2008-06-04, 15:22
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wagner8
Just nu sätter dom upp en byggnadsställning här utanför många som sitter på kontor skulle aldrig fixa de ändå föraktar dom arbetare.

Ge mig exempel på inlägg där arbetare föraktas.

För övrigt sitter jag på kontor med klackskor och m[lande naglar men visst kan jag bygga ställning
Citera
2008-06-04, 15:23
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
WT jobbar inte. Det är regel nummer 1. (De kan möjligen jobba svart ibland men aldrig vitt för då förlorar de socialbidraget)
Fast jag tyckler det finns gott om WT som har pengar. Brittny Spears tex. Men arbetare ar inte WT.
Citera
2008-06-04, 17:44
Medlem
Nih1ls avatar
Det här med grillningen, vad är egentligen WT med det? Att man gör det själv?
Citera
2008-06-04, 17:54
Medlem
stod i kassan vid lokala livsmedelsaffären idag. en liten flicka i lågstadieåldern säger till sin mamma att hon vill ha något och får då till svars "ah du, kamma dig!". låt mig också skriva ut det i skånsk fonetisk skrift: "äh döuh, kämmä daij!". det tyckte jag var jävligt WT.
Citera
2008-06-04, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wagner8
Just nu sätter dom upp en byggnadsställning här utanför många som sitter på kontor skulle aldrig fixa de ändå föraktar dom arbetare.

Ungefär på samma sätt som många arbetare raljerar över "slipsnissar", trots att de knappast skulle kunna utföra hans eller hennes arbetsuppgifter?
Citera
2008-06-04, 18:17
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg
stod i kassan vid lokala livsmedelsaffären idag. en liten flicka i lågstadieåldern säger till sin mamma att hon vill ha något och får då till svars "ah du, kamma dig!". låt mig också skriva ut det i skånsk fonetisk skrift: "äh döuh, kämmä daij!". det tyckte jag var jävligt WT.
Ja, att inte ha respekt för sitt barn, det är WT. Det kan säkert komma sig från att WT ofta skaffar barn tidigt, för att de inte har något bättre för sig och tycker att barn är gulliga. Sen upptäcker de vad det innebär.
Citera
2008-06-04, 18:22
Medlem
oreHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Men lilla gubben, vad har arbetare med WT att göra? Och vad har förakt mot arbetare med den här tråden att göra?

WT jobbar inte. Det är regel nummer 1. (De kan möjligen jobba svart ibland men aldrig vitt för då förlorar de socialbidraget)

Sant. När wt jobbar, så jobbar de svart. En typiskt wt inställning är att dagens situation kommer att se annorlunda ut imorgon, för då kommer feta stålar att rulla in (svart), för det förtjänar dom (utan att skaffa utbildning/eget etc, för att kunna möjliggöra sådana visioner). Wt lever för dagen (eller dagens Sofiero). Wt anser sig förmer. De kan bland annat arbeta svart för svärfar Conny på hans bygge, men de ser ner på "svartskallar" (läs invandrare som arbetar), och skulle aldrig arbeta på en pizzeria (trots att Muhammad som äger den lokala pizzerian är trevlig, tjänar bra som egen företagare och försörjer sin familj på ett bra sätt), för det gör bara looozzzers, enligt sann wt. Att wtn själv jobbar svart gör han för att samhället tvingat honom. "Samhället" har inte insätt vilket geni de går miste om, därför "tvingas" wt gå på soc. "Jävla soc", är ett ständigt återkommande wt-mantra.
Citera
2008-06-05, 14:12
Medlem
flygandeflaxs avatar
Är det inte lite WT att älska djur "mer än människor"? Och jobba som djurskötare eller iaf ha det som drömjobb.
Citera
2008-06-05, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oreH
Sant. När wt jobbar, så jobbar de svart. En typiskt wt inställning är att dagens situation kommer att se annorlunda ut imorgon, för då kommer feta stålar att rulla in (svart), för det förtjänar dom (utan att skaffa utbildning/eget etc, för att kunna möjliggöra sådana visioner). Wt lever för dagen (eller dagens Sofiero). Wt anser sig förmer. De kan bland annat arbeta svart för svärfar Conny på hans bygge, men de ser ner på "svartskallar" (läs invandrare som arbetar), och skulle aldrig arbeta på en pizzeria (trots att Muhammad som äger den lokala pizzerian är trevlig, tjänar bra som egen företagare och försörjer sin familj på ett bra sätt), för det gör bara looozzzers, enligt sann wt. Att wtn själv jobbar svart gör han för att samhället tvingat honom. "Samhället" har inte insätt vilket geni de går miste om, därför "tvingas" wt gå på soc. "Jävla soc", är ett ständigt återkommande wt-mantra.

Väldigt bra sammanfattning av WT:s syn på det här med arbete. Tyvärr är ju 95% av det som skrivs i den här tråden, skrivet av folk som inte har fattat skillnaden mellan WT och vanliga knegare.

Det tål alltså att upprepas: Man är inte WT för att man stämmer in på en eller några av de WT egenskaper som nämnts här i tråden, för om så skulle vara fallet så skulle ju hela Sveriges befolkning vara WT och riktigt så illa är det dessbättre inte. WT är ett sätt att tänka, ett sätt att bete sig och ett sätt att leva. Det sitter inte i hur man ser ut, eller om man har flintastek eller oxfilé på grillen.
Citera
2008-06-05, 16:09
Medlem
giggitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandeflax
Är det inte lite WT att älska djur "mer än människor"? Och jobba som djurskötare eller iaf ha det som drömjobb.
WTs lämnar väl sina hundar i bilen när det blir en 80 grader där? Ren chansing, men kan likväl stämma bra.

Citera
2008-06-05, 17:53
Medlem
WT dricker multivitamindryck. (Inhandlad på överskottsbolaget.)
Citera
2008-06-05, 18:01
Medlem
giggitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aj då
WT dricker multivitamindryck. (Inhandlad på överskottsbolaget.)
Dåååååå var jag WT också då...

Eller...inhandlad på Ö&B, jag handlar min på vanliga mataffärer, sån där 2 liters Glocken Gold.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in