2012-02-12, 22:52
Medlem
Jag tyckte faktiskt att avsnittet hll helt okej klass. Lite likt det amerikanska kanske, men tnker ge det ngra fler avsnitt s kanske de hittar sin egen stil lite mer.

Strde mig dock lite p BG i sin roll och ven han som ska spela Jim/Tim. Sissela (?) var riktigt het!
Citera
2012-02-12, 22:53
Medlem
TaxMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesTrombley
Blir oftast ett plattfall nr man saxar amerikanska serier. Vissa skdespelarinsatser var under all kritik.
Originalet r brittiskt, inte amerikanskt.
Citera
2012-02-12, 22:56
Medlem
Scubbles avatar
Har inte kollat in serien n, men jag brukar gilla det Henrik Dorsin r med i.
Citera
2012-02-12, 23:03
Medlem
videovollds avatar
n fyfan, under all kritik. "Jim" r ju SMST, s ven "Phyllis" och en del andra.
Bjrn som Dwight/Gareth r ju en total jvla flopp, ocks Dorsin som David/Michael.
N fan!!
Citera
2012-02-12, 23:04
Medlem
NollottAs avatar
Okej, S Bjrn(Viking) r Dwight, och Karatefylla-killen r Jim? CPt i receptionen ska vl vara Pam, fast utan intellektet och utseendet.

Helt fel karaktrer. Fr rligt talat, dom kommer ju inte frska gra ngot nytt av det hr. Vi svenskar r inte s, vi kopierar bara rakt av. Ja, nej. Platt fall. Tyvrr. Kan bli lite roligt om jag pltsligt glmmer bort hur UK/US-versionen r.
Citera
2012-02-12, 23:08
Medlem
downies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NollottA
Okej, S Bjrn(Viking) r Dwight, och Karatefylla-killen r Jim? CPt i receptionen ska vl vara Pam, fast utan intellektet och utseendet.

Helt fel karaktrer. Fr rligt talat, dom kommer ju inte frska gra ngot nytt av det hr. Vi svenskar r inte s, vi kopierar bara rakt av. Ja, nej. Platt fall. Tyvrr. Kan bli lite roligt om jag pltsligt glmmer bort hur UK/US-versionen r.

Angende det jag fetstilade s funderar jag hur du ens kan stta ett frgetecken eftert, det r vl fruktansvrt uppenbart att det ligger till p detta stt?

Jag antar att CPt i receptionen r mer taget fn UK-versionen d den skdespelaren ocks sg riktigt taskig ut.
Citera
2012-02-12, 23:09
Medlem
charliecokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NollottA

Du menar Garreth, Tim och Dawn, eller? De namn du nmner r med i en kopia som r minst lika dlig.
Citera
2012-02-12, 23:17
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charliecokes
Du menar Garreth, Tim och Dawn, eller? De namn du nmner r med i en kopia som r minst lika dlig.
Fast det dr sger du ju bara fr att det r lite creddigt att sga det, dom frsta ssongerna av den amerikanska versionen var riktigt bra. Sluta dumma dig.
Citera
2012-02-12, 23:21
Medlem
datoriprograms avatar
Karaktrerna r helt klart mer inriktade t den brittiska serien. Jim r mer sjlvsker, Pam r mer intelligent, Dwight r mer sjlvsker/bossig. De amerikanska r vl verlag mer sjlvskra och sociala - vilket fungerar eftersom det r s amerikaner ofta r. I Sverige r man varken som engelsmn eller amerikaner och det kanske r anledningen till att Starke Man faktiskt fungerar bttre n Kontoret n s lnge.

Jmfr man med de brittiska stmmer det bttre verens.
Citera
2012-02-12, 23:25
Medlem
Adversariuss avatar
De vriga karaktrerna r stolpskott allihop men Dorsin r genial p att spela genomruttet rvhl. Ove-karaktren r ju s frkastlig att man tar t sig personligen, han har ett jvla djup som skdis. r bara glad att f en liten frisk flkt i dagens humor-Sverige, som ju nu i princip fullbordat transformationen till en frskola med snoriga ungar som vrlar om bajs och knsord och skrattar s de kiknar. Vi hller p att stanna i evolutionen, inte konstigt att kineserna tar ver.
Citera
2012-02-12, 23:27
Medlem
thefiremans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Fast det dr sger du ju bara fr att det r lite creddigt att sga det, dom frsta ssongerna av den amerikanska versionen var riktigt bra. Sluta dumma dig.

Eller s fredrar han bara subtil humor. Det som gr originalet s himla mycket bttre n den amerikanska r knslorna som skdespelarna och manuset frmedlar. David Brents min och hans blickar r roligare n en verspelad Michael Scott som halkar p ett bananskal. Karaktrerna i originalet skulle kunna finnas p riktigt, men det r s uppenbart att det r skdespelare i den amerikanska och drfr uteblir (de pinsamma) knslorna.
Citera
2012-02-12, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
De vriga karaktrerna r stolpskott allihop men Dorsin r genial p att spela genomruttet rvhl. Ove-karaktren r ju s frkastlig att man tar t sig personligen, han har ett jvla djup som skdis. r bara glad att f en liten frisk flkt i dagens humor-Sverige, som ju nu i princip fullbordat transformationen till en frskola med snoriga ungar som vrlar om bajs och knsord och skrattar s de kiknar. Vi hller p att stanna i evolutionen, inte konstigt att kineserna tar ver.
Ja hller med om att det faktisk var ett frisk flkt. Blev positiv verraskad av "Kontoret", nr man ser trailern tror man att det ska bli nnu en humorls tramskomediserie la TV4, men s var lyckligen inte fallet. ven om frsta avsnittet inte direkt fick mig att skratta var det nd sevrd. Jag har dock inte sett "The Office" tidigare s har ingen referens fr jmfrelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in