2006-03-26, 14:28
Medlem
socs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEconomist
En grej som är utmärkande för WT är något jag närmast skulle vilja kalla 'social friktion'. Tar man valfri person ur den bildade medelklassen finns nästan alltid ett visst mått av 'friktionsfrihet' i sociala sammanhang. Man lägger lite extra energi på att möten med andra människor skall ske så smidigt som möjligt. WT fungerar i många sammanhang inte alls så.

Let's illustrate: får jag tillbaka för lite pengar i kassan när jag handlar påpekar jag detta vänligt med ett leende. Förmodligen får jag mina pengar samt ett leende och en ursäkt tillbaks. I värsta fall får jag bara mina pengar.

Över till WT-mamman som släpar sina snoriga ungar och har betalat sina eldorado-pommes i femkilosförpackning. Får hon för lite tillbaka i växel blir responsen (enligt mina empiriska observationer ) ofta en liten scen, där det skall hävdas att kassörskan försöker luras etc.

Överlag så hetsar WT:are ofta upp sig och klarar inte av att ta ett steg tillbaka, eller göra lite avkall på något för att saker skall flyta på smidigt. Varför är det så? Är det bara en konsekvens av att de är mer eller mindre efterblivna (troligt), eller är det något så dumt som att de känner sig satta på bakkant av samhället och måste hävda sin rätt i de små situationerna för att känna kontroll (mindre troligt)?
Det där är ju sånt som ADHD och DAMP eller att man är så jävla frustrerad över sin låga status att man måste fajtas så det stör för att hävda sig. Eller så kanske man vanligen blivit fuckad så jävligt mycket i sitt liv att man har noll tiillit/överseende kvar och då hugger på reflex.

Nä, WT:are är ju inte här för att göra medelklassnissarna bekväma till mods. Den saken är klar.
Citera
2006-03-26, 14:59
Medlem
socs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frallzorz
Alltså han i serien Rocky Sitter och klankar ner på allt och alla.
Ja den snubben är ju skön, fastän han är väl inte så trashig? Men cool iaf, gillar nog Nemi bättre för att jag tycker hon är jävligt sexig (en het stund med henne...mmm). Rocky har ett ganska desillusionerat och uppgivet uttryck som jag gillar (identifierar mig med) men alldeles för sofistikerat ironiskt för en äkta WT:are ("born and raised"); vi killar med bortkastad talang och egenhändigt ihopsnickrad trasslig livshistoria som inte har något gemenamt med våra svensson-förldrars anpassliga förflutna, och som möjligtvis finner en uttrycksform för vår alienation i något ekonomiskt lönande och/eller statushöjande yrke som t ex serietecknare eller cannabisguru, men som lika gärna kan stanna i sitt hemgjorda WT:skap livet ut går ju mer eller mindre djupt in i WT-kulturen. Själv är jag väl halvvägs till botten, men jag har ju då å andra sidan bara halva vägen kvar upp till ett klassbyte.

Därav är jag ingen äkta white trash, eftersom jag inte är född till det, men det är det livet jag till stora delar lever och hur vi lever påverkar självklart vår självbild och vår identitet. Så därför identifierar jag mig mer och mer med WT-kulturen ju längre jag delar deras villkor, beteende och till viss del sällskap. Som Ryan i "OC" fast tvärtom ungefär. Det svarta fåret ni vet. Som röker på och kollar på "Buffy", slåss med grannen på midsommarafton, har jävligt mycket skulder hos kronofogden, går i otvättade slitna kläder, gärna snattade märkesvaror men lika gärna nån skit man snott på Obs! för 15 år sedan. Och som skäller på nån oskyldig stackare bara för att man har för låg bensonivå eller är helt enkelt vill skoja lite...det är en annan form av WT kanske mer betingad av psykisk störning (kanske orsakad av hjärnskada eller övergrepp eller inte) än av det sociala/genetiska arvet.

Tack för din förklarning, mannen, jag fattade noll he he...lite trash-poäng kanske?
Citera
2006-03-26, 15:04
Medlem
Denna tråd borde väl igentligen ligga under humor?
Citera
2006-03-26, 15:14
Medlem
Hittade just den här tråden och kan inte säga mer än att jag älskar att diskutera white-trash Har inte orkat läsa igenom hela inlägget men ska beskriva en typsik white-trash familj.

Modern:

*Blondt stripit hår (som en vännina har klippt).
*Rosa morgonrock som hon vandrar runt i hela dagarna.
*Gul Blend under fläkten.
*Rosa porr-ludd tofflor.
*Arbetslös (såklart)
*ständigt ett halvfullt glas essäns (stavning?) wiskey.
*Skriker åt grannarna som verkligen avskyr familjen och föreningen har försökt fått dem vräkta de senaste 8 åren.
*Ingen utbilding, försökte gå komvux en gång men pallade inte trycket. (vem klarar sig utan att ta en klunk sprit var 3:dje minut?)
*Lånar pengar av alla hon ''lär känna''
*Spelar Bingo
*Köper kompiösa mängder ''Tian lotter'' i hopp om att bli miljonär. Då triss lotter är på tok för dyra.
*har kraftig hosta.

Fadern (om nu en sådan finns)

*Gamal pickup.
*Ovårdat skägg.
*Jobbar på någon form av industri eller har en verkstad ihop med sin bror.
*Slår sin fru.
*Går på strippklubb för hälften av månadslönen.
*Flanellskjorta
*Gamal vit-röd reklam truckerkeps (med en hel del oljefläckar på).
*Röker även han stora mängder cigareter dock av märket Prince eller Marlboro.
*Agar sina barn då han själv fick veta hut utan anledning när han var liten.
*Dåligt ölsinne.
*ständigt en promillehallt på 0,3 i blodet.
*Gnäller på det svenska samhället utan att veta vad han gnäller över.
*Bjuder sina barn på alkohol.
*Rasist

Sonen/Sönerna

*Smutsiga.
*Leker med sina kusiner eller bröder.
*Dålig ful cyckel.
*Alltid lite torkat snor under näsan.
*Svär onatruligt mycket.
*IG i allt som betygsätts.
*Tränignsoverall,
*Urtvättade band t-shirts som han har fått ärva av någon kusin ( han har aldrig hört talats om bandet men det säger han ju inte till någon).
*Skor från ullared,billiga nissae, galne gunnar. You name it.
*Ett par jeans som används flitigt (även dessa från någon billig varukedja).
*råttfärgat hår som mamma har klippt (Självklart helt ojämt)
*En gamal mössa (Gärna med något NHL lag tex. Mighty Ducks,Pitsburg Pinguins osv.
*Har alla bokstavs sjukdommar man kan ha.
*Ring örat
*15 år och en veckopeng på 20kr.

Dottern

*Fult stripit hår (som mamma) fast mörkt (även klippt av mamma)
*Piercing i naveln.
*Hot-skor (om nu någon kan minnas dessa?) det var en sniik variant av buffalo.
*Röker, snodda cigareter av mamma.
*Snor sprit av mamma och pappa för att sedan dricka upp på rummet.
*Har en kompis men dom blir ständigt osams. (Hon är även white-trash)
*Bråkar i skolan
*Usla betyg.
*Snattar billigt smink från ica.
*Blir antastad av sin pappas fulla kompis när mamma och pappa har deckat i soffan.
*Tittar seriöst på barnprogram (tex. bollibompa) fast hon är 16 år.
*Överviktig men envisas endå med att ha magtröjor (hon måste ju visa upp sin pirecing)
*Våldsam.
*Förlorade sin oskuld med en kusin förra midsommarn när de var på campingsemester. (Dom hade ju faktsikt druckit två starköl var)

Skulle kunna forstsätta men orakr inte´. Listan kan göras lång.
Citera
2006-03-27, 10:06
Medlem
socs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michel Myers

*Blir antastad av sin pappas fulla kompis när mamma och pappa har deckat i soffan.
*Överviktig men envisas endå med att ha magtröjor (hon måste ju visa upp sin pirecing)
*Förlorade sin oskuld med en kusin förra midsommarn när de var på campingsemester. (Dom hade ju faktsikt druckit två starköl var)

Skulle kunna forstsätta men orakr inte´. Listan kan göras lång.
Tyvärr tror jag det bland white trash oxå finns ett inslag av taskig sexualitet, antingen promiskuitet eller "sexarbete" typ striptease, prostitution, eller mkt värre former av "taskig sex" som incest och våldtäkter och sex med minderåriga, dessa avarter av mänsklig sexualitet är inte enbart förekommande bland white trash, men dom har nog svårare att dölja det eller så är det mer tillåtet för "vanligt folk" att se dessa avarter hos lägre stående varelser som WT:are.

Iaf så förknippar jag själv WT med en viss grad av sjukligt sexuellt beteende inkl övergrepp OCH/ELLER promiskuitet/exhibitionism. Det senare skönt osmakligt medan det förra är mer sorgligt och äckligt och jävligt lågt.

I en av mina släktsträngar är man ursprungligen (alltså så långt tillbaka jag känner till dvs 1800-talet - vet mkt litet om 1700-talets släktingar till mig mer än att det ska ha funnits en person som avrättats för stöld eller dylikt) äkta underklasss (gamla statare osv som sen gått igenom hela välfärdssveriges utveckling av fattigvården med arbetsanstalter och hem för vanvördiga barn osv) och där VET jag att sex med minderåriga liksom incest förekommit (förekommer!?) ganska öppet med en onormal tolerans för saken.

Samma tolerans/öppna uppgivenhet som jag mött då jag proffesionellt arbetat med lågt stående släkter i kategorierna tattare resp zigenare. Därmed inte sagt att sexuella övergrepp skulle vara ovanligare i t ex överklassen, men nu uttrycker jag min bild av WT och i vissa delar av olika grenar av underklassen i stort (inte bara WT) har jag gjort den empiriska reflektionen att det finns en viss relativt öppen tolerans för övergrepp som man sällan ser i andra samhällsgrupper (även om det även där finns en de facto tolerans inom vissa familjer så är det djupt HEMLIGT - därför att i alla andra klasser/samhällsgrupper putsar man sina fasader ordentligt, medan trasigare själar/kulturer/klasser inte klarar av att dölja sina skavanker).
Citera
2006-03-27, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soc
Tyvärr tror jag det bland white trash oxå finns ett inslag av taskig sexualitet, antingen promiskuitet eller "sexarbete" typ striptease, prostitution, eller mkt värre former av "taskig sex" som incest och våldtäkter och sex med minderåriga, dessa avarter av mänsklig sexualitet är inte enbart förekommande bland white trash, men dom har nog svårare att dölja det eller så är det mer tillåtet för "vanligt folk" att se dessa avarter hos lägre stående varelser som WT:are.

Iaf så förknippar jag själv WT med en viss grad av sjukligt sexuellt beteende inkl övergrepp OCH/ELLER promiskuitet/exhibitionism. Det senare skönt osmakligt medan det förra är mer sorgligt och äckligt och jävligt lågt.

I en av mina släktsträngar är man ursprungligen (alltså så långt tillbaka jag känner till dvs 1800-talet - vet mkt litet om 1700-talets släktingar till mig mer än att det ska ha funnits en person som avrättats för stöld eller dylikt) äkta underklasss (gamla statare osv som sen gått igenom hela välfärdssveriges utveckling av fattigvården med arbetsanstalter och hem för vanvördiga barn osv) och där VET jag att sex med minderåriga liksom incest förekommit (förekommer!?) ganska öppet med en onormal tolerans för saken.

Samma tolerans/öppna uppgivenhet som jag mött då jag proffesionellt arbetat med lågt stående släkter i kategorierna tattare resp zigenare. Därmed inte sagt att sexuella övergrepp skulle vara ovanligare i t ex överklassen, men nu uttrycker jag min bild av WT och i vissa delar av olika grenar av underklassen i stort (inte bara WT) har jag gjort den empiriska reflektionen att det finns en viss relativt öppen tolerans för övergrepp som man sällan ser i andra samhällsgrupper (även om det även där finns en de facto tolerans inom vissa familjer så är det djupt HEMLIGT - därför att i alla andra klasser/samhällsgrupper putsar man sina fasader ordentligt, medan trasigare själar/kulturer/klasser inte klarar av att dölja sina skavanker).

Det var väll det seriösaste jag läst. Tordde denna tråd var till för att driva med white-trash. Men måste berömma dig för ditt sätt att skriva med kvalité
Citera
2006-03-27, 12:54
Medlem
Flinta82s avatar
Okej, 273 inlägg med en jävla massa kännetecken för white trash. Ni känner inte att det knappt finns någonting kvar som INTE är white trash?
Citera
2006-03-27, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Okej, 273 inlägg med en jävla massa kännetecken för white trash. Ni känner inte att det knappt finns någonting kvar som INTE är white trash?

Det är ju inte 273 inlägg med OLIKA kännetecken, utan det är snarare 13 inlägg med kännetecken och 260 med upprepningar/undervarianter...
Citera
2006-03-27, 15:24
Medlem
Lukesters avatar
http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_12217746.asp
Citera
2006-03-27, 20:19
Medlem
Paul Teutuls avatar
Det här är en jacka som knappast används av människor utanför WT-kretsen:
http://surl.se/atpy
Motivet på ryggen kan variera. I går kväll satt en fyllkärring på kvarterspizzerian med en sån jacka. Motivet var en indian. Jag har sett vargar på trashryggar också.

Jackmodellen är så satans ful att ingen normal medborgare bär en dylik.
Citera
2006-03-27, 22:38
Medlem
Familjen sitter samlad och äter skräpmat samt tittar intresserat på RallyVurpor 14
Citera
2006-03-27, 23:00
Medlem
Jag älskar fotboll, bira, grillfester på altanen, att löka på stranden om somrarna, kortklippt hår och skäggstubb (håret är en lumpenskada, stubben har jag ingen ursäkt för, flickvännen har kommit att älska bådadera då de får mig att se "grym" ut). Jag är fan ta mig white trash. Dags att skjuta sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in