2012-02-13, 08:45
Medlem
arkealg1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Smre n vntat.
Det lr ju inte bli s att man viker tidpunkten enkom fr att se p Kontoret.

Hller med till hundra %, inte direkt s man kommer springa hem till tv:n nr nsta program brjar.
Citera
2012-02-13, 08:59
Medlem
tyckte att det var roligtBjrn Gustavsson r ju dessvrre fullkomligt usel i allt han gr bde som komiker och skdespelare, men Ove r och frblir en vldigt kul karaktr och hr fr han glnsa.

Inget mstervrk till serie men detta r fortfarande 10 gnger bttre n valfritt avsnitt 2 1/2 mn
Citera
2012-02-13, 09:12
Medlem
magnusmagnuss avatar
r inte hela meningen med konceptet att det ska vara som en verklig dokumentr? Trots att karaktrer na David Brent och Gareth r extrema personer s pminner de mycket om mnniskor man trffat i verkligheten. Det r ju det som gr den engelska versionen s fruktansvrt rolig och genialisk. Konceptet frdummades ju kraftigt i och med den amerikanska versionen, eftersom skmten i den engelska inte var tillrckligt uppenbara fr att de chipsfeta amerikanerna gjorde man den mer likt en vanlig sit-com. Nu med den svenska versionen dras illusionen om "dokumentr" nnu lngre bort och drfr blir det bara idiotiskt trkigt.
Citera
2012-02-13, 10:58
Medlem
Astrkigt.
Ulvesson och Herngren om ni minns den. Dr gjorde man en trovrdig "dokumentr" som funkade i Sverige. Helt lysande.

Kontoret funkar inte av s mnga skl. Men ett av de frmsta r att vi inte har den typen av hirarkisk kultur p vra arbetsplatser. Vi r inte s konservativa som engelsmn. Och inte alls lika roliga.

The Office r genialt, Kontoret r katastrofalt....
Citera
2012-02-13, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magnusmagnus
r inte hela meningen med konceptet att det ska vara som en verklig dokumentr? Trots att karaktrer na David Brent och Gareth r extrema personer s pminner de mycket om mnniskor man trffat i verkligheten. Det r ju det som gr den engelska versionen s fruktansvrt rolig och genialisk. Konceptet frdummades ju kraftigt i och med den amerikanska versionen, eftersom skmten i den engelska inte var tillrckligt uppenbara fr att de chipsfeta amerikanerna gjorde man den mer likt en vanlig sit-com. Nu med den svenska versionen dras illusionen om "dokumentr" nnu lngre bort och drfr blir det bara idiotiskt trkigt.
Folk mste inse att The Office US och UK r tv helt olika serier! Visst, de brjade med samma grundkoncept men sedan utvecklas de t helt olika hll.
Citera
2012-02-13, 11:30
Medlem
fritjofkonkass avatar
Nja, s jvla bra tycker jag inte det var. Faktiskt ganska dligt.
Citera
2012-02-13, 11:40
Medlem
McLaughlins avatar
Fr vl instmma med de flesta hr p fb. Besviken!
Citera
2012-02-13, 11:50
Medlem
O Dirlewangers avatar
Jag skrattade en gng. Dligt var det.
Citera
2012-02-13, 12:05
Medlem
En klar besvikelse, Ove var inte en brkdel s rolig som i Solsidan.

Ove var ju inte ens Ove...
Citera
2012-02-13, 12:27
Medlem
SnuFFs avatar
Programmet blev ungefr vad jag frvntade mig, s besviken blev jag inte.

Ni som sger att man inte ska jmfra den med UK och US-versionerna, det r ju nd svenska "the office" och frsta avsnittet r ju ungefr identiskt med de frsta avsnitten i de utlndska versionerna. S att man jmfr r ju absolut inget fel eller konstigt.

"Kontoret" kommer inte ens upp till en promilles % av nivn i US och UK.

Smlog lite en gng och det var nr Ove inte kunde sparka pga LAS.

Tror inte att serien har potential och det r bl.a pga dlig casting.. Bjrn Gustafsson.. och den andra killen som ska spela Jim/Tim. Han knns helt enkelt inte trovrdig, trkigt ansiktsuttryck.
Citera
2012-02-13, 12:34
Medlem
Kukz0rs avatar
Kollade p lite highlights frn the office efter jag sg kontoret, gr knappt att jmfra.
Riktigt besviken!
Citera
2012-02-13, 12:40
Citat:
Ursprungligen postat av O Dirlewanger
Jag skrattade en gng. Dligt var det.

Skrattade ocks endast en gng.
Men d hade jag till rga p allt fel.
(Trodde att Ove hade tit upp glasstrtan, men den hade smllt av vrmen i kylskpet.)

N, mina frvntningar uppfylldes inte tyvrr.
Blev bara pinsamt och jobbigt att kolla p.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in