2007-01-12, 13:50
Medlem
stigmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Stofil
Tips till andra WT-hatare: släpp dem aldrig in i din närhet, ha inget samröre med dem, köp inget av dem, sälj inget till dem och se för gud skull till att inte bli granne med dem!

OBS : Detta tips går även att applicera på s k "romer".
Citera
2007-01-12, 14:46
Medlem
trewqs avatar
-att vägra förstå/inte kunna förstå att det finns människor som har andra åsikter, attityder, sociala normer och levnadsmönster än deras egen närmiljö. Struntar i om deras handlingar och yttranden påverkar andra individer negativt, alltså vad man kan kalla en antisocial personlighetsstörning eller sociopatiskt beteendemönster. Väldigt typiskt WT att sakna respekt för sina medmänniskor. Ordet corrupt (depraverad, moraliskt fördärvad) används tydligen som minneshjälp:

C - cannot follow law
O - obligations ignored
R - remorselessness
R - recklessness
U - underhandedness
P - planning deficit
T - temper
(http://en.wikipedia.org/wiki/Antisoc...ality_disorder)

Exempel: jag och några polare satt och festade i en villaträdgård. Då dyker några WT-light element från bekantskapskretsens yttre periferi upp. Vi hade en bandspelare med oss och lyssnade på musik, icke-WT musik visade sig. I stället började gästerna spela sina medtagna cd-skivor med NS, WP eller vad man skall kalla det. Alltså Dirlewanger, Landser och annat skit - på full volym. Tilltaget uppskattades inte, något som WT inte förstår. Samma sak har skett upprepade gånger, bla på en fest där lägenhetsinnehavarens närvarande flickvän är av icke-europeisk härkomst. De kan inte, vill inte, tänka utanför sina egna referensramar och föreställningsvärld. Begriper helt enkelt inte att de allra flesta människor ogillar den typen av musik.

-att inte kunna/inte vilja anpassa sig till nya omgivningar och främmande sociala situationer.

Exempel: om jag, mot förmodan, skulle hamna på fest hemma hos en raggare så accepterar jag omgivningen och gör mitt bästa för att smälta in: jag snackar skit om invandrare, dricker HB, röker inomhus och diskuterar vilken mopar motor som egentligen är den bästa ur trimningssynpunkt. Hamnar jag i en diskussion med en lesbisk anarkistpunkare på en festival anpassar jag mig till den situationen. Jag menar inte att man inte ska stå för det man själv tycker. Så klart skall man stå upp för sina åsikter, men samtidigt läsa av situationen och vara steget före genom att fundera på vilka konsekvenser ett visst uttalande eller en handling kan resultera i. Sånt fattar inte WT.

-att inte kunna skilja mellan subjektiva åsikter och mer eller mindre objektiva/vedertagna fakta

Exempel: jag har haft långa och fruktlösa "debatter" med WT angående ljudkvalitet på mp3 kontra cd/sacd. WT-människor är övertygade om att mp3-formatet låter minst lika bra som en sacd-spelare för x tio tusen kr. De kan inte för sitt liv inse att det är en sak att inte bry sig om skillnaden i ljudkvalitet, en annan att hävda att det inte finns någon skillnad. Det är som att jag skulle, med stort och myndigt allvar, hävda att en Harley Benton SG gitarr för 1000 kr är minst lika bra som en riktig Gibson SG för det tiodubbla. Inse för h-e skillnaden mellan fakta och åsikter!

-40+ män som bär jeansjacka

-män äldre än 20 som förvarar plånboken i bakfickan, allra helst en plånbok i mc-stil med tillhörande tuff kedja

-anse att kändisskap som sådant har ett mycket stort egenvärde. Spelar ingen roll vad man gjort, bara man blir KÄND och BERÖMD
Citera
2007-01-12, 15:16
Medlem
chrippapippas avatar
Fick precis höra av flickvännen att hennes bästis separerat från sin kille. Måste köpa nya möbler, och har maxat sina krediter på IKEA, lönekontot osv.

Vad gör hon? Köper hörnskinnsoffa och säng från Haléns -- på ny kredit. Att över huvud taget köpa något från Haléns är väl redan det WT-varning, men MÖBLER?
Citera
2007-01-12, 15:55
Medlem
medelklassmans avatar
Rökning, krökning, ignorerande av alla tänkbara kostråd och en sund livsstil.

"De e bara myndighetstrams"

I o f så är kickboxning, sporadisk fotbollsträning i ungdomen vanlig, men så fort man slutar så börjar fettvalkaran formas

WT så det skriker
Citera
2007-01-12, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrippapippa
Fick precis höra av flickvännen att hennes bästis separerat från sin kille. Måste köpa nya möbler, och har maxat sina krediter på IKEA, lönekontot osv.

Vad gör hon? Köper hörnskinnsoffa och säng från Haléns -- på ny kredit. Att över huvud taget köpa något från Haléns är väl redan det WT-varning, men MÖBLER?

HAHAHAHAHAHA
det är tamefan otroligt vad blir nästa steg smslån?
Citera
2007-01-12, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CGGH
Karön äger

yeah right. borde göra hela ön till ett wt-reservat som med indianerna.
gå på en krif match hela hallen kokar av wt.
Ronneby är wt huvudstad i Sverige
Citera
2007-01-12, 16:02
Medlem
stigmas avatar
Fick upp nån banner om folkia.se tidigare idag.

Att låna därifrån måste vara WT!
En ensam mamma med whiskeyröst , nervöst snuttandes på en Gul Blend ringer in till Folkia och bönar om 3000 spänn.

Bilden är fulländad.
Citera
2007-01-12, 16:28
Medlem
Kapten Stofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
-att vägra förstå/inte kunna förstå att det finns människor som har andra åsikter, attityder, sociala normer och levnadsmönster än deras egen närmiljö. Struntar i om deras handlingar och yttranden påverkar andra individer negativt, alltså vad man kan kalla en antisocial personlighetsstörning.
(http://en.wikipedia.org/wiki/Antisoc...ality_disorder)

Exempel: jag och några polare satt och festade i en villaträdgård. Då dyker några WT-light element från bekantskapskretsens yttre periferi upp. Vi hade en bandspelare med oss och lyssnade på musik, icke-WT musik visade sig. I stället började gästerna spela sina medtagna cd-skivor med NS, WP eller vad man skall kalla det. Alltså Dirlewanger, Landser och annat skit - på full volym. Tilltaget uppskattades inte, något som WT inte förstår. Samma sak har skett upprepade gånger, bla på en fest där lägenhetsinnehavarens närvarande flickvän är av icke-europeisk härkomst. De kan inte, vill inte, tänka utanför sina egna referensramar och föreställningsvärld. Begriper helt enkelt inte att de allra flesta människor ogillar den typen av musik.

-att inte kunna/inte vilja anpassa sig till nya omgivningar och främmande sociala situationer.

Exempel: om jag, mot förmodan, skulle hamna på fest hemma hos en raggare så accepterar jag omgivningen och gör mitt bästa för att smälta in: jag snackar skit om invandrare, dricker HB, röker inomhus och diskuterar vilken mopar motor som egentligen är den bästa ur trimningssynpunkt. Hamnar jag i en diskussion med en lesbisk anarkistpunkare på en festival anpassar jag mig till den situationen. Jag menar inte att man inte ska stå för det man själv tycker. Så klart skall man stå upp för sina åsikter, men samtidigt läsa av situationen och vara steget före genom att fundera på vilka konsekvenser ett visst uttalande eller en handling kan resultera i. Sånt fattar inte WT.

-att inte kunna skilja mellan subjektiva åsikter och mer eller mindre objektiva/vedertagna fakta

Exempel: jag har haft långa och fruktlösa "debatter" med WT angående ljudkvalitet på mp3 kontra cd/sacd. WT-människor är övertygade om att mp3-formatet låter minst lika bra som en sacd-spelare för x tio tusen kr. De kan inte för sitt liv inse att det är en sak att inte bry sig om skillnaden i ljudkvalitet, en annan att hävda att det inte finns någon skillnad. Det är som att jag skulle, med stort och myndigt allvar, hävda att en Harley Benton SG gitarr för 1000 kr är minst lika bra som en riktig Gibson SG för det tiodubbla. Inse för h-e skillnaden mellan fakta och åsikter!

-40+ män som bär jeansjacka

-män äldre än 20 som förvarar plånboken i bakfickan, allra helst en plånbok i mc-stil med tillhörande tuff kedja

-anse att kändisskap som sådant har ett mycket stort egenvärde. Spelar ingen roll vad man gjort, bara man blir KÄND och BERÖMD

Spinner lite på samma tema:

En medelålders WT/arbetarklass hade jobbat sig upp lite i ett större exportföretag. Vid ett tillfälle hade han skickats utomlands för ett jobb. Närmare bestämt till Indien för en veckas arbete. Väl hemkommen frågar jag hur han upplevde Indien. Några större intryck från detta stora land tycktes han inte ha fått. "Jobbade mest och sen var jag på hotellet" (formodligen fastnaglad vid TVn). Några intryck borde man väl kunna fått med sig från detta färgernas land, karl måste ju i alla fall äta så jag frågar vad han tyckte om det Indiska köket med alla dess spännande smaker. "nä, nåt sånt våga ja inte pröva" men så sken han upp och sa "men dom hade pepparstek och pomes frites på hotellet så det åt jag i en vecka".

Ibland sitter en man och ifrågasätter allmän rösträtt - den mannen är jag.

Edit: PS. Behöver jag säga att mannen i fråga har ett Y-namn... ;-)
Citera
2007-01-12, 16:35
Medlem
Kapten Stofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cash
yeah right. borde göra hela ön till ett wt-reservat som med indianerna.
gå på en krif match hela hallen kokar av wt.
Ronneby är wt huvudstad i Sverige

Det finns ju dessa tillfälliga sommarreservaten som med hjälp av lite landminor och elektrifierad taggtråd skulle kunna göras permanenta.
Citera
2007-01-12, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
-givna inslag i WT-familjens kokkonst: grillkrydda, Piffi allkrydda, aromat, mos- och pommeskrydda (vad fan är det?), ketchup samt diverse halvfabrikat som tex pulvermos, pommes och pulversåser, läsk är standard måltidsdryck för barnen, farsan dricker folköl/smuggelöl

Hacka fan inte på pommeskryddan!

I övrigt klockrent inlägg!
Citera
2007-01-12, 17:02
Medlem
JEzuss avatar
Guld inlägg Kapten Stofil!
Verkligen sorligt!

mvh
Citera
2007-01-12, 17:11
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordson
Hacka fan inte på pommeskryddan!

I övrigt klockrent inlägg!

Fördomsfullt från min sida, har inte ens smakat på pommeskrydda. Blir lite sugen på att testa.

*Hinkar i mig det sista av smuggelvodkan. Kör påtagligt berusad till Lidl i en obesiktad Opel Omega -87. Muttrar "jävla negrer, åk hem till Afrika" åt en kurdisk invandrarfamilj som blockerar gången vid kryddhyllan. Brusar upp och skäller ut kassörskan för att kryddburken saknar prismärkning. Blir stoppad i blåskontroll på vägen hem. Det slår slint i skallen. Lyckas brotta ner en av "grisarna" och släntrar sedan i väg på träskor. Halkar omkull på vägen och vaknar upp lite senare i fyllecellen. Åtal för våld mot tjänsteman och rattfylleri väntar. En typisk fredagskväll för WT.*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in