2011-07-16, 13:09
Medlem
stoppsmälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejakungen
Hehe.. vargmotiv på väggarna. Mycket roligt skrivet men jag måste ändå säga att jag tycker det känns lite jobbigt att läsa allt som skrivs.

Helt plötsligt får man inte vecko-handla på maxi längre och banne den som har utväxtränder i håret, en sliten t-shirt med nåt tacky motiv eller den som går upp några kilon för mycket i vikt.

Jag upplever att de som är mest fashinerade av white-trash-fenomenet är de som själva är rädda för att inte duga. De som kommer på att fondvägg visst inte var så trendigt längre och som i all hast målar den stockholmsvit för att slippa skämmas.

Det är väl schysst att folk är olika. Vad fan. Jag tycker ullared-serien var helt fantastiskt. Typiskt då att folk måste slå sig för bröstet och göra sig förmer. Själv tycker jag att solfjäder på väggen, liksom tunga skinnsoffor och vargmotiv på t-shirts är väldigt fult. Därför har jag det inte. Däremot vet jag att det finns mycket hemma hos mig som bekanta från saltsjöbaden skulle skratta åt om de ville göra sig dryga, exempelvis ekbänkskiva i köket (det är ju SÅÅÅ 2002), högblanka skåpsluckor i köket (högblankvit har varit otrendigt de senaste två året. hallå!) osv. Det är som att hela samhället består av nån sorts hackkycklingsordning. Jag vet egentligen inte vad white-trash-grupperingen fyller för funktion. Förutom att det är lite kul att hålla på att kategorisera då rå

Jag måste fan säga att detta var ett av de bästa inlägg på länge, både i denna tråd och på detta forum. Jag håller med om att en del bara letar upp exempel på, i deras ögon dålig smak/stil, för att kunna skrika WT.

//SS
Citera
2011-07-16, 15:14
Medlem
mr-bachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Kvinnan är ju stereotypen personifierad: http://cewinsmamma.blogg.se/2011/may...konstvark.html

"Cewin". "Leha". "Destenie".

Bloggen är ju en trollblogg.

Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Läste här någonstans att man är wt om man gillar Levi Klaussen. Är man det om man tycker det askul att höra honom "sjunga"?

Mja, snarare om man verkligen lyssnar på hans Epa-hardstyle i sin epa på väg till sitt lokala "hålligång" och verkligen tycker att det "svänger".
Senast redigerad av mr-bach 2011-07-16 kl. 15:23.
Citera
2011-07-16, 15:33
Medlem
Hallonjudens avatar
Dessa föräldrar går väl inom stereotypen för WT?

http://www.aftonbladet.se/wendela/article13333037.ab

Båda feta som grisar och morsan har en enorm tribalgaddning över armen.
Citera
2011-07-16, 19:45
Medlem
steelgurras avatar
Är det white trash att döpa sin son till Viggo?
Citera
2011-07-16, 20:33
Medlem
mr-bachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steelgurra

Ja så döp om din son på studs.
Citera
2011-07-16, 21:48
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonjuden
Dessa föräldrar går väl inom stereotypen för WT?

http://www.aftonbladet.se/wendela/article13333037.ab

Båda feta som grisar och morsan har en enorm tribalgaddning över armen.

De lägge rockså över problemet på någon annan. Ungen äter tre portioner mat åt gången, avrför inte sätta stop och väga maten som flörälder då+ Har de fått hjälp förut med problemet? frågorna hopar sig. ungen avr söt ändå och jag tycker synd om honom som ahr päron som uppenbart missat att det inte är okej för en nioåring attt rycka tre portioner mat.
Citera
2011-07-16, 22:02
Medlem
Kupsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
De lägge rockså över problemet på någon annan. Ungen äter tre portioner mat åt gången, avrför inte sätta stop och väga maten som flörälder då+ Har de fått hjälp förut med problemet? frågorna hopar sig. ungen avr söt ändå och jag tycker synd om honom som ahr päron som uppenbart missat att det inte är okej för en nioåring attt rycka tre portioner mat.

"Familjen uppmuntrar honom att röra på sig", tycker att sonen borde uppmuntra sina föräldrar att göra likaså...
Citera
2011-07-17, 22:30
Medlem
steelgurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-bach
Ja så döp om din son på studs.

Har ingen son som heter det. Tycker att namnet är rätt fint, men fick väldiga WT-vibbar också.
Citera
2011-07-18, 00:32
Medlem
Fyfan kom o tänka på mina ultraträsh grannar när jag läser här

* 5 barn
* Mamman är alltid hemma, dock inte sjukskriven, soss antar jag
* Plastpappan (god knows vart den riktiga pappan är) är sjukskriven alltid hemma
* Plastpappan är den lokale sopnissen, fyndar hela tiden i sopstationen
"Kolla vad jag har hittat, fint skick va? Fattar inte att folk slänger såna här fina saker, går ju fortfarande att använda"
* Hela familjen är kedjerökare tror den äldste sonen började röka (kedjeröka bör tilläggas) vid 15års ålder och det var okey för föräldrarna
* Skitasäckelfula hemmagjorda tribaler som dom givetvis tycker är skit tuffa, en av dom blev givetvis inspirerade av miami ink och började göra sina egna dassiga tribaler på sina stackars vänner ohh...
* Två av sönerna har både suttit inne och varit på psyk
* Dottern gifte sig med sin pojkvän efter en månad typ
* Den yngsta dottern ska väntar barn med pojkvännen hon hade för två killar sen och hon ska självklar behålla barnet för abort är mord tycker dom
* Älskar black ingvars, Nordman, dansband i almänhet
* Tror inte nån av barnen har gått hela gymnasiet och när dom väl gick så var det IV som gällde

Gud hjälpe denna familj. Dom har verkligen lagt ribban
Citera
2011-07-18, 17:03
Medlem
Ahh... För mig som med många andra är White Trash ämnet en absolut favorit, en absolut favorit. Uppriktigt sagt fascineras jag av white träsh fenomenet på ett sätt jag knappt kan förklara för andra eller migsjälv. Notera Träsh som jag gillar att stava det Som nån var inne på innan: beteende, tankesätt, uppförande, värderinga, hur dom klär sig, musiken dom diggar till, vad dom gillar att göra and so on and so on... Finner det så intressant. Mkt underligt inser jag själv.

Har mkt tankar, erfarenhet och facination för/om ämnet att det skulle räcka för en mindre avhandling. Jag vet inte varifrån denna fascination kommer ifrån riktigt. Ibland föreställer jag mig att riktiga riktiga tvättäkta white träsh på gott eller ont är genuina människor i en tid full av icke genuina och falska människor. Dom bara är vad dom är o varken skäms eller ber om ursäkt för att dom är vad dom är. Och detta hittar man inte överallt i vår tid alltså. Här kan vi verkligen prata om den här nästa punkiga attityden, många vill gärna påstå att dom tänker så men WT kan verkligen säga "jag skiter i vad andra tycker" och deras sätt genomsyras av "jag skiter i vad andra tycker" mentalitet. Unikt! Sen finns det visserligen en aspekt av omedvetenhet som jag ska komma till längre ned. Hur som har denna facination lett mig till att vilja nästla mig in i WT kretsar. Detta låter ju jätte knäppt men studera dom på nära håll Det känns nästa pinsamt att säga men det är sant. Ja obviously är mitt perspektiv ett utifrån perspektiv. Men hör o häpna detta är inte helt lätt. En rolig grej med WT packet är att självklart vill dom va med sina egna och dom känner igen sina egna och dom märker direkt när du inte fullt ut är en av de egna.

Lite olika random tankar på favo ämnet

Kännetecken:
Dummhet
Tyvärr får man väl säga. Som sagt White träsh ballanserar mellan charmigt och tragiskt.
Omedvetna om att dom är white träsh
Detta är absolut intressant. Ytterst ytters få av dom WT jag har träffat och låt mig tillägga att jag har träffat en hel del genom åren är medvetna om att dom är wt själva. Är det inte för lustigt?
Liten värld
Alkohol o cigg

Grejer man får skilja på lite. Tycker det är många som blandar ihop/förväxlar andra luddiga grupper av människor med white träsh. Ska lista "grupperna" här

* Gammaldags/ultrasvennighets folk
Behöver inte alls vara träshiga

* Bonnfolk
Epa volvo gammla amerikanare bilar o moppar kultur,

* Villa, volvo, vovve Svensson

* Arbetarklass svennen

Sen en sak som jag kommer att tänka på är att man inte ska direkt tänka på det amerikanska begreppet white trash

Sen har vi den mentala träshigheten

Invandrar (White) träsh
Ta bort white bara

Turist white träsh
Det trodde ni inte va? Men i och med att jag har försök nästla mig in har jag sett dom, nu senast på en väldigt stor bilträff. Kännde igen en fräshing stekar brud utklädd till bonnig raggar träsh, kunde knappt tro det men visst var det en turist. Vissa kanske skulle påstå att jag är turist.

Förnekelse white träsh
Detta skulle man kunna ha en egen tråd om. Här har vi ändå folk med viss medvetenhet. Medvetenhet om att "aha jag är WT och jag kommer från en WT familj och om inte jag gör ngt kommer jag bli WT myself. Dessa har jag träffat ett par stycken av. Jag kan tycka synd om denna grupp som är relativt sätt liten enligt min erfarenhet. Men samtidigt kan jag tycka att det är patetiskt.
Citera
2011-07-18, 17:56
Medlem
cosmic_dancers avatar
Var ute och cyklade igår och såg ett par med barnvagn och den sedvanliga namnskylten på fordonet var på plats

Namnet, håll i er nu....
Citera
2011-07-19, 12:16
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steelgurra
Om du är dansk, nej.
Om du är svensk, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in