2011-01-19, 00:19
Medlem
Prins-Roberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DUFATTARINGENTING
Om du tkr James Bond är en sevärd film har ditt liv inte mkt skattkista.

Drar du den slutsatsen enbart efter min smak på gamla Bond-filmer så säger det mer om dig än om mig.
Citera
2011-01-19, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prins-Robert
Drar du den slutsatsen enbart efter min smak på gamla Bond-filmer så säger det mer om dig än om mig.

Nu gällde ju påståendet om James Bond-filmer i allmänhet. Sedan kan jag mkt väl ha fel om dig men mitt intryck är att om man tycker att James Bond är bra film så lever man i en rätt begränsad värld.
Citera
2011-01-19, 00:27
Medlem
Prins-Roberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DUFATTARINGENTING
Nu gällde ju påståendet om James Bond-filmer i allmänhet. Sedan kan jag mkt väl ha fel om dig men mitt intryck är att om man tycker att James Bond är bra film så lever man i en rätt begränsad värld.

Jag förväntade mig en pajkastar-start här. Jag blev dock positivt överraskad. Kan helt klart förstå hur du menar.
Citera
2011-01-19, 18:29
Medlem
Leckies avatar
Flashback är white trash, speciellt logon.
Citera
2011-01-19, 18:33
Medlem
Diablesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leckie
Flashback är white trash, speciellt logon.

Flashback är inte wt, Flashback är underground.
Citera
2011-01-21, 08:20
Medlem
tnewmans avatar
http://blogg.vk.se/bigpapa
Citera
2011-01-21, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnewman
http://blogg.vk.se/bigpapa
Dock fel bilmärke. Vore mer klockrent med Volvo.
Citera
2011-01-21, 12:57
Medlem
rotherys avatar
Alltså, jag läste just blogginlägget som fick bägaren att rinna över..

Är inte det här med ständig och överdriven flamsighet j-vligt WT? Jag syftar på folk, oftast tjejer, som skriver flamsiga och banala inlägg/uppdateringar hela tiden eller som framför allt inte verkar ha förmågan att skriva nåt som *inte* är flamsigt eller som kan "mana till eftertanke".

Antingen är saker "jätte roliga!!!! :-)" eller "super tråkigt!! :'-(" för att dra det till sin spets.. det verkar sällan finnas någonting däremellan, i stil med "Den där länken var faktiskt riktigt intressant.". Det kommer liksom inte på fråga att avsluta en kommentar med bara en punkt, för då kan man ju framstå som tråkig eller konstig, utan helst med 3-4 utrops-/frågetecken och minst en smiley.

Ett inlägg om en kommande utlandsresa lyder ju inte direkt "Väntar med olidlig spänning på den stundande flygturen till Sydostasien.", utan oftast lite mer.. "skränigt".

För att förtydliga (på förekommen anledning): Jag menar inte att enstaka flamsiga inlägg är WT, utan mer när allt framstår som flamsigt/banalt, med ständigt "högljudda" inlägg och kommentarer utan lugn och sans och utan förmåga att gå det minsta på djupet vad gäller omvärldsanalys, samhällsdebatt eller intellektuellt relaterade saker, eller att ens skrapa lite på ytan (den enda ställning som tas i samhällsfrågor görs genom att gå med i enorma "Vi som är emot.."-grupper på facebook som man får länkade till sig, alltså inte så mycket på eget initiativ.)

Det är de här aspekterna av hela "WT"-grejen (om det nu är det) jag personligen tycker är så intressanta: varför så många beter sig så flamsigt/högljutt/ovårdat/ociviliserat/obildat trots att det är helt gratis att ha lite stil och finess och ett någorlunda vårdat och korrekt språk. Att raljera över att folk är fattiga är egentligen inte spännande alls då man inte kan "rå för det" på samma sätt som man kan styra över sin dåliga och ostädade attityd.
Senast redigerad av rothery 2011-01-21 kl. 12:59.
Citera
2011-01-21, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rothery
För att förtydliga (på förekommen anledning): Jag menar inte att enstaka flamsiga inlägg är WT, utan mer när allt framstår som flamsigt/banalt, med ständigt "högljudda" inlägg och kommentarer utan lugn och sans och utan förmåga att gå det minsta på djupet vad gäller omvärldsanalys, samhällsdebatt eller intellektuellt relaterade saker, eller att ens skrapa lite på ytan

Håller med dig om att det här vräkiga, självgoda beteendet att se allting i svart & vitt helt utan nyanser är jävligt påfrestande. Tyvärr är det nog dock så utbrett att det inte kan appliceras endast på just "WT-fenomenet". Många är väldigt inskränkta & överdrivna utan att för den sakens skull vara särskillt WT.
Citera
2011-01-21, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warum
Jag skulle kunna säga att jag är white trash. Lite exempel är att jag handlar endast på Willys och då blir det eldorado annars blir det för dyrt.

Tycker du uppvisar en ekonomisk sida som inte WT kan någonting om. Dock så tycker jag att WT vill vara fina och äta oxfilé på fredagarna, men dom kan inte och därför köper dom eldorado i ett desperat försök att försöka äta det dom "fina" vill. Precis som att WT inte kan köpa snygga kläder utan köper fejk från Thailand och tror att dom är på samma nivå.
Citera
2011-01-21, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Tycker du uppvisar en ekonomisk sida som inte WT kan någonting om. Dock så tycker jag att WT vill vara fina och äta oxfilé på fredagarna, men dom kan inte och därför köper dom eldorado i ett desperat försök att försöka äta det dom "fina" vill. Precis som att WT inte kan köpa snygga kläder utan köper fejk från Thailand och tror att dom är på samma nivå.

Du glömde även att nämna att WT även tror eldorado blir lika bra som oxfilé. Blir minst lika gott
Citera
2011-01-21, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna

Jo men om man är i Thailand så är det väl klart att man köper kläder? Känns som många här missuppfattar vad "WT" innebär. Så sluta missbruka ordet om ni inte vet vad det betyder, blir säkert påhoppad med kommentarer nu bara för att jag försvarar s.k "WT:s"
Senast redigerad av SlightDay 2011-01-21 kl. 22:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in