2012-02-12, 23:30
Medlem
NollottAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charliecokes
Du menar Garreth, Tim och Dawn, eller? De namn du nmner r med i en kopia som r minst lika dlig.

Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Fast det dr sger du ju bara fr att det r lite creddigt att sga det, dom frsta ssongerna av den amerikanska versionen var riktigt bra. Sluta dumma dig.

Jag vet vilka dom r och har sett the Office Originalet och dom frsta 7 ssongerna frn US (drefter lmnar ju Michael, s sket i fortsttningen)

Att sga att the Office UK r den enda bra versionen r ju s hipster man kan bli, US r faktiskt jvligt roligt. Var skeptisk mot Carell i brjan, men mste erknna att han gjorde det vldigt bra, ven om man nstan kan lukta Gervais i honom.
Citera
2012-02-12, 23:32
Medlem
vattenpipskamelens avatar
Ove har ju ndrats som person.....
Ne, detta var inte bra....
Citera
2012-02-12, 23:32
Medlem
__Alez__s avatar
Det kan bara bli bttre, kndes lite stelt. Har inte orkat titta p The Office men borde kanske ge den serien en chans.

Frresten nmner Ove Sundberg vad han jobbar som i Solsidan?
Citera
2012-02-12, 23:34
Medlem
uffepuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NollottA
Karatefylla-killen r Jim?

du menar tre-kronor-klimax?
Citera
2012-02-12, 23:45
Medlem
Farmen-Bosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
De vriga karaktrerna r stolpskott allihop men Dorsin r genial p att spela genomruttet rvhl. Ove-karaktren r ju s frkastlig att man tar t sig personligen, han har ett jvla djup som skdis. r bara glad att f en liten frisk flkt i dagens humor-Sverige, som ju nu i princip fullbordat transformationen till en frskola med snoriga ungar som vrlar om bajs och knsord och skrattar s de kiknar. Vi hller p att stanna i evolutionen, inte konstigt att kineserna tar ver.

Vad i hela helvetet pratar du om? Har Dorsin ett DJUP som skdis? Ge mig en roll han kan spela som INTE r Ove Sundberg. r det ngonting Dorsin INTE har r det fan just djup.

Speciellt bra r han inte heller. Och frisk flkt kan du vl inte mena att det r nr karaktren r en kopia p en serie som gjordes fr tv r sedan och serien en kopia p en serie som gjorde fr elva r sedan.
Citera
2012-02-12, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av uffepuffe
du menar tre-kronor-klimax?

Nej det menar han inte, trekronorklimax r en helt annan person och inte ens likt.
Citera
2012-02-12, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NollottA
Jag vet vilka dom r och har sett the Office Originalet och dom frsta 7 ssongerna frn US (drefter lmnar ju Michael, s sket i fortsttningen)

Att sga att the Office UK r den enda bra versionen r ju s hipster man kan bli, US r faktiskt jvligt roligt. Var skeptisk mot Carell i brjan, men mste erknna att han gjorde det vldigt bra, ven om man nstan kan lukta Gervais i honom.

Dr satte du huvudet p spiken. S r det.
Citera
2012-02-12, 23:48
Medlem
Varfr jmfra med originalet och klaga p att det inte r exakt likt?

En karbonkopia vore ju helt jvla ointressant, och man kan inte gra original The Office bttre p ngot stt s det vore ddftt att frska. Det man kan gra r en svensk komediserie inspirerad av originalet p ett eget stt, helst med ett s egensinnigt manus som mjligt.

Aftonbladets recensent tyckte frst den var bra men sg sedan den brittiska och amerikanska frlagan och jmfrde varvid han snkte sitt betyg. Idiotiskt, serien ska st p egna ben och varken hjas eller snkas av tidigare serier. Dessutom r det den bsta brittiska komediserien och bland de bsta amerikanska sitcomen ngonsin man isfall jmfr med.

Med detta sagt tycker jag sjlv serien har en vldig potential, kr man lite mer p Oves unika drag (snlhet och dryghet), infr mer svensk realism (LAS och trisslott) och lter Bjrn Gustavsson briljera (" trtan ser FRJVLIG ut" var bde ovntat och roligt) s kan det hr bli ngot.

Visst saknar man lite av den mrkare brittiska tonen som ju borde passa en svensk humorserien (men kanske inte tv4 tyvrr), men det r jvligt svrt att lyckas med den humorn d parallellerna till originalet blir s ptagligt och jag tror att den lite fegare vgen med lagom obekvma situationer r rtt, i alla fall till en brjan.

Kan vi slppa jmfrelserna och hipster-kommentarerna och istllet diskutera Kontoret som vilken svensk humorserie som helst, plix.
Citera
2012-02-12, 23:49
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1

Bjrn Gustavsson som en Dwight eller Garreth...?
Sissela som Pam?
Dorsin som Michael Scott?

Som svensk humorserie r Kontoret okey. Men som en variant av The Office UK/US r det misslyckat.

Sjlv tycker jag att Bjrn G kan vara rolig (men det var lnge sedan; typ Parlamentet 2008), men som en variant av Gareth/Dwight r det ju en vrdels rollbesttning. Dr skulle det vara en betydligt jobbigare typ - t.ex. en ung Owe Sundberg. En mer tydlig Aspberger-typ. Lite mer t Percy Nilegrdhllet hade varit nskvrt.

Sissela r enastende som Filippa Bark. Men hr r hon varken som Pam eller Dawn. Pam r ju en gullig, kck och kompetent kvinna. Dawn r mest st och snll. Ge Sissela chansen; hon kan utvecklas i ngon bra riktning.

Erik (killen som spelade "Jim") r helt fel rollbesatt. Han pminner om Tim i UK i utseendet; men r fr gammal. Och han har inte Jims charm i US. I lngden tycker jag nog att US-Jim-typen fungerar bttre n UK-Tim. Det r svrt att frestlla sig en romans mellan Therese (Sissela) och Erik. Och just denna romans har ju varit absolut central i Office UK och US. Fattar inte hur dom skall f ihop det.

Att stta Ove Sundberg som chef gillade jag inte frst. Nu har jag vant mig vid tanken; men vet fortfarande inte om det blir bra i lngden. Det kommer ju aldrig att bli som Office UK/US, men det kan bli bra nd.

I vrigt tycker jag att det r sknt att det hittills inte blivit en mngkultur-spa. Men jag gissar att det kommer p lagret; dr kommer vi att f se att de som verkligen betyder ngot fr fretaget r folket p lagret och dr r mnga invandrare. Vi fr se.
Citera
2012-02-12, 23:53
Medlem
Farmen-Bosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefireman
Eller s fredrar han bara subtil humor. Det som gr originalet s himla mycket bttre n den amerikanska r knslorna som skdespelarna och manuset frmedlar. David Brents min och hans blickar r roligare n en verspelad Michael Scott som halkar p ett bananskal. Karaktrerna i originalet skulle kunna finnas p riktigt, men det r s uppenbart att det r skdespelare i den amerikanska och drfr uteblir (de pinsamma) knslorna.

Michael Scott har aldrig halkat p ett bananskal och den subtila humorn r i princip densamma i US som i UK.
Frstr dock att det r coolt att vara casual och vrna om originalet.

Ser sjlv bda serierna som oerhrt bra och kan egentligen inte peka ut en favorit. Frstr inte heller varfr de hela tiden ska jmfras.

Vad gller den svenska versionen s r det bara makabert att det ens frsker.
Senast redigerad av Farmen-Bosse 2012-02-12 kl. 23:55.
Citera
2012-02-12, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
I vrigt tycker jag att det r sknt att det hittills inte blivit en mngkultur-spa. Men jag gissar att det kommer p lagret; dr kommer vi att f se att de som verkligen betyder ngot fr fretaget r folket p lagret och dr r mnga invandrare. Vi fr se.

Gteborgare p lagret rcker gott och vl.
Citera
2012-02-13, 00:00
Medlem
thefiremans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmen-Bosse
Frstr dock att det r coolt att vara casual och vrna om originalet.

Det r ju bara ljligt att pst att folk frsvarar originalet fr att framst som "hippa". Kan det inte bara vara s att folk helt enkelt tycker att originalet r s bra att det inte gr att frbttra, vem som n frsker sig p det?

Nu har visserligen den amerikanska gtt sin egen vg och d r det ingen vits att jmfra dem lngre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in