Citat:
Ursprungligen postat av
hank1338
De flesta medelsvenssons som du beskriver det har övergett tacos frosseriet sedan längesen och övergått till mer exotiska rätter

Det spelar liksom ingen roll, det är fortfarande inte WT att äta tacos om det så sker varenda fredag. Vissa i den här tråden verkar tro att det räcker med att steka ica basic köttbullar och äta det till lunch tillsammans med makaroner ett par ggr i veckan för att passa in i WT-begreppet. Att vara WT är INTE detsamma som att vara arbetarklass/medelsvensson.
Tänkte göra en WT-checklista men gör det enkelt för mig. Leta upp personerna som är inblandade i detta mord -->
(FB) Kvinna misstänks mördad i Långshyttan och du får den klockrenaste bild man överhuvudtaget kan få över WT-begreppet.
Jag är själv helt förstummad, jag tror mer och mer att WT är en ärftlig åkomma, en speciell gen som man föds med och som förs vidare till samtliga avkommor utan undantag.
Tänk er att två överklassföräldrar adopterade denna tjej som bebis
https://www.facebook.com/benita.b.hokkanen?fref=ts och uppfostrar henne efter konstens alla regler, skulle hon isåfall inte utvecklats till WT? Jag tvivlar starkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Nja, jag tror att begreppet "white trash" kom till för att man förutsatte att alla svarta var trash, men så var vissa vita det också och då betecknade man dem "white trash" för att urskilja gruppen från både de svarta och de välanpassade vita. Det finns ett motsvarande uttryck i de fransktalande kolonierna, för vita som - trots att de tillhör herrefolket - har misslyckats i livet och bara sitter och hänger på barer etc.: "les petits blancs" (de små vita).
Du har nog en poäng i detta. Det är förvisso sällsynt med överklass-negrer men de finns, undrar vad de kallar sina rasliga likar men som lever under mer ghetto-liknande former?
Det är möjligt att även ordet "black trash" kan bli vedertaget i framtiden. Det krävs dock att negrerna själva uppfinner begreppet.