2011-01-29, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken

Visste att Sofia Mirjamsdotter läste tråden, trevligt att få det bekräftat såhär fort.

http://twitter.com/#!/mymlan/status/31417456962576384

Jag har själv varit i den där situationen när man ställt upp och gjort ett ideellt jobb med stort engagemang och sen börjar man misstänka att andra i hemlighet fått massor med betalt för samma jobb. Fan vad den känslan suger. Dels är man blåst på engagemanget, dels är man blåst på pengarna och dessutom kan man inte lita folk man trodde var ens vänner.
Citera
2011-01-29, 20:32
Medlem
DanceBabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Jag har själv varit i den där situationen när man ställt upp och gjort ett ideellt jobb med stort engagemang och sen börjar man misstänka att andra i hemlighet fått massor med betalt för samma jobb. Fan vad den känslan suger. Dels är man blåst på engagemanget, dels är man blåst på pengarna och dessutom kan man inte lita folk man trodde var ens vänner.

Menar ni att Sofia Mirjamsdotter fångade upp Johanna Koljonens twitter och gjorde en kampanj av det i syfte att tjäna pengar?

Okej, vilka fler artiklar har hon skrivit i ämnet? Vore kul att beslå henne med ytterliggare lögner. (Det går bra att erkänna direkt på twitter Mirjam)
Citera
2011-01-29, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Gillar upplägget!!!

Tack

Citat:
Mymlan däremot kan du avskriva. var inne på hennes hemsida igår och kollade runt lite. Skriver för glädjen och emottar tacksamt donationer. min första magkänsla var konstigt nog omtanke när jag läste.

http://mymlanthereal.wordpress.com/

Om inte mymlan är världens färghållare och mörkar upplägget!! så är bilden en drömmare med ambitioner, och drömmar är tillåtna i min värld, kampanjen till trots.

Se det som ett exempel på hur det skulle kunna se ut, vilka personer som fått betalt för vad har jag inte egentligen analyserat närmre.

Citat:
Som gammal och luttrad ställer jag mig ändå främmande till att vi lever i en så slipad värld med så långa kedjor av orsak och verkan. Ska sägas till din fördel att jag inte har några problem med att följa resonemanget och tanken svindlar om vi lever i en så manipulerad värld. lacrimosa tanken är inte så dum. Jag är dock inte i nuläget beredd att hoppa på tåget, inte än.

Det är ingen lång kedja. Det är en kort kedja i dagens projektbaserade ekonomi. Ingen organisation har råd att ha all kompetens och produktionskapacitet inhouse så i nästan alla projekt har man några underleverantörer och de kan i sin tur ha underleverantörer. Inte heller är hemlighetsmakeriet eller de vilseledande uppdragsbeskrivningarna konstiga, man drar inte hela det strategiska syftet när man briefar en underleverantör, de blir bara förvirrade då plus att man har sekretesskrav från slutkunden att förhålla sig till.
Senast redigerad av f-boy 2011-01-29 kl. 20:49.
Citera
2011-01-29, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanceBaby
Menar ni att Sofia Mirjamsdotter fångade upp Johanna Koljonens twitter och gjorde en kampanj av det i syfte att tjäna pengar?

Okej, vilka fler artiklar har hon skrivit i ämnet? Vore kul att beslå henne med ytterliggare lögner. (Det går bra att erkänna direkt på twitter Mirjam)

Snarare att hon var den som blev blåst när alla andra fick betalt.
Citera
2011-01-29, 21:22
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanceBaby

Nej, snarare fångade någon upp att Mirjamsdotter kan det här med social medier och sockerpratade henne att hjälpa till. Kan inte ha varit särskilt svårt att övertala henne, då hon gärna visar framfötterna i dessa sammanhang, och dessutom har kassa manshistorier bakom sig så hon är medsysterligt inställd från början. Om ni har läst hennes blogg vet ni att fadern till hennes barn misshandlade henne. Hon är helt enkelt perfekt för jobbet.

http://mymlanthereal.wordpress.com/2...om-gar-sonder/
Citera
2011-01-29, 21:36
Medlem
Kaitas avatar
[quote=stuxnet]Lena och Anna fanns det många foton på......det mesta nu raderat på Annas konto.
Däremot fanns det andra som plåtade vilt på Almedalen.....

Killen längst till höger har jag sett på Prime-foton, vem är han ?
http://www.flickr.com/photos/claesk/4802405938/

Annat tillfälle, samma kille igen ihop med T.Bodström
http://www.flickr.com/photos/claesk/4803705329/

Erik Sundström, Skriver tidningen Aktuellt i Politiken (S)
Citera
2011-01-29, 21:53
Medlem
DonVonFjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Har du funderat på att man kan diskutera med sakargument istället för att systematiskt försöka karaktärsmörda alla meningsmotståndare?

Det är bättre att sitta och skriva att kvinnor som säger att de varit med om övergrepp ljuger och försöker svartmåla Assange trots att de aldrig nämnt något mot Assange, utan bara sagt att Anna Ardin inte ska hånas och hotas för att hon anmäler?

F-boy, var god sluta gnäll, du förtjänar det inte riktigt. Det är tillärkligt tragiskt att bete sig som ett svin, det är svårt att beskriva hur många resor värre det blir när man tycker att andra begår "karaktärsmord".

Ingen har gett belägg för i den här tråden alls varför man svartmålar Assange bara för att man vill ge stöd till våldtäktsoffer och säga att det är bra att man anmäler och att man inte förtjänar att bli hånad och trakasserad för det. Ingen har förklarat hur det här automatiskt blir en hetskampanjen mot Assange. Respekt ska visas för alla människor, men ändock sitter du och den här konspirationsfanatikern Johan och ska se något "fuffens" trots att ingen agerat MOT Assange.

Löjligt, F-boy.
Citera
2011-01-29, 22:07
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallkotten
Har för mig att den länkats i den stoooora tråden om Assange och att den då hade Ardin som skribent. Nån som kommer ihåg/pallar kolla?
Jag behöver inte kolla. Jag vet att du har fel
Citera
2011-01-29, 22:08
Medlem
DonVonFjants avatar
Har ni som skriver i tråden förresten tänkt på att trådskaparen Veritas-Dector eller vad det nu är tidigare satt i en tråd och sa att Anna Ardin absolut inte kunde tala sanning och drog citat på vad hon sagt som han ansåg var "blottande" (som att hon använder menskopp som menskydd iställer för binda) och att hon således knappast kan bli ofredad?

Han är en av dem som hånat henne offentlgt. Prata om det handlar om att ingen ska bli hånad för att de anmäler. Det handlar inte om att välja sida eller straffa någon, bara att se till så att ingen blir trakasserad för att de gör det.

Trådskaparen får ju uppenbarligen själv en kick av att håna folk som anmält, så den jäkeln lär jag inte nå ut till.

Men om er dotter, syster, mor eller vad fan som helst anmälde våldtäkt, skulle ni gilla att folk hånade henne på nätet, trakasserade henne och hotade henne? Har inte vi rätt att anmäla utan att hotas och kränkas? Prata om det var klart i sitt budskap - Man ska inte bli kränkt för att man anmäler. Man ska kunna prata om det utan att folk ska hota, trakassera och håna. Dit hör Ardin, klart och tydligt.

På vilket sätt är det en kampanj mot Assange och till och med Wikileaks (som iaf trådstartaren vill hävda)?

Har man inte gått några konspirationsteorier för långt i huvudet då?
Citera
2011-01-29, 22:15
Medlem
Kattafankens avatar
DonVonFjant jag är en överlevande kvinna, vad våldtäktsoffer beaktas vågar jag påstå att jag nog har mer erfarenhet än dig i ämnet, och behöver därmed inte fundera i banorna "dotter eller syster". Jag kommer dessutom från den stora tråden, och ser helhetsbilden du tydligen helt har missat.

Våldtäktsanmälningar hamnar inte på Expressens löpsedlar till vardags.
Senast redigerad av Kattafanken 2011-01-29 kl. 22:21.
Citera
2011-01-29, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonVonFjant
Har ni som skriver i tråden förresten tänkt på att trådskaparen Veritas-Dector eller vad det nu är tidigare satt i en tråd och sa att Anna Ardin absolut inte kunde tala sanning och drog citat på vad hon sagt som han ansåg var "blottande" (som att hon använder menskopp som menskydd iställer för binda) och att hon således knappast kan bli ofredad?

Diskussioner om Ardins ekologiska menskopp kan du ta i stora tråden, den har möjligen betydelse om man ska analysera varför Ardin sparar gamla kondomer osv.

Din uppgift är inte heller att recensera användare i tråden. De flesta som följt fallet är uppriktigt förbannade både på Ardin och feministgänget som stödjer hennes förmodligen falska anmälan. Samt den fejkade kampanjen som avhandlas i tråden.
Citera
2011-01-29, 22:32
Medlem
Kattafankens avatar
DonVonFjant istället för att tyda in saker jag inte har sagt överhuvudtaget, eller tolka in svar på en fråga jag sket fullständigt i när jag påpekade att du missat helheltsbilden kanske du skall läsa dig igenom mitt inlägg l å n g s a m t tills du fattar vad det står i det. Ljuda om du behöver det. Och ge fan i att lägga ord i min mun.
Då du mest ägnat dig åt att dra tråden OT och levt upp till ditt namn slår jag på ignore för att förbättra signalen i tråden. MvH.

Till Tallkotten
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Jag behöver inte kolla. Jag vet att du har fel

Ja, det stod aldrig att Anna hade skrivit den, nä. Men att artikeln dök upp några gånger i stora tråden stämmer ju. Tallkotten minns nog bara avsändaren fel.

exempel i stora tråden där vår norske vän drog in den.
https://www.flashback.org/sp27688741
https://www.flashback.org/sp27688855
https://www.flashback.org/sp27694033
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in