2012-02-13, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Det var inte Martin Freemans frisyr som gjorde att han passade i rollen som Tim.

Bjrn Gustafsson har vl hamnat i samma fack som Justin Bieber eller Darin, dr allt han gr spottas p av folk som inte tl att han r populr bland smtjejer. r det ngon som var pinsam s var det ju Henrik Dorsin, maken till verspel...

De borde s klart hittat mer passande skdespelare i stllet fr att ta de kndaste av de som var lediga, men det r ju tv4...
Tror folk "spottar" p Bjrn Gustafsson fr att dom tycker han r en trkigt, talangls nolla. Inget mer och inget mindre.
Citera
2012-02-13, 15:33
Medlem
TaxMonkeys avatar
Vilken jvla tgolycka till TV-serie. Nog bland det smsta Sverige har producerat i komedivg, och det sger jvligt mycket.
Citera
2012-02-13, 15:54
Medlem
Tycker inte Dorsin skall fastna i Ove rollen p skit kanalen TV4. Utan kom till SVT o gr nya grotesco istllet . Det kallar jag humor :-)
Citera
2012-02-13, 15:54
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Tror folk "spottar" p Bjrn Gustafsson fr att dom tycker han r en trkigt, talangls nolla. Inget mer och inget mindre.

Det stmmer skert att han r det, men hans insats var lngt ifrn s skrmmande dlig som en lsning i den hr trden kan f en att tro.
Citera
2012-02-13, 15:58
Medlem
oblivioners avatar
smsta skiten jag har sett. dock s tycker jag Bjrn gustafsson r en stjrna han var helt okej faktiskt men drogs ner av henrik dorsin, hon blonda receptionisten, och jim/tim killen. verkligen usla. Dessutom var serien vldigt TV4 med massa propaganda och att ipad r s jvla hftigt och coolt. med propaganda menar jag att den killen som Dorsin visade sin ipad fr som framstlldes som lite dumdristig hade en klart synlig moderaterna-pin p sitt skrivbord och s "skmtade" dorsin med en jude, juden var smart och tyckte dorsin var ljlig. judar r inte vanligt frekommande i sverige. frutom p TV4 d
Citera
2012-02-13, 16:41
Medlem
Simas avatar
Amen vafan, det r klart att det inte var lika bra som originalet, och det kan jag garantera att ingen av de femitioelva andra versionerna inte r i nrheten av att vara heller. Bde eftersom originalet r en mall som de andra bara frsker komma s nra som mjligt (tminstone fram tills de, vid kanske andra ssongen, hittar sin egen identitet), och just eftersom det inte r Ricky Gervais som r chefen. The Office r ju sjlva andemeningen av allt Gervais str fr i humorvg, vilken han dessutom regisserade sjlv och hade gtt och spnat p jag vet inte hur lnge. Det r klart att det r nst intill ouppneligt.

S jva dligt var det absolut inte, men det r klart att man hela tiden har originalet i baktankarna och str sig nr nnting inte levereras p ett lika delikat stt (vilket ju r nstan hela tiden). Men jag hade fan inte gjort det bttre sjlv och det var fortfarande rtt kul att se p. Hundra gnger roligare n alla amerikanska burkskratt-sitcoms tillsammans (givetvis).

Likt den amerikanska var dock allt uppbyggt runt om en bra castad huvudskdis (chefen), medan resten runtom minst sagt lmnade en del vrigt att nska. Det som gjorde den brittiska s lysande var bl.a. dynamiken mellan Brent-Gareth, Gareth-Tim, och Finchy-Brent, dr allihopa var helgjutna karaktrer. Verkar trkigt nog bara vara Dorsin, som likt Steve Carell, r den enda vassa kniven i sin version.
Citera
2012-02-13, 16:44
Medlem
SvenBHs avatar
Tnkte att s jvla dligt kan det vl inte vara som alla pstr. Tittade p frsta avsnittet och insg: Jo, det r det.
Citera
2012-02-13, 16:45
Medlem
Babemagnets avatar
Skrpavsnitt och Kim Sulocki var verkligen genomusel. Noll kemi mellan han och Therese. Annars blev jag intresserad av tjockisen med lngt hr. Han verkade vara en riktigt tragisk person. Hoppas han fr mer tid.
Citera
2012-02-13, 16:55
Medlem
Casting kndes t helvete, speciellt Kim Sulocki som inte alls passade in i sin roll.
Citera
2012-02-13, 17:00
Medlem
viking76s avatar
Har aldrig sett originalversionen, men tittat p An idiot abroad, och brjat titta p Ricky Gervais show, s det r nog dags att se originalet.

Folk har tjatat lnge om att de vill se mer Ove Sundberg i rutan, nu har de ftt som de vill. Hur han skulle ha lyckats bli chef nnstans r vl ngot tveksamt. r bengen att hlla med den som skrev att Jan Andersson frn starke man hade passat in i en motsvarande chefsroll.

Drog vl p smilbanden ngra gnger, men annars kndes det fr stereotypt. Finns mycket som har producerats som r bra mycket smre, s "smsta jag sett" argumentet hller inte. Som sagt tnkte mest p att jag borde kolla p originalserien.
Citera
2012-02-13, 17:47
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheaped
Casting kndes t helvete, speciellt Kim Sulocki som inte alls passade in i sin roll.

Hller med dig. Finns faktiskt ingen som hller mttet i den serien. Inte ens Henrik r rolig lngre.
Citera
2012-02-13, 17:53
Medlem
Arbetarfikarns avatar
Med tanke p alla "vrsta serien i svensk historia"-kommentarerna; r det ngon hrinne som allvarligt talat finner det komiska vrdet i t.ex. den senaste ssongen av "Parlamentet", "Gustafsson 3 Tr." eller "Lilla Al-Fadji show" hgre n Kontoret? S jvla dligt kan vl ingen tycka att det var?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in