2011-04-16, 20:09
Medlem
opemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodwinStrawman
För Piratpartiets skull. Sluta nu.

Du har redan på din egen blogg i all väsentlighet vitsordat att genus till fördel för ditt eget kön (ja, det var du och ingen annan som gjorde detta till en könsfråga) går före sanning och rättvisa i ett enskilt fall.

Njae, tror jag varken kan göra bu eller bä för "piratpartiet" här, det tåget har avannonserats flera gånger här i tråden. Jag har emellertid kommit hit eftersom jag som person avhandlas och mina tweets lyfts, känns som jag är inbjuden då till och med.
Citera
2011-04-16, 20:12
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opemma
Vilken är min socialgrupp?

Tack för tipset annars, hade tänkt att botanisera runt på forumet. Så du tycker inte att öppenhjärtlighet är modigt? Nåväl, vi är alla olika, för mig är det otroligt modigt att hänga ut sig offentligt och icke-anonymt, vad det än sker online.

Medelklass.
Vari ligger det modiga i det hela jag förstår inte riktigt hur du tänker här...menar du att en person som delger sin berättelse anonymt eller endast till nära vänner eller en psykolog är fegisar? Eller hur tänker du nu?
Citera
2011-04-16, 20:15
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Njae, tror jag varken kan göra bu eller bä för "piratpartiet" här, det tåget har avannonserats flera gånger här i tråden. Jag har emellertid kommit hit eftersom jag som person avhandlas och mina tweets lyfts, känns som jag är inbjuden då till och med.
Det är inte försent att vända skutan rätt faktiskt men ni måste ta ordentliga krafttag om ni vill återfå något förtroende. Bra att ni är här och svarar för er i alla fall. Alltid nåt...
Citera
2011-04-16, 20:17
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
BaalZeBub,

Du går väl inte på Rickard Olsson patetiska tricks att det är ironi? Det var sarkasm och trivilialisering. Genom att nämna BM:s svåra situation - vars svåra situation inte har något att göra med JA eller WL - det är trots allt Obama-adm & Adrian Lamo som är att skuldbelägga och trivialisera någon som inte har något med BM:s inlåsning och tortyr att göra, är ett sätt att dehumanisera Julian Assange. Det är ett tacksamt trick av Assange-hatare som kan "hålla två tankar samtidigt i huvudet".
Självklart vet jag det, och du kan se att jag fortfarande driver denna fråga. Men säger Rickard att han var ironisk, så får vi ta honom på orden. Visar det sig att han trots allt inte var ironisk, utan faktiskt deltog i samma helt vanvettiga skuldbeläggning av JA för att Manning behandlas illa i fängelset ( logiken, någon?) så visar det sig nog snart, och han får äta upp orden dubbelt. Men vi måste lämna öppningar för människor att tänka om, tänka rätt, göra pudlar och avslöja kotteriet. Vi vill se ärliga avhopp nu. Alla är välkomna, till och med Lisa Magnusson, om hon berättar om hur hon blev duperad.
Citera
2011-04-16, 20:18
Medlem
opemmas avatar
Citat:
Jag skulle vilja veta varför du fick ett sammanbrott av Ivan Johnsons mycket sakliga och relevanta frågor om PP:s agerande i Assange-fallet? Varför blockade du honom och hotade med polis? Killen är ju hur lugn, snäll och saklig som helst. Inser du hur det påverkar din och PP:s image att ni hotar med polis för att en kille yttrar sig och ställer frågor?

Jag har iofs försökt att förklara hur ilsk jag blev i en postning här, jag tror den har lästs och förakastats i den här tråden redan nån gång. Jag är alltså inte mer än människa. Det som blev otäckt var tipset jag fick om att han skulle sitta på twitter och köra nån kampanj, vilket visade sig vara felaktigt, men som skrämde mig. Som fan. Ivan var jävligt hygglig som fattade grejen och har lämnat det därvid. Jag hotade för övrigt inte med polis.

Citat:
Fattar du ens hur ert agerande har påverkat oss fd ihärdiga PP-väljare. Jag och min familj har röstat på PP i tre val. Fattar ni inte att vi brinner för frihetsfrågor för alla, inkl män, inte bara för er HBT-gängare. Genom att köra HBT-stuket och radikalfeminismen, har ni förlorat vad som utmärkte er en gång i tiden.

Ja, fast det där stämmer nu inte. Det där med att pp plötsligt är HBT-gängare(?) eller radikalfeminister. Jag har försökt att klura ut varför det ryktet har kommit i svang här, men inte riktigt kopplat, du får jättegärna beskriva vad det är som gett det intrycket! Vad är det för agerande du syftar på?

Citat:
Ursprungligen postat av Anemon
Är detta piratpartiets kommunikationsansvariga?!?
They are doomed.

Rollen kallas "kommunikationsledare", och jag har försökt förklara vad den rollen innebär i min inledande första postning.
Citera
2011-04-16, 20:21
Medlem
opemmas avatar
Citat:
Medelklass.
Vari ligger det modiga i det hela jag förstår inte riktigt hur du tänker här...menar du att en person som delger sin berättelse anonymt eller endast till nära vänner eller en psykolog är fegisar? Eller hur tänker du nu?

Nej, men det är en väsentlig skillnad att göra det offentligt. Anonymt skulle jag nog kunna tänka mig att dela med mig av lite känsligare grejer, det är en trygghet, inte feghet.
Citera
2011-04-16, 20:24
Medlem
Anemons avatar
Dessutom vill jag bara säga att det är inte modigt att bli våldtagen. Det är FÖRDJÄVLIGT. Inget kan ändra på det och det finns ingen hjältegloria att hämta upp efter en sådan händelse. Ingen. Det är bara en fruktansvärd upplevelse som förvisso skall respekteras men inte glorifieras.
Citera
2011-04-16, 20:24
Medlem
Citat:
Är detta piratpartiets kommunikationsansvariga?!?
They are doomed.

Yepp, de kör en bra och välbehövlig idé i sank med #prataomdet-skit, radikalfeminismen och att alltid prioritera sin HBT-identitet på bekostnad av något större.

Jag är misstänksam att Anna Troberg gjorde vad hon kunde för att hjälpa sin HBT-kompis AA i senaste polisförhöret. Hon var förmodligen lika osaklig som i SVT:s smutskastningsfilm: Julian Assange - världens kärleksaffär. JA är väldigt privat och professionell av sig. Jag har väldigt svårt att tro att han skulle betett sig mer än en gentleman och allmänt trevlig. Det är därför ett dåligt omen att polisen sent omsider valde att intevjua Anna Troberg, en lesbian som inte gjort ett skit för Assange i motsats till samtliga andra piratpartier i världen, försvarat #prataomdet med "so what om #prataomdet var organiserat" och tror att demonstrativt inte ta ställning är att ha ryggrad.
Citera
2011-04-16, 20:25
Medlem
Citat:
Fast här får man nog lov att hålla fler än en tanke i huvudet samtidigt; jag köper inte premissen att de som ingick i #prataomdet gjorde det för att jävlas med Assange.

Nej. det tror inte jag heller. möjligen så var säkert troberg, ardin och några till rejält sura initialt på Assange för att han inte var den där vänster-radikale feministmjukisen som de hade hoppats på.
utan bara ännu en i raden av alla dessa män.

de gjorde det för att försöka propellera sina karriärer. och det är väl om möjligt ett ännu mindre sympatiskt motiv.
Citera
2011-04-16, 20:26
Medlem
opemmas avatar
Citat:
Det är inte försent att vända skutan rätt faktiskt men ni måste ta ordentliga krafttag om ni vill återfå något förtroende. Bra att ni är här och svarar för er i alla fall. Alltid nåt...

Tack! Ja, jag hoppas att förtroendet för partiet tar sig hos de inblandade här. Vi får väl jobba på det på olika sätt. Men i det här just nu, är det bara jag som talar för min egna räkning kanske ska sägas.
Citera
2011-04-16, 20:31
Medlem
opemmas avatar
Citat:
Jag är misstänksam att Anna Troberg gjorde vad hon kunde för att hjälpa sin HBT-kompis AA i senaste polisförhöret. Hon var förmodligen lika osaklig som i SVT:s smutskastningsfilm: Julian Assange - världens kärleksaffär. JA är väldigt privat och professionell av sig. Jag har väldigt svårt att tro att han skulle betett sig mer än en gentleman och allmänt trevlig. Det är därför ett dåligt omen att polisen sent omsider valde att intevjua Anna Troberg, en lesbian som inte gjort ett skit för Assange i motsats till samtliga andra piratpartier i världen, försvarat #prataomdet med "so what om #prataomdet var organiserat" och tror att demonstrativt inte ta ställning är att ha ryggrad.

Det här är lite intressant ur flera perspektiv; Anna Troberg fick rejält skit av några deltagare i #prataomdet för att hon skrev det här. Nu ska inte jag tala för henne på nåt vis i världen, men det är rätt intressant hur hon liksom lyckats få skit från båda hållen för den där kampanjen! Dessutom ska man nog inte underskatta hennes insatser i mediala sammanhang där hon försvarat Wikileaks på olika sätt, kan jag tycka.
Citera
2011-04-16, 20:33
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Jag har iofs försökt att förklara hur ilsk jag blev i en postning här, jag tror den har lästs och förakastats i den här tråden redan nån gång. Jag är alltså inte mer än människa. Det som blev otäckt var tipset jag fick om att han skulle sitta på twitter och köra nån kampanj, vilket visade sig vara felaktigt, men som skrämde mig. Som fan. Ivan var jävligt hygglig som fattade grejen och har lämnat det därvid. Jag hotade för övrigt inte med polis.

Vem lämnade det tipset? Det såg ut som om att du trodde @figaropravda hade flera twitterkonton, vilka konton förutom @figaropravda trodde du att han använde?

Jag har pekat på en del konstiga twitter-konton i denna tråd och andra trådar, ville bara se om du tipsats att @figaropravda var samma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in