2011-01-29, 15:52
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Sex månader som de facto frihetsberövad, ännu ett land som inte tillåter en etablering, stora manipulerade opinioner som ger badwill på de få områden som var sårbara: den personliga vinkeln, en av de mest effektiva pk-kortslutningarna vi sett i Sverige, och ett gigantiskt förlöjligande av hela den förvirrade supporterkåren på köpet, från radikala feminister till blåögda länder som Sverige. Här finns många som jublar och inte kunde ha önskat sig något bättre, näst ett lönnmord.

Skulle Koljonen é consortio kunna orkestrera det? Mitt Svar är iaf Nej!
Deras enda agenda är att rädda AAs redan tilltufsade renommé.

Om du däremot hävdar att kortslutningen inom MSM ,bristen på kritisk granskning, flata politiker tillsammans med ett havererat rättsväsende ledde till det är jag beredd att hålla med.

Fast då är jag rädd att vi alla står med byxorna nere och att långt värre väntar.
Citera
2011-01-29, 15:55
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Skulle Koljonen é consortio kunna orkestrera det? Mitt Svar är iaf Nej!
Deras enda agenda är att rädda AAs redan tilltufsade renommé.

Om du däremot hävdar att kortslutningen inom MSM ,bristen på kritisk granskning, flata politiker tillsammans med ett havererat rättsväsende ledde till det är jag beredd att hålla med.

Fast då är jag rädd att vi alla står med byxorna nere och att långt värre väntar.
Koljonen? Nu har du väl ändå valt fel person? Hon tillhör givetvis de nyttiga idioterna enligt ovan. Jag får en känsla av att du har en hel säck dolda premisser någonstans.
Citera
2011-01-29, 16:39
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Koljonen? Nu har du väl ändå valt fel person? Hon tillhör givetvis de nyttiga idioterna enligt ovan. Jag får en känsla av att du har en hel säck dolda premisser någonstans.

Mina antaganden bygger på den information som alla vi som följt i tråden sedan Augusti haft tillgång till.

Mina argument är just att de i första hand är idioter. Självklart är en idiot alltid nyttig för någon annan. Vad jag hävdar är att deras idioti har haft som enda syfte, att rädda en syster i nöd.
Detta var också triggern till vansinnet att försöka lagföra Assange, genom att "rådfråga" polisen.

För att mediasverige är ett litet tight kotteri där alla känner alla antingen direkt eller indirekt räcker inte som förklaringsmodell för en eventuell konspiration på ett bredare plan mot Assange. Underskatta inte slumpen!

Däremot spelar det naturligtvis vissa rakt i händerna som vill undergräva Wikileaks förtroende i världen.
Avhoppare inom den egna organisationen som vill öppna eget. USA som blivit avklädda in på bara kroppen och vill ha revansch. Ryssland, men framför allt Kina som kan expandera ekonomi och intressesfärer utan någon granskning. Ett sargat USA är en munsbit i det sammanhanget.

Försöker i möjligaste mån undvika foliehatten, och håller mig till slumpteorin tillsvidare
Citera
2011-01-29, 16:47
Medlem
Citat:
Syftet måste väl ändå vara att skapa en stabil plattform med god kontroll på utvecklingen. Nu riskerar den att smälla i ansiktet på avsändaren. Det kan väl ändå inte vara tanken. Tanken isf måste vara att skapa stabilt och långsiktigt tryck i önskad riktning och med ett förväntat resultat. Då tycker jag att analysen i uppstarten brister och definitivt handhavandet.

Jo men det har de ju både kontroll och en plattform, alltså inte Koljonen m fl utan den som håller i huvudkampanjen. #prataomdet är faktiskt rätt typiskt för hur det blir om man anlitar en underentreprenör, de slarvar ofta mer med sekretessen och så.

Kan mycket väl tänka mig att nån la ut ett uppdrag utan att säga exakt vad syftet egentligen var, då får man deniability.

Exempel på hur det kan gå till:
Tankesmedjan Lacrimosa får en förfrågan av typen "Hej, vi har fått pengar från en stiftelse som vill göra en kampanj i media och på twitter kring övergrepp som ligger i gränslandet mellan lagligt och olagligt. Kan ni ta fram en sån? Vi tänkte koppla den lite lätt till Assangefallet för att få större mediagenomslag, fungerar det för er? Vad kan ni göra för 200.000:-?"

Johanna Palmström verkar vara en person som håller i sånt på Lacrimosa och hon kan ha dragit in Koljonen och Lajvssonja.

Sen kontrakterar uppdragsgivaren Isobel och Mymlan som oberoende stödexperter och de får 250.000 var för att maximera mediagenomslaget och ställa upp med sina namn. Lacrimosa hålls okunniga om deras egentliga roll och uppdrag.

Internbudget på byrån som ger uppdraget är ca 500.000 för 4 olika experter som övervakar och adderar ljusskygga delar av kampanjen, som t ex textsnutten om Assange och några av de mer perversa berättelserna som inte tillhör gråzonen, #moreandme kopplingen m.m. Lacrimosa och Isobel och Mymlan hålls okunniga om vad denna grupp egentligen håller på med.

Slutkunden fakturerar man sedan 2.5 MSEK och gör en nätt vinst på 1.3MSEK
Citera
2011-01-29, 16:56
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:

Försöker i möjligaste mån undvika foliehatten, och håller mig till slumpteorin tillsvidare

Det är något förvirrande och komplext, när man ska göra klart vad som är en planerade kampanj eller inte.

"Personligen är jag beredd av avskriva all konspirationsteorier"
"Försöker i möjligaste mån undvika foliehatten, och håller mig till slumpteorin tillsvidare"

Hur långt är du beredd att gå i dessa antaganden? Att det t ex dyker upp tjugo debattartiklar med exakt samma formulering i, är det passande för slumpteorin? Eller vill du tillskriva Koljonen / någon i hennes närhet den planen?

Den är givetvis rörande korkad. Bara en fullständig idiot skulle ha valt exakt samma ord varje gång.
En fullständig idiot som inte någonsin varit med om att aktiviteter i media utsätts för minsta kritiska granskning. Sådan idioti kan bara frodas i de mest inavlade sällskap för inbördes beundran. Men de konspirerar inte desto mindre för det.
Citera
2011-01-29, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Nej. Bland annat A-C Marteus i Expressen och Lena Sundström i TV4 satte ganska omgående, f ö på samma dag, igång med att koppla ihop Assange med Bjästa.
Det är bara att söka på Expressen och sedan kolla TV4Play från samma dag ( om det ligger kvar).

Lena och Anna fanns det många foton på......det mesta nu raderat på Annas konto.
Däremot fanns det andra som plåtade vilt på Almedalen.....

Killen längst till höger har jag sett på Prime-foton, vem är han ?
http://www.flickr.com/photos/claesk/4802405938/

Annat tillfälle, samma kille igen ihop med T.Bodström
http://www.flickr.com/photos/claesk/4803705329/

Anna Ardin råkade fastna i ett av sina "uppdrag"
http://www.flickr.com/photos/claesk/4801874159/

Anna Ardin råkade hamna i fotot här också:
http://www.flickr.com/photos/claesk/4801804877/
Citera
2011-01-29, 17:37
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Jo men det har de ju både kontroll och en plattform, alltså inte Koljonen m fl utan den som håller i huvudkampanjen. #prataomdet är faktiskt rätt typiskt för hur det blir om man anlitar en underentreprenör, de slarvar ofta mer med sekretessen och så.

Kan mycket väl tänka mig att nån la ut ett uppdrag utan att säga exakt vad syftet egentligen var, då får man deniability.

Exempel på hur det kan gå till:
Tankesmedjan Lacrimosa får en förfrågan av typen "Hej, vi har fått pengar från en stiftelse som vill göra en kampanj i media och på twitter kring övergrepp som ligger i gränslandet mellan lagligt och olagligt. Kan ni ta fram en sån? Vi tänkte koppla den lite lätt till Assangefallet för att få större mediagenomslag, fungerar det för er? Vad kan ni göra för 200.000:-?"

Johanna Palmström verkar vara en person som håller i sånt på Lacrimosa och hon kan ha dragit in Koljonen och Lajvssonja.

Sen kontrakterar uppdragsgivaren Isobel och Mymlan som oberoende stödexperter och de får 250.000 var för att maximera mediagenomslaget och ställa upp med sina namn. Lacrimosa hålls okunniga om deras egentliga roll och uppdrag.

Internbudget på byrån som ger uppdraget är ca 500.000 för 4 olika experter som övervakar och adderar ljusskygga delar av kampanjen, som t ex textsnutten om Assange och några av de mer perversa berättelserna som inte tillhör gråzonen, #moreandme kopplingen m.m. Lacrimosa och Isobel och Mymlan hålls okunniga om vad denna grupp egentligen håller på med.

Slutkunden fakturerar man sedan 2.5 MSEK och gör en nätt vinst på 1.3MSEK

Gillar upplägget!!!

Mymlan däremot kan du avskriva. var inne på hennes hemsida igår och kollade runt lite. Skriver för glädjen och emottar tacksamt donationer. min första magkänsla var konstigt nog omtanke när jag läste.

http://mymlanthereal.wordpress.com/

donera

"Jag bloggar en del. Både här och annorstädes. Alldeles gratis.
Jag har valt att inte ha annonser i mina bloggar, och jag drivs av engagemang och skriver för att jag inte kan annat. Mest för min egen skull.

Men jag har kommit att få läsare. Läsare som gillar det jag skriver, som återkommer och väntar sig att jag ska leverera. Läsare som jag vill tillfredsställa. Som ber mig skriva en bok.

Om du gillar det jag skriver och vill visa uppskattning, om du vill sponsra mig och genom en pengagåva ge mig möjlighet att ägna mer tid åt skrivande – använd bankgiro 291-3259 och märk inbetalningen med ”mymlan”.

Jag väntar mig egentligen ingenting. Men om du ändå vill ge kommer ditt bidrag att vara väldigt välkommet."

Om inte mymlan är världens färghållare och mörkar upplägget!! så är bilden en drömmare med ambitioner, och drömmar är tillåtna i min värld, kampanjen till trots.

Som gammal och luttrad ställer jag mig ändå främmande till att vi lever i en så slipad värld med så långa kedjor av orsak och verkan. Ska sägas till din fördel att jag inte har några problem med att följa resonemanget och tanken svindlar om vi lever i en så manipulerad värld. lacrimosa tanken är inte så dum. Jag är dock inte i nuläget beredd att hoppa på tåget, inte än.
Citera
2011-01-29, 18:25
Medlem
Tallkottens avatar
lite humor:
http://ow.ly/i/6M9f
Citera
2011-01-29, 19:09
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Gillar upplägget!!!

Mymlan däremot kan du avskriva. var inne på hennes hemsida igår och kollade runt lite. Skriver för glädjen och emottar tacksamt donationer. min första magkänsla var konstigt nog omtanke när jag läste.

avskriva på vilket sätt? Hennes blogg lanserade henne som social-media-kunnig, varpå hon bytte jobb som journalist i en Sundsvallstidning till kolumnist på aftonbladet. Minns nu att hon även skriver på Same Same but Different, tillsammans med DigitalPR Nicklas Strandh, och dyker med jämna mellanrum upp i TV för att tala om bloggar och social medier samt föreläser om ämnet på diverse högskolor runtom landet. Det är inte som om hon inte får eller begär betalt för detta arbete.
Citera
2011-01-29, 19:32
Medlem
Kattafankens avatar

Visste att Sofia Mirjamsdotter läste tråden, trevligt att få det bekräftat såhär fort.

http://twitter.com/#!/mymlan/status/31417456962576384

Citat:
@mymlan Sofia Mirjamsdotter
Nej. Ingen har betalat mig för att #prataomdet . Däremot har jag fakturerat tidningen Amelia för en beställd text i ämnet. That's it.
6 minutes ago via Echofon
Citera
2011-01-29, 20:04
Medlem
DanceBabys avatar
Citat:
Det är något förvirrande och komplext, när man ska göra klart vad som är en planerade kampanj eller inte.

"Personligen är jag beredd av avskriva all konspirationsteorier"
"Försöker i möjligaste mån undvika foliehatten, och håller mig till slumpteorin tillsvidare"

Hur långt är du beredd att gå i dessa antaganden? Att det t ex dyker upp tjugo debattartiklar med exakt samma formulering i, är det passande för slumpteorin? Eller vill du tillskriva Koljonen / någon i hennes närhet den planen?

Den är givetvis rörande korkad. Bara en fullständig idiot skulle ha valt exakt samma ord varje gång.
En fullständig idiot som inte någonsin varit med om att aktiviteter i media utsätts för minsta kritiska granskning. Sådan idioti kan bara frodas i de mest inavlade sällskap för inbördes beundran. Men de konspirerar inte desto mindre för det.

Det verkar som att någon hjälpt slumpen på traven...
Citera
2011-01-29, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken

Visste att Sofia Mirjamsdotter läste tråden, trevligt att få det bekräftat såhär fort.

http://twitter.com/#!/mymlan/status/31417456962576384

Hon har orddiarré. Hon har tweetat 36.380 ggr om sitt misslyckade sexliv och annat privat, medan Wikileaks har tweetat 3039 och har gjort världshistoria med nästan 700.000 followers. Och det är denne hjälte de vill demontera med påhittat gråzonssex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in