2013-04-06, 13:18
Medlem
Widilinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Mingus
Hur fan kan man bli provocerad av att se lite människor fika utomhus?

Undrar jag med. TS verkar vara en otroligt bitter människa iallafall
Citera
2013-04-06, 13:51
Medlem
TigerKids avatar
Om du trollade TS, så var tråden lite för verklighetstrogen. Det finns ju hundratals trådar där någon ung kille ondgör sig över helt normala medelsvensson/medelklassfenomen för att antyda att han själv är övre medelklass/överklass.

Men om vi bortser från WT-köret och ev trollning så kan jag pinsamt nog relatera lite till den där "folk är idioter"-känslan. Det jag stör mig på är att man går efter principer snarare än vad som är behagligt. På sommaren SKA man äta ute, oavsett om det är behagligt eller trevligt. Eller kan man tycka det är skönt på riktigt att äta i stekande sol vid en trafikerad gata? Kan man koppla av och njuta av mat och dryck mitt i asfalt, buller, avgaser och damm medans solen smälter din mat? På sommarfester ska man sitta och frysa och klia myggbett långt efter att värmen försvunnit. Jag stör mig då man själv "tvingas" följa med sällskapet.

Fast "folk är idioter"-känslan kommer antagligen när man har irritation i sig av andra skäl. Kanske har de bara andra preferenser, blir mindre störda av buller/avgaslukter/ temperaturer?

Eller så är de faktiskt idioter som tror man MÅSTE sitta ute om det finns uteservering.

Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Aha! Den här tråden visar Sverige i ett nötskal. Grupper ska pekas ut, och särskilt grupper man anser inte passar in i ramen. Alla pekar på varandra, ramen är trång! Tror att vi måste bege oss till potatisåkern och stenarna som fastnar i tröskan för att finna roten till detta fenomen. Man ska rensa ut och bort sådant som är opassande. Vill man vinkla det hela till politik vill Alliansen rensa bort alla som njuter av sol dagtid, medan sossarna vill rensa bort alla som tjänar pengar på det. Voila. Välkommen till Sverige, om du passar in din jävel!

Dock håller jag med TS om det där med att gå från 0 till 100 väldigt snabbt, kanske är det våra kraftiga temperaturväxlingar rent vädermässigt som rent av fått fäste politiskt, med tanke på Sveriges unika experimenterande med statligt gödda bolag?

Ja, det är lite lustigt, och rentav hysteriskt att sitta och fika utomhus i 2-3 graders värme... och lika hysteriskt att låta skattemedel flyta ut till skatteparadis, utan att ens reagera över felaktigheterna med mer än en axelryckning. Klart man ska protestera mot dumheterna, bra rutet TS. Sen vet jag inte om det är WT att sitta i solen och käka glass medan temperaturen inte ens nått 10 grader, om man nu inte definierar WT som allt man tar avstånd från. Hela Sverige torde vara ett WT-land så som vi beter oss...
Haha jag gillar dig Cinnabar! Du lyckades få in politik och välfärdsvinsterna i denna tråd...

Men jag håller med dig i sak! Sila mygg och svälja kameler, det är dagens melodi!

Just nu sitter jag i solen med kortärmad varmtröja och det är riktigt skönt!
Senast redigerad av TigerKid 2013-04-06 kl. 13:54.
Citera
2013-04-06, 15:06
Medlem
JediOperatives avatar
WT är om man sitter och skiter med öppen dörr samtidigt som man vispar grädde. Inte om man har på sig vårjacka när det är +3 grader ute.
Citera
2013-04-06, 15:09
Medlem
Så överklassen och andra nationaliteter än svenskar njuter inte av den första vårvärmen? Som för övrigt inte är här. Eller har jag missuppfittat ts?
Jag skulle vilja säga att det är mänskligt och inte en klassfråga att efter en kall vinter längta efter lite sol och värme och att ts är dum i huvudet.
Citera
2013-04-06, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JediOperative
WT är om man sitter och skiter med öppen dörr samtidigt som man vispar grädde. Inte om man har på sig vårjacka när det är +3 grader ute.

Multitasking ju!
Citera
2013-04-06, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Nästa fråga, räcker det vilken glass som helst eller är det bara vissa sorter som är WT?
Att köpa från Glassbilen måste kännas ganska WT, det ser i alla fall WT ut.

Om det räcker MED vilken glass som helst? Absolut!
Citera
2013-04-06, 15:34
Medlem
Mintztahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MUFCFelix
Tydligaste exemplet är väl ändå när folk går i T-shirt och äter isglass såhär års. DET ÄR INTE SÅ VARMT. Det går f.ö. eftersom att gemene svenne saknar sommaren så fort det blir augusti. Det är som en munk som får ligga med en porrstjärna. Mycket undertryckta känslor som kommer fram. Vidrigaste är shorts och t-shirt modet som kommer fram hos alla WT-svennar såhär års. Vi snackar vedervärdiga knäbyxor, palestinasjalar och tishor från MQ eller Jack and jones. Idioti.

Jag går i T-shirt när jag jobbar. (På dagarna då det är som varmast) Ser absolut inget fel i det då det blir väldigt varmt att gå runt i en tjock jacka.
Citera
2013-04-06, 16:34
Medlem
Tjeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navyblazer
Sedan kan jag även märka av en trend bland handelsstudenter. Såväl killar som tjejer tycker att det på riktigt är okej att bära tunn tröja under kavaj. Självklart sitter dussinbrillorna i form av RB-Wayfarer/Aviator "stilrent" på. Till de indigofärgade jeansen hittar vi ett par nyinköpta vita Converse.

Det är alltså stor WT-etikett på allt och alla som inte kan klä sig efter väder - oavsett om man är raggare från Töreboda eller "stekare" från Askim.
Jävla handels WT
Fan gå och dra något gammal över dig din surkärring. Lät folk va glada över att solen tittar fram och sköt ditt.
Citera
2013-04-06, 16:35
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Det trashiga och WT står alla snoriga wannabe-brats som du för. Att inte ens fatta betydelsen av enkla svenska ord och uttryck gör dig mer samhörig med GHB-killen med tribals och bullmastiff än det gör med dem som har den stil du suktar att uppnå.

Tillåt mig att hånle åt ditt patetiska försök att hävda dig på internet, du framstår enbart som en småsint och patetisk liten människa i dina försök att förminska mig och klanka ner på min utomordentliga svenska. Men visst, sitt du kvar framför husväggen med bara ärmar och uppskatta solen tillsammans med dina trashiga vänner.
Citera
2013-04-06, 16:41
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyser--Soze
Så överklassen och andra nationaliteter än svenskar njuter inte av den första vårvärmen? Som för övrigt inte är här. Eller har jag missuppfittat ts?
Jag skulle vilja säga att det är mänskligt och inte en klassfråga att efter en kall vinter längta efter lite sol och värme och att ts är dum i huvudet.

Det handlar inte om att njuta av solen och våren, utan om om det överdrivna fenomenet vissa människor gör det till. Bara för att det är +3 och sol innebär det inte att det plötsligt är sommar och man kan kasta kläder och sitta och njuta av värmen på uteserveringar. Jag ser detta fenomen som ytterst löjligt.
Citera
2013-04-06, 16:44
Medlem
beer-goggless avatar
Tycker det finns en poäng i det som TS tar upp. Men det handlar inte om att man äter glass eller njuter av solen i sig.

Nä, det som jag associerar med WT är det ogenomtänkta flockbeteendet. Exempel: Oj, nu är det +3 grader och solen skiner, faaan va skönt. Jag bara måste sätta mig med en latte på uteserveringen i solen (det finns ju filtar) och fingra på min iPhone. Och kolla; nya trendiga solbrillor har jag också - värsta sex-and-the-city-vibbarna. Jag är sååå inne...

Att det sen är nästan är fryskallt, latten bekostas av SMS-lån och iPhonen är köpt på 24månaders avbetalning verkar kvitta. Det är den typ av avsaknadav självständigt tänkande och beteende som är WT. Och det är det som blir så extra tydligt när våren kommer fram.

När det gäller den manliga delen av befolkningen kan du i exemplet byta ut latten mot en blaskig stor stark för 69 spänn.

Om jag är bitter? Nä - inte direkt, jag är bara observant.
Citera
2013-04-06, 17:05
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Tillåt mig att hånle åt ditt patetiska försök att hävda dig på internet, du framstår enbart som en småsint och patetisk liten människa i dina försök att förminska mig och klanka ner på min utomordentliga svenska. Men visst, sitt du kvar framför husväggen med bara ärmar och uppskatta solen tillsammans med dina trashiga vänner.
Wow. Mitt inlägg verkar ha berört din patetiska, intorkade gammelmanssjäl så pass mycket att du orkade pressa ur dig en hatskvätt om hur WT det är att uppskatta solen. Jag passar mannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in