2016-06-20, 11:23
Medlem
HasseBanans avatar
Kom på några saker till:

Att gå och lägga sig på fyllan och käka chips i sängen, så att hela sängen är full av chips när denne vaknar.

Att glömma bort att man hade en fryspizza i ugnen på fyllan, och vakna upp av att hela lägenheten är rökig och pizzan är svart och hård som en kolbit.
Citera
2016-06-20, 17:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dieseltratt
Är du säker på det? Går man en yrkeslinje stakar man ju åtminstone ut vägen för sig själv till ett jobb, och man behöver ju inte lida brist på kulturellt kapital bara för att man läser till säg, byggarbetare. I så fall tror jag nog att det är värre med dem som läser teoretiskt "för att de inte vet" och sedan slutar det med att de i alla fall inte läser vidare på högskola, utan hamnar på något döjobb som inte leder någon stans.

Även om jag tror att det är ganska stor riska att man har lite WT-gener om man väljer att läsa till exempel barn- och fritid, eller något annat ganska basic yrke som datorerna snart ersätter.

Det är jättesynd att trevliga, normalbegåvade och skötsamma ungdomar som verkligen HAR ett intresse för att bli t.ex. industriarbetare, byggnadsarbetare, rörmokare, elektriker, kockar, servitriser, barnsköterskor eller undersköterskor inte kan gå de praktiska programmen, då de inte passar in i röka-kröka-göka-kulturen. För det är ju inget fel på själva läroplanerna; jag har läst igenom många, och blivit riktigt impad. Men som sagt - det fungerar sedan inte i verkligheten med det klientelet.

Detta problem fanns redan i min generation. De enda praktiska program som drar till sig lite vettigare ungdomar är sådana som har ovanligt mycket teori (som vissa tekniska program), för teori är WT mera rädda för än för den Lede själv!
Citera
2016-06-22, 23:38
Medlem
Drullknulls avatar
2013 sändes ett avsnitt av programmet Cobra om fenomenet White Trash, kan tjäna som lite bakgrund till tråden.

Cobra: White Trash
Citera
2016-06-24, 00:55
Medlem
Zteffen81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Kom på några saker till:

Att gå och lägga sig på fyllan och käka chips i sängen, så att hela sängen är full av chips när denne vaknar.

Att glömma bort att man hade en fryspizza i ugnen på fyllan, och vakna upp av att hela lägenheten är rökig och pizzan är svart och hård som en kolbit.
Jag tror att alla någon gång har fyllekäkat i sängen. Vissa väljer grillchips, andra väljer en burk tonfisk.
Dom flesta har nog glömt något på fyllan.
Citera
2016-06-25, 12:15
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zteffen81
Jag tror att alla någon gång har fyllekäkat i sängen. Vissa väljer grillchips, andra väljer en burk tonfisk.
Dom flesta har nog glömt något på fyllan.

Ja..jo, fast nog är det en viss typ av människor som satt beteendet i system

Men nu måste jag invända mot alla del som anser att Tacos är WT, för här framgår att Fredrik Reinfeldt äter Tacos varje helg..

https://www.youtube.com/watch?v=mhyuFia0xG0

Fast han kanske är WT iofs.
Citera
2016-06-25, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Men nu måste jag invända mot alla del som anser att Tacos är WT,
Tacos är verkligen inte WT. Tacos är så medelklass det kan bli.
Citera
2016-07-02, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Tacos är verkligen inte WT. Tacos är så medelklass det kan bli.

Tacos har en stor WT-stämpel
Citera
2016-07-03, 22:18
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Är inte särskilt bevandrad i detta uttryck men såg en film igår kväll där en negress (hembiträde från förr i filmen) sa just white trash och det direktöversattes till 'vitt slödder' och jag började funderade på bakgrunden till detta begrepp. Är inte särskilt för ordet 'rasism' men på nåt vis fick denna händelse mig lite på såna tankar.. tänk om ordet myntades av någon mörkhyad stjärna i begynnelsen... hm. Någon som har lite mer koll?
Citera
2016-07-03, 23:32
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Tacos har en stor WT-stämpel

Nej! Vad som är WT är att inte förstå innebörden av det som tråden avhandlar. Men enligt dig så är precis vartenda medelsvensson i landet WT?

Finns det någon som slipper undan?
Citera
2016-07-03, 23:35
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Är inte särskilt bevandrad i detta uttryck men såg en film igår kväll där en negress (hembiträde från förr i filmen) sa just white trash och det direktöversattes till 'vitt slödder' och jag började funderade på bakgrunden till detta begrepp. Är inte särskilt för ordet 'rasism' men på nåt vis fick denna händelse mig lite på såna tankar.. tänk om ordet myntades av någon mörkhyad stjärna i begynnelsen... hm. Någon som har lite mer koll?

Detta är något som även jag funderat över, jag kan sätta min högra arm på att om det fanns ett begrepp som hette "black trash" så hade det varit rasist-stämplat sedan 60-talet och totalt bannlyst i Sverige.

Rasism mot vita är som vanligt 100% ok.
Citera
2016-07-03, 23:53
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Detta är något som även jag funderat över, jag kan sätta min högra arm på att om det fanns ett begrepp som hette "black trash" så hade det varit rasist-stämplat sedan 60-talet och totalt bannlyst i Sverige.

Rasism mot vita är som vanligt 100% ok.

Precis dit jag ville komma.. och här på flashan använder vi ordet för fullt och tydligen accepterar det.
Citera
2016-07-04, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Nej! Vad som är WT är att inte förstå innebörden av det som tråden avhandlar. Men enligt dig så är precis vartenda medelsvensson i landet WT?

Finns det någon som slipper undan?

De flesta medelsvenssons som du beskriver det har övergett tacos frosseriet sedan längesen och övergått till mer exotiska rätter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in