2013-10-02, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6

[Edit]:

* Har hund

?

En stor, äcklig, ouppfostrad jävla kamphund som wt:t inte orkar engagera sig i. Bristen på motion, att den pissar och skiter inomhus, dålig och för lite hundmat, och att den konstant befinner sig i lägenheten gör hunden helt jävla galen. Den slickar ofta wt:ts barn i ansiktet. Hundfan blir inte bättre av att den aldrig får en tillsägelse, så den skäller konstant och håller grannarna vakna om nätterna.
Citera
2013-10-03, 10:31
Medlem
MrWhoCaress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
En stor, äcklig, ouppfostrad jävla kamphund som wt:t inte orkar engagera sig i. Bristen på motion, att den pissar och skiter inomhus, dålig och för lite hundmat, och att den konstant befinner sig i lägenheten gör hunden helt jävla galen. Den slickar ofta wt:ts barn i ansiktet. Hundfan blir inte bättre av att den aldrig får en tillsägelse, så den skäller konstant och håller grannarna vakna om nätterna.

+1 !

Huvudet på spiken
Citera
2013-10-03, 10:39
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Tar dom i ordning efter hur viktiga de är för att klassas som WT.

- Tatueringar
- Röker
- Ensamstående med barn
- Röstar vänster (eller röstar inte alls)
- Röstar på sd (eller inte alls)
- Arbetslös
Citera
2013-10-03, 22:22
Medlem
Kaoz261s avatar
http://youtu.be/tj4OgWq5OmE
Citera
2013-10-13, 17:54
Medlem
falo01s avatar
Jag har aldrig postat i denna tråd, men vill tacka alla som bidrar till denna totalt underbara del av internet!
Så mkt sanning har aldrig förut varit samlat i ett dokument
Citera
2013-10-14, 15:25
Medlem
WTs är ofta väldigt obildade och saknar självinsikt. Ett hetsigt temperament och en dålig impulskontroll. Ett kraftigt begränsat ordförråd som främst består av svordomar. Dom är avundsjuka på människor som har högre inkomst än deras socialbidrag eller deras lågavlönade jobb inom vårdsektorn.

Det finns många WT-kriterier och bara för att man råkar stämma in på vissa så är man inte WT för det.

Röka cigarretter under fläkten iförd en fleecetröja samtidigt som man dricker kaffe eller läskedryck.

Att ha ett väldigt stort intresse för tatueringar och piercings.

Dålig klädsmak som består av urtvättade t-shirts och slitna jeans. Keps är standard bland många. Framförallt på landsbygden.

Sladda in på Icas parkering i en Volvo 740 med tonade rutor för att sedan snacka skit med sina polare. Ordväxlingarna kan lyda så här:
- Ähh fan! Volvon läcker mellan downpipen och grenröret. Men den låter gött!
- Är inte det där Leffes gamla Volvo?
- Har du öl i skuffen eller? Kan du bjuda på en bärs?

Har ofta en eller flera dåligt uppfostrade hundar som attackerar andra hundar och även människor för att sedan påstå att deras hund är väldigt snäll.
Citera
2013-10-14, 19:26
Medlem
Här har ni något att kolla på https://m.faceb*ok.com/frida.tornqvi...ser=1061037536
Citera
2013-10-14, 19:32
Medlem
Stessads avatar
Jag älskar att vara WT
Alla jag känner är WT och det är dom jag vill umgås med.
Mycket i tråden stämmer in, men det finns punkter som inte stämmer in heller.
Jag tror det där är individuellt. Man kan tjäna 35k+/mån och ändå vara WT, samt vice versa. Man kan gå på Soc och inte vara ett WT.

/WT for life
Citera
2013-10-15, 01:37
Medlem
Tål att sägas igen: Inkomst har inget med saken att göra. Det är sociokulturellt kapital och bildning (inte utbildning, märk väl) som mer ofta än inte är avgörande. Sedan är en TV på 50 tum på central plats i vardagsrummet, kombinerat med total avsaknad av läsbart material i form av böcker för mig tydliga signaler på "WT".
Citera
2013-10-15, 13:43
Moderator
Carlboms avatar
Tycker paret i senaste lotto-reklamen ger starka wt-vibbar. Ni vet de som bygger ett höghus i form av Ravelli mitt i skärgården.

Det är såklart gjort med mycket humor och överdrifter, men ändå klockren. Smaklösheten och det dåliga ekonomiska tänkandet i reklamen visar precis vad som händer när wt-folk kommer över alldeles gör mycket pengar. Det slår slint.

Lite som negrerna i USA som snabbt får pengar och slänger iväg allt på fälgar, grillz och Cristal.
Citera
2013-10-15, 16:18
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R
Tål att sägas igen: Inkomst har inget med saken att göra. Det är sociokulturellt kapital och bildning (inte utbildning, märk väl) som mer ofta än inte är avgörande. Sedan är en TV på 50 tum på central plats i vardagsrummet, kombinerat med total avsaknad av läsbart material i form av böcker för mig tydliga signaler på "WT".

Precis, det är själva livsstilen som avgör. Kännetecknande för WT är en taskig attityd mot samhället och dess institutioner. "Polisen gör inte ett skit", "Läkaren begriper inte svenska", "Den där jävla socialassistenten som bara ger avslag", "Det finns ju fan inga jobb att få" osv

De tycker det är ok att klä sig hur slafsigt som helst trots att de skulle kunna klä sig snyggare. De menar att det att gå omkring med rosa leggings och en tröja där det står "Hellre överviktig än skitviktig", samt en bakochframvänd keps på huvet är "att vara sig själv".

Inget bordsskick, tuggar med öppen käft och pratar samtidigt som de äter. Tycker fortfarande det är tufft och rebelliskt att röka trots att de är över 40 år gamla.

Bilringar som väller fram under linnet / tröjan. Slapp kroppshållning och en tendens att ständigt söka oral tillfredsställelse, som att äta, röka eller snusa.
Citera
2013-10-16, 02:14
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Urtypen för white trash, Eminem och hans morsa. Om man inte förstår vad WT är finns ett typexemplar Eminem. Att lyssna på Eminem eller liknande artister är därför jävligt WT .

White trash and fucking proud, fri nog att äga blandraser, ha färglada strumpor, naglar och att ha fastnat i klädstil från när jag var femton. Mina facvoritplagg får jag nöta sönder och samman plus att ge dem ett namn, trashisarna. Jag refererar till män som karlar och kan kalla en grupp karlar på femtio för pojkarna. Killkompisarnas flickvänner kan med mjuk ton kallas kärringen, när jag är sne på den manliga befolkningen kan jag hårdna med tonen och kalla dem för kärringarna.

Jag kan vara polare med blowjobs blonderade tjejer som solat x antal gånger för mycket och trots en mycket tydlig obildning regelbundet kan kläcka ur sig påståenden som; Jag kommer från en fin familj och har en fått en fin fostran. (mycket vanligt bland vulgära människor att försöka intala omgivningen om rötter de inte har i det bättre etablissemanget i samhället.)

Kan pola med tjejer som försöker vara alternativa och saknar mer insikt än att det är något med jordiga toner, khaki och militärgrönt. Varefter de drar iväg på skogsfest efter något snack om den naturliga andan, innan de torskar på tjo, söker till konstnärsskolan trots att de inte kan dra raka linjer på fri hand innan de åker in på behandlingshem och skaffar en karl som är tjugo år äldre och rör sig som en trasig ballerina med knyckiga piruetter.

Eftersom jag är WT kan jag utan minsta tanke på social status umgås med mycket tydligt "töntiga" personer helt enkelt för att jag gillar dem, jag kan också umgås med människor med psykiska problem, också för att jag helt enkelt gillar dem. Om jag själv mår dåligt kan jag vända mig till psykiatrin.

Jag kan gå på krogen och köpa en cider på fat, eller kort och gott beställa en stor stark. Och slipper dricka dyrt eller fint, om jag är pank behöver jag inte någon främmande karl att bjuda dyra drinkar. Skamlöst kan jag köpa billiga öl på bolaget, sminka mig med rosa ögonskugga. Om jag har tråkigt törs jag gå er på och sätta mig en kväll på den lokala pizzan utan att få ågren av den brist på kultivering det egentligen tyder på.

Att de närmaste har en medfödd oförståelse inför sociala konventioner gör ingenting, när jag blir förbannad får jag Tourettes. Jag liksom de flesta runt mig fyller kriterierna för olika diagnoser, "Jag har ADD, vad har du?" enligt den senaste modeflugan, "ah borderline, så du är sjuttiotalist?" för man kan ta någon ur slummen men aldrig ta slummen ur någon.

Men det tycks som svenne, dvs medelsvensson och WT är ihopkopplat i dag. Finns nog iallafall två nivåer på WT, en jag inte vill sjunka ner till förekommer enligt min åsikt. Gillade begreppet långt innan det blev ett modebegrepp som kastas runt utan något stopp. När jag förr kallade mig själv det fick jag höra av lärare osv att jag inte klassades in som WT, idag är det tydligen något jätte många är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in