Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-28, 18:46
  #481
Medlem
FritzDaCats avatar
Jag har inte följt alla turer, men jag undrar lite om begreppet ''anusperspektiv'' har använts i sammanhanget ännu?

Sorry...
Citera
2011-01-28, 18:52
  #482
Medlem
espressinos avatar
Hittade denna pärla på #pratomdet

Frobobbles ¡ʞɔɐqɥsɐןɟ åd suuıɟ uǝظuɐdɯɐʞsʇoɹsäɹb ɐʞsןɐɟ uǝp ɯo uǝbuıuuɐs #prataomdet
about 12 hours ago via web
Citera
2011-01-28, 18:55
  #483
Medlem
DanceBabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallkotten
Johannes var på Gotland i Augusti (var var Ardin de här dagarna+ kan han träffat Ardin och syrran)?
Johannes Axner
@johannesaxner Johannes Axner
Third day on Gotland after the first night of actually drinking. Video shoot went great and partying was wild as usual. Love it here! <3


Annars bara massa tråk. Det känns i magen som om man tycker synd om killen.

3-9 augusti befann sig AA på festivalet i Strömstad.
Citera
2011-01-28, 19:17
  #484
Medlem
Tallkottens avatar
De känner varandra:


@johannesaxner
Johannes Axner
Jag har aldrig påstått att jag INTE känner Ardin. Rörande dock att trollen är oroliga för min privatekonomi. Samt att de tror AA lajvar.
2 hours ago via Twitter for iPhone
Citera
2011-01-28, 19:19
  #485
Medlem
Tallkottens avatar
Johannes försöker också märka ord ang IRA.

@johannesaxner
Johannes Axner
Ja, jag sympatiserar med IRA. Tur att jag listigt hemlighållt det på twitter. Samt även att jag varit vän med @lajvsonja sen sådär 1986.
1 hour ago via Twitter for iPhone

@johannesaxner
Johannes Axner
Med tanke på att IRA upphörde 1922 så kan det inte vara så kontroversiellt. Sen gillar jag ju även PIRA & även till viss del CIRA & RIRA.
33 minutes ago via Twitter for iPhone
Citera
2011-01-28, 19:24
  #486
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallkotten
De känner varandra:


@johannesaxner
Johannes Axner
Jag har aldrig påstått att jag INTE känner Ardin. Rörande dock att trollen är oroliga för min privatekonomi. Samt att de tror AA lajvar.
2 hours ago via Twitter for iPhone

Jag har inte påstått att Adrin lajvar. Men många i #prataomdet gör det. Inte sant?
Citera
2011-01-28, 19:33
  #487
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallkotten
De känner varandra

Och han känner som bekant även Koljonen. Men Koljonen känner inte Ardin, säger hon...

Med tanke på att samtliga inblandade bara är ett enda Kevin-Bacon-steg från varandra så är det jävligt märkligt hur obekanta alla är.
Citera
2011-01-28, 19:42
  #488
Medlem
Celenos avatar
Johannes Axner:

Blir rörd av Egypten. Längtar efter att se folk på gatorna i .se sida vid sida med soldater brännandes riksdag, skjutandes snutar. <3

Vet inte huruvida han skämtar eller är allvarlig och jag bryr mig inte det minsta.

Vet bara att min arbetsgivare kollade upp mig och andra konsulter både på facebook och twitter innan vi anställdes...
Citera
2011-01-28, 19:49
  #489
Medlem
Tallkottens avatar
Intressant att Lajvsonja/SonjaSchwarzenberger väljer att retweeta denna:

@RachelSzala
Rachel Szala
Swedish tweeting in defense of Assange accusers. http://bit.ly/dSMBjZ Sexual harassment stories, anger, thoughts, etc using #talkaboutit
17 Dec via web
__________________
Senast redigerad av Tallkotten 2011-01-28 kl. 20:19.
Citera
2011-01-28, 20:59
  #490
Medlem
espressinos avatar
Hur tänker ni på #prataomdet!?

För ett dygn sedan påpekade tråden på FB att "jordskredet#, den #lavin# av förtvivlade röster från drabbade kvinnor uppenbart hade sinat och saknade all proportionalitet mot den mediala exponering som föregått publiceringen. Pga kampanjen och att ligga nära AA och naturligtvis nämna Assagne har den i skrivandets stund 242 000 träffar på Google. Är det en slump? Naturligtvis inte!

#prataomdet har under dagen låtit antyda i flödet att många fler historier har postats men "tagits bort"

I skrivandets stund har inga nya historier tillförts på prataomdet.se sedan igår. Dagen har iställlet varit fylld av påhopp, förklenade kommentarer och retoriska lågvattenmärken. Där Troll, foliehattar och halmgubbar får betecknas som de mer avvägda. Detta från merparten av de närmast sörjande på i första hand twitter(#prataomdet). Där dagens kalkon tilldelas Daniel Swedin för följande lysande twitter: där dessutom ytterligare 5 st retweetade denna häpnadsväckande nyhet, med en förhoppning om en plats i himlen kanske.

danielswedin En man på Flashback oroar sig nu över de sårbara kvinnor som blivit "mentalt våldtagna" av medieeliten som regisserat #prataomdet. HAHAHAHA!
about 7 hours ago via TweetDeck


Personligen trivs jag bra i rollen som underdog och underskattningen av skribenterna på FB. Framför allt för att jag vet att den följs slaviskt av oppositionen. Den följs också av många andra som anser den läsvärd och kritisk i sin granskning av begåvningsreserven inom svensk media, dess anknytning och förtäckta försvar av AA och den konsekventa smutskastningen av "rövhatten" aka Assange (källa Johannes Axner).

Om jag var ni skulle jag gå hem på kammaren och leta rätt på lite mer uppseendeväckande historier.
Kanske någon som visat sig naken i duschen när gymnastikläraren kom in. Kanske ruskat tupp under täcket på logementet när befälet kom in. Kom igen nu låt fantasin flöda var inte blyga.
Citera
2011-01-28, 21:10
  #491
Medlem
Tallkottens avatar
Lite mer Twitterkontakter i gänget:


isobelsverkstad Isobel Hadley-Kamptz
@
@annaardin kanske om man bortser från den extrema skillnaden i potentiell hotness
22 Oct Favorite Retweet Reply
in reply to ↑

@therealardin

Anna Ardin
@isobelsverkstad
är det Adam eller prinsen som är potentiellt het??
22 Oct via Twitter for Android



Ivarpi Ivar Arpi
@
@annaardin Snarare C!
1 Oct Favorite Retweet Reply
in reply to ↑

@therealardin
Anna Ardin

@Ivarpi beror kanske på om du frågar väljarna eller politikerna, jag tänkte politikerna...
1 Oct via Twitter for Android



GrovtInitiativ Gustav Almestad
@
@annaardin
pengarna bryr jag mig inte om, bara trollning och lulz. och förstås en chans för resumé att skriva mer om sig själva.
20 Sep Favorite Retweet Reply
in reply to ↑

@therealardin
Anna Ardin

@GrovtInitiativ du är så fin som hjälper dem med det
21 Sep via web



sannarayman Sanna Rayman
Herregud. RT @dabitch: Är detta på allvar? Man knivhöggs i magen på Söder i sthlm för de trodde han röstat #SD http://bit.ly/bYc1yA
21 Sep Favorite Retweet Reply
in reply to ↑

@therealardin
Anna Ardin

@sannarayman med den sjuka jakt alla plötsligt kom överens att föra mot deras väljare (typ "inga rasister på min fb") är jag inte förvånad
21 Sep via web


@therealardin
Anna Ardin

RT @martaaxner alla s stöder inte ullman. kan vi prata om bemanningsföretagen nu? Läs @annaardin mfl http://is.gd/e2hmf
4 Aug via Twitter for Android



@therealardin
Anna Ardin
@juliaskott
han ska inte till #almedalen, kanske kan du hjälpa mig med några sköna tips på män att stalka där? (tack för igår!)
4 Jul via web


heidiavellan Heidi Avellan
by therealardin

Debatten MP-SD över förväntan. Sakfrågor, med lite plats för populism o invandrarfrågor. Rätta sättet "ta debatten", enda lyckade hittills.
14 Jan 10

Not. Heidi skrev en twitter som beklagade sig över att folk inte brydde sig om Assange/flickorna då självmordsbombaren bjudit på sitt bästa...

therealardin Anna Ardin
@
@HannaFriden
Det är helt ok, det har vi ju jämställdhetsministrars ord på, så varför inte?


Givetvis "bara Twitter" men det de flesta har ganska många meddelanden från/till Ardin.
tex mymlan, isobelsverkstad och martaxner har mååånga.

Här är bästa bilden jag hittat på henne hitills!
Ser rätt bra ut här http://twitpic.com/22z3vr (ärligt!)
Citera
2011-01-28, 21:51
  #492
Medlem
espressinos avatar
Lobbyister under falsk flagg?

Av Johan Lundberg 2011-01-27 kl. 22:50

http://www.axess.se/blog/post/2011/1...nt-kanske.aspx

"Nu ser jag att en del information framkommit som visar att kampanjen inte alls var av det slag som det påstås i SvD. Och att det primära syftet inte var att skapa ett forum för kvinnor och män att berätta om sina erfarenheter av sexuella gråzoner. Av diverse Twitter-flöden och skärmdumpar visar det sig nu att #prataomdet-kampanjen initierades i syfte att skapa opinion till förmån för en av de två kvinnor som anklagat Julian Assange för våldtäkt. Initialt var det tänkt att kampanjen skulle ha taggen #tackanna."
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback