2011-03-04, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Det som slagit mig med både tweetme och nerdbasher är att de båda två låter mer som anställda på en PR-byrå som jobbar hela dagarna med att förstöra forum än som äkta representanter för #prataomdet. Alternativt typiska aktivister i ett politiskt ungdomsförbund som är tränade i att förstöra motståndarnas torgmöten.

Vi har haft 2 andra deltagare i tråden som känts mycket mer äkta i sitt eget engagemang.

Tweetme är såvitt jag vet inte representant, eller vad man nu ska kalla det. Det är däremot jag. Någon PR-byrå sitter jag dock inte på.
Citera
2011-03-04, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Löjlig, lägger jag mig inte i, twitter hickups, Vi pratar om just Teresa Axner, Anna Ardin, Rebella Bloggen.
Om dom andra har hicka eller inte är ointressant. Nu finns tack och lov det mesta sparat,

Jo det kan du ju säga, men eftersom det som någon annan påpekade finns många olika debattörer här så har knappast alla hållt den linjen. Julia nämnde jag tex eftersom just hennes tweets hamnade under lupp här tidigare.

Jag tror inte heller att Teresa Axner raderat något, och Ardin och Rebella är inte deltagare i kampanjen så det är likaledes ointressant. Men jag vet att ni inte tror på det och jag vet att jag aldrig kommer kunna övertyga er om det, så jag försöker inte ens.

Citat:

Appropå saknaden av män i kampanjen!!

Från isobelsverkstad alla ni män som vill #prataomdet att just ni är så himla snälla, kan ni låta bli det tack. I det här läget blir det bara att förminska
2010-12-16 15:22:27 via TweetDeck

Retweeted by elingrelsson and 7 others Kampanjen är hårt styrd - män var inte önskvärda i inledningen!
Insurancefile... http://postimage.org/image/23my1bwk/

Med just dessa citat utvalda är detta än mer bisarrt att försöka hävda att män jagas bort. Isobel skriver att män som påpekar att just de är så himla snälla ska hålla tyst. Inte någon annan. Elin RT:ar det. Direkt under denna RT i skärmdumpen ser man också att Isobel påpekar att prata om det också handlar om män som utsätts för saker.
Citera
2011-03-04, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det är mycket intressant att nu har exakt två personer totalt missförstått the Flying Spaghetti Monster i den här tråden. Du och tweetme. En kul liten klubb. Ta på er varsin dumstrut och skäms.

Ja ja, låt säga att det var ett dåligt exempel att blanda in just det bredare konceptet med monstret. Jag skulle bara dra till med något extra osannolikt.

Problemet kvarstår: Det är inte rimligt att anse spekulationer om dolda motiv eller hemliga kontakter och samtal mellan Ardin och Koljonen vara sannolika eller till och med bevisade bara för att jag inte kan motbevisa dem.

Icke-existensen av en hemlig agenda går helt enkelt inte att bevisa. Eller vad skulle någon här nöja sig med? Bortsett från det där med olika våldtäktsintriger parterna emellan eller vad någon nu skämtade om.
Citera
2011-03-04, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdbasher
Tweetme är såvitt jag vet inte representant, eller vad man nu ska kalla det. Det är däremot jag. Någon PR-byrå sitter jag dock inte på.

Jaha, vad exakt vill du åstadkomma med att ge dig in i diskussionen här? Om du berättar vad du faktiskt vill så kanske du kan åstadkomma det också.
Citera
2011-03-04, 13:04
Medlem
Citat:
Ja ja, låt säga att det var ett dåligt exempel att blanda in just det bredare konceptet med monstret. Jag skulle bara dra till med något extra osannolikt.

Problemet kvarstår: Det är inte rimligt att anse spekulationer om dolda motiv eller hemliga kontakter och samtal mellan Ardin och Koljonen vara sannolika eller till och med bevisade bara för att jag inte kan motbevisa dem.

Icke-existensen av en hemlig agenda går helt enkelt inte att bevisa. Eller vad skulle någon här nöja sig med? Bortsett från det där med olika våldtäktsintriger parterna emellan eller vad någon nu skämtade om.

Nerdbasher, du tillför inget nytt i tråden, du kommer med samma gamla "kopplingen spelar ingen roll", ni fantiserar ihop samband som finns och försöker sätta foliehatt på alla i tråden.
Sanningen är att "vi" växer och blir mer övertygade om våran sak för var dag som går och även efter varje inlägg du och dina fränder skriver då ni hitills bara lagt bensin på våran eld.
Medans eran kampanj krymper varje dag, fler och fler börjar se sanningen bakom era tveksamma motiv och nu verkar det faktiskt som att #prataomdet är helt utdött(rip) på internet, de enda forum ni har kvar är de där ni själva har 100% kontroll, i tidningar och seminarier där folk som Claes Borgström bara "olyckligt och slumpmässigt" dyker upp.
Det roliga med det är att erat motiv aldrig varit att få folk att "prataomdet" innan eller under sex, utan att dela med sig efter sex, på internet, vilket inte har skett, det gör det hela nästan komiskt, men mest tragiskt att ni fortsätter eran lilla kampanj när den uppenbarligen inte når ut och ni snabbar bara på er egna karriärs undergång.

Och sen ska jag säga att för mig personligen så bryr jag mig inte om era "gömda motiv", det som skrämmer mig är eran elitistiska världsbild som verkar få fritt spelrum i media, detta kommer jag fortsätta försöka sätta stopp för, så kalla mig inte foliehatt, jag har inga konspirationsteorier, det är inte det något handlar om.
Citera
2011-03-04, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Jaha, vad exakt vill du åstadkomma med att ge dig in i diskussionen här? Om du berättar vad du faktiskt vill så kanske du kan åstadkomma det också.

Vanligtvis samma skäl som alltid: http://xkcd.com/386/

Men också för att många uttryckt önskan om att vi fega stackare som bara smygläser ska säga nåt. Självklart var det bara gällande ifall det var genom att lägga sig platt och erkänna att alla era vanföreställningar stämde. Jag föredrar dock att hålla mig till sanningen.
Citera
2011-03-04, 13:06
Medlem
Fan va gött o se alla kommentarer i Bjästa i repris av Sofia "galningen" Mirjamsdotter

Fortsätter vi såhär och sprider sanningen bakom dessa människor kanske vi tillslut kommer segra och denna tråd blir mer än bara en diskussionstråd i mängden!
Citera
2011-03-04, 13:08
Medlem
Citat:
Vanligtvis samma skäl som alltid: http://xkcd.com/386/

Men också för att många uttryckt önskan om att vi fega stackare som bara smygläser ska säga nåt. Självklart var det bara gällande ifall det var genom att lägga sig platt och erkänna att alla era vanföreställningar stämde. Jag föredrar dock att hålla mig till sanningen.

http://xkcd.com/386/

hehe kul bild .

Vilka vanföreställningar syftar du på?
Citera
2011-03-04, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonden
Och sen ska jag säga att för mig personligen så bryr jag mig inte om era "gömda motiv", det som skrämmer mig är eran elitistiska världsbild som verkar få fritt spelrum i media, detta kommer jag fortsätta försöka sätta stopp för, så kalla mig inte foliehatt, jag har inga konspirationsteorier, det är inte det något handlar om.

Hade det bara handlat om det hade jag aldrig sagt ett knip, så fair enough, kritisera loss. Jag har invändningar men jag bryr mig inte särskilt.
Citera
2011-03-04, 13:11
Medlem
Citat:
Hade det bara handlat om det hade jag aldrig sagt ett knip, så fair enough, kritisera loss. Jag har invändningar men jag bryr mig inte särskilt.

Det handlar om många saker, alla i tråden verkar ha olika motiv till sin kritik, det borde bry dig eftersom det förhoppningsvis kommer få konsekvenser för din karriär.

För som sagt: våran sida växer.. Medans din krymper.
Senast redigerad av Sonden 2011-03-04 kl. 13:12. Anledning: stavfel.
Citera
2011-03-04, 13:11
Medlem
Citat:
http://xkcd.com/386/

hehe kul bild .

Vilka vanföreställningar syftar du på?

Det vanliga? Att prataomdet är en medveten smutskastningskampanj, att en massa folk som inte känner varandra känner varandra, att PR-byråer är inblandade, att juliagruppen och Open Leaks har något med prataomdet att göra osv osv. Allt detta är påhitt.
Citera
2011-03-04, 13:12
Medlem
Citat:
Det handlar om många saker, alla i tråden verkar ha olika motiv till sin kritik, det borde bry dig eftersom det förhoppningsvis kommer få konsekvenser för din karriär.

För som sagt: våran sida växer.. Medans din krymper.

Jag skiter väl för fan i "min karriär", det där är också påhitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in