2020-08-28, 19:56
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxkaviar
Vi ger redan bistånd till Libanon.

Det finns miljoner sätt att förhandla både ekonomiskt och politiskt.

Ja men det är ju det jag skrev. Sverige ger bistånd till Libanon men denna bistånd ges pga att Sverige och svenska bolag får då allt ifrån skattelättnader till andra typer av ekonomiska privilegier. Den ges inte vara sådär, enbart för att Sverige vill vara snälla.

Därför kan Sverige inte bara säga att ta tillbaka Alikhanarna eller så slutar vi ge bistånd. Det hade kostat mer än vad de ha de smakat. En sak är om de skulle skickas tillbaka till Somalia, där svenska bolag inte har mycket att hämta, en annan sak är Libanon som ändå är ett betydligt rikare land än Somalia med en marknad som gör att svenska bolag kan tjäna pengar.

Sedan är ju inte Alikhanarna ett sånt stort problem att man är villiga till att skapa onödiga ekonomiska konflikter med Libanon.
Citera
2020-08-28, 21:13
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St.rock
Fast de kallar sig inte för kurder de kallar sig för araber och ibland mhallamier eller araber från Turkiet. De är klaner men de är inte kriminella i mellanöstern och har ingen makt alls i mellanöstern så de gör absolut ingen skada i mellanöstern som dom gör i Sverige.

De är inte förtryckta pågrund av krim eller annat förutom att de helt enkelt inte är ifrån Libanon så som både syrier och palestinier blir förtryckta och är andra eller tredje klassens medborgare. Libanon är ett rasistiskt och sekteristiskt land med ett sekteristiskt system från topp till tå så det är inget konstigt. Det jag vill säga här är att de är inga kurder och kallar sig inte för kurder, det finns kurder i Libanon men de är inte samma folk de är två olika folkgrupper. Och jag vill även säga att dessa klaner är små och absolut inte kriminella eller mäktiga i mellanöstern.
Hur kan det då komma sig att dom är kriminella här? Har du nån gissning om det?
Citera
2020-08-28, 21:42
Medlem
dem har våld kapacitet och personer bakom sig , vänta bara tills dem börjar tänka outside the box
Citera
2020-08-28, 21:53
Medlem
Mr1931s avatar
Var det inte en ur klanen som dog i vattenskoterolyckan i Lerum i somras?
Citera
2020-08-29, 00:06
Bannlyst
Ni flashbackare e så jävla korkade. Tror ni araber har kapacitet till ta över en hel storstad som göteborg? Har ni ens träffat araber? De har skitlåg iq. Varje interaktion med en arab ger mig insikt om att de har inte mental kapacitet till annat än städa, laga pizza osv! De har inte ens kapacitet till organisera ett land ordentligt!
Jag ska tala om för er vem som tar över göteborg iframtiden o d inte nån iq befriad kriminell från afrika/arabland/östeuropa.
Den som kommer ta över storgbg är tippar jag på nån skitsmart iranier elr nån walter white typ från breaking bad. Livet är ett schackspel o d bara de smarta som vinner långsiktligt. Alla kriminella lowlifes kommer dö i graven utan nån större poäng med deras patetiska existens. Plus på allt de döda sin egen själ o hamnar i ni vet var i livet efter detta
Citera
2020-08-29, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxkaviar
Du vet inte vad du pratar om!

Frågar du många av Ali-Khan kallar de sig kurder.

Kurder kalla sig visst för just kurder, va fn pratar du om? Kurd från Irak, Kurd från Iran så brukar det låta.

Jämför fan inte Palestinier - och deras situation - eller etniska kurder - med Ali-Khan och relaterade klaner.

Vissa här på Flashback borde fan ha intellektuell licens för att kommentera.

jag kan slå vad om att du varken känner någon från den familjen eller ens vet vad mhallami betyder. De är arabiska klaner som tillhör ursprungligen den stora klanen Banu Bakr. Kurder kallar sig för kurder men ali khan, fakhro, simmo eller omeirat kallar sig inte för kurder så jag fattar inte var du fått detta ifrån. Vill du kanske sitta och claima dom för att du är kurd och vara stolt så gör det om du vill men ha fakta som stämmer med verkligheten och historien när du gör det. Det finns många kurder från libanon som levt i libanon i flera hundra år men de är inte ali khan eller någon annan familj från mhallami klanerna. Och jo dom blir förtryckta i libanon som libanesiska palestinier blir och får inte medborgarskap eller rättigheter och därför har många flytt till europa.
Citera
2020-08-29, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Hur kan det då komma sig att dom är kriminella här? Har du nån gissning om det?

Jag vet faktiskt inte men jag gissar på att de helt enkelt inte är lika stora eller starka som dom stora klanerna är där nere.
Citera
2020-08-29, 05:39
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av decodeme
Ni flashbackare e så jävla korkade. Tror ni araber har kapacitet till ta över en hel storstad som göteborg? Har ni ens träffat araber? De har skitlåg iq. Varje interaktion med en arab ger mig insikt om att de har inte mental kapacitet till annat än städa, laga pizza osv! De har inte ens kapacitet till organisera ett land ordentligt!
Jag ska tala om för er vem som tar över göteborg iframtiden o d inte nån iq befriad kriminell från afrika/arabland/östeuropa.
Den som kommer ta över storgbg är tippar jag på nån skitsmart iranier elr nån walter white typ från breaking bad. Livet är ett schackspel o d bara de smarta som vinner långsiktligt. Alla kriminella lowlifes kommer dö i graven utan nån större poäng med deras patetiska existens. Plus på allt de döda sin egen själ o hamnar i ni vet var i livet efter detta
Krävs ju ingen forskare för att luska ut hur man knullar det svenska systemet ostraffat.. Våld eller hot om våld räcker långt i cuck-landet..
Citera
2020-08-29, 07:03
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av decodeme

EXAKT!!
En svensk maffia kommer inom de närmaste 10-15 åren växa sig. Ledningen kommer bestå av etniska svenskar. Svenskar som idag arbetar inom affärsvärlden, militären och polisiärverksamhet.
Vi går mot extrem svårt ekonomiskt årtionde framför oss och då dyker alltid upp individer som är villiga att gå utanför lagen. Smarta individer(=svenskar) som skulle kunna varit företagsledare m m men som valt att ge sin in på den här banan.
Citera
2020-08-29, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allo1
Vilka är fakhru?
Men vet ni om de var några från dem som sköt bort Xteam från Göteborg?

Jag har hört att de umgås med Aha, Taha, som är bland de bland tyngsta i göteborg, stämmer det?

Att Taha om du menar Ahas bror så är dom inte speciellt tyngre än dom flesta som becknar, visst stod dom för en stor del av brasset och satt för en stor mängd men nu för tiden hör du inget utöver det som man hör om alla som lägger kassar! Man kan leva länge på rykten!!
Bergsjökille som växt upp med bröderna och släkten Acar, obs att det var på den tiden ropparna(dom blå) inte ens fanns på apoteket, men dom fanns i sopsäckar på Stjärnbildsgatan!!
Citera
2020-08-29, 10:14
Medlem
Il.Malizias avatar
Kan man inte utvisa alla/delar av den här släkten?
Eller är dem "svenska" i form av att ha fötts här/fått medborgarskap för länge sen?
Citera
2020-08-29, 11:08
Medlem
Farfarsfars avatar
Jag känner ett starkt sug att tvångsraka den gamle getabocken, klä honom i gummidräkt och släppa av honom på någon obskyr S/M homoklubb, bojad och gagballad. Ett minne för livet för den gode herr Ali Khan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in