2009-08-04, 07:33
Medlem
Tänkte genast på den här tråden när jag läste detta på familjeliv.se.
http://www.familjeliv.se/Forum-4-188/m46092684.html
Citera
2009-08-05, 02:10
Medlem
Nu under sommaren brukar jag gå ut i trädgården efter middagen för att ta en rök iförd shorts, t-shirt och crocs. Är jag wt?
Citera
2009-08-05, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Splitfire
Nu under sommaren brukar jag gå ut i trädgården efter middagen för att ta en rök iförd shorts, t-shirt och crocs. Är jag wt?
Crocs är väl lite wt men jag skulle inte vilja påstå att bara det gör det till wt imo
Citera
2009-08-06, 17:08
Bannlyst
Sanning

Citat:
Ursprungligen postat av Bananpelle
Angående detta "fenomen" så undrar jag hur du definerar en typisk White trash??

Hur ser en typisk WT man ut? Respektive kvinna?

Utseende?
Betende?
Mm?
Skriver på FB och klagar på alla andra runt dem.
Känner gemenskap med de andra ensamma själarna bakom tangentbordet.
Gärna tracka er på invandrare. (eftersom de aldrig kan bli WHITE t)
Känner en viss gemenskap här bland andra kaffesörplande sanningssägare här på FB.
Utseende? Antagligen illa eftersom de häckar bakom tangentbordet istället för att rida hästar.
Sköt om er
Citera
2009-08-06, 18:41
Medlem
mooseys avatar
FB verkar ha fått nån jävla WT-noja. Allt är ta mig fan WT tydligen.
Citera
2009-08-07, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moosey
FB verkar ha fått nån jävla WT-noja. Allt är ta mig fan WT tydligen.

Länge sedan nu. Men du har rätt, allt är wt. Själv ska jag dricka öl ikväll, det är wt. Sedan ska jag åka nattbuss och det är också wt.
Citera
2009-08-07, 21:42
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Länge sedan nu. Men du har rätt, allt är wt. Själv ska jag dricka öl ikväll, det är wt. Sedan ska jag åka nattbuss och det är också wt.

Håller med om att begreppet har gått i inflation. En WT är enligt mig en lågutbildad, oallmänbildad tölp med ytterst dålig smak i allt från kläder till mat och utan framtidsvisioner eller drivkraft i livet. Inte svenssons som åker på husvagnsemester eller kör Volvo...
Citera
2009-08-09, 01:59
Medlem
garaget.se är wt
Citera
2009-08-09, 20:03
Medlem
Hardangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zanga
garaget.se är wt

om de är, bara Wt typers som sitter där ju
Citera
2009-08-10, 13:48
Medlem
Ultimate WT-watch: Webbkameran vid ingången till Gekås i Ullared.
http://www.gekas.se/Nyheter/Webbkamera/tabid/64/Default.aspx

Mysbyxor, foppatofflor, blekfeta magar, 5 ungar i släptåg, de där "coola" shortsen från semestern på mallis 1986..., you name it.. (Synd att det inte är högre upplösning, fast å andra sidan så kanske det är lika bra, ögonen tål inte hur mycket som helst.).
Citera
2009-08-10, 14:41
Medlem
Barytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feeling_2_happy
  • Folk på husvagnscampingar Har faktiskt aldrig satt min fot i en husvagn.
  • Har varg-affisher på väggarna Varför skulle jag besudla mina väggar med sådant?
  • Folk som beter sig som Dirty Sanches Drägg.
  • Har träningsoveraller Nepp
  • Har tribaltatueringar Skulle inte ens kunna tänka mig att tatuera mig över huvud taget.
  • Har tribalmönster på tröjorna Tröja? Jag har inte burit något annat plagg än skjorta de senaste åren.
  • Tränar kampsport Knappast.
  • Lyssnar på Eurodisco Njett.
  • Solar solarium Nej, den riktiga solen duger gott och väl.
  • Börjar jobba klockan 05:00 Jag studerar fortfarande.
  • Har en solfjäder bakom skinnsoffan Har varken solfjäder eller skinnsoffa.
  • Har virus på datorn Virus på min dator? Knappast.
  • Rökare Alldrig, skabbig vana.
  • Folk som åker till Ullared Har varit på besök en gång, men det var mest i studiesyfte. Köpte dock en gigantisk legosats vilket nog inte kan klassas som en "wt-vara".
  • Långtidssjukskrivna personer Nej.
  • Folk som blir föräldrar i ung ålder Jag har ingen tanke på att ens av misstag göra en kvinna gravid.
  • Har ölglas stående framme på hyllor Eh, har folk det?
  • Har feta högtalare, men dålig stereo Med en "audiofilistisk" fader är det ingen fara med detta.
  • Bor utanför en storstad Nej, jag bor i en stor villa på den sörmländska landsbygden. Fritt ute i naturen, inte i ett fult wt-samhälle.
  • Har ett förnamn som slutar på Y Nepp, ett ädelt D.
  • Semestrar med husvagn, på kolonilott, kanarieöarna eller turkiet Inget av dem.
  • Uppväxt med en epa-traktor Nepp.
  • Har en billig mountainbike Njae, en relativt halvdyr.
  • Har buffaloskor Vad är det? Jag kör med snygga stilrena sneakers. Gärna i mocka,
  • Möblerar med glasbord och skinnsoffa Inte i mitt hem.
  • Använder röd keps Använder inte huvudbonader, de förstör ens frisyr.
  • Åker EU-moppe Aldrig ägt en moped.
  • Piercade ögonbryn Jag skulle aldrig besudla min kropp på detta vis.
  • Använder tumring Finns det folk som har tumring nuförtiden?
  • Har svanktatuering Nej.
  • Är hundägare Nej.
  • Har ingen utbildning, alternativt låg utbildning Läser för nuvarande sista året på gymnasiet och har planer på att söka till MIT. Räknas detta ändå som wt?
  • Gör utflykter på stranden Nej, jag ogillar sand och fula människor i fula badkläder.
  • Har grillfest på sin altan Nej, men på våran "uteplats" Stenlagd yta med tak och murad grill. Är detta WT?
  • Har vattensäng Nej.
  • Gillar bilar och motorer Inte det minsta.
  • Är sportintresserad Nepp.
  • Storhandlar på ICA Maxi Då jag fortfarande bor hemma storhandlar jag aldrig.
  • Långt hår (på killar) Yes, men det är välvårdat och vackert.
  • Har glitter på sina tröjor ?
  • Åkter på Sweden Rock Festival Nej, var dock lite sugen i år.
  • Åker raggarbil Nej.
  • Kör gamla bilar från 80-talet Nej.
  • Dricker Bag-in-Box vin Det händer, fattig student...
  • Kollar på dokusåpor Kan hända, men aldrig att jag följer någon och då det händer är det för "teh lulz".
  • Lyssnar på Radio RIX eller NRJ Jag lystnar inte på radio.
  • Gillar Tomas Ledin, Per Gessel och andra svenska artister Nej.
  • Läser aftonbladet Nej.
  • Har prydnadsfigurer i sina bokhyllor Nej, jag har böcker i mina bokhyllor.
  • Grillar flintastek Japp, men det är något som jag nyligen har lagt av med i och med min tilltagande avsmak för fläskkött och färdigkryddade charkuteriprodukter.
  • Blandar egna drinkar hemma Inte hemma.
  • Är ofta nöjda med sitt liv Inte alls.
  • Tilltalar sina barn med smeknamn Jag har inga barn, dock blir jag ofta tilltalad med ett smeknamn. Detta börjar dock försvinna nu med tiden.
  • Pratar mycket om sex Tabu.
  • Musiksmak som trackslistan, hårdrock eller dansband Jag kan uppskatta hårdrock men är något av en allätare inom musiken.
  • Osunt leverna - dåliga matvanor Tyvärr, dock inte på vanligt wt-sätt utan mer överkonsumtion av kött och ost, detta är dock kraftigt på bättringsvägen.
  • Säger morsan/farsan eller mor/far istället för mamma och pappa det kan hända, men då på ett ironiskt sätt.
  • Gillar Liza Marklund, Jan Guillou och Dan Brown Kan ibland uppskatta en Dan Brown för rensa hjärnan.
  • Har rakad skalle Alldrig.
  • Väldigt sminkad (tjejer) Jag sminkar mig icke, dock försöker i och med min nya hälsosammare livsstil använda mer hudvårdande produkter.
  • Har tighta och låga jeans Nej.
  • Har piercingar överhuvudtaget Nej.
  • Handlar saker på Rusta, Lidl, Jula och Ö&B Det händer, men det är då konstiga saker som inte finns i vanliga butiker som jag köper för att testa. Lidl har dock ibland riktigt bra tysk korv.
  • Använder stålhätteskor Har använt det en gång i mitt liv, på en praoplats på Siemens för ett antal år sedan.
  • Skriver på Flashback, speciellt i denna tråd Lurker.
  • Bor i Majorna ?
  • Är rasister Knappast.
  • Hatar allt som har med stockholm att göra Jag gillar faktiskt Stockholm.
  • Gick fordonslinjen Knappast.
  • Dricker billig öl och sprit Fattig student så det händer...
  • Man gillar fotboll, eller hockey Nej.
  • går på socialbidrag eller a-kassa Studiebidrag?
  • Har studielån från misslyckad kurs Aldrig ens varit i närheten av att misslyckas med en kurs.
  • Går på anabola steroider Njettskiij.
  • Är med i en dokusåpa Nj.
  • Knarkar Nej.
  • Har för stora kläder på sig Ja. Jag har haft dåligt självförtroende över min kropp och därför alltid köpt för stora kläder, nu på senare tid har de dock börjar bli lite förstora av en annan anledning.
  • Dåliga tänder Inte haft ett hål sedan mjölktänderna.
  • Röstar på Sverigedemokraterna Liberalistiskt.
  • Betalningsanmärkningar Nej.
  • Har silikonbröst Jag är man och har inte direkt känt någon lockelse efter silikonbröst.
  • Är fet Tyvärr kan jag nog räknas som fet, men jag försöker i alla fall göra något åt det vilket man inte kan säga om alla chipssmaskande wt-drägg.
  • Har, eller vill ha en minibar hemma Nej, kanske i framtiden när jag har råd att köpa ordetlig sprit.
  • Äter på McDonalds med hela familjen Jag skyr donken som pesten.
  • Blonderat hår med utväxt Aldrig färgat mitt hår.
  • Storhandlar på Willys Nej, dock tror jag att mina föräldrar gör det. (Är en äcklig snålhet ett tecken på WTighet?)
  • Använder Dax Vax Nej, jag använder inte vax, mitt hår faller tillräckligt vackert av sig självt.
  • Har en kylväska med Coca Cola eller Pripps Blå rekla med sig till stranden jag föraktar personer som bär kläder eller annan utrustning med reklamtryck.
  • Hoppat av gymnasiet Aldrig.
  • Har en takfläkt, gärna med belysning Mitt hem en pizzeria? Nej tack.
  • Har furupanel i köket Tror faktiskt det, dock är huset ifrån 50-talet och ska snart renoveras om.
  • Ljusblå stolsbynor Nej, jag har för mig att tyget är vävt i något barockinspirerat mönster.
  • Har vita kastruller Finns det vita kastruller?
  • Har snott ett askfat från krog/pizzeria Jag är ingen simpel tjuv.
  • Har tärningar hängandes i backspegeln Nej
  • Har ett rosa duschdraperi Nej
  • Skrattar åt "hem till midgård" Det är möjligt att jag gjorde, jag har för mig att jag gick i mellanstadiet när serien gick.
  • Kollarpå schlagerfestivalen Nepp.
  • Åker buss Yes, miljövänligt. Ät detta dock så WT? De flesta WT i min hembygd kör epatraktorer eller fula gamla bilar.
  • Prenumererar på slitz/more/café Nej.
  • Dricker hembränt Nej, har dock funderat på att bränna själv för att det verkar intressant.
  • Använder magväska Magväska? Alldrig.
  • Har uppknäppt skjorta Jag går alltid i skjorta, på sommaren knäpper jag upp några knappar extra.
  • Går i träskor Möjligtvis på vägen till brevlådan.
  • Åker på charterresor Njett. På resor med familjen brukar det hyras hus eller lägenheter.
  • Har mer än tre barn barnlös och inga planer på att skaffa på minst 25 år.
  • Super med föräldrarna Vem gör det, och varför skulle man vilja göra det?
  • Handlar mer än bensin på bensinmackar Jag undviker bensinmackar.
  • Tycker om "dammsugare" Om det syftas på bakverket så älskar jag dem, om det handlar om städhjälpmedlet så får jag nog säga att de fungerar bättre i händerna på mödrar och polacker.

Är jag wt? Jag svarade jag på några va frågorna så jag känner mig lite rädd.
Nej, du är bara lillgammal...det går över när du blir större.
Citera
2009-08-10, 14:46
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Håller med om att begreppet har gått i inflation. En WT är enligt mig en lågutbildad, oallmänbildad tölp med ytterst dålig smak i allt från kläder till mat och utan framtidsvisioner eller drivkraft i livet. Inte svenssons som åker på husvagnsemester eller kör Volvo...

Håller med.
Jag tänker på nån husvagnsnisse som har jäävligt dålig klädstil, lågutbildad osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in