Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Bjrn Gustavsson som en Dwight eller Garreth...?
Sissela som Pam?
Dorsin som Michael Scott?

Som svensk humorserie r Kontoret okey. Men som en variant av The Office UK/US r det misslyckat.
Sjlv tycker jag att Bjrn G kan vara rolig (men det var lnge sedan; typ Parlamentet 2008), men som en variant av Gareth/Dwight r det ju en vrdels rollbesttning. Dr skulle det vara en betydligt jobbigare typ - t.ex. en ung Owe Sundberg. En mer tydlig Aspberger-typ. Lite mer t Percy Nilegrdhllet hade varit nskvrt.
Sissela r enastende som Filippa Bark. Men hr r hon varken som Pam eller Dawn. Pam r ju en gullig, kck och kompetent kvinna. Dawn r mest st och snll. Ge Sissela chansen; hon kan utvecklas i ngon bra riktning.
Erik (killen som spelade "Jim") r helt fel rollbesatt. Han pminner om Tim i UK i utseendet; men r fr gammal. Och han har inte Jims charm i US. I lngden tycker jag nog att US-Jim-typen fungerar bttre n UK-Tim. Det r svrt att frestlla sig en romans mellan Therese (Sissela) och Erik. Och just denna romans har ju varit absolut central i Office UK och US. Fattar inte hur dom skall f ihop det.
Att stta Ove Sundberg som chef gillade jag inte frst. Nu har jag vant mig vid tanken; men vet fortfarande inte om det blir bra i lngden. Det kommer ju aldrig att bli som Office UK/US, men det kan bli bra nd.
I vrigt tycker jag att det r sknt att det hittills inte blivit en mngkultur-spa. Men jag gissar att det kommer p lagret; dr kommer vi att f se att de som verkligen betyder ngot fr fretaget r folket p lagret och dr r mnga invandrare. Vi fr se.