Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-17, 18:15
  #1
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Kvinnor twittrar om "den sexuella gråzonen" vilket på kort tid blir väldigt uppmärksammat. Den misstänksamt lagde frågar sig förstås genast om det vi har att göra med är en medveten kampanj för att lyfta "våldtäktsfrågan", dvs problemet med att män enligt feminismen våldtar kvinnor mycket oftare än de själva vet. Mäns förhållande till sex är helt enkelt en del av könsmaktsordningen och behöver reformeras i grunden.

Hur ligger det till? Vad är detta ett tecken på?

Bakgrund: http://prataomdet.se/om/
Citera
2010-12-17, 19:14
  #2
Medlem
Männen ska bli eunuckar och kvinnor ska köpa mer sexleksaker samtidigt som man ska öppna fler spermakliniker(Det hela handlar om ekonomiskt intresse).
Citera
2010-12-17, 19:55
  #3
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Kvinnor twittrar om "den sexuella gråzonen" vilket på kort tid blir väldigt uppmärksammat. Den misstänksamt lagde frågar sig förstås genast om det vi har att göra med är en medveten kampanj för att lyfta "våldtäktsfrågan", dvs problemet med att män enligt feminismen våldtar kvinnor mycket oftare än de själva vet. Mäns förhållande till sex är helt enkelt en del av könsmaktsordningen och behöver reformeras i grunden.

Hur ligger det till? Vad är detta ett tecken på?

Bakgrund: http://prataomdet.se/om/
Män våldtar kvinnor - oftare än vilka vet?
Männen eller kvinnorna?

När det gäller gråzon så handlar det väl om zonen där männen anser att det inte är våldtäkt för hon sa inte tillräckligt nej, jag spöade inte skiten ur henne, och jag slet inte sönder hennes kläder.
Kvinnan tänker , jag ville inte, jag visade genom att inte ge gensvar att jag ville inte, jag vände ryggen till, stelnade , tittade bort, puttade på honom, sa nej, sa nej jag vill inte, jag nej låt bli mig jag vill inte, grät lite , bet mig i läppet, skrek, slog honom, osv osv osv

Grå Zoner .. vi talar inte samma språk

Lag om samtycket kräver att man talar samma språk
__________________
Senast redigerad av micro113 2010-12-17 kl. 19:58.
Citera
2010-12-17, 21:19
  #4
Medlem
milofos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vad är detta ett tecken på?

1) psykisk sjukdom 2) en offerkultur som genomsyrar en viss typ av utsatta/förfördelade kvinnor (samma typer som annars skulle blivit rasister och dylikt) 3) samvetslöst maktbehov från topphönsen.
Citera
2010-12-17, 21:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Män våldtar kvinnor - oftare än vilka vet?
Männen eller kvinnorna?

När det gäller gråzon så handlar det väl om zonen där männen anser att det inte är våldtäkt för hon sa inte tillräckligt nej, jag spöade inte skiten ur henne, och jag slet inte sönder hennes kläder.
Kvinnan tänker , jag ville inte, jag visade genom att inte ge gensvar att jag ville inte, jag vände ryggen till, stelnade , tittade bort, puttade på honom, sa nej, sa nej jag vill inte, jag nej låt bli mig jag vill inte, grät lite , bet mig i läppet, skrek, slog honom, osv osv osv

Grå Zoner .. vi talar inte samma språk

Lag om samtycket kräver att man talar samma språk

Ja vad pratar vi om för zoner?
Den unga tjejen med förakt emot en person (kille/man) som hon känner förakt emot genom att slå på den ömmaste punkten som finns. Anmäla honom för sexuella trakasserier...våldtäktsförsök?

Bara för att tjejen ska få uppmärksamhet, självbekräftelse, eller att bota begäret av "hämnd".

Eller den nyskilda småbarnsmamman som i sitt kontrollbehov anmäler sin fiende (ex man) i den djupa vårdnadstvisten för våldtäktsförsök på deras gemensamma barn, enbart för att få vårdnaden och sympatin på sin sida.

Du är på tok för klyschig micro113... att se så blint som att måla ut tjejen som ett självklart offer. Att du inte har lärt dig att se djupare än så...
Citera
2010-12-17, 21:39
  #6
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Män våldtar kvinnor - oftare än vilka vet?
Männen eller kvinnorna?

När det gäller gråzon så handlar det väl om zonen där männen anser att det inte är våldtäkt för hon sa inte tillräckligt nej, jag spöade inte skiten ur henne, och jag slet inte sönder hennes kläder.
Kvinnan tänker , jag ville inte, jag visade genom att inte ge gensvar att jag ville inte, jag vände ryggen till, stelnade , tittade bort, puttade på honom, sa nej, sa nej jag vill inte, jag nej låt bli mig jag vill inte, grät lite , bet mig i läppet, skrek, slog honom, osv osv osv

Grå Zoner .. vi talar inte samma språk

Lag om samtycket kräver att man talar samma språk

Jag syftade på männen som inte sägs förstå att det de håller på med är ett övergrepp som ligger i gråzonen mellan våldtäkt och buffligt beteende. Som jag uppfattar det är det vad debatten handlar om?
Citera
2010-12-18, 00:15
  #7
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag syftade på männen som inte sägs förstå att det de håller på med är ett övergrepp som ligger i gråzonen mellan våldtäkt och buffligt beteende. Som jag uppfattar det är det vad debatten handlar om?
Så uppfattar jag det också. Däri ingår, vilket man ser av twittrandet, att kvinnor inte ska säga nej. Männen ska alltså vara extremt lyhörda och tolka kvinnans vilja bättre än hon själv. Det låter ju trevligt, men det blir väldigt knasigt när de sedan gör våldtäktsanmälningar av det hela, som i Assange-fallet.
Citera
2010-12-18, 01:00
  #8
Medlem
Empresss avatar
Hmm.. Kanske dags att införa en lag som uttryckligen förbjuder folk att sex i fyllan. Skall man ha fyllesex spå skall ett juridiskt bindande kontrakt skrivas i nyktert tillstånd innan.
Citera
2010-12-18, 02:02
  #9
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Män våldtar kvinnor - oftare än vilka vet?
Männen eller kvinnorna?

När det gäller gråzon så handlar det väl om zonen där männen anser att det inte är våldtäkt för hon sa inte tillräckligt nej, jag spöade inte skiten ur henne, och jag slet inte sönder hennes kläder.
Kvinnan tänker , jag ville inte, jag visade genom att inte ge gensvar att jag ville inte, jag vände ryggen till, stelnade , tittade bort, puttade på honom, sa nej, sa nej jag vill inte, jag nej låt bli mig jag vill inte, grät lite , bet mig i läppet, skrek, slog honom, osv osv osv

Grå Zoner .. vi talar inte samma språk

Lag om samtycket kräver att man talar samma språk

Citat:
Enligt Eva Rusz klarar inte mannens hjärt-kärlsystem av när kvinnan skäller för mycket eller höjer rösten, då skenar hans puls i väg.

http://www.aftonbladet.se/wendela/re...icle7718535.ab

Kvinnor som skäller på män förkortar mäns liv och bidrar till mäns kortare medellivslängd. En form av långsamt mord.

När har skällandet nått sin gräns. Efter 3 minuter eller 30 minuter i veckan. Det är en gråzon. I vilket fall är det mordförsök alt misshandel och ska ge straff där efter. Mannen ska inte behöva säga till när det räcker det ska kvinnan förstå ändå.
Citera
2010-12-18, 02:29
  #10
Medlem
milofos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
http://www.aftonbladet.se/wendela/re...icle7718535.ab

Kvinnor som skäller på män förkortar mäns liv och bidrar till mäns kortare medellivslängd. En form av långsamt mord.

När har skällandet nått sin gräns. Efter 3 minuter eller 30 minuter i veckan. Det är en gråzon. I vilket fall är det mordförsök alt misshandel och ska ge straff där efter. Mannen ska inte behöva säga till när det räcker det ska kvinnan förstå ändå.

Så bra att någon vågade ta bladet ur mun min utsatte kukbroder! *delar ut mansklapp och sjunger kampsång om uppkarvade klittor och sönderskurna bröst... i tenor*

Jag tror vi alla kan instämma i att micro är en äcklig mansmördare som förtjänar att ställas till svars inför lagen.
Citera
2010-12-18, 02:44
  #11
Medlem
BaalZeBubs avatar
Det finns en tråd om Assangeaffären, men just denna nya artikel är väldigt intressant, eftersom den direkt visar varför vi just nu fått #prataomdet-kampanjen.

http://www.guardian.co.uk/media/2010...assange-sweden

Läs noga om de olika situationerna, om ovilja att säga nej m.m.
Citera
2010-12-18, 02:55
  #12
Avstängd
GringoBerras avatar
Våldtäkt är inte samma sak för 20 år sedan som idag. Lagen har förändrats så att en kvinna som samtycker till sex kan ångra sig och anmäla i efterhand.

De som åker dit idag är players som ljuger friskt och bräschar och när kvinnan upptäcker hur lättmanipulerad hon varit anmäler hon honom för våldtäkt.

Begreppet är totalt urholkat jämfört med andra länders rättssystem. Vi har ingen rättssäkerhet i Sverige idag och jag hoppas att världen får upp ögonen för Sverige efter Assangerättegången där han förhoppningsvis frikänns ifrån våldtäkt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback