2013-08-23, 17:12
Medlem
DoktorEbbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZachariasTopelius
Sebbe Staxx är typexemplet på ett WT.

Har du sett filmen Hata Göteborg?
Jonas Mitander i den filmen är ett praktexemplar av white trash.
Citera
2013-08-24, 04:53
Medlem
FroeJaizers avatar
848 sidor om WT, jävligt soft.

ALLA går fan igång på WT-diskussioner! ett soft begrepp.

haha, sebbe staxx är fan WT! på ett lite udda sätt, men ändå. han gör ju typ allt för att inte tas för vit överhuvudtaget, men ju mer han kämpar desto mer svennig och WT blir han. väldigt jobbigt och smärtsamt att bevittna... men ändå måste man kolla. jag tror faktiskt största delen av sebbes fanbase består av sådana som mig, som hatar honom, men ändå bara måste se skiten.
Citera
2013-08-24, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorEbba
Har du sett filmen Hata Göteborg?
Jonas Mitander i den filmen är ett praktexemplar av white trash.

Nej.
Citera
2013-08-24, 18:28
Medlem
DoktorEbbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZachariasTopelius
Nej.

Svarar du nej på om du sett filmen eller huruvida hunken Jonas är ett äkta WT?
Nu ska jag klä om till onepiece och dricka fulöl, för jag är högkulturell
Citera
2013-08-24, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorEbba
Svarar du nej på om du sett filmen eller huruvida hunken Jonas är ett äkta WT?
Nu ska jag klä om till onepiece och dricka fulöl, för jag är högkulturell

Jag har inte sett filmen. Jag sätter en WT-stämpel i pannan på dig.
Citera
2013-08-24, 20:31
Medlem
Varje gång jag går in på systembolaget så är det minst ett par grabbar som löper runt bland ölhyllorna i gråa mjukisbrallor och hoodtröja med en tjock silverkedja. När jag ser dem tänker jag direkt på den här tråden, framförallt när jag hör deras jargong som oftast handlar om vem som var fullast igår/förra helgen och hur bakis de är idag men "det är ba på't igen".
Citera
2013-08-26, 16:59
Medlem
PixelPiratens avatar
Tycker att det är lite WT att gå runt och klaga på allt och alla, för att dem är så perfekta själva.

Folk som letar efter tecken på WT, som sedan blir så nöjda då dom tittar på sin dyra Lyle & Scott tröja och tänker "Fan vad tur att man inte är som dom dräggen!". Som sedan går hem till sitt fina lilla radhus efter att ha köpt ett gott vin att ha till kvällens bjudning.
Citera
2013-08-27, 01:24
Medlem
WT bottnar ju egentligen i frånvaron av sociokulturellt kapital. Ekonomi har inte så mkt, om alls, med saken att göra då vilken nolla som helst kan skaffa pengar (med tur eller arbete). Därför är WT heller ej en klassfråga. För mig är förslagsvis Zlatan ett typexempel på WT. Så den breda medelklassen utan eftergymnasial utbildning som "gillar fotboll" och kanske jobbar på ett kontor med ngt administrativt e.d, för att sedan kolla Let's Dance under fredagen på sin nyinköpta 55"-TV comes to mind.
Citera
2013-08-27, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burntfaceman
White Trash är att ha varg-afficher på väggarna.

(Bland annat)

Ja! Eller att ha på sig en sån svart hoodtröja med vargar på som man köper på marknad.
Citera
2013-08-27, 01:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peronpajen
Ja! Eller att ha på sig en sån svart hoodtröja med vargar på som man köper på marknad.

Second verse, same as the first.....
Citera
2013-08-29, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpelle
Angående detta "fenomen" så undrar jag hur du definerar en typisk White trash??

Hur ser en typisk WT man ut? Respektive kvinna?

Utseende?
Betende?
Mm?

Underhållande tråd, detta Vad sägs om en bekants granne:
Liten, smällfet, korkad kvinna 50+ (men mycket snäll och godhjärtad).
Lågutbildad, tatuerad, bidragsberoende.
Köpt bukplastik på avbetalning.
4 barn med 2 pappor (ingen kvar), stolt över första 2 som hon fick vid 22 resp 23 års ålder och som jobbar i kassan på Willys, ej klarat gymnasiet…
Röker, ibland inomhus, och fimpar då i tomma starkölsburkar som står kvar och stinker och samlar flugor i flera veckor.
Klagar över sin rökhosta/bronkit (förstadium till KOL) som hon fått efter att ha rökt 20 st Gula Blend dagligen sedan 11 års ålder och att hon pga detta inte orkar jobba. Tröstar sig med att ta en cigg mot detta. Håller familjen vaken halva natten med sin vidriga äckelhosta…
Tycker rökförbud på krogen är överförmynderi.
Huset extremt ostädat, skitigt, dammråttor och hundhår överallt, moln av flugor surrar över skålar med halväten kattmat på (sic!) köksbordet…
Förråd, garage och balkonger/uteplatser fyllda med 20-tal tömda rödvins-baginbox, cigg-paket, fimpar i tomma starkölsburkar …
Badar och visar sig på tomten i trosor/bh, fulltatuerad och rökande, med magen som hänger över allt…
Hus, trädgård, krukväxter förfaller då all tid går åt att dagligen kedjeröka, dricka rödvin och pladdra timtals i telefon med sina lågutbildade, kedjerökande, rödvinsdrickande WT-väninnor…
TV:n står på hela tiden på hög volym, inte sällan visande Big Brother el Ricki Lake, barnen parkerade framför denna med chips och läsk medan WT:t själv pladdrar i telefon (se ovan).
Skriker högt och ljudligt på barnen i tex affärer, typ ”määänn Guuuud, kooom nuuurååå!!!”
Förstår inte varför händelser utanför Sverige är viktiga (tex presidentval i USA), ”vi lever väl i Sverige”; likaså historiska händelser, ”vi lever väl på 2000-talet”…
Favorit”kultur”: Göta Kanal 2, Jönssonligan. Uttalat kunskapsförakt. Läser aldrig böcker eller tidningar.
Kan ej skilja på ”han” och ”honom”: Typexempel: Jag såg han igår…
Favoriträtt: Enorma portioner av entrecote (med fett), massor av pommes, ENORMA volymer bearnaise… Aldrig grönsaker.
Citera
2013-08-29, 14:46
Medlem
svart-rullstols avatar
Jag hängde som liten med en kompis som kom från vad man skulle kunna kalla för en white trash-familj. Min kompis som var yngst hade enbart ärvda kläder från äldre syskon/halvsyskon/kusiner osv, den enda fungerande bil de ägde var en sprayburkslackerad Cheva Van, man var så klart med i den lokala raggarklubben, friterade varmkorven och krönte dagen med en cigg och en burk norrlands.
Trots detta upplevde jag dem som väldigt trevliga människor och spenderade mycket tid hos dem. De var kanske något lågintelligenta och enkla, var inte rädd för att dra en fräckis mitt bland de fina damerna på ICA, men trots det så tyckte jag som sagt om att vara där. Kanske mest för att det var en frisk fläkt med tanke på min egna pinnstela bakgrund
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in