2020-08-28, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxkaviar
Man enas om att de är Mhallamier. Men ingen vet riktigt deras exakt etnicitet/er. Vissa säger statslösa-araber, andra kurder som konverterat till islam, eller att de är assyrianer. De talar i alla fall arabiska och är muslimer.

Vad jag har förstått ska de kalla sig kurder från Libanon. Men frågar ni kurder så håller dem inte med om att ali-khan är kurder.

De är inte klassade som araber i Libanon i vilket fall, och ses inte som Libaneser utan utbölingar. Och

Deras fenotyp är väldigt blandad om man ser på dem. Vissa ser ut som kurder, andra araber - sedan har några blå ögon. Det är väl en ganska mixat Mellanöstern/semitisk grupp som har starka släktband,

Och detta med "förtryckta" eller "förföljda" folk. Tittar vi på historien och grupper som klaner av romer, klaner som miri, al zein eller ali-khan eller judar är det inte konstigt att länder förföljer dem för deras omfattande kriminalitet och vägran att integrera sig i majoritetskulturen.

Det handlar snarare om att motarbeta de samhällen de får komma till än att vara en produktiv del.

Fast de kallar sig inte för kurder de kallar sig för araber och ibland mhallamier eller araber från Turkiet. De är klaner men de är inte kriminella i mellanöstern och har ingen makt alls i mellanöstern så de gör absolut ingen skada i mellanöstern som dom gör i Sverige.

De är inte förtryckta pågrund av krim eller annat förutom att de helt enkelt inte är ifrån Libanon så som både syrier och palestinier blir förtryckta och är andra eller tredje klassens medborgare. Libanon är ett rasistiskt och sekteristiskt land med ett sekteristiskt system från topp till tå så det är inget konstigt. Det jag vill säga här är att de är inga kurder och kallar sig inte för kurder, det finns kurder i Libanon men de är inte samma folk de är två olika folkgrupper. Och jag vill även säga att dessa klaner är små och absolut inte kriminella eller mäktiga i mellanöstern.
Citera
2020-08-28, 15:31
Medlem
laxkaviars avatar
Du vet inte vad du pratar om!

Frågar du många av Ali-Khan kallar de sig kurder.

Kurder kalla sig visst för just kurder, va fn pratar du om? Kurd från Irak, Kurd från Iran så brukar det låta.

Jämför fan inte Palestinier - och deras situation - eller etniska kurder - med Ali-Khan och relaterade klaner.

Vissa här på Flashback borde fan ha intellektuell licens för att kommentera.

Citat:
Ursprungligen postat av St.rock
Fast de kallar sig inte för kurder de kallar sig för araber och ibland mhallamier eller araber från Turkiet. De är klaner men de är inte kriminella i mellanöstern och har ingen makt alls i mellanöstern så de gör absolut ingen skada i mellanöstern som dom gör i Sverige.

De är inte förtryckta pågrund av krim eller annat förutom att de helt enkelt inte är ifrån Libanon så som både syrier och palestinier blir förtryckta och är andra eller tredje klassens medborgare. Libanon är ett rasistiskt och sekteristiskt land med ett sekteristiskt system från topp till tå så det är inget konstigt. Det jag vill säga här är att de är inga kurder och kallar sig inte för kurder, det finns kurder i Libanon men de är inte samma folk de är två olika folkgrupper. Och jag vill även säga att dessa klaner är små och absolut inte kriminella eller mäktiga i mellanöstern.
Citera
2020-08-28, 16:17
Medlem
Citat:
Du vet inte vad du pratar om!

Frågar du många av Ali-Khan kallar de sig kurder.

Kurder kalla sig visst för just kurder, va fn pratar du om? Kurd från Irak, Kurd från Iran så brukar det låta.

Jämför fan inte Palestinier - och deras situation - eller etniska kurder - med Ali-Khan och relaterade klaner.

Vissa här på Flashback borde fan ha intellektuell licens för att kommentera.

Jag känner flera av dem, och de kallar sig verkligen inte kurder. Det är araber.
Citera
2020-08-28, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
"Någon annan skall göra jobbet"

Ja, är det inte därför vi betalar skatt? Så att staten skall kunna säkra våra gator genom att anlita poliser?
Som jag ser det så bidrar alla som betalar skatt till att bekämpa sådana här grupperingar.

Men du kanske föredrar att svenskar springer runt i Hammarkullen och skjuter på dom som dom tror är klanmedlemmar?
Du vet vad sådant leder till va?

Nu var ju mitt svar mer ämnat till de som efterlyser skottpengar och annat på kriminella.
Därav mitt att ”någon annan” ska göra jobbet. Dom själva ska sällan göra någonting. Utan andra ska göra det.
Och då räknas sällan poliser in i detta
Citera
2020-08-28, 16:46
Medlem
laxkaviars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Jag känner flera av dem, och de kallar sig verkligen inte kurder. Det är araber.

Nej, de ska tillhöra en grupp som härstammar från sydöstra Turkiet i Mardin som kallas Mhallami. Deras etniska ursprung är omtvistat. Men delar av folkgruppen ska ha bosatt sig i Libanon under Ottomanska rikets period.

Det är skit samma egentligen i mina ögon.

De ska repatrieras.
Citera
2020-08-28, 16:55
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Vi får väl ändra lagen då. Dra tillbaka medborgarskapet vid kriminalitet.
Ut med alla i familjen om någon begår brott.

Var ska du skicka dem? Deras tidigare värdländer vill inte kännas vid dem då de inte ses som varken Libaneser, kurder eller Syrier. Sverige och Tyskland är helt enkelt fast med dem och deras avkommor för all framtid.
Citera
2020-08-28, 16:58
Medlem
laxkaviars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Var ska du skicka dem? Deras tidigare värdländer vill inte kännas vid dem då de inte ses som varken Libaneser, kurder eller Syrier. Sverige och Tyskland är helt enkelt fast med dem och deras avkommor för all framtid.

via bistånd eller indragna sådana.
Citera
2020-08-28, 17:07
Medlem
2560ps avatar
Citat:

På samma sätt som Tyskland var fast med judarna "för all framtid" i början på förra seklet? Missförstå mig rätt, jag är inte för folkmord och jag har ingen som helst aning om vad detta är för släkt eller klan. Jag menar bara att något som verkar oföränderligt idag kan vändas på ända över en natt.
Citera
2020-08-28, 18:19
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
via bistånd eller indragna sådana.

Kommer inte att funka. Sverige ger inte bistånd vara för att man är snälla utan man ger bistånd men samtidigt får man göra affärer i landet med vissa privilegier. Den svenska altruismen är en myt.

Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
På samma sätt som Tyskland var fast med judarna "för all framtid" i början på förra seklet? Missförstå mig rätt, jag är inte för folkmord och jag har ingen som helst aning om vad detta är för släkt eller klan. Jag menar bara att något som verkar oföränderligt idag kan vändas på ända över en natt.

Absolut. Man får heller inte glömma att tyskarna faktiskt gav judarna en chans att fly innan man började eliminera dem. Men både du och jag vet att detta kommer aldrig ske i Sverige,ä. Men jag håller med dig att detta är egentligen den enda lösningen om man vill bli av med släkter som Alikhan. Med det sagt så ställer jag mig inte bakom det. Tror snarare att det är betydligt bättre att dra in deras bidrag, punktmarkera dem och tömma dem på resurser. Med tiden gör man det helt enkelt oattraktiv att vara kriminell.
Citera
2020-08-28, 18:34
Medlem
laxkaviars avatar
Vi ger redan bistånd till Libanon.

Det finns miljoner sätt att förhandla både ekonomiskt och politiskt.

Citat:
Kommer inte att funka. Sverige ger inte bistånd vara för att man är snälla utan man ger bistånd men samtidigt får man göra affärer i landet med vissa privilegier. Den svenska altruismen är en myt.

Absolut. Man får heller inte glömma att tyskarna faktiskt gav judarna en chans att fly innan man började eliminera dem. Men både du och jag vet att detta kommer aldrig ske i Sverige,ä. Men jag håller med dig att detta är egentligen den enda lösningen om man vill bli av med släkter som Alikhan. Med det sagt så ställer jag mig inte bakom det. Tror snarare att det är betydligt bättre att dra in deras bidrag, punktmarkera dem och tömma dem på resurser. Med tiden gör man det helt enkelt oattraktiv att vara kriminell.
Citera
2020-08-28, 18:34
Medlem
Wajis avatar
Varför knäpper ingen fader i familjen? Jag förstår inte varför man inte börjar på toppen och utrotar neråt Den här familjen förtjänar ju första flyg hem utan tillgångar etc.
Det är sjukt att det kan få sådan makt i Sverige.
Citera
2020-08-28, 19:07
Medlem
EBTs avatar
Kan man läsa om anledningen till konflikten någonstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in