Citat:
Ursprungligen postat av Floppsen
Bitcoins är fan nyttigt!
Köpte några coins här om dagen för att köpa lite knark. Nu har de ökat så mycket i värde att det inte är värt att köpa knark för skiten. Så nu får de ligga tills jag hittat något bättre att göra för dem/priserna på silkroad justeras.
Har du kvar BTC är de ju värda mer knark än förut?
Citat:
Ursprungligen postat av Utled
Men att priserna på bitcoinsen stiger - påverkar det ens? Vi säger att standardpriset på en femma gräs är 1 bitcoin. När valutan stiger, anpassar sig gräspriset. Så när bitcoinen kostar dubbelt så mycket som den gjorde innan kostar gräset hälften så många bitcoins.
Eller?
(Ångrar för övrigt att jag inte köpte på mig mer innan.

)
Knarkpriset styrs väl som allt annat av dollar och euron medan små svenska inrikesaktörer sätter rimligen sina priser efter kronan. Dvs vill dom begära 100sek/g men handelsvalutan är BTC räknas 100kronor om till BTC som sen blir skyltpriset, priset sätts alltså INTE i bitcoin utan omvandlas till bitcoin med jämna mellanrum eller dagligen då det är handelsvalutan.
Knarkpriser i Bitcoin ställer till det för många märker jag, enkla regler så kanske någon förstår:
1. Priset sätts inte i Bitcoin men affären görs med bitcoins.
2. Bitcoins värde går upp och ner, äger du bitcoins går dess värde upp och ner mot allt annat som knark, dollar, euro och kronor. Detta är valutarisk, valutaspekulation eller en investering hur man nu ser det.
3. Vill du inte ta valutarisken eller ser dina bitcoins som en investering bör du omsätta dessa så fort som möjligt dvs handla eller växla. Växla är också en handel. Köper du Bitcoin på morgonen för att handla på eftermiddagen är priset garanterat oförändrat eller justerat endast svagt åt endera hållet men håller du i Bitcoin över tid så spekulerar du med automatik i valutan vi kallar Bitcoin och det eventuella knark du tänkt handla kan kosta både mer och mindre då priset enligt regel 1 INTE sätts i Bitcoin! (Om eller när Bitcoin stabiliseras kommer också priser att sättas efter valutan men det gäller inte nu).