta öka i värde? Kommer priset sjunka då ASIC maskinerna kommer mer och mera till användning?

Dessutom, LTC det har ökat med 1 USD på 1 dygn. Tror ni LTC är värt att satsa på?
Citera
2013-04-08, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbequeMarinad
Tror ni BTC komer fortsätta öka i värde? Kommer priset sjunka då ASIC maskinerna kommer mer och mera till användning?

Dessutom, LTC det har ökat med 1 USD på 1 dygn. Tror ni LTC är värt att satsa på?

Ingen vet, ingen vet, osv osv osv.

LTC går upp och ner 2 dollar varje dag typ. Det gick från 0.5 dollar till 5 dollar förra veckan.

Jag satsar iallafall på LTC.
Senast redigerad av bullgnome 2013-04-08 kl. 13:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in