2011-02-08, 15:13
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Vad är det för föräldrar som skickar en flicka på 16 år till en festival? Läs och begrunda.
Skicka är väl fel ord, men jag tillät det i alla fall. Min generations 16-åriga tjejer var betrodda med att tågluffa, och att slå bort snuskiga händer från låren i grekiska tågkupéer. Ska dagens tjejer inte ens få gå på Borlänge Peace and Love och Way out West? Nä, det är rätt ålder för att lära sig lite folkvett.

"Men jag kände mig smutsig och värdelös hela den sommarn, och som en slags självdestruktivitet och ett sätt att känna mig uppskattad blev det en vana för mig att ha sex med en massa olika random killar som jag raggade upp på fester."

Hah. Så fruktansvärt patetiskt. Inte en tanke hos denna tjej att hon, kanske, faktiskt är en människa? Med en hjärna? Och lite känsla för moral, etik och ansvar? Nej, stolt över att vara en sinneslö grönsak. Så vidrigt.
Citera
2011-02-08, 15:26
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det där är ju väldigt märkligt. Men vi har diskuterat detta ingående i #prataomdet-tråden i feministdelen:
https://www.flashback.org/t1394074

93 lång sidor, med mina sidinställnigar för flashback iallafall.

Det är något mycket märkligt, detta. Det ska vara psykiskt synnerligen avvikande kvinnor, som inte ens kan säga nej. Men de flockas i dessa medvetna feministkretsar där man borde vänta sig något litet mått av skinn på näsan.

En normal tonårstjej skulle skratta ihjäl sig åt mesigheten i dessa historier.

Som sagt, detta diskuteras ingående i den tråden. Men för att anknyta till denna mediatråd: hur sannolkikt är det att t ex den väl utbildade och stridbara feministen Anna Ardin i stället för att, under frivilligt sex, bara säga att hon önskar att man använder kondom, i stället börjar med pantomimer och brista ut i gråt?

Jag tror inte på det. Jag tror att de mesta av dessa historier helt enkelt är ljug rakt av. Så sinneslöa och viljelösa är inte tjejerna ens i det här twittriga gänget.

Varför framställer de sig själva som viljelösa grönsaker? Bottnar de i den mest groteska, föraktfulla kvinnosyn mänsklig fantasi kan åstadkomma - tror de att det ska ge genklang ute bland 'fotfolket'?

Återigen hör jag Alva Myrdals socialdemokratiska spökröst från Kris I Befolkningsfrågan eka över kampanjen.

Seriöst, den förvridna sexualsyn som flyter upp i kölvattnet av den här diskussionen , detta eviga malande om samma saker om och om igen. Känns så bekant. En i grunden sexuell frustration som man väljer att projicera på sin samtid. Jag har träffat dessa kvinnor av och till genom livet alla med samma besatthet av att hjälpa världen till ett bättre liv. du träffar dom inom socialtjänsten, inom sjukvården.
Den galnaste på dårhuset är överläkaren fast förvissad om att alla andra är galna. Så en diagnos på frustrationen skulle vara till stor hjälp och en möjlighet till insikt och på sikt även hjälp. Att dessutom deras sexuella preferenser är en del i sjukdomsbilden förstärker bara bilden av kaos. eller vad sägs om:
"Är ickeheterosexuell i ett heteroförhållande."
Känns märkligt att de ska sätta dagordningen för vad som kan anses passande i sängkammaren
Citera
2011-02-08, 16:03
Bannlyst
Om Anna (en religiös sosse med Mona som sin idol) är en hemlig agent så förmodar jag att hon är agent för USAs räkning. Hur store är sannolikheten för det? - Noll säger jag. - Hon är bara fostrad av DN kultur hur man skall tänka om vita män.

Jag är förbannat glad att jag inte bor i Stockholm innerstad och riskerar att få med en sådan en hem. - Om man gör en invit så är det sexuell diskriminering och sedan är man väl jagad av DO resten av livet. Anna är sannolikt en av dem som släpar hem tatuerade psykopater då hon har ägglossning och skaffar "brevvänner" på landets anstalter.
Citera
2011-02-08, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det där är ju väldigt märkligt. Men vi har diskuterat detta ingående i #prataomdet-tråden i feministdelen:
https://www.flashback.org/t1394074

93 lång sidor, med mina sidinställnigar för flashback iallafall.

Det är något mycket märkligt, detta. Det ska vara psykiskt synnerligen avvikande kvinnor, som inte ens kan säga nej. Men de flockas i dessa medvetna feministkretsar där man borde vänta sig något litet mått av skinn på näsan.

En normal tonårstjej skulle skratta ihjäl sig åt mesigheten i dessa historier.

Som sagt, detta diskuteras ingående i den tråden. Men för att anknyta till denna mediatråd: hur sannolkikt är det att t ex den väl utbildade och stridbara feministen Anna Ardin i stället för att, under frivilligt sex, bara säga att hon önskar att man använder kondom, i stället börjar med pantomimer och brista ut i gråt?

Jag tror inte på det. Jag tror att de mesta av dessa historier helt enkelt är ljug rakt av. Så sinneslöa och viljelösa är inte tjejerna ens i det här twittriga gänget.

Varför framställer de sig själva som viljelösa grönsaker? Bottnar de i den mest groteska, föraktfulla kvinnosyn mänsklig fantasi kan åstadkomma - tror de att det ska ge genklang ute bland 'fotfolket'?

Återigen hör jag Alva Myrdals socialdemokratiska spökröst från Kris I Befolkningsfrågan eka över kampanjen.
Bra klass på den tråden och ett komplement till denna, vi kanske ska sparka igång den igen? Hursomhelst, jag vill lyfta fram en läsvärd bloggtext skriven av Anna Troberg och postad den 18 december (kanske den redan har diskuterats): http://www.annatroberg.com/2010/12/1...-sedan-vidare/ och ett uppföljande inlägg från den 11 januari som handlar om de reaktioner som kom, en del positiva och en del tämligen arga: http://www.annatroberg.com/2011/01/11/dont-be-evil/ . Mycket intressanta kommentarer också på dessa båda texter. Det Troberg säger om offerrollen har en hel del beröring med det du skriver här tycker jag.
Citera
2011-02-08, 18:47
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordanvindan
Som jag ser det ligger det i sakens natur att man för att kunna sätta ord på det som är negativt också måste kunna formulera vad som är bra.
För helvete.

Lät det där ens trovärdigt i ditt eget huvud?

Om du inte ens vet vad som står svart på vitt och saknar vett att backa när någon visar dina fel, tror du att din trovärdighet ökar eller minskar?

Visserligen har du redan i princip negativ trovärdighet. Om du skulle skriva att himlen är blå skulle jag nog plocka fram färgkartan och titta lite extra...
Citera
2011-02-08, 20:56
Medlem
espressinos avatar
Försvar åt Anna eller inte

Funderar på en sak, varför skyndar ingen till försvar för Anna.Tom kritiken mot SW har mildrats och delvis vänts till försvar. Om vi för en stund bortser från prataomdets "gräsrotsrörelse och att lägga det nära, JA och AA. Vad är det som hindrar att man rakryggat faktiskt stöttar Anna.

Bilden som växer fram är att ingen faktiskt tror på Anna, att det vore politiskt självmord att göra det.
Vännerna som säljer vänskapen för politiska poäng och bara låtsas som det blåser. Är ni på något vis bättre, eller är ni lika stora opportunister som Anna. Moral är en besynnerlig väv så skir att du kan se igenom, så stark att du kan lyfta mänskligheten, bara så oändligt sällsynt .

Var är alla hennes 100 tals politiska och vanliga vänner, tycker Ni inte att hon förtjänar ett försvar.
Ett tecken på stöd i det offentliga rummet. Någon enda som skyndar till försvar, som sätter vänskapen först. Jag tror på dig Anna, Jag litar på ditt omdöme. "Stå stark i skitstormen" som någon av twittrarna på prataomdet så väl uttryckte det.

Den hemska tanken har slagit mig, de tror inte heller på henne. Är det därför det hålls nära,men inte för nära. Lek med tanken att hon faktiskt är ett hår av hin håle, sporrad av hat och revanschlusta. Hämndlysten över att ha blivit dumpad, manipulativ och hänsynslös i jakten på att få slå tillbaka till varje pris. Glider på sanningar, raderar twitter, utnyttjar politiska kontakter för personliga syften utan en enda tanke på konsekvenserna.

Är det därför ingen ställer upp? Är det fler som innerst inne tycker att historien är lite för bra. Om det skulle visa sig att så är fallet, då tycker jag faktiskt synd om dig Anna. För vägen tillbaka är lång, oändligt lång!

Det får en canossavandring att verka som rena söndagsutflykten. Så faktiskt går mina tankar till Anna, som måste känna sig oändligt ensam och övergiven. Vem ska kunna förlåta en Judas som sålde Jesus för30 penningar. Skulle jag själv förlåta? Det tål att tänkas på. När vinden mojnat och stormen blåst över, ja kanske, men alldeles säker kan jag inte vara.
Citera
2011-02-08, 22:10
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Bilden som växer fram är att ingen faktiskt tror på Anna, att det vore politiskt självmord att göra det.

Jag tror att problemet är att PK-Sverige har drabbats av kortslutning. Hur ska man kunna stå på yttrandefrihetens, feministernas, kvinnornas, rättssäkerhetens, moralens, USAs och anti-amerikanarnas sida samtidigt i detta fall?

Inte ens Reinfeldt vet riktigt vad han skall göra nu. Vilket ben ska han stå på? Ska han hålla käft? Tydligen inte. Men bäst att inte säga något alltför kontroversiellt.

Jag väntar bara på att någon skall skrika TÄNK PÅ BARNEN! för att komplettera det hela och det kommer att slå fullständigt slint.
Citera
2011-02-08, 23:11
Medlem
Hmm, någon som har tips/synpunkter på vad som ska in eller ska ändras i bloggen?

presentation

http://prataomvad.bloggplatsen.se/
Citera
2011-02-08, 23:13
Medlem
espressinos avatar
Rape – has Sweden got it wrong?

8 February 2011 LE MONDE PARIS

"Talk about it," or in Swedish prataomdet, has become the expression of the moment. It is everywhere — on Twitter, in blogs, newspaper columns, and radio and television shows — while the debate on the sexual "grey area" or the limits of what should occur between the sheets when two people go to bed together has become a major issue in the Swedish media.

Johanna Koljonen was the first to launch the discussion. The freelance journalist who is regular contributor to cultural pages and TV shows in Sweden was talking about the Julian Assange case on Twitter on 14 December, at a time when the world’s press was focused on the extradition case against the WikiLeaks co-founder and the allegations made by two Swedish women who accused him of rape, sexual assault and coercion.

One of Johanna Koljonen’s correspondents remarked that the view in the UK was that affair was simply a legal error and the real victim was Assange himself. At 18:07 pm, Johanna Koljonen responded with a more personal message on the subject: "The fact is that I found myself in a similar situation, but I was too naive to understand that I could at least impose some limit..." The discussion continued, and half an hour later Johanna returned to the subject with this explicit admission: "In fact, I am bit shocked to find myself saying this, but it’s only now that I realise that I myself have had an experience of "sex by surprise."

http://www.presseurop.eu/en/content/...n-got-it-wrong
Citera
2011-02-08, 23:31
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
8 February 2011 LE MONDE PARIS

"Talk about it," or in Swedish prataomdet, has become the expression of the moment. It is everywhere — on Twitter, in blogs, newspaper columns, and radio and television shows
Lite sent ute.
Veckan före jul var det väl på detta vis. Nu är vi tillbaka till melodifestivalen...
Senast redigerad av FritzDaCat 2011-02-08 kl. 23:34.
Citera
2011-02-08, 23:40
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Lite sent ute.
Veckan före jul var det väl på detta vis. Nu är vi tillbaka till melodifestivalen...

Nja lite annorlunda vinkling hur prataomdet uppstod, om du läser hela texten Verkar som någon har twittrat med koljonen som sen kommer tillbaka i omgångar för att tillslut berätta när hon tog den i 2:an
Citera
2011-02-08, 23:46
Medlem
FritzDaCats avatar
De är väl inte så petiga med detaljerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in