Om du trollade TS, så var tråden lite för verklighetstrogen. Det finns ju hundratals trådar där någon ung kille ondgör sig över helt normala medelsvensson/medelklassfenomen för att antyda att han själv är övre medelklass/överklass.
Men om vi bortser från WT-köret och ev trollning så kan jag pinsamt nog relatera lite till den där "folk är idioter"-känslan. Det jag stör mig på är att man går efter principer snarare än vad som är behagligt. På sommaren SKA man äta ute, oavsett om det är behagligt eller trevligt. Eller kan man tycka det är skönt på riktigt att äta i stekande sol vid en trafikerad gata? Kan man koppla av och njuta av mat och dryck mitt i asfalt, buller, avgaser och damm medans solen smälter din mat? På sommarfester ska man sitta och frysa och klia myggbett långt efter att värmen försvunnit. Jag stör mig då man själv "tvingas" följa med sällskapet.
Fast "folk är idioter"-känslan kommer antagligen när man har irritation i sig av andra skäl. Kanske har de bara andra preferenser, blir mindre störda av buller/avgaslukter/ temperaturer?
Eller så är de faktiskt idioter som tror man MÅSTE sitta ute om det finns uteservering.
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Aha! Den här tråden visar Sverige i ett nötskal. Grupper ska pekas ut, och särskilt grupper man anser inte passar in i ramen. Alla pekar på varandra, ramen är trång! Tror att vi måste bege oss till potatisåkern och stenarna som fastnar i tröskan för att finna roten till detta fenomen. Man ska rensa ut och bort sådant som är opassande. Vill man vinkla det hela till politik vill Alliansen rensa bort alla som njuter av sol dagtid, medan sossarna vill rensa bort alla som tjänar pengar på det. Voila. Välkommen till Sverige, om du passar in din jävel!
Dock håller jag med TS om det där med att gå från 0 till 100 väldigt snabbt, kanske är det våra kraftiga temperaturväxlingar rent vädermässigt som rent av fått fäste politiskt, med tanke på Sveriges unika experimenterande med statligt gödda bolag?
Ja, det är lite lustigt, och rentav hysteriskt att sitta och fika utomhus i 2-3 graders värme... och lika hysteriskt att låta skattemedel flyta ut till skatteparadis, utan att ens reagera över felaktigheterna med mer än en axelryckning. Klart man ska protestera mot dumheterna, bra rutet TS. Sen vet jag inte om det är WT att sitta i solen och käka glass medan temperaturen inte ens nått 10 grader, om man nu inte definierar WT som allt man tar avstånd från. Hela Sverige torde vara ett WT-land så som vi beter oss...
Haha jag gillar dig Cinnabar! Du lyckades få in politik och välfärdsvinsterna i denna tråd...
Men jag håller med dig i sak! Sila mygg och svälja kameler, det är dagens melodi!
Just nu sitter jag i solen med kortärmad varmtröja och det är riktigt skönt!