2009-03-24, 13:59
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Sheriff-åtgärd

Citat:
Ursprungligen postat av Kalasjnikov
Anledningen till att jag skrev som jag gjorde var att du gör ett påpekande som görs i varannan post i övriga WT-relaterade trådar. Jag hoppades i min enfalld att slippa dessa påpekanden genom att inleda med en ursäkt i första posten. Ja, det var fantasilöst, jag vet det. Okej, bra då har jag erkänt det. Då behöver vi inte diskutera trådens fantasinivå längre. Om du finner det väldigt intressant att diskutera huruvida begreppet WT är urvattnat eller inte får du gärna starta en egen tråd om det. Den här tråden ska inte handla om det.

Det finns, som du mycket väl vet, en allmän tråd om WT. Att du är medveten om det är ingen ursäkt att få bryta mot reglerna, lika lite som man får annonsera efter knark om man samtidigt ber om ursäkt för det i posten.

/Sheriffen
Citera
2009-03-24, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SUPERHITLER
Är väl snarare WT att fortsätta ränna på krogen efter att man har fått barn. Redan vid två månader lämnar man bort ungen till föräldrarna på helgerna och drar ut och super.

Men vad som är WT på FB definieras enligt följande: Saker som man själv inte är. Semestrar man själv i sommarstugan i Sverige är det WT att åka till Thailand, och vice versa.

Kollar man runt lite i andra trådar, där folk INTE är lika angelägna om att visa att de minsann inte är WT, är det ganska tydligt vad det är för folk som befolkar FB. Hobbyknarkare. Låginkomsttagare. Rätthaverister. Folk som vill ha saker gratis. Sverigedemokrater/vardagsrasister. O s v. D v s sådana som med alla rimliga mått mätt, själva är så jävla WT det går att bli.

Jag håller med dig i det du skriver. Särskilt det där med att lämna iväg nyfödingen för att kunna "parta".

Ja, och så det där om vilka det är som verkligen hänger på FB. Åtminstone de som syns i trådarna är, precis som du skriver, hobbyknarkare som knaprar receptbelagda piller och diskuterar lägsta möjliga pris på tjack, folk som vill hacka sidor för att komma åt saker man egentligen behöver betala för (lura-systemet-mentaliteten), fjantiga rasister och det som är mest underhållande av allt; rättshaveristerna.

Vilka är det som har tid att hänga på och engagera sig i FB liksom? Hm.
Citera
2009-03-24, 14:10
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgarbracka
Jag håller med dig i det du skriver. Särskilt det där med att lämna iväg nyfödingen för att kunna "parta".

Ja, och så det där om vilka det är som verkligen hänger på FB. Åtminstone de som syns i trådarna är, precis som du skriver, hobbyknarkare som knaprar receptbelagda piller och diskuterar lägsta möjliga pris på tjack, folk som vill hacka sidor för att komma åt saker man egentligen behöver betala för (lura-systemet-mentaliteten), fjantiga rasister och det som är mest underhållande av allt; rättshaveristerna.

Vilka är det som har tid att hänga på och engagera sig i FB liksom? Hm.

Det är pöbeln det, med några få undantag. Läste för ett tag sedan en tråd om dyraste krognotan i livet. Många hade inte en nota över 200-300 spänn, "för man super sig ju full billigare innan man går ut ju. " Alternativt att man smugglar med sig egen sprit in.

Men tack vare FB kan de sitta där med sina låga inkomster, fördomar, betalningsanmärkningar och smuggelcigg och klappa varandra på axeln. Vi är inte WT vi inte, för vi åker fan i mig inte till Thailand på semester.
Citera
2009-03-24, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clegane
Det du beskrev var väl den genomsnittlige finnen, och landsortsvensken?
Antagligen är den genomsnittlige sverigefinnen ganska nära min beskrivning då de oftast var arbetarklassbefolkning från fattiga orter i östra och norra-finland. Urbana finnar är inte juntar.
Citera
2009-03-24, 14:53
Medlem
Cleganes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GArmfelt
Antagligen är den genomsnittlige sverigefinnen ganska nära min beskrivning då de oftast var arbetarklassbefolkning från fattiga orter i östra och norra-finland. Urbana finnar är inte juntar.

Där har du en poäng. Hur ser det ut i Helsingfors? Man inbillar (?) ju sig att alla finnar glide runt i träningsoverall och en koskenkorva i näven. Kanske är lite mer välklätt i huvudstaden?
Citera
2009-03-24, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clegane
Där har du en poäng. Hur ser det ut i Helsingfors? Man inbillar (?) ju sig att alla finnar glide runt i träningsoverall och en koskenkorva i näven. Kanske är lite mer välklätt i huvudstaden?
Helsingfors är helt okej mätt i internationell standard, dock sämre än Stockholm som ju är en av de bättre städerna i hela Europa när det gäller klädsel. Olika subkulturer är ganska kraftigt representerade här, så de finns ganska många "freaks" (http://www.hel-looks.com/). Träningsoverallerna lämnas hemma, åtminstone ifall man har bott i stan i flera generationer.
Citera
2009-03-24, 17:05
Medlem
Snöblinds avatar
Jag stör mig lika mycket som dig (er) på White Thrash-hysterin men låt oss låginkomsttagare vara nu. Man kan vara en bra person även om man tjänar dåligt
Citera
2009-03-24, 17:11
Bannlyst
Är man WT om man går i söndriga kalsonger och slitna strumpor med lite håll här o där?

Övrigt så tycker jag att alla som har skrivit i tråden är omogna fikusar.

Alla som använder World Wide Web är WT enligt Wikipedia!
Citera
2009-03-24, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpelle
Angående detta "fenomen" så undrar jag hur du definerar en typisk White trash??

Hur ser en typisk WT man ut? Respektive kvinna?

Utseende?
Betende?
Mm?

Hm, nu raljerar jag lite, men så här (samtliga kriterier bör vara uppfyllda, eller iaf de flesta):

Wt röker

Wt är överviktiga

Wt dricker gärna hembränt eller annan billig "vuxendricka" ofta.

Wt är lågutbildade, max gymnasieutbildning och det tycker de är nog. Är de t ex undersköterskor kan de anse sig vara (väl)utbildade.

Wt bor i hyresrätt

Wt tittar ofta på TV och helst på TV3 eller dyl.

Wt har total avsaknad för stil. Urtvättade mysbyxor med hängröv (eller jeans ifrån 1988) och fleecejacka kan anses vara relativt finklätt.

Wt har alltid minst en unge med ADHD eller Damp

Wt är krassliga, oftast sjukskrivna i längre eller kortare perioder, fysisk och psykisk ohälsa i en salig röra (oftast)

Wt saknar all social kompetens. De kan t ex skrikprata och blåsa cigarettrök i ansiktet på folk, avbryta, prata högt om sitt sexliv m.m.

Wt har fördomar och allmänt dålig koll på saker. Utan att skämmas kan de häva ur sig "sanningar" som inte existerar vetenskapligt och de ifrågasätter aldrig sig själva.

Wt saknar all förmåga till ekonomiskt framförhållning a´la pensionssparande, fonder, aktier etc utan förlitar sig helt på soc och dyl
Citera
2009-03-24, 23:04
Medlem
prettygirls avatar
Det funkar inte att ha en massa WT-trådar i olika tappningar så denna sammanfogas till den befintliga WT-tråden.

/Mod
Citera
2009-03-24, 23:27
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Är väl snarare WT att fortsätta ränna på krogen efter att man har fått barn. Redan vid två månader lämnar man bort ungen till föräldrarna på helgerna och drar ut och super.

Men vad som är WT på FB definieras enligt följande: Saker som man själv inte är. Semestrar man själv i sommarstugan i Sverige är det WT att åka till Thailand, och vice versa.

Kollar man runt lite i andra trådar, där folk INTE är lika angelägna om att visa att de minsann inte är WT, är det ganska tydligt vad det är för folk som befolkar FB. Hobbyknarkare. Låginkomsttagare. Rätthaverister. Folk som vill ha saker gratis. Sverigedemokrater/vardagsrasister. O s v. D v s sådana som med alla rimliga mått mätt, själva är så jävla WT det går att bli.

sådant beetende är wt ja. Tänkte mer på hur svårt kan det vara att ordna barnvakt någon helg då och då och hitta på någer skoj med sin partner? Det är mycket möjligt att en del inte hinner/orkar det men så svårt kan det ju inte vara. Har två syrror med ungar, varav den ena ränner på korgen, super sig dräng, sover borta och ligger "bakis" till långt in på eftermiddagen dagen efter och lyfter inte ett finger för att ta hand om ungen. Den ena ska jämt hitta på något roligt med ungarna, det ska badas och det ska åkas till donken. De verkar absolut inte få ha trkigt och det ska mysas varje helg med allt som hör mys till. Kan tycka att båda beetenderna är wt då då är jävligt illa och ränna omrkign sådär, men jag tycker också det blir fel att lära sina unghar att aldrig ha tråkigt och att det ska vara "mys" jämt och ätas godis och så hela jävla tiden. (ungarna börjar få problem med vikten)
Citera
2009-03-25, 09:46
Medlem
kaffis avatar
Citat:
Lånar din tråd lite. Har själv funderat på hur det ligger till med WT hos andra arter.

Fiskar
Nappar på deg
Bor i insjöar
Saknar ambitioner och blir därför aldrig större än en decimeter

Hundar
Överviktiga
Slickar sig i röven bland folk
Går fram och hälsar och skäller på folk de aldrig har sett
Blandras

Ärligt talat, hur länge sedan var det WT-konceptet var kul på FB? Vad är det som lockar så mycket? Det faktum att ni faktiskt kan hitta en del kriterier som INTE stämmer in på er själva?

HAHAHAHAHAHAHAHA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in