2011-01-15, 04:44
Medlem
brianmolkos avatar
ha utemöbler inomhus
Citera
2011-01-15, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
ha utemöbler inomhus
eller tvärtom lärde vi os på familyguy igår
Citera
2011-01-15, 09:19
Medlem
julkalenderns avatar
jag undrar en sak angående vargtröjan.

Den var WT, men sen blev det ju ett internetfenomen och det blev någon gång runt 2009 en ironisk hipstergrej att bära vargtröjor (såg till och med trendiga popare med vargtröjor på emmabodafestivalen det året). Har den tiden gått över så att det återigen är wt, eller är det fortfarande i samma kategori som nördiga fönsterglasögon?
Citera
2011-01-15, 11:58
Medlem
MajorMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julkalendern
jag undrar en sak angående vargtröjan.

Den var WT, men sen blev det ju ett internetfenomen och det blev någon gång runt 2009 en ironisk hipstergrej att bära vargtröjor (såg till och med trendiga popare med vargtröjor på emmabodafestivalen det året). Har den tiden gått över så att det återigen är wt, eller är det fortfarande i samma kategori som nördiga fönsterglasögon?
Sålänge det inte dräller med vargtröjor på hipsters är det nog helt okej för en hipster att bära en sådan. Om fler hipsters förstår det "coola" och "ironiska" i en vargtröja ("ironi" är ju det dom bygger sin skitnödiga klädstil på), kommer fler vargtröjor synas, vilket i längden gör att den kommer återgå till att bara vara WT igen eftersom det som är mode är dåligt enligt hipstern.

Rörigt? Ja, men det är lite så hipsters funkar. Läs lite i hipstertråden så förstår du! Så ja, vargtröjor är WT, men mode för hipsters.
Citera
2011-01-15, 13:25
Medlem
julkalenderns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorMongo
Sålänge det inte dräller med vargtröjor på hipsters är det nog helt okej för en hipster att bära en sådan. Om fler hipsters förstår det "coola" och "ironiska" i en vargtröja ("ironi" är ju det dom bygger sin skitnödiga klädstil på), kommer fler vargtröjor synas, vilket i längden gör att den kommer återgå till att bara vara WT igen eftersom det som är mode är dåligt enligt hipstern.

Rörigt? Ja, men det är lite så hipsters funkar. Läs lite i hipstertråden så förstår du! Så ja, vargtröjor är WT, men mode för hipsters.

Låter rimligt. Väl resonerat!
Citera
2011-01-15, 23:56
Medlem
warums avatar
Jag skulle kunna säga att jag är white trash. Lite exempel är att jag handlar endast på Willys och då blir det eldorado annars blir det för dyrt. Jag har en affisch i mitt rum med bild på en massa öl och njuter av tysk skitöl. Jag tar bussen när jag ska storhandla och har ofta på mig adidas byxor på mig om jag har inte mjukisbyxor på mig.. Bor även i en skitig förort nordväst om Stockholm och har varken SL-kort eller något annat färdbevis på mig när jag åker tunnelbana. När jag går ut med grabbarna så blir det dom gamla polarna som jag har känt sedan jag var liten eller något annat halvkriminellt folk, men jag förstår inte vad det har med att jag är wt
Senast redigerad av warum 2011-01-15 kl. 23:58.
Citera
2011-01-16, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warum
Jag skulle kunna säga att jag är white trash. Lite exempel är att jag handlar endast på Willys och då blir det eldorado annars blir det för dyrt. Jag har en affisch i mitt rum med bild på en massa öl och njuter av tysk skitöl. Jag tar bussen när jag ska storhandla och har ofta på mig adidas byxor på mig om jag har inte mjukisbyxor på mig.. Bor även i en skitig förort nordväst om Stockholm och har varken SL-kort eller något annat färdbevis på mig när jag åker tunnelbana. När jag går ut med grabbarna så blir det dom gamla polarna som jag har känt sedan jag var liten eller något annat halvkriminellt folk, men jag förstår inte vad det har med att jag är wt

Ditt beteende kanske tyder på att du är lite.. Ska man säga osofistikerad? Men för den sakens skull inte WT, åtminstone inte i min bok. Du handlar ju billiga produkter på Willys då det "annars blir för dyrt", vilket tyder på en kostnadsmedvetenhet som ett fullblods-WT saknar. Sen kanske du inte platsar i Svenska Akademien, men vem gör det..
Citera
2011-01-18, 00:06
Medlem
tältpinnes avatar
I dag på IKEA kunde jag observera en ung trasig mamma med ett barn i 1-årsåldern. I sina små händer höll barnet en pet-flaska Coca-Cola som modern hade utrustat med napp.
Citera
2011-01-18, 00:28
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inferis
*slaviskt följa alla James Bond filmer när de går på tv och tycka dem är lika bra varje gång
*tycka att Arn är bra
*gråta till Idol
*slaviskt följa Idol

James bondfilmerna ÄR jävligt bra, speciellt dom med sean connery. Tycker man inte det är man fan retard, det är värre än WT.
Citera
2011-01-18, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundagren
James bondfilmerna ÄR jävligt bra, speciellt dom med sean connery. Tycker man inte det är man fan retard, det är värre än WT.

Då är jag stolt retarderad. James Bond är ordentligt WT.
Citera
2011-01-18, 22:23
Medlem
Prins-Roberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DUFATTARINGENTING
Då är jag stolt retarderad. James Bond är ordentligt WT.

De gamla Bond-filmerna har en viss känsla över sig som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Kanske för att man växte upp runt storebrors VHS-samling och satte på filmerna i smyg (barnförbjudet!).

Löjligt att kalla gamla 60/80-tals-filmer WT.
Citera
2011-01-18, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prins-Robert
De gamla Bond-filmerna har en viss känsla över sig som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Kanske för att man växte upp runt storebrors VHS-samling och satte på filmerna i smyg (barnförbjudet!).

Löjligt att kalla gamla 60/80-tals-filmer WT.

Om du tkr James Bond är en sevärd film har ditt liv inte mkt skattkista.
Senast redigerad av DUFATTARINGENTING 2011-01-18 kl. 22:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in