2013-10-21, 12:56
Medlem
Ett fenomen som faktiskt fascinerar och skrämmer mig på en och samma gång. I grund och botten så tror jag mycket av hatet i den här tråden kommer av avundsjuka. Ja, ni läste rätt.

För hur djävligt personerna än har det, hur begränsade intellektet än må vara och hur jobbiga personerna än är för sin omgivning, så finns det än klar fördel. Är man WT så är man sannolikt tämligen lycklig, nöjd med sig själv och fri från problemen som binder oss andra. En WT oroar sig inte särskilt mycket. "Den dagen, den sorgen" är ett motto och även om personerna oftast klagar så är det mest av gammal vana för att inte tappa stingen.

Erkänn, ni är lite avundsjuka. På att kunna skita i vad samhället egentligen tycker om er och vara lite för korkade för att förstå vilka problem som egentligen finns. Istället full gas igenom dimman med stereon på full volym och ett leende på läpparna.

I alla fall önskar jag att jag vore lika bekymmerslös och småkorkad ibland, faktiskt.
Citera
2013-10-21, 13:03
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.TykoGabrielGlas
Ett fenomen som faktiskt fascinerar och skrämmer mig på en och samma gång. I grund och botten så tror jag mycket av hatet i den här tråden kommer av avundsjuka. Ja, ni läste rätt.

För hur djävligt personerna än har det, hur begränsade intellektet än må vara och hur jobbiga personerna än är för sin omgivning, så finns det än klar fördel. Är man WT så är man sannolikt tämligen lycklig, nöjd med sig själv och fri från problemen som binder oss andra. En WT oroar sig inte särskilt mycket. "Den dagen, den sorgen" är ett motto och även om personerna oftast klagar så är det mest av gammal vana för att inte tappa stingen.

Erkänn, ni är lite avundsjuka. På att kunna skita i vad samhället egentligen tycker om er och vara lite för korkade för att förstå vilka problem som egentligen finns. Istället full gas igenom dimman med stereon på full volym och ett leende på läpparna.

I alla fall önskar jag att jag vore lika bekymmerslös och småkorkad ibland, faktiskt.

Du har absolut rätt. De mest WT-aktiga jag känner lever i total misär (missbruk, vårdnadstvister, i krig med alla former av myndigheter), men ändå har de alltid en lösning (tror de) och den kommer lösa ALLT. De är mycket lyckliga i denna tro vilket stör mig samtidigt som jag inser att de faktiskt är lyckliga i denna tro. De tror ju på allvar att allt kommer bli superduper denna gång… Sen händer det aldrig, men det spelar mindre roll. De tror ju verkligen på det för stunden.

Hade det inte varit så att de kunde ha denna tro skulle de förmodligen hänga sig direkt.
Citera
2013-10-21, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Du har absolut rätt. De mest WT-aktiga jag känner lever i total misär (missbruk, vårdnadstvister, i krig med alla former av myndigheter), men ändå har de alltid en lösning (tror de) och den kommer lösa ALLT. De är mycket lyckliga i denna tro vilket stör mig samtidigt som jag inser att de faktiskt är lyckliga i denna tro. De tror ju på allvar att allt kommer bli superduper denna gång… Sen händer det aldrig, men det spelar mindre roll. De tror ju verkligen på det för stunden.

Hade det inte varit så att de kunde ha denna tro skulle de förmodligen hänga sig direkt.
Exakt. Och visst blir man lite avundsjuk på den inställningen? Själv lever jag ett betydligt bättre liv, men är ständigt i någon slags ångestspiral och kämpar mot ett "worst-case-scenareo" som eventuellt aldrig kommer inträffa.
Citera
2013-10-21, 18:48
Medlem
jonnizs avatar
Citat:
Exakt. Och visst blir man lite avundsjuk på den inställningen? Själv lever jag ett betydligt bättre liv, men är ständigt i någon slags ångestspiral och kämpar mot ett "worst-case-scenareo" som eventuellt aldrig kommer inträffa.

Det finns något citat, i stil med att: Osmarta människor har ingen ångest eller djupa livs-grubblerier, det är smart.

Det finns en åtråvärd enkelhet i att tycka fläskfilé och bea är toppen på veckan. Generellt sätt tror jag WT-människor har, enklare och renare känslor, det här är bra - det här är dåligt.
Det kan nog ge mycket.

Jag tycker Grotescos bild av wt-svennen är ganska rolig, då trots att detta par lever i totalt wt-ighet, så verkar de trivas mycket bättre än de osäkra akademikerna som stressar ihjäl sig på jobbet. Här hånglas det och billiga fyllor avlöser varandra. Ingen livsångest eller social oro. Gött!

http://www.youtube.com/watch?v=dZBifpSZT1k
Citera
2013-10-22, 19:02
Medlem
Hittade den här via en kontakt:
https://www.facebook.com/sodermore.raggarklubb/friends

Här finner ni en nästan komplett samling av WT-attribut:
* Posering framför raggarbil
* Posering med billig öl
* LHS som utbildning bland männen
* Personlig assistent/undersköterska bland kvinnorna
* Bilder på sina barn som profilbild
* Påfallande många är bleka och överviktiga
* Stor andel SD-sympatisörer
* Cowboyhatt och sydstasflagga
osv...

Men de är säkert lyckliga.
Citera
2013-10-22, 22:01
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
Urtypen för white trash, Eminem och hans morsa. Om man inte förstår vad WT är finns ett typexemplar Eminem. Att lyssna på Eminem eller liknande artister är därför jävligt WT .

White trash and fucking proud, fri nog att äga blandraser, ha färglada strumpor, naglar och att ha fastnat i klädstil från när jag var femton. Mina facvoritplagg får jag nöta sönder och samman plus att ge dem ett namn, trashisarna. Jag refererar till män som karlar och kan kalla en grupp karlar på femtio för pojkarna. Killkompisarnas flickvänner kan med mjuk ton kallas kärringen, när jag är sne på den manliga befolkningen kan jag hårdna med tonen och kalla dem för kärringarna.

Jag kan vara polare med blowjobs blonderade tjejer som solat x antal gånger för mycket och trots en mycket tydlig obildning regelbundet kan kläcka ur sig påståenden som; Jag kommer från en fin familj och har en fått en fin fostran. (mycket vanligt bland vulgära människor att försöka intala omgivningen om rötter de inte har i det bättre etablissemanget i samhället.)

Kan pola med tjejer som försöker vara alternativa och saknar mer insikt än att det är något med jordiga toner, khaki och militärgrönt. Varefter de drar iväg på skogsfest efter något snack om den naturliga andan, innan de torskar på tjo, söker till konstnärsskolan trots att de inte kan dra raka linjer på fri hand innan de åker in på behandlingshem och skaffar en karl som är tjugo år äldre och rör sig som en trasig ballerina med knyckiga piruetter.

Eftersom jag är WT kan jag utan minsta tanke på social status umgås med mycket tydligt "töntiga" personer helt enkelt för att jag gillar dem, jag kan också umgås med människor med psykiska problem, också för att jag helt enkelt gillar dem. Om jag själv mår dåligt kan jag vända mig till psykiatrin.

Jag kan gå på krogen och köpa en cider på fat, eller kort och gott beställa en stor stark. Och slipper dricka dyrt eller fint, om jag är pank behöver jag inte någon främmande karl att bjuda dyra drinkar. Skamlöst kan jag köpa billiga öl på bolaget, sminka mig med rosa ögonskugga. Om jag har tråkigt törs jag gå er på och sätta mig en kväll på den lokala pizzan utan att få ågren av den brist på kultivering det egentligen tyder på.

Att de närmaste har en medfödd oförståelse inför sociala konventioner gör ingenting, när jag blir förbannad får jag Tourettes. Jag liksom de flesta runt mig fyller kriterierna för olika diagnoser, "Jag har ADD, vad har du?" enligt den senaste modeflugan, "ah borderline, så du är sjuttiotalist?" för man kan ta någon ur slummen men aldrig ta slummen ur någon.

Men det tycks som svenne, dvs medelsvensson och WT är ihopkopplat i dag. Finns nog iallafall två nivåer på WT, en jag inte vill sjunka ner till förekommer enligt min åsikt. Gillade begreppet långt innan det blev ett modebegrepp som kastas runt utan något stopp. När jag förr kallade mig själv det fick jag höra av lärare osv att jag inte klassades in som WT, idag är det tydligen något jätte många är

Nä du passar dåligt in på white trash. Ska du kalla dig white trash så får du fan öva på att formulera dig på ett sämre vis. Du ska skriva oneliners avgränsade med svordomar istället för komma, inte komma med långa filosofiska texter fulla med logiska resonemang och en massa insikter om verkligheten.
Citera
2013-10-23, 01:47
Medlem
Magnanimitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stessad
Mycket i tråden stämmer in, men det finns punkter som inte stämmer in heller.
Jag tror det där är individuellt. Man kan tjäna 35k+/mån och ändå vara WT, samt vice versa. Man kan gå på Soc och inte vara ett WT.

/WT for life

Sant. Hur skulle WT-folk annars ha råd med alla dyra raggarbilar som de ständigt måste reparera?
Citera
2013-10-23, 03:09
Medlem
Stessads avatar
Det finns bara äkta WT, ni jävla blatteknullare, vänsterpack, horhöger och jävla fittor kan suga min sura WT flens. Jag älskar att vara WT, det är mina gubbar och ni kan sitta där med era blatteknullar tankar och radhus och era jävla horungar och era amorteringar. En äkta WT pissar i allt och knullar era mammor och pissar er i munnen era jävla blatte knullare.

Sug min röv.
Citera
2013-10-23, 07:12
Medlem
Utan tvekan den bästa tråden på Flashback. Ni har summerat bra!

Mina favoritexempel:
- Fejk-cola
- Stor, ouppfostrad hund som hårar ner, beter sig om allmän skit och får billig + för lite mat
- Klär sig för kroppen man vill ha och inte den man har
- Meningslösa tatueringar (gärna i form av tramp-stamps, rosor, tribaler eller murgröna)
- Om det går bra för någon gammal bekant så snackas det med andra WT-människor, om hur folk minsann ska visa sig märkvärdiga och tro att man är bättre än andra
- Röker givetvis, märken som L&M, Level och Pall Mall. 53 spänn för Marlboro är ju rena rånet.
- Skulle ge sitt liv för sin rätt att kalla det negerboll (=ej bara hemma vid snabbkaffe-fikat utan även i lägen där det inte alltid är så smidigt)
- Inte sett en tandborste sen tonåren
- SD ofta
- Sjukpensionär vid 40
- Ica Basic och XTRA gäller i det mesta av hushållsköpen
- Ingen känsla för hur man för sig bland folk
- Sysslade med kampsport på 80-talet för männen
- Billigt vin/billig öl
- Växte upp i dysfunktionell familj
- Verkar leva i det förflutna, dvs ofta profilbilder från det glada 80-talet då man var fräschare
- Socialbidrag och samtidigt ett evigt klagande på hur samhället bidrar till invandrare
- Slutar röka x antal gånger per år och uppdaterar varje dag på Facebook med "första dagen som rökfri andra dagen det här går ju bra kompisar " osv (klarar aldrig mer än en vecka)
- Inga alternativ som handduk, tvål och toapapper på toaletten när man bjuder in till fest
- Finmiddag = fläskfilé, bea och pommes (korv när man har middagsgäster)
- C A M P I N G och groggar sommartid
- Semester till Turkiet eller Sunny Beach, Bulgarien (endast)

Snarlik den white trash vi har i Usa där jag bor nu, dock är den svenska WT-kulturen otroligt mycket charmigare.
Citera
2013-10-23, 09:17
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stessad
Det finns bara äkta WT, ni jävla blatteknullare, vänsterpack, horhöger och jävla fittor kan suga min sura WT flens. Jag älskar att vara WT, det är mina gubbar och ni kan sitta där med era blatteknullar tankar och radhus och era jävla horungar och era amorteringar. En äkta WT pissar i allt och knullar era mammor och pissar er i munnen era jävla blatte knullare.

Sug min röv.

ja så ska det låta.
Citera
2013-10-23, 10:56
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Nä du passar dåligt in på white trash. Ska du kalla dig white trash så får du fan öva på att formulera dig på ett sämre vis. Du ska skriva oneliners avgränsade med svordomar istället för komma, inte komma med långa filosofiska texter fulla med logiska resonemang och en massa insikter om verkligheten.

Haha man får tacka, antar jag...
Citera
2013-10-23, 13:20
Medlem
Herblaws avatar
Citat:

Spot On! Bra skrivet. Känner mig lite träffad, iaf när det gäller den korkade biten. Önskar ja hade varit lite för korkad för att förstå alla världens problem. Det har fått mig att tappa förtroendet för människor fast ja vet att det mesta har med ekonomin att göra, men ekonomin smittar av sig på människor, Folk gör allt för pengar och alla har ett pris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in