2016-05-21, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Ordet White Trash i dess sanna bemärkelse kan inte översättas eller appliceras på svenskar, förutsättningarna saknas. Därav måste ordet omformas och anpassas till svenska förhållanden vilket inte är så jävla enkelt.

Nej, det stämmer. Begreppet white trash har sitt ursprung i vita amerikaner som levde på samma ekonomiska och/eller kulturella nivå som svarta amerikaner, både före och efter inbördeskriget.

I Sverige är således motsvarigheten hobbyturk. Det begreppet är dock ganska smalt, och utlämnar därför vissa lågklassmarkörer som ingår i begreppet white trash.
Citera
2016-05-21, 10:34
Medlem
För att inte bli WT.

Ha kontroll över din ekonomi.
Gör inte samma tatueringsmotiv som dina vänner.
Skrik inte vid konversation med andra för att göra dig hörd.
Dra inte på dig könsherpes.
Lukta inte svett.
Ät inte som ett djur i sällskap av andra, använd bordskick.
Citera
2016-05-21, 13:04
Medlem
doktorbabians avatar
wt:
du ser dig själv som en player(spelare) och tar rollen som en ishockeyspelare. ifall du får en könssjukdom ser du det som en utvisning och när könssjukdomen är borta (utvisningen) är det bara ut och playa (spela)igen(agera som en ishockeyspelare).
du tycker att kända program är sofistikerade.
du brukar cannabis men det är en fasad för kokain.
du har ordnat riktigt bra E för en snygg brud som har tjejsmeknamn men de innehåller inget mdma.
du är med de flesta ifall de är myndiga för att dölja att du är hebefil.
du är avundsjuk på de lagen som vinner sm-guld.
du ser dig själv som avslappnad och kall men är motsatsen.
nått sånt har jag fattat.
Citera
2016-05-21, 14:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorbabian
wt:
du ser dig själv som en player(spelare) och tar rollen som en ishockeyspelare. ifall du får en könssjukdom ser du det som en utvisning och när könssjukdomen är borta (utvisningen) är det bara ut och playa (spela)igen(agera som en ishockeyspelare).
du tycker att kända program är sofistikerade.
du brukar cannabis men det är en fasad för kokain.
du har ordnat riktigt bra E för en snygg brud som har tjejsmeknamn men de innehåller inget mdma.
du är med de flesta ifall de är myndiga för att dölja att du är hebefil.
du är avundsjuk på de lagen som vinner sm-guld.
du ser dig själv som avslappnad och kall men är motsatsen.
nått sånt har jag fattat.
Du har helt och hållet missuppfattat det hela med undantag för det fetade.
Citera
2016-05-21, 14:42
Medlem
doktorbabians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Du har helt och hållet missuppfattat det hela med undantag för det fetade.
du kanske har rätt. har nog missuppfattat det en aning i vissa delar av inlägget.
det kanske är det där med trasiga fordon,vargtröjor,kjedjerökning och övervikt.
Senast redigerad av doktorbabian 2016-05-21 kl. 14:53.
Citera
2016-05-21, 14:45
Medlem
doktorbabians avatar
det är nog wt.
Senast redigerad av doktorbabian 2016-05-21 kl. 14:58.
Citera
2016-05-21, 14:46
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorbabian
du kanske har rätt. har nog missuppfattat det en aning i vissa delar av inlägget.
Sen vill jag påpeka att "riktigt bra E" är just MDMA och är det inte det, så är det helt enkelt inte E men det är en annan tråd.

WT är... svårt att definiera men jag tycker att Tv3s Lyxfällan väldigt ofta visar klockrena WT-personer.
Citera
2016-05-21, 14:49
Medlem
doktorbabians avatar
det är självfallet.
aa det med överkonsumtion av snask var stört.
Senast redigerad av doktorbabian 2016-05-21 kl. 15:14.
Citera
2016-05-21, 18:25
Medlem
Man ska inte bry sig så förbaskat mycket om vad alla andra tycker. Och om nu andra anser att man är WT så vad spelar det för roll? Det är väl bättre att göra det man tycker om istället och låta andra få ha sina åsikter bäst de vill.
Citera
2016-05-21, 22:54
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Man ska inte bry sig så förbaskat mycket om vad alla andra tycker. Och om nu andra anser att man är WT så vad spelar det för roll? Det är väl bättre att göra det man tycker om istället och låta andra få ha sina åsikter bäst de vill.

Det ligger nog i dagens samhällsideal. Många är väldigt skitnödiga för vad andra ska tycka. Det värsta man kan göra i det här landet är att sticka ut på något vis. Både ur positiv eller negativ bemärkelse. Den sk jantelagen...

Tänkte på det när jag besökte den lokala ICA-butiken igår. Det står verkligen radvis med nya eller nästintill nya Volvo V70-bilar. Är det en väldigt bra bil, eller väldigt dålig bil, en väldigt billig bil, eller en väldigt dyr bil, en väldigt långsam bil, eller en väldigt snabb bil? Nej, det är en alldeles lagom bil. Därmed är det inte så konstigt att vi i mellanmjölkets förlovade land aktar oss väldigt noga för att betraktas som WT eller snobbar. Det finns en alltid närvarande ängslan.
Citera
2016-05-21, 23:27
Medlem
Chimaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tror inte att dessa WT-kvinnor som samtalar i rökrutan för några djupare politiska samtal med egen kritisk analys. Deras politiska uppfattning lär vara duktigt färgad av det de läser i Aftonbladet och i kommunals medlemstidning. Det är ungefär vad de läser.

Jag känner ett antal män och faktiskt någon kvinna också som tidigare röstat M, men som nu röstar SD. Även de som varit politiskt engagerade inom M tidigare men som bytt parti.

Här har vi några som definitivt inte kategoriseras som WT men som ändå är mycket talande för det jag belyser.

http://fokus.dn.se/vreden-pa-ostermalm/

Du har nog rätt i det du skriver om, ja de som tidigare röstade på M och som har bytt parti till SD är nog trött på det mesta.
Citera
2016-05-21, 23:44
Bannlyst
Skaffa utbildning.
Läs böcker som ger insiskt.( läs om hemingways alkoholism, läs om dostojevskis underbara beskrivningar utav 1800-talets ryssland, vilket präglades ut av missär, två tips är klassikern brott och starff och arma människor, kafka kan vara bra att ha läst, speciellt processen. Eller Dostojevskis "föregångare" nikolaj gogol är också bra, om än ej lika detaljbeskrivande,
Begriper du dig på dessa böcker samt
beter dig socialt , men ändå inte för framfusigt så är du i mål

Eller så skiter du i normer och drar en liter hemkört och spyr på närmsta krogragg
Varför sådana problem , med att sätta människor i fack?
Det är imo en aning löjligt.
Då ni endast kommer att komma fram till subjektiva åsikter.

Hur mycket smärta känner jag av att ha en hand på en spisplatta som är het i, säg 1 minut?
Vad vet jag? Olika eller?
/D

Personligen så är jag äkta WT, så husvangskamping det kan "komma".
Puss

Edit: Orka bry sig om vad andra tror om dig.
När du går in i ett rum så ska du fråga dig själv vilka du gillar, inte tvärtom.
Senast redigerad av DiegoCosta 2016-05-21 kl. 23:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in