2011-02-03, 10:44
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tweetme
Gummianka666:

Jag tycker att den teorin är intressant och som du säger, inte så värst värdig foliehatt. Men sen börjar det rätt snabbt bli dags att pilla på folieförpackningen och kasta blickar mot skyn.

1. Det nätverk ni konstruerat för denna ”kampanj” (vill här påpeka att om jag hädanefter använder ordet kampanj ska det inte tolkas som nån freudiansk felsägning utan det är ER andemening jag åsyftar) är minst sagt löst. Ni baserar ”vänskap” på att folk följer varandra och kommunicerar via twitter (vilket visar avsevärt bristande kunskap om det sociala mediet), att de nämner varandra i tweets eller är vänner på facebook.
När vi talar om journalister, politiker och röststarka feminister är det löjeväckande kopplingar för människor som i sin yrkesroll har som uppdrag att kommunicera med en bred grupp, utan att vara vänner.

Du glömmer bort att de är med på samma foton, att ett helt gäng lajvar, att de går på Tyrol ihop. Kom igen... det är klart att de är vänner och att de samarbetar. Din iver att förminska deras kontaktyta gör att din trovärdighet minskar.

Citat:
Jag påstår inte att ingen känner AA. Som jag skrev ovan är många av de som tagit del av rörelsen politiker, journalister och feminister, varav AA i sin egen roll som politiker säkerligen känner flera. Men att från detta sätta likhetstecken med att det hela är en konspiration? Hm, folie.

Du skriver folie FÖR ofta. Du skriver konspiration FÖR ofta. Varje gång något inte passar dina argument så börjar du prata om folie. Du är fan värre än de värsta på I&I, fast de använder MENA.

Citat:
2. Återigen är det ingen i #prataomdet som tagit ställning i någon skuldfråga eller försökt påverka rättsfallet. Ni bygger ”konspirationen” på att tidningar nämnt JA i faktarutor till artiklar om #prataomdet när det de facto är journalistpraxis att kroka artiklar.

Det där är en definitionsfråga. Man kan faktiskt ta ställning utan att explicit skriva "Julian Assange är SKYLDIG!!!"

Kroka artiklar... jag tycker mig känna igen din argumentation... välkommen hit från twitter får jag väl säga då. Kul att du valt att vara det du påstår att du föraktar, anonym.

Citat:
3. Långa kedjor som sträcker sig från amerikanska regeringen via Prime till Mymland och Koljonen. Seriöst? Du ser inte foliehattarna som samlas?

Vi blev angripna vid Tonkin, Saddam har massförstörelsevapen, jag rökte men jag drog inte halsbloss, jag hade inte sex med den där kvinnan, egyptierna åkte frivilligt från Bromma, PRIME har väl aldrig försökt påverka såssarna!

Citat:
Ockhams rakkniv på det hela:

Antingen berörde Koljonen med sin berättelse många som haft ett uppdämt behov av att prata av sig och det hela drog igång.

Uppdämt behov av att prata om en gång för tio år sen när hon inte ville ha analsex? Vår twittrande analdrottning har haft analsex både före och efter den där misslyckade gången, eller hur?

Citat:
Eller så är det hela en konspiration av amerikanska regeringen som genom PR-byråer betalat miljoner för att Koljonen och Mymlan tillsammans med ett hemligt nätverk av människor runt AA (som dessutom är så klantiga att de lämnar bilder på sig själva och AA på t.ex. Facebook) ha indoktrinerat tusentals människor till att #prataomdet i syfte att sänka Wikileaks.

Haha. Tusentals. Det där går inte lillan.

Citat:
Återigen har ingen i #prataomdet tagit ställning i skuldfrågan och de allra flesta skiter fullständigt i JA. Återigen är det här er ÅSIKT, inte en vedertagen sanning.
JA är hittills oskyldig och förtjänar en rättvis prövning, likväl som AA inte förtjänar att hängas ut för att hon anmält honom.

Läs häktningspromemorian. Återkom sen.

Citat:
Att ni genom människors twittrande och långsökta kedjor av Facebookvänner anser att AA känner alla inblandade är extremt långsökt. Ingen har väl förnekat att några kring rörelsen känner AA? Alla gör det dock inte.

Rörelsen?

Citat:
Ni missar liksom målet här. En av motivationerna till #prataomdet var FÖRFÖLJNINGEN av AA. Att en kvinna i Sverige berättar om något HON ANSER ha varit ett övergrepp och människor/troll rusar mot henne med grepar i handen.

Ja vi börjar kunna det där nu. Kvinnor är heliga och höljda över all skuld. Madonnaliknande prinsessor som älskar analsex på sina villkor.

Citat:
OM JA är skyldig eller inte ligger på en domstol att avgöra, men det måste stå människor fritt att anmäla brott som de anser sig utsatta för utan att bli uthängda. Eller? Om vi nu, precis som #prataomdet gjort inte diskuterat skuldfrågan. Ska människor få anmäla brott de anser sig utsatta för?

Och om det inte går till domstol eller om han frikänns. Kommer ni att be om ursäkt då?

Citat:
Det är detta bland andra Koljonen ”tackat Anna” för. Modet att anmäla och inte dra tillbaka anmälan när hatet sköljde över henne. Återigen, skuldfrågan har INGEN i #prataomdet kommenterat.

Öh. Anna själv säger att hon inte anmälde. Allmänt åtal plutten.

Citat:
Jag länkade till 2500 twittrare som gjorde sig hörda bland de 10000 senaste tweetsen i #prataomdet. Utöver det finns då 5500 tweets till som på den arkiveringstjänsten inte går att nå, och ett okänt antal tweets de två första dagarna (som diskutabelt kan anses ha varit de två mest aktiva dagarna på twitter) i rörelsen där arkiveringstjänten inte var aktiv.

Både du och jag vet att mer än 90% INTE är #prataomdet-berättelser.

Citat:
Det mesta av ditt första styckes konspirationsteorier har jag redan bemött. Man valde att inte nämna AA eller JA för att #prataomdet inte handlar om dem utan bara tog avstamp i berättelsen om en kvinna som anmäler ett brott och därför blir hånad och hatad.

Igen. Anna anmälde inte.

Citat:
Det finns 15500 tweets sparade, varav de sista 10000 från 2500 olika twittrare. Till detta kommer de två första dagarnas berättelser. Om du anser att detta resulterar i 300 berättelser finns det ju inget mer jag kan göra för att få er att förstå. Men som sagt, gör det med vetskapen om att ni blir rätt hånade för er bristfälliga kunskap om sociala medier och ingen tar er riktigt på allvar.

En av de många Assangetrådarna har 50% fler inlägg än #prataomdet. Det verkar som om stödet för Assange är större än #prataomdet.

Citat:
För det är ju bland annat här ni snavar och landar snett. Ni anklagar alla journalister, alla de som var med i rörelsen, alla de som läste under de dagarna i december och ALLA ANDRA som säger att det var ”tusentals berättelser” för att ljuga. INGEN av er följde rörelsen. INGEN av er läste då och har någon som helst aning om omfånget. Ändå anser ni er ha sanningen på er sida för att ni personligen inte läst de tusentals berättelserna. Du tycker det är rimligt?

Det finns inte tusentals berättelser.

Citat:
Det är ingen mig veterligen i #prataomdet som vill göra det brottsligt att ha sex med någon som inte säger nej, däremot ska som sagt folk lära sig säga nej.

De tycker alltså Assange är oskyldig? Läs FUP.

Citat:
Ditt nästa inlägg har jag i mångt och mycket bemött redan. Jag har förklarat ”håll det nära assangesituationen” och om du vill vrida det till nått annat så varsågod. Jag har inga illussioner om att få dig att ta av foliehatten.

Foliehatt en gång till...

Citat:
Det må ha pågått en kampanj mot Wikileaks och JA, men inte av kärnfolket i #prataomdet som i väldigt stor utsträckning stöttar Wikileaks.

De stöttar inte WL. De stöttar sig själva och sitt nätverk. Tänk om ni analyserade Collateral Murder lika intensivt som era misslyckade analsexsessioner?
Citera
2011-02-03, 10:55
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:

Hon skriver att "Vi kanske till och med tillåter, som jag gjorde" hur i helvete kan du tolka det som något annat?

Det är intressant att få vara med och direkt observera hur en hjärna som din arbetar med att bedraga sig själv. Det du frågar är alltså hur i helvete någon kan vara så korkad som lilla jag, som tolkar ovanstående som något som har det minsta med lagstiftning att göra.

Ja, hur kan jag vara så dum?

Kan det ha att göra med att du citerar bara en halv mening, där hela meningen är:

"Vi kanske till och med tillåter, som jag gjorde då, övergrepp i lagens mening att ske."
Citera
2011-02-03, 11:15
Medlem
Tallkotten:

Kallar han mig dum kan jag kalla honom liten, neener neener.

Det finns en stereotyp bild att killar ska vara de som pådriver sex. Att de ska vara "tacksamma" när tjejer vill. Den drabbar killar i högsta grad.
För tjejer finns strukturella problem i att våga säga nej, att värdera sin sexualitet lika högt som männens och att dra gränser.

Jag gick inte in djupare i ämnet för det är väldigt stort och jag är absolut inte någon expert. Om du håller med eller inte är en annan sak, men det är dessa strukturer Koljonen refererar till.

För dig kanske det inte förändrar någonting, men för andra var det en aha-upplevelse att få läsa saker som att människor i förhållanden gått med på sex fastän de inte ville för att "vara snäll" (vilket var nått som återkom rätt ofta). De kanske trodde de var ensamma i många problem, men plötsligt fanns det tusentals (hur ni än vill virra bort antalet inlägg) som hade upplevt EXAKT samma saker och inte HELLER vågat säga ifrån. Och ja, det kan ge människor styrka/mod att våga säga ifrån. Man är inte ensam och det går att prata om problem utan att behöva känns skam, det är lärdomen.
Om det hade hjälpt AA tänker jag knappast spekulera i.

Återigen, lagstiftningen är inte ett problem, att människor inte kan/vill/vågar säga ifrån när gränser passeras är problemet enligt #prataomdet.

Så när någon kommer och tar diskussionen med er ska du ignorera? Varsågod. (lol)

MoLok:

Som sagt, vissa känner varandra i varierande grad, men mig veterligen är det väldigt väldigt få som känner AA privat och det är det enda folk påpekat. Det blir lätt löjeväckande när ni binder ihop folk som AA och Koljonen via Tyrol. AA känner vare sig Lena Philipsson, Richard Herrey eller Koljonen vilket förklarats förut. Sen lajvar säkert vissa av dem och vissa har säkert varit fulla tillsammans, återigen är detta ingen "konspiration".
Sen tycker jag iofs inte det är ett argument mot en gräsrotskampanj att några av de 2000+ som deltar känner varandra, men där skiljer vi ju oss.

Jag har aldrig påstått att jag föraktar anonymitet, så varför måste du lägga de orden i min mun? Ni är mig veterligen alla anonyma, varför ska inte samma spelregler gälla alla i diskussionen?

Det var andras uppdämda behov som åsyftades. Koljonen har rätt väl beskrivit sin situation och varför hon valt att dela med sig av den, hur ofta hon har analsex kvittar väl.

Jag har visat er 15500+ tweets och utöver det då säkert ett antal tusen till de första två dagarna. Men ert motbevis är "haha, de gills inte för de är på 140 tecken!!". Någon riktig debatt verkar ni inte så intresserade av

Ingen kommer be om ursäkt för INGEN SÄGER ATT JA ÄR SKYLDIG. #prataomdet handlar inte om JA och ingen har något att be om ursäkt för. Händelsen mellan honom, AA, den påföljande anmälan och den hatvåg som AA fick utstå var avstampet för #prataomdet, inget mer än så.
Ifall du tycker tidningarna ska be om ursäkt för att de lagt faktarutor med JA's namn bredvid artiklar OM #prataomdet så får du väl vända dig till dom. Det är inget som faller på #prataomdet som aldrig utmålat JA som skyldig på något sätt.

Nej, jag vet inte att 90% inte är #prataomdet-berättelser. Jag vet att alla utöver flashbacktroll VET att det förekom tusentals berättelser, att ni vägrar inse det gör er ju tyvärr bara svåra att ta på allvar.
Låt oss se. Vi har 30 anonyma Flashbackanvändare som inte ens tog del av det som de säger inte hänt. På andra sidan har vi journalister över hela sverige som följde kampanjen från början som påstår att nått hänt. Det är ju en fullständig gåta varför inte ER vinkel får mer uppmärksamhet

Att stödet för Assange är större än för #prataomdet kvittar både mig och alla andra i #prataomdet fullständigt. De två står inte mot varandra, det är NI som sätter dem mot varandra, ingen annan.

Jag har ingen åsikt om skuldfrågan utan låter domstolen avgöra det. Personligen hoppas jag han är oskyldig, framför allt för Wikileaks skull som jag är en stark förespråkare för.
Citera
2011-02-03, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det är intressant att få vara med och direkt observera hur en hjärna som din arbetar med att bedraga sig själv. Det du frågar är alltså hur i helvete någon kan vara så korkad som lilla jag, som tolkar ovanstående som något som har det minsta med lagstiftning att göra.

Ja, hur kan jag vara så dum?

Kan det ha att göra med att du citerar bara en halv mening, där hela meningen är:

"Vi kanske till och med tillåter, som jag gjorde då, övergrepp i lagens mening att ske."

Men hennes poäng är ju att hon inte sa till, DÄR är problemet. Inte att lagstiftningen borde anpassas så han kan dömas i efterhand.
Hon skriver i texten att han hade slutat om hon sagt till, men det gjorde hon inte. Fortfarande tror du hon vill förändra lagstiftningen och inte sin egen inställning?

Du har alltså inte ett enda exempel där #prataomdet-folk vill förändra lagstiftningen? Inte ett enda konkret förslag på det du påstår är syftet? Det är rätt vekt argumenterat.
Citera
2011-02-03, 11:26
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Men hennes poäng är ju att hon inte sa till, DÄR är problemet. Inte att lagstiftningen borde anpassas så han kan dömas i efterhand.
Hon skriver i texten att han hade slutat om hon sagt till, men det gjorde hon inte. Fortfarande tror du hon vill förändra lagstiftningen och inte sin egen inställning?

Du har alltså inte ett enda exempel där #prataomdet-folk vill förändra lagstiftningen? Inte ett enda konkret förslag på det du påstår är syftet? Det är rätt vekt argumenterat.

Vad är detta för slags halmgubbe? Har jag talat i detta fall om att förändra lagstiftningen? Koljonen är ju nöjd med den som den är i sin berättelse:
""Vi kanske till och med tillåter, som jag gjorde då, övergrepp i lagens mening att ske."

Däremot är det väl bekant att rebellorna i brotts-tråden från dag 1 i denna affär har argumenterat för förslaget om en ny samtyckeslagstiftning. Detta har vi haft omfattande diskussioner om - men det är off topic i denna tråd.

Slutligen är det fortfarande hur komiskt som helst att du, för att vaska fram Koljonens poäng, anser det nödvändigt att citera halva meningar
Citera
2011-02-03, 11:35
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:

MoLok:

Som sagt, vissa känner varandra i varierande grad, men mig veterligen är det väldigt väldigt få som känner AA privat och det är det enda folk påpekat. Det blir lätt löjeväckande när ni binder ihop folk som AA och Koljonen via Tyrol. AA känner vare sig Lena Philipsson, Richard Herrey eller Koljonen vilket förklarats förut. Sen lajvar säkert vissa av dem och vissa har säkert varit fulla tillsammans, återigen är detta ingen "konspiration".

Det är mest du som använder order konspiration. Tråden använder "falsk gräsrotskampanj" aka astroturfing, vilket är fört i bevis redan. Men sprattla du i nätet.

Citat:
Sen tycker jag iofs inte det är ett argument mot en gräsrotskampanj att några av de 2000+ som deltar känner varandra, men där skiljer vi ju oss.

2000+ nu?

Citat:
Det var andras uppdämda behov som åsyftades. Koljonen har rätt väl beskrivit sin situation och varför hon valt att dela med sig av den, hur ofta hon har analsex kvittar väl.

Tydligen kvittar det inte hur ofta hon har analsex.

Citat:
Jag har visat er 15500+ tweets och utöver det då säkert ett antal tusen till de första två dagarna. Men ert motbevis är "haha, de gills inte för de är på 140 tecken!!". Någon riktig debatt verkar ni inte så intresserade av

Jag höjer med 23000+ poster.

Citat:
Ingen kommer be om ursäkt för INGEN SÄGER ATT JA ÄR SKYLDIG. #prataomdet handlar inte om JA och ingen har något att be om ursäkt för. Händelsen mellan honom, AA, den påföljande anmälan och den hatvåg som AA fick utstå var avstampet för #prataomdet, inget mer än så.
Ifall du tycker tidningarna ska be om ursäkt för att de lagt faktarutor med JA's namn bredvid artiklar OM #prataomdet så får du väl vända dig till dom. Det är inget som faller på #prataomdet som aldrig utmålat JA som skyldig på något sätt.

När Assangefallet läggs ner/han frikänns så hoppas jag att några med ryggrad i media kommer att skriva om VÅR äkta gräsrotskampanj.

"En gräsrotsrörelse bekämpade misstron mot Assange i spåren av de anklagelser Anna Ardin och Sofia Wilen förde fram. De hade större delen av det etablerade mediasverige emot sig, inklusive astroturfande journalister: Koljonen, Sonja, Lisa M, Lisa B (hela #prataomdet-listan"

Citat:
Nej, jag vet inte att 90% inte är #prataomdet-berättelser. Jag vet att alla utöver flashbacktroll VET att det förekom tusentals berättelser, att ni vägrar inse det gör er ju tyvärr bara svåra att ta på allvar.

Vi har påstått 209 och lett det i bevis. Du påstår tusentals. Visa dem. Lista med för mig så jag kan räkna. Bevisbördan är på dig.

Citat:
Jag har ingen åsikt om skuldfrågan utan låter domstolen avgöra det. Personligen hoppas jag han är oskyldig, framför allt för Wikileaks skull som jag är en stark förespråkare för.

Hal som en ål... du gillar inte alls Wikileaks. Du vill nämligen ha tolkningsföreträde. Jag vet vem du är.
Citera
2011-02-03, 11:40
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Glöm inte det här:

"Det kan handla om något så enkelt som två kvinnor som ville ta reda på om det gick att tvinga någon att testa sig för sexuellt överförbara sjukdomar."

Som i samband med att #prataomdet blev offentligt blev:

"Det kan handla om något så enkelt som två kvinnor som ville stå upp för sin rätt till sina kroppar, som inte accepterade övergrepp och berättade om dem."

http://rebellabloggen.wordpress.com/...puckade-saker/

Glöm inte heller Anna Ardins goda vän och kollega som skrev den 13 december:

"Hagamannen, polischefen Göran Lindberg, Julian Assange och Bjästafallet. Alla de händelserna har en gemensam nämnare: nämligen vår syn på den ”gode mannen” och dennes kapacitet att utföra våldshandlingar mot kvinnor."

Samt några formuleringar vi börjar känna igen...

"Vi måste prata om makt. Det som sker i det lilla är lika viktigt som det som sker i det stora. Eller som den franska filosofen Foucault hävdade – det är den lilla fascisten inom oss som möjliggör den stora fascismen. Vad vi accepterar och väljer att se mellan fingrarna med i vår närhet möjliggör också de grövsta brotten i världen.

Somar Al Naher"

http://troochpolitik.se/?p=458

Ser att ingen av #prataomdet-försvararna vågar svara på detta inlägg. Inte så konstigt eftersom det bevisar att Rebella är en del av #prataomdet.

Är Rebella också gräsrötter?
Citera
2011-02-03, 11:45
Medlem
Citat:
INGEN av er följde rörelsen. INGEN av er läste då och har någon som helst aning om omfånget.
Jag gjorde, och du har fel. #prataomdet handlade redan från början mest om ryggdunkande och inbördes beundran.
Citat:
Att stödet för Assange är större än för #prataomdet kvittar både mig och alla andra i #prataomdet fullständigt. De två står inte mot varandra, det är NI som sätter dem mot varandra, ingen annan.
Var finns de företrädare för #prataomdet som också stöder Assange? Om det är som du säger borde det ju gå att hitta någon.
Citera
2011-02-03, 12:03
Medlem
Tallkottens avatar
Citat:
Tallkotten:

Kallar han mig dum kan jag kalla honom liten, neener neener.

Det finns en stereotyp bild att killar ska vara de som pådriver sex. Att de ska vara "tacksamma" när tjejer vill. Den drabbar killar i högsta grad.
För tjejer finns strukturella problem i att våga säga nej, att värdera sin sexualitet lika högt som männens och att dra gränser.

Jag gick inte in djupare i ämnet för det är väldigt stort och jag är absolut inte någon expert. Om du håller med eller inte är en annan sak, men det är dessa strukturer Koljonen refererar till.

Vad har detta med Assange att göra? Som jag ser det så är han mer eller mindre överfallen av groupies? Han borde ju vara det bästa beviset på att stereotypen ovan är fel? Eller har jag missat något?

Citat:
Tallkotten:
För dig kanske det inte förändrar någonting, men för andra var det en aha-upplevelse att få läsa saker som att människor i förhållanden gått med på sex fastän de inte ville för att "vara snäll" (vilket var nått som återkom rätt ofta). De kanske trodde de var ensamma i många problem, men plötsligt fanns det tusentals (hur ni än vill virra bort antalet inlägg) som hade upplevt EXAKT samma saker och inte HELLER vågat säga ifrån. Och ja, det kan ge människor styrka/mod att våga säga ifrån. Man är inte ensam och det går att prata om problem utan att behöva känns skam, det är lärdomen.
Om det hade hjälpt AA tänker jag knappast spekulera i.

Vad är det nya jämfört med RFSU och andra sidor? Varför ska massmedia dag ut och dag in använda bilder på Assange och skriva ”I spåren av..Assange... Assange ... Assange” för att öka intresset för just denna kampanj?

Citat:
Tallkotten:
Återigen, lagstiftningen är inte ett problem, att människor inte kan/vill/vågar säga ifrån när gränser passeras är problemet enligt #prataomdet.

Så när någon kommer och tar diskussionen med er ska du ignorera? Varsågod. (lol)

Jag tyckte inte du höll dig till topic. Kan du inte istället berätta lite om din egen del, vad du tycker om Assange, hur du känner Ardin, OM hon verkligen är så här mesig? Kan hon vara manipulativ? Vad du får ut av kampanjen? Vem skrev ingressen/faktarutan? Om du tvivlat över någon del av kampanjen? Varför du gjorde detta? etc etc
Citera
2011-02-03, 12:15
Medlem
Inte en enda gräsrot, har gått in i tråden och försvarat kampanjen.

Vad vi ser, är ett par användare som själva varit med i den ruttna kärnan som startat pseudorörelsen, samt tidigare Jack Werner som kröp iväg efter ett par timmars förnedring. Jack Werner är knappast heller att betrakta som gräsrot eller opartisk, hans och Gustav Almestads ( aka GrovtIntiativ) återtwittrande till varandra har tidigare varit av närmast manisk karaktär.
Citera
2011-02-03, 12:36
Medlem
BaalZeBub:

Du skrev i ett inlägg ovan: ”Hon vill alltså förändra språket så att killen döms i en domstol.”

Vilket man kan tolka som att du tror hon vill förändra lagstiftningen. Om du nu inte tror hon eller någon i #prataomdet vill förändra lagstiftningen förstår jag inte varför du är så upprörd.
Hon vill lära både sig själv och andra att tydliga säga NEJ, för först DÅ kan lagstiftningen tydligt träda in.

Vad som tas upp i brotts-tråden har jag ingen aning om. Jag ber dig hänvisa till #prataomdet-personer som vill förändra lagstiftningen. Att säga att det är ”väl bekant” är inte en hänvisning, det är en fullkomligt intetsägande floskel.

MoLoK:

”Vilket är fört i bevis redan”

Återigen är det något ni kommit fram till och nu tar som en sanning. Uppenbarligen anser ingen utöver er i denna tråd detta vara bevisat, så jag och resten av världen sprattlar väl nöjt vidare

Jag hänvisar bara till de siffror som finns, där det var ~2500 individer enbart i 10000 av 15500+ tweets (som alltså inte är alla då arkiveringstjänsten inte räknar längre). Mig veterligen är även 2000 (tänkte att jag tar bort 500 ”kritiker” osv) fullt godtagbart som ”tusentals” vilket ju ni hävdat är lögn.
Sen vet de som följde kampanjen från början att det är långt fler än 2500, men jag vet att ni inte vill lyssna på det örat så varför försöka.

Återigen sätter du 23000 poster mot 15500+ tweets i ett förvirrat försök att skapa en motsats, när det handlar om helt olika frågor. Orka?

Nej, ingen kommer skriva om er kampanj för att den ses som ett stort skämt. Ni anses utifrån vara vilsna rättshaverister som letar tomtar i buskarna. Ni har ingen som helst trovärdighet utanför er egen flashbackkrets vilket är uppenbart då inte en enda etablerad mediekanal vill ta i er kampanj med tång trots att de flesta redaktioner håller rätt bra koll på Flashback.
Sen kan ni tjoa och tjimma om konspirationer (och ja, det ordet har förekommit i tråden innan jag dök upp) allt ni vill, ingen kommer lyssna. Och varför tror du ingen uppfattar er som seriösa? Finns det något svar på detta mer än ”hela mediasverige är en stor konspiration”? Det kan inte vara så att ni hoppat i galen tunna?

Jag har redan visat. Jag har gett dig tweet-arkivet som tyvärr visar långt ifrån alla då de flesta historier kom under de första dagarna, men likväl ett stort antal inlägg.
Återigen är er argumentation skrämmande lik förintelseförnekare.

Lite exempel då från bara fem jag hittade på nån minut i arkivet över tweets. Väljer att anonymisera deras twitternamn men OM ni nödvändigtvis vill kontrollera sanningshalten kan ni utan problem gå in i arkivflödet och söka på formuleringar för att få fram vem som sagt vad.

Citat:
@X1 Han ville, men jag sade nej. Så han vräkte sig bara över mig och gjorde sin grej eftersom man har sex i ett förhållande. #prataomdet

@X1 så jag låg bara kvar och grät medan han höll fast mig. Sen sade han att jag måste förstå att han inte kunde leva utan sex. #prataomdet

@X1 #prataomdet Jag fortsatte säga nej, men jag ville inte veta hur mycket våld han kunde tänka sig att använda,

@X2 jag tog "nej" som personlig förolämpning och tjatade till mig sex tills jag insågm jag får dra gränser så får andra också det. #prataomdet

@X3 När jag som 9-åring berättade om äckel på tunnelbanan så fick jag skäll hemma, jag lärde mig att bära det inombords. #prataomdet

@X4 Alla gånger man gått på krogen och fått händer på arslet och sen irritation då man har reagerat. #prataomdet

@X5 var på fest. var för full. han hade sex med mig när jag var redlös. jag skämdes för att jag var full och inte hade kontroll #prataomdet

Sen kan ni håna korta berättelser hur mycket ni vill, men det är det här som åsyftas. Hur patetiskt, litet, småaktigt och obetydligt NI än kan tycka att det här är så är det inte det för de som berättar och många som läste. Den skillnaden tycker man ni kunde inse.

Hahaha, älskar sån här argumentation!

”Jag gillar Wikileaks”
”NEJ, DET GÖR DU INTE ALLS”
”…”

Så meningslöst men underhållande
Citera
2011-02-03, 12:41
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Glöm inte det här:

"Det kan handla om något så enkelt som två kvinnor som ville ta reda på om det gick att tvinga någon att testa sig för sexuellt överförbara sjukdomar."

Som i samband med att #prataomdet blev offentligt blev:

"Det kan handla om något så enkelt som två kvinnor som ville stå upp för sin rätt till sina kroppar, som inte accepterade övergrepp och berättade om dem."

http://rebellabloggen.wordpress.com/...puckade-saker/

Molok tar här för givet att alla känner till bakgrunden. Så jag vill lägga till lite information för de som missat det.

Se tråden
Att ändra gamla källor för att passa nya kampanjer
https://www.flashback.org/t1398894

för mer info

citerar mig själv:
"Timing:
20100824 ett inlägg i en svensk blogg (bakom vilken står en intressegrupp inom ett av våra största partier) blir mycket uppmärksammat och citerat. Särskilt viktigt är en mening som ger en ny och unik upplysning i ett mycket uppmärksammat rättsfall.

20101217 en ny mediakampanj startar genom twitter, och uppmärksammas av alla stora svenska media

20101221 det gamla blogginlägget används som källa av samma sida i en debatt

20101221 en person (sign Deckardrottningen på flashback) upptäcker genast att källan nyligen har skrivits om för att passa den nya kampanjen.

Innehavarna av bloggen, de som bedriver de nya kampanjen och ena parten i rättsfallet tillhör samma kretsar."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in