Citat:
Man enas om att de är Mhallamier. Men ingen vet riktigt deras exakt etnicitet/er. Vissa säger statslösa-araber, andra kurder som konverterat till islam, eller att de är assyrianer. De talar i alla fall arabiska och är muslimer.
Vad jag har förstått ska de kalla sig kurder från Libanon. Men frågar ni kurder så håller dem inte med om att ali-khan är kurder.
De är inte klassade som araber i Libanon i vilket fall, och ses inte som Libaneser utan utbölingar. Och
Deras fenotyp är väldigt blandad om man ser på dem. Vissa ser ut som kurder, andra araber - sedan har några blå ögon. Det är väl en ganska mixat Mellanöstern/semitisk grupp som har starka släktband,
Och detta med "förtryckta" eller "förföljda" folk. Tittar vi på historien och grupper som klaner av romer, klaner som miri, al zein eller ali-khan eller judar är det inte konstigt att länder förföljer dem för deras omfattande kriminalitet och vägran att integrera sig i majoritetskulturen.
Det handlar snarare om att motarbeta de samhällen de får komma till än att vara en produktiv del.
Vad jag har förstått ska de kalla sig kurder från Libanon. Men frågar ni kurder så håller dem inte med om att ali-khan är kurder.
De är inte klassade som araber i Libanon i vilket fall, och ses inte som Libaneser utan utbölingar. Och
Deras fenotyp är väldigt blandad om man ser på dem. Vissa ser ut som kurder, andra araber - sedan har några blå ögon. Det är väl en ganska mixat Mellanöstern/semitisk grupp som har starka släktband,
Och detta med "förtryckta" eller "förföljda" folk. Tittar vi på historien och grupper som klaner av romer, klaner som miri, al zein eller ali-khan eller judar är det inte konstigt att länder förföljer dem för deras omfattande kriminalitet och vägran att integrera sig i majoritetskulturen.
Det handlar snarare om att motarbeta de samhällen de får komma till än att vara en produktiv del.
Fast de kallar sig inte för kurder de kallar sig för araber och ibland mhallamier eller araber från Turkiet. De är klaner men de är inte kriminella i mellanöstern och har ingen makt alls i mellanöstern så de gör absolut ingen skada i mellanöstern som dom gör i Sverige.
De är inte förtryckta pågrund av krim eller annat förutom att de helt enkelt inte är ifrån Libanon så som både syrier och palestinier blir förtryckta och är andra eller tredje klassens medborgare. Libanon är ett rasistiskt och sekteristiskt land med ett sekteristiskt system från topp till tå så det är inget konstigt. Det jag vill säga här är att de är inga kurder och kallar sig inte för kurder, det finns kurder i Libanon men de är inte samma folk de är två olika folkgrupper. Och jag vill även säga att dessa klaner är små och absolut inte kriminella eller mäktiga i mellanöstern.