2006-03-25, 17:22
Medlem
TheEconomists avatar
En grej som är utmärkande för WT är något jag närmast skulle vilja kalla 'social friktion'. Tar man valfri person ur den bildade medelklassen finns nästan alltid ett visst mått av 'friktionsfrihet' i sociala sammanhang. Man lägger lite extra energi på att möten med andra människor skall ske så smidigt som möjligt. WT fungerar i många sammanhang inte alls så.

Let's illustrate: får jag tillbaka för lite pengar i kassan när jag handlar påpekar jag detta vänligt med ett leende. Förmodligen får jag mina pengar samt ett leende och en ursäkt tillbaks. I värsta fall får jag bara mina pengar.

Över till WT-mamman som släpar sina snoriga ungar och har betalat sina eldorado-pommes i femkilosförpackning. Får hon för lite tillbaka i växel blir responsen (enligt mina empiriska observationer ) ofta en liten scen, där det skall hävdas att kassörskan försöker luras etc.

Överlag så hetsar WT:are ofta upp sig och klarar inte av att ta ett steg tillbaka, eller göra lite avkall på något för att saker skall flyta på smidigt. Varför är det så? Är det bara en konsekvens av att de är mer eller mindre efterblivna (troligt), eller är det något så dumt som att de känner sig satta på bakkant av samhället och måste hävda sin rätt i de små situationerna för att känna kontroll (mindre troligt)?
Citera
2006-03-25, 18:31
Fan, jag känner mig träffad.
Sitter här i en urtvättad adidas hoodtröja. Kör en Mitsubishi 92:a. Snusar lösnus. Gillar skräpmat o öl. Ngt överviktig. Å andra sidan har jag 120 högskolepoäng o har pluggat i 3år, 1 år kvar. Och att vara student har jag aldrig sett nån bli rik på så jag skyller på det.
Citera
2006-03-25, 18:41
Medlem
Farbror Buskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritte666
I mig bor de visst en liten white trash, dock ej värsta sorten...

Tecken:
*Takfläkt
*sexkantigt bord med kakel på
*keps (iaf när jag jobbar)
*snusar, ettan löst dessutom
* har ägt en risig volvo

Shit, jag som har en keps, och har ägt två risiga Volvos. Då måste jag vara White Trash!
Citera
2006-03-25, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Buske
Shit, jag som har en keps, och har ägt två risiga Volvos. Då måste jag vara White Trash!

Om du vore WT skulle du inte ha "Det finns 10 slags människor - de som förstår binär kod och de som inte gör det" som signatur; det är väl åtminstone 70-80 IQ-steg för intelligent för en äkta WT....
Citera
2006-03-25, 19:00
Medlem
Farbror Buskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexxie
Om du vore WT skulle du inte ha "Det finns 10 slags människor - de som förstår binär kod och de som inte gör det" som signatur; det är väl åtminstone 70-80 IQ-steg för intelligent för en äkta WT....

Hehe, tyvärr är det svårt att vara sarkastisk i skrift.
Citera
2006-03-25, 20:40
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEconomist
En grej som är utmärkande för WT är något jag närmast skulle vilja kalla 'social friktion'. Tar man valfri person ur den bildade medelklassen finns nästan alltid ett visst mått av 'friktionsfrihet' i sociala sammanhang. Man lägger lite extra energi på att möten med andra människor skall ske så smidigt som möjligt. WT fungerar i många sammanhang inte alls så.

Let's illustrate: får jag tillbaka för lite pengar i kassan när jag handlar påpekar jag detta vänligt med ett leende. Förmodligen får jag mina pengar samt ett leende och en ursäkt tillbaks. I värsta fall får jag bara mina pengar.

Över till WT-mamman som släpar sina snoriga ungar och har betalat sina eldorado-pommes i femkilosförpackning. Får hon för lite tillbaka i växel blir responsen (enligt mina empiriska observationer ) ofta en liten scen, där det skall hävdas att kassörskan försöker luras etc.

Överlag så hetsar WT:are ofta upp sig och klarar inte av att ta ett steg tillbaka, eller göra lite avkall på något för att saker skall flyta på smidigt. Varför är det så? Är det bara en konsekvens av att de är mer eller mindre efterblivna (troligt), eller är det något så dumt som att de känner sig satta på bakkant av samhället och måste hävda sin rätt i de små situationerna för att känna kontroll (mindre troligt)?

Märkligt, men den observationen stämmer till 100%. har sett samma fenomen, dom har liten eller ingen social talang
Citera
2006-03-25, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Märkligt, men den observationen stämmer till 100%. har sett samma fenomen, dom har liten eller ingen social talang

Ett tydligt exempel på detta fanns det i tv-serien Granndjävlar som gick
för några månader sedan på svt.
Var en WT familj med där som detta stämmer till 100% på.
Citera
2006-03-26, 01:22
Medlem
Skånsk white trash

Använder uttryck som "Köss maj i röven". Säger "karr" istället för "karl".
Citera
2006-03-26, 03:04
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Måste få ur mig lite härliga fördomar om WT:

Barn / ungdomar
* Bakoframvänd keps
* Bagy jeans / träningsoverallsbyxor
* Blonderat hår
* Piercat ögonbryn
* Snus
* T-shirt med tribalmönster
* Fordons- eller byggprogrammet på gymnasiet
* Moppe / Volvo 240 (beroende på ålder)
* Hoodtröja eller träningsoverallsjacka
* Likställer datorkunskaper och goda betyg med att inte ha något liv

Vuxna
* Ölmage
* Har haft samma skitkneg i åratal
* Lägenhet i en skitig förort
* Euroshopper och Eldorado
* Skäggstubb
* Jeans med ett tätt åtsittande skärp som åker över byxlinningen
* Skyller sina problem på samhället
Citera
2006-03-26, 03:11
Medlem
Har ni tänkt på vilken skrämmande framtid som väntar västvärlden?
White trashs föder många white trash barn. Intellektuella, välutbildade och andra icke-white trashs(undantaget muslimer) föder så få barn att de håller på att utrota sig själva.
Vem blir kvar?
Citera
2006-03-26, 05:24
Citat:
Ursprungligen postat av knivblod
Skånsk white trash

Du måste vara skåning!
Citera
2006-03-26, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knivblod
Skånsk white trash

Haha, så sant, så sant. Speciellt förekommande i de sydvästra delarna av Skåne (exkl. Näset)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in