2016-05-22, 02:33
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Skaffa dig planer mål och mening i livet så blir du inte whitetrash.
Citera
2016-05-22, 07:56
Medlem
Det finns ett talesätt som lyder att små andar pratar om människor, mellanstora pratar om nyheter och stora andar pratar om idéer. Så diskutera antingen idéer eller nyheter, och undvik att diskutera människor så är du inte WT.
Citera
2016-05-22, 09:03
Medlem
Shakespeareares avatar
Få saker är så WT som följande:

Sakna högskoleutbildning.
Inte läsa böcker.
Skaffa barn innan båda mannen och kvinnan har fast inkomst.
Skaffa barn innan du är 28-30 år som kvinna, innan du är 38-40 år som man.
Att skaffa fler än 2 barn.
Att skaffa barnen med få år emellan 'de ska växa upp ihop' som folk brukar säga, vilket skitsnack. Första barnet ska vara minst 7 år innan du ska fundera på att skaffa ett till, ett sista barn.
Träningskläder brukar tas upp, men det tycker jag inte är ens hälften så allvarligt WT som ovanstående punkter jag skrev.
Citera
2016-05-22, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakespeareare
innan du är 38-40 år som man.
Här håller jag inte med. Jag tycker att man när som helst runt 30 eller uppåt är redo att skaffa barn. Man behöver verkligen inte vara runt 40.

Citat:
Att skaffa fler än 3 barn skulle jag säga.

Citat:
Att skaffa barnen med få år emellan 'de ska växa upp ihop' som folk brukar säga, vilket skitsnack. Första barnet ska vara minst 7 år innan du ska fundera på att skaffa ett till, ett sista barn.
Här tycker jag tvärtom. Det är trashigt att få riktiga sladdbarn där det är typ 10-15 år mellan barnen.

På övriga punkter håller jag med.
Citera
2016-05-22, 09:39
Medlem
Jag tycker du kan börja med att utesluta ordet WT ur din vokabulär. Det är ett löjligt och direkt mobbande icke-begrepp, som ofta används för att förtrycka människor som inte har status-jobb.

Men det finns gott om folk i kostym som har "fel" hund, joggingbyxor, tatueringar, färgar håret etc. Skalar man ned på det hela handlar det bara om att de som kallas Svensson ska få må bättre i sin situation genom att se ner på någon annan. Inte för att Svensson heller är ett bra begrepp - men TS om du är så ängslig se till att ta reda på vad som är genomsnittligt i alla situationer och håll dig där. Då kan du inte anses som WT för du sticker aldrig ut.
Citera
2016-05-22, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Se upp med att bli en ängslig svenne som är så besatt av att uppfattas som lågstatus av sina medmänniskor att hen startar trådar om det på anonyma nätforum.
This.

Att starta denna typen av trådar är verkligen det värsta varningstecknet, då ligger man garanterat på eller under gränsen.

Att gå och tänka på sådana här saker tyder på medelklasskomplex, man har fått sitt första kontorsjobb och en lön på 25000 kr brutto. Plötsligt tycker man att man är finare en vanliga arbetare och startar såna här skitnödiga trådar för att man är osäker på sitt sociala status.

Patetiskt!
Senast redigerad av Perfecthairline 2016-05-22 kl. 09:57.
Citera
2016-05-22, 09:50
Medlem
Shakespeareares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Här håller jag inte med. Jag tycker att man när som helst runt 30 eller uppåt är redo att skaffa barn. Man behöver verkligen inte vara runt 40.

Ser enormt mycket bättre ut när mannen är närmare 40 än 30. Finns en del skitsnack om att man har mer energi när man är yngre, faktum är att en kvinna kvinna och en 40 årig man tenderar att bli mycket bättre föräldrar än om de skaffade barn 5 år tidigare.

Att skaffa fler än 3 barn skulle jag säga.

Tre är för många, huvudprincipen är ett barn/vuxen dvs. ett barn/förälder. Visst är även 3 ganska ok, men helst bara 2 st och absolut absolut inte 4.

Här tycker jag tvärtom. Det är trashigt att få riktiga sladdbarn där det är typ 10-15 år mellan barnen.

På övriga punkter håller jag med.

Ser enormt mycket bättre ut när mannen är närmare 40 än 30. Finns en del skitsnack om att man har mer energi när man är yngre, faktum är att en 30 årig kvinna och en 40 årig man tenderar att bli mycket bättre föräldrar än om de skaffade barn 5 år tidigare.

Nä, det beror på sammanhanget. Det är en sak med en familj som redan har vuxna barn och plötsligt blir 'sugna' på ett sladdbarn, att från början planera många år mellan första och sista barnet är en helt annan sak.

Skitsnacket 'de ska växa upp ihop' stämmer inte alls överens med verkligheten, det ena barnet kan vara bara ett år äldre än det andra barnet och ändå blir som förälder åt det 'yngre' barnet i praktiken. Min åsikt är att pålästa föräldrar förstår vikten av att det första barnet måste ensamt få uppmärksamhet och kärlek och inte ha någon konkuras alls de första åren.

När barnet är 7 år så har barnet ett eget liv med vänner och fritidsintressen och känner inte av avundsjukan mot det andra barnet på samma sätt som om de kom direkt efter varandra. Få människor har förstått hur viktigt de första åren av ett barns liv är för den framtida personligheten barnet får.
Senast redigerad av Shakespeareare 2016-05-22 kl. 09:55.
Citera
2016-05-22, 09:56
Medlem
Citat:
När barnet är 7 år så har barnet ett eget liv med vänner och fritidsintressen och känner inte av avundsjukan mot det andra barnet på samma sätt som om de kom direkt efter varandra. Få människor har förstått hur viktigt de första åren av ett barns liv är för den framtida personligheten barnet får.

Mellan mig och min syster skiljer det 7 år och jag har i princip varit ensambarn. När jag var 8 och lekte med Lego och cyklade var hon 15 och gick på disco med sina vänner. När jag var 15 och gick på disco och drack alkohol o.s.v. var hon vuxen. Nu när jag är i 20-25 årsåldern och pluggar är hon "helt" vuxen och har barn och hela köret. Så vi har aldrig varit i samma fas och kunnat umgås genom "gemensamma intressen" så som jag ser att många vänner umgås med sina två år äldre/yngre syskon.
Citera
2016-05-22, 10:05
Medlem
Shakespeareares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Mellan mig och min syster skiljer det 7 år och jag har i princip varit ensambarn. När jag var 8 och lekte med Lego och cyklade var hon 15 och gick på disco med sina vänner. När jag var 15 och gick på disco och drack alkohol o.s.v. var hon vuxen. Nu när jag är i 20-25 årsåldern och pluggar är hon "helt" vuxen och har barn och hela köret. Så vi har aldrig varit i samma fas och kunnat umgås genom "gemensamma intressen" så som jag ser att många vänner umgås med sina två år äldre/yngre syskon.

Tro mig, du har då haft det tusen gånger bättre än de som 'vuxit upp ihop'. Att det ser ut så bra när syskon 'växer upp ihop' är bara en fasad som ser så bra ut tack vare skrytsamma föräldrar, i verkligheten är det inte alls kul. Det äldre barnet lever då inte sin barndom utan blir istället en förälder åt ett annat barn som bara är ett år yngre. Modellen dina föräldrar kört på är mycket korrekt ur barnpsykologins perspektiv.
Citera
2016-05-22, 11:29
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Skaffa barn innan du är 28-30 år som kvinna, innan du är 38-40 år som man.

Du är en komplett idiot med äckliga värdelösa värderingar. Svenskar ska fortplanta sig och det är bättre ju fler barn man har så länge det sker i stabila familjer. Har man syskon som är i samma ålder som en själv så får man automatiskt en extra kompis, vilket har varit mycket positivt för mig. Utan mitt syskon i samma ålder som jag själv, hade jag varit en sämre och mindre lycklig människa.
Citera
2016-05-22, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summan
Finns en tråd om WT, men det är en ganska slarvig tråd med subjektiva åsikter om vad som är WT.

Objektivt, vad skall man vara noga med att inte göra om man vill undvika titeln WT helt?

Du ska självklart undvika att visa dig med en cigarett i munnen eller i handen. Röker du så ÄR du WT. End of discussion.
Citera
2016-05-22, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Du ska självklart undvika att visa dig med en cigarett i munnen eller i handen. Röker du så ÄR du WT. End of discussion.

Kan du undvika detta så klarar du dig väldigt länge utan att bli avslöjad som smyg-WT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in