2022-05-12, 18:22
Medlem
H0mbres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxomophon
Tro mig, de finns. När du träffar dem vet du. har du sen 50-taggare i närheten som inte passar in i min definition, så grattis. Jag träffar för många som varken följer nyheter eller kan tänka själva, bara rapar upp vad de sett på fejsbook eller nåt obskyrt nätforum som om det vore fakta. Som papegojor ungefär.
I dagens samhälle e de mycket större chans att du hittar fakta på forum istället för svt o dn.
Citera
2022-05-15, 21:02
Medlem
flaess avatar
Det är obestridligt att det bland svenskar huvudsakligen är white trash som åker runt på elsparkcyklar, och därigenom riskerar inte bara sina egna, utan även vanliga hederliga medborgares liv och lemmar. Men varför är det så?

White trash är ju ökända för att vara oerhört lata, så de kan göra vad som helst för att slippa anstränga sina förtvinade muskler. Dessutom så saknar många körkort "för asså, det är ju typ fan dyrt asså ,och assvårt och fucking jobbigt att plugga jävla teori fan!", alternativt att de har mist körkortet på grund av att de var drängfulla eller höga som hus när "fucking jävla aina stoppade oss! Fuck the police!".

Men prisa Gud! Nu finns det ett fortskaffningsmedel som till skillnad från cykeln inte kräver fysisk ansträngning!

"Fett bra, köper till ungjävlarna också. Men hjälm behöver ni inte, Kevin och Jonny! Det är bara bögjävlar som har hjälm! Fatta det!. Trafikregler? Äh, löjligt och fjolligt. Andra får fan flytta på sig!"
Citera
2022-05-19, 11:51
Medlem
Är det lite WT att dricka cola och äta choklad till lunch?
Citera
2022-05-28, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Det är obestridligt att det bland svenskar huvudsakligen är white trash som åker runt på elsparkcyklar, och därigenom riskerar inte bara sina egna, utan även vanliga hederliga medborgares liv och lemmar. Men varför är det så?

White trash är ju ökända för att vara oerhört lata, så de kan göra vad som helst för att slippa anstränga sina förtvinade muskler. Dessutom så saknar många körkort "för asså, det är ju typ fan dyrt asså ,och assvårt och fucking jobbigt att plugga jävla teori fan!", alternativt att de har mist körkortet på grund av att de var drängfulla eller höga som hus när "fucking jävla aina stoppade oss! Fuck the police!".

Men prisa Gud! Nu finns det ett fortskaffningsmedel som till skillnad från cykeln inte kräver fysisk ansträngning!

"Fett bra, köper till ungjävlarna också. Men hjälm behöver ni inte, Kevin och Jonny! Det är bara bögjävlar som har hjälm! Fatta det!. Trafikregler? Äh, löjligt och fjolligt. Andra får fan flytta på sig!"

Elsparkcykel är väl snarare en medelklassgrej. Väldigt vanligt bland lata studenter som inte orkar gå eller cykla. WT åker EPA eller kör en rostig gammal Volvo utan körkort.
Citera
2022-05-28, 18:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snitch.

Det är det, men det är inte begränsat till WT. Finns t.ex. många programmerare och annat datafolk som har otroligt ohälsosamma matvanor och blir feta tidigt i livet, men i och med att de har yrken som kräver intelligens och ihållighet, samt en bra inkomst, och de andra WT-faktorerna (som tatueringar, piercingar, kriminalitet och barn med olika partners) nästan alltid saknas, så kan man inte kalla dem WT för det.
Citera
2022-05-28, 22:04
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Elsparkcykel är väl snarare en medelklassgrej. Väldigt vanligt bland lata studenter som inte orkar gå eller cykla. WT åker EPA eller kör en rostig gammal Volvo utan körkort.
Hipsters i Stockholm, eller?

Jag bor förhållandevis nära Uppsala, som är en utpräglad universitetsstad med många studenter och akademiker, och även där så upplever jag att white trash tillsammans med blattar är överrepresenterade bland elsparkcykelmarodörerna. Dock så ser man absolut en och annan medelsvensson, hipster eller student som uppenbart föredrar soffan framför gymmet eller elljusspåret. Men de är som sagt i minoritet.

Mina erfarenheter baseras i övrigt på elsparkcyklister i andra större städer, samt mindre samhällen ute på landsbygden. EPA-traktor är inte direkt ett utpräglat WT-fordon, det är framför allt vanliga lantisungar som åker runt i dessa fordon.
Senast redigerad av flaes 2022-05-28 kl. 22:09.
Citera
2022-05-29, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Hipsters i Stockholm, eller?

Jag bor förhållandevis nära Uppsala, som är en utpräglad universitetsstad med många studenter och akademiker, och även där så upplever jag att white trash tillsammans med blattar är överrepresenterade bland elsparkcykelmarodörerna. Dock så ser man absolut en och annan medelsvensson, hipster eller student som uppenbart föredrar soffan framför gymmet eller elljusspåret. Men de är som sagt i minoritet.

Mina erfarenheter baseras i övrigt på elsparkcyklister i andra större städer, samt mindre samhällen ute på landsbygden. EPA-traktor är inte direkt ett utpräglat WT-fordon, det är framför allt vanliga lantisungar som åker runt i dessa fordon.

Det är extremt vanligt att studenter tar sig fram på dessa satans elsparkcyklar. Hur kan man ens ha varit i Uppsala utan att notera det?
Citera
2022-05-29, 19:50
Medlem
Kanske mer snålt men även lite WT tycker jag med folk som har hus med stora trädgårdar och fortfarande inte köpt sig en robotgräsklippare. Man kan få en hyfsat bra för runt 10k och den håller i många år, men ändå väljer många att fortsätta klippa gräset med sin vanliga gräsklippare för att spara in pengar.
Citera
2022-05-29, 20:57
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutger.Jonaker
Något av det mest märkliga och trashiga jag vet är alla som tatuerat in sitt eget födelseår på knogarna. Varför i hela helsike skall någon gå runt med sitt födelseår på handen?
Aldrig fattat detta heller. Hade genuint velat veta anledningen till att man gör så.
Citera
2022-05-29, 22:39
Medlem
socialdists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Kanske mer snålt men även lite WT tycker jag med folk som har hus med stora trädgårdar och fortfarande inte köpt sig en robotgräsklippare. Man kan få en hyfsat bra för runt 10k och den håller i många år, men ändå väljer många att fortsätta klippa gräset med sin vanliga gräsklippare för att spara in pengar.

Eller så gillar man helt enkelt att klippa gräset med sin bensindrivna handjagare/åkgräsklippare, man vill helt enkelt inte ha någon robotgräsklippare.
Citera
2022-05-30, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snitch.

Kanske, brukar synas bäst på deras tänder.
Citera
2022-05-30, 10:37
Medlem
White trash är väl begåvningen att sakna strävanden i denna världen? Sinnebilden av skitigt, trashigt, och olja på händerna efter att ha meckat med en halvdöd kärra.

En egenfixad hockeyfrilla, bira, träskor och tandgluggar.

Tacksamma att slå ner på för alla som känner sig några steg högre och bättre på den socioekonomiska trappan.

När jag var yngre hade jag en period då jag gick och såg independent film på bio för halva priset. Då var oftast white trash-kulturen i fokus. "Gummo" är exempelvis en klassiker.

Egentligen när åren passerat, sett i backspegeln, vad hjälpte all utbildning, pengar, materialism, och goda val? Gjorde det mig till en bättre människa? Människor lever så egofixerat så man hoppas bli ihågkommen efter sin egen död. Jag säger: Vem bryr sig om hundra år? Vi är inte så viktiga och beundransvärda som vi försöker inbilla oss.

Vi dör allihop och knappast får många av oss någon guldstjärna i himlen ändå. De flesta kommer inte ens dit, utan brinner upp i Sheol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in