2011-03-04, 13:16
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonden
Fan va gött o se alla kommentarer i Bjästa i repris av Sofia "galningen" Mirjamsdotter

Fortsätter vi såhär och sprider sanningen bakom dessa människor kanske vi tillslut kommer segra och denna tråd blir mer än bara en diskussionstråd i mängden!

Av oro för att mina kommentarer kanske raderas, så håller jag mig till att tala om hennes Krönika, inte #prataomdet - och här sparar jag dem i spoiler ifall de raderas.

Citera
2011-03-04, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdbasher
Det vanliga? Att prataomdet är en medveten smutskastningskampanj, att en massa folk som inte känner varandra känner varandra, att PR-byråer är inblandade, att juliagruppen och Open Leaks har något med prataomdet att göra osv osv. Allt detta är påhitt.

Samband, kopplingar och rena "bevis" finns i samtliga fall.
Det är inga påhitt någonstans, det är du/ni som påstår att det är påhitt.
Att så många av er figurerar på bild och i konversationer etc. med Anna Ardin t.ex är inget påhitt.
PR-byråer har jag inte varit särskillt insatt i så det ska jag inte kommentera.
Att det finns kopplingar med Julia Gruppen och Open Leaks är inte heller påhitt utan hårda fakta.
Så motbevisa faktan eller håll tyst om det, svara argument liknande "ni bär foliehatt, det där är bara påhitt" osv ger bara mer vatten på kvarn.
Citera
2011-03-04, 13:21
Medlem
Citat:
Jag skiter väl för fan i "min karriär", det där är också påhitt.

Vad bra, då kanske man slipper se ditt fula tryne i tidningarna framöver.
Citera
2011-03-04, 13:23
Medlem
Citat:
Ja ja, låt säga att det var ett dåligt exempel att blanda in just det bredare konceptet med monstret. Jag skulle bara dra till med något extra osannolikt.

Problemet kvarstår: Det är inte rimligt att anse spekulationer om dolda motiv eller hemliga kontakter och samtal mellan Ardin och Koljonen vara sannolika eller till och med bevisade bara för att jag inte kan motbevisa dem.

Icke-existensen av en hemlig agenda går helt enkelt inte att bevisa. Eller vad skulle någon här nöja sig med? Bortsett från det där med olika våldtäktsintriger parterna emellan eller vad någon nu skämtade om.

Utifrån nu kända fakta och uttalanden från Anna Ardin, Johanna Koljonen och andra så går det inte att att med säkerhet säga att Ardin och Koljonen känner varandra. Det är sannolikt så att Anna Ardin i sitt twitter bara gjorde vad många andra skulle gjort, skaffade sig kred genom att name-droppa kändisar som var på samma plats som hon.

Hypotesen om en hemlig agenda är inte avhängig av att dessa två känner varandra. Hypotesen om att det var en stödaktion för Anna Ardin och mot Assange baseras framför allt på familjen Axners djupa inblandning och offentliga twitter i uppstarten som pekar på att detta var en avsikt med #prataomdet. Dessutom baseras hypotesen på de egenskaper kampanjen fick i media.

Det är också så att kritiken mot deltagarna i kampanjen från den här tråden riktar sig i första hand mot andra inblandade än Koljonen. För folk som jobbar professionellt i en kreativ bransch så känns trots allt Koljonens ursprungliga idé-kläckning som rätt äkta.

Att tråden fortsätter gräva i Koljonens kopplingar beror på att det finns ett intresse av att undersöka om även idé-kläckningen ingick i en större orkestrerad kampanj. Men det finns ännu inga fakta som pekar på detta förutom att familjen Axner ser ut att ha varit bollplank åt Koljonen när man ser det utifrån.

Nöjd?
Senast redigerad av f-boy 2011-03-04 kl. 13:27.
Citera
2011-03-04, 13:23
Medlem
ChingShih är galen! :O

Såhär skriver hon idag:

Citat:
ChingShih Minne
Och att bara #prataomdet skulle drabba tredje part och vara fientligt och hatiskt i sig självt. Det kan väl knappast vara deras mening.
4 hours ago

ChingShih Minne
Jag undrar om trollen i #prataomdet inser att dom framställer sig som att tycka att övergrepp inte ska lagföras eller utredas.
4 hours ago

Är hon inte läskunnig eller är det hennes tjocka hemstickade offerkofta som får henne att uttrycka sig på det där viset?
Citera
2011-03-04, 13:24
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Det vanliga? Att prataomdet är en medveten smutskastningskampanj, att en massa folk som inte känner varandra känner varandra, att PR-byråer är inblandade, att juliagruppen och Open Leaks har något med prataomdet att göra osv osv. Allt detta är påhitt.

Det kommer ofta såna här kommentarer och det slår mig att de aldrig motbevisar någonting, de bara säger "trams", och vi skall ta en okänd användare på sitt ord. Här på Flashback tas allt med en nypa salt, eller ett kilo, och användare får den credd de förtjänar. Som vi brukar säga "källa"? Det är ju lite svårt att tro på - exempelvis - att fem personer, som med bildbevis befunnits på samma intima fest, inte känner varandra. Sitter jag i soffan bredvid en person på en bild tagen på en fest med enbart 20 deltagare, räknas denna någon minst som "bekant", om jag inte är god vän med personen i fråga för i sånt fall är det en god vän istället. Soffpersonen kan inte vara en för mig totalt okänd person, jag har ju åtminstone träffat personen.
Citera
2011-03-04, 13:25
Medlem
Citat:
Men tydliga kopplingar finns ju mellan #prataomdet och Juliagruppen. Likaså kopplingar mellan Juliagruppen och OpenLeaks. Eftersom du sitter på inside info kan du kanske förklara vad det är som är påhitt?
Citera
2011-03-04, 13:25
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Utifrån nu kända fakta och uttalanden från Anna Ardin, Johanna Koljonen och andra så går det inte att att med säkerhet säga att Ardin och Koljonen känner varandra. Det är sannolikt så att Anna Ardin i sitt twitter bara gjorde vad många andra skulle gjort, skaffade sig kred genom att name-droppa kändisar som var på samma plats som hon.

Hypotesen om en hemlig agenda är inte avhängig av att dessa två känner varandra. Hypotesen om att det var en stödaktion för Anna Ardin och mot Assange baseras framför allt på familjen Axners djupa inblandning och offentliga twitter i uppstarten som pekar på att detta var en avsikt med #prataomdet. Dessutom baseras hypotesen på de egenskaper kampanjen fick i media.

Det är också så att kritiken mot deltagarna i kampanjen från den här tråden riktar sig i första hand mota andra inblandade än Koljonen. För folk som jobbar professionellt i en kreativ bransch så känns trots allt Koljonens ursprungliga idé-kläckning som rätt äkta.

Att tråden fortsätter gräva i Koljonens kopplingar beror på att det finns ett intresse av att undersöka om även idé-kläckningen ingick i en större orkestrerad kampanj. Men det finns ännu inga fakta som pekar på detta förutom att familjen Axner ser ut att ha varit bollplank åt Koljonen när man ser det utifrån.

Nöjd?

Åh vad klockrent. Tack.
Citera
2011-03-04, 13:28
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:

Såhär skriver hon idag:

Är hon inte läskunnig eller är det hennes tjocka hemstickade offerkofta som får henne att uttrycka sig på det där viset?

Hon fäktar mot väderkvarnar, jag tycker faktiskt synd om henne för hon har tydligen inget hum alls om vad som egentligen diskuteras här. Tror att hon upplevt något väldigt traumatiserande och tar det hela extremt personligt, kan inte se helheltsbilden på grund av sina egna erfarenheter. Det är nästan så att jag vill gå och ge stackarn en kram, hon är skadad.
Citera
2011-03-04, 13:32
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f-boy

Det är också så att kritiken mot deltagarna i kampanjen från den här tråden riktar sig i första hand mot andra inblandade än Koljonen. För folk som jobbar professionellt i en kreativ bransch så känns trots allt Koljonens ursprungliga idé-kläckning som rätt äkta.

Nöjd?

Kanske bör Rebellabloggens ökända editering också nämnas här. Samt Ardins löfte om att hon också skulle #prataomdet.
Citera
2011-03-04, 13:32
Bannlyst
Citat:

Såhär skriver hon idag:

Men det är ju precis tvärtom... Jag har hela tiden hävdat att det finns risk för att verkliga sexualbrott stöts och blöts på nätet istället för att anmälas, och att det kan få juridiska följder som exempelvis förtal. För att ett påstående ska utgöra förtal i lagens mening behöver det ju inte vara en lögn, sanningar kan vara precis lika åtalbara.
Citera
2011-03-04, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Hon fäktar mot väderkvarnar, jag tycker faktiskt synd om henne för hon har tydligen inget hum alls om vad som egentligen diskuteras här. Tror att hon upplevt något väldigt traumatiserande och tar det hela extremt personligt, kan inte se helheltsbilden på grund av sina egna erfarenheter. Det är nästan så att jag vill gå och ge stackarn en kram, hon är skadad.

Mjo.. Det har du rätt i :S..
Hon verkar extremt färgad av sina upplevelser eller något och borde lämna det där sjunkande skeppet med en gång istället och skaffa riktig hjälp istället för att agera galjonsfigur åt några elitfeminister som troligen(och bevisligen) inte bryr sig ett skit om henne personligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in