2012-02-13, 12:52
Medlem
2mass avatar
Frutom att svenskarna inte riktigt behrskar den subtila humorn som finns i orginalversionen(den amerikanska r smre n kontoret), s r ju castingen som sagt helt katastrofal. Bjrn Gustavsson r allts Gareth
Men det r typiskt svenskt p nt stt att nstan medvetet fucka upp rollbesttningen, annars skulle produktionen framst som frdomsfull och cynisk om man castade en riktig aspergerkuf(som det skall vara) i Gareths svenska motsvarighet.
Undrar vem som kommer spela Finchys motsvarighet, Jonas Karlsson kanske
Citera
2012-02-13, 12:58
Medlem
Soterns avatar
Jag har aldrig sett originalet men jag tyckte Kontoret var lite lagom smkul sdr en sndagskvll. Men Bjrn Gustavsson har jag aldrig tyckt om. Har aldrig frsttt det roliga med honom och tycker mest han framstr som en jvla psykopat i vad han n tar sig fr.
Citera
2012-02-13, 13:13
Medlem
Mashtars avatar
Hade noll frvntningar och "Kontoret" levde inte ens upp till dem. Pinsamt dligt och sltstruket. Var tvungen att trsttitta p S01E01 av (UK) originalet och "Kontoret" spelar ju inte ens samma sport. Saknar helt (Ricky Gervais) fingertoppsknsla/timing och allmnna genialitet. Urk!
Citera
2012-02-13, 13:16
Medlem
StefanHeterJags avatar
Jag frstr inte. Vi har ju en bra version av Kontoret redan. TV-serien Cleo som gick 20022003 med Loa Falkman som bortkommen chef.

Cleo handlar frmst om ett stockholmskontor till datafretaget JTM.
Citat:
I centrum str Cleopatra "Cleo" Andersson (Reuter) som r sljare p JTM. Bland hennes arbetskamrater mrks stjrnsljaren ke (Johan Rheborg), bsta vnnen Kajsa (Magdalena In de Betou), unga och egocentriska Jessica (Rakel Wrmlnder), receptionisten Frank (Gustaf Hammarsten) och chefen Claes (Loa Falkman). I Cleos liv finns ven sonen Jonas (Gustaf Skarsgrd), systern Cissi (Katarina Bothn)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Cleo_(TV-serie)

Varfr gra ngot som redan finns? Fler n jag som gillade Cleo?
Citera
2012-02-13, 13:27
Medlem
KarlDenMindres avatar
Bde Ricky Gervais och Larry David har vl ppekat hur extremt viktigt det r att casta rtt skdisar. Ngot som produktionen misslyckats med hr, som frvntat.

Henrik Dorsin spelar ver lite vl mycket men r vl den enda som kan vara underhllande. Resten av kndisarna i ensembeln levererar sina dliga repliker i klass med en nyrsrevy p ett gruppboende.

Krde dom det engelska manuset i Google translate och delade ut resultatet oredigerat till skdisarna?
Citera
2012-02-13, 13:37
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenMindre
Bde Ricky Gervais och Larry David har vl ppekat hur extremt viktigt det r att casta rtt skdisar. Ngot som produktionen misslyckats med hr, som frvntat.

Henrik Dorsin spelar ver lite vl mycket men r vl den enda som kan vara underhllande. Resten av kndisarna i ensembeln levererar sina dliga repliker i klass med en nyrsrevy p ett gruppboende.

Krde dom det engelska manuset i Google translate och delade ut resultatet oredigerat till skdisarna?

Har tittat genom avsnittet igen. Och ja, detta r smrja.

En bra casting, i alla fall; "Lennart" som fick sparken. Han finns drute p dom svenska kontoren.

http://www.tv4play.se/film_och_serie...ideoid=2154068
Citera
2012-02-13, 13:40
Medlem
snillet_1s avatar
Jvlar vad usel tajming Erik Lundqvist har nr han ska bertta om sitt jobb. Noll komisk knsla. Stter detta tonen fr resten av skdespeleriet? I s fall stnger jag nog av...
Citera
2012-02-13, 13:45
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenMindre

Det knns som att man inte vgar ta ut rtt skdisar till snt hr i sverige, av rdsla fr att det ska framst som cyniskt. Men d blir det omjligt att f till nt riktigt roligt. r ju som att ha ett bra recept men sen kpa taskiga rvaror s maten blir kass iallafall.
Frestll dig sen nr Jonas Karlsson som Finchy, skall leverera finchy-klassiker som "While you're down there love...", med sin totala icke-trovrdighet att spela ett snt fantastiskt ckel som Ralph Ineson r klippt och skuren fr.

- Nr du nd r dr nere gumman...

Citera
2012-02-13, 13:53
Medlem
KarlDenMindres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Har tittat genom avsnittet igen. Och ja, detta r smrja.

En bra casting, i alla fall; "Lennart" som fick sparken. Han finns drute p dom svenska kontoren.

http://www.tv4play.se/film_och_serie...ideoid=2154068

Ja mrkligt att de mindre knda skdisarna spelar mer naturligt n de sk "proffsen". Kim Sulocki fick mig att vilja ta expressbussen till ikea och inhandla en skmskudde modell strre.

En spattig Torsten Flink skulle nog liva upp serien lite.
Citera
2012-02-13, 14:02
Medlem
Smerchs avatar
Det var inte Martin Freemans frisyr som gjorde att han passade i rollen som Tim.

Bjrn Gustafsson har vl hamnat i samma fack som Justin Bieber eller Darin, dr allt han gr spottas p av folk som inte tl att han r populr bland smtjejer. r det ngon som var pinsam s var det ju Henrik Dorsin, maken till verspel...

De borde s klart hittat mer passande skdespelare i stllet fr att ta de kndaste av de som var lediga, men det r ju tv4...
Citera
2012-02-13, 14:05
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Det var inte Martin Freemans frisyr som gjorde att han passade i rollen som Tim.

Bjrn Gustafsson har vl hamnat i samma fack som Justin Bieber eller Darin, dr allt han gr spottas p av folk som inte tl att han r populr bland smtjejer. r det ngon som var pinsam s var det ju Henrik Dorsin, maken till verspel...

De borde s klart hittat mer passande skdespelare i stllet fr att ta de kndaste av de som var lediga, men det r ju tv4...

Starke man r ju iofs lika dligt, och det r nd SVT.
Citera
2012-02-13, 14:37
Medlem
Jazzphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Jag frstr inte. Vi har ju en bra version av Kontoret redan. TV-serien Cleo som gick 20022003 med Loa Falkman som bortkommen chef.

Cleo handlar frmst om ett stockholmskontor till datafretaget JTM.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Cleo_(TV-serie)

Varfr gra ngot som redan finns? Fler n jag som gillade Cleo?

Jag gillade ocks Cleo. En gedigen serie. Det gick vl i repris i hstas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in