2013-01-21, 08:04
Medlem
jag tror att han lever,,,
Citera
2013-01-22, 15:35
Medlem
Förvånansvärt lite information som framkommit i ämnet, i synnerhet om Herr Prytz** förehavanden och icke förehavanden. Dåligt med skvaller från byn också vilket ter sig märkligt med tanke på hur mycket som försvinnandet uppmärksammades i Ängelholm.

Denne styvfar ser ut att ha en del alkoholproblem enligt det fotografi som är utlagt på Facebook, någon som har information om honom och som vill delge något här?

Jag antar att polisen hållit förhör med mannen ifråga - någon som har tillgång till dessa?
Är nyfiken på belastningsregistret som någon nämnde i förbigående på sidan - vad framkommer där exakt?
Någon som vill berätta varför Jimmys mamma valde att separera ifrån denna rödrosige man eller var det han som valde att lämna henne? Tacksam för lite mer info om/kring denne Prytz**
Citera
2013-01-23, 00:31
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Förvånansvärt lite information som framkommit i ämnet, i synnerhet om Herr Prytz** förehavanden och icke förehavanden.

Det ska fan i mig gå att få fram något mer om fallet som går att diskutera vidare.

Quoter-spekulation: Det mest intressanta i fallet, som polisen verka tycka, är trafik mellan en man och en kvinna som i förhör inte minns så mycket om samtalen i fråga. Jimmys mor och en viss styvfar kanske? Spekulation som sagt.

Quoter-fundering #1 - Hade Jimmy någon flickvän?

Quoter-fundering #2 - Vad har ni för intryck av Jimmy? Enligt artiklarna så var han en lugn och fin grabb som satt vid datorn mycket (?) Hade han något jobb då, han var väl 20 år i alla fall?

Quoter-fundering #3 - Det finns ett ganska gammalt "Efterlyst"-avsnitt som handlar om fallet, tror Pär Åke-Åkesson var spaningsledare då - någon som har det? Har inte kollat just nu om det finns på hemsidan TV3Play.

Quoter-fundering #4 - 29 juli 2004 när han försvann var en torsdag, hans mor var hemma då vad jag förstår. Ledig från jobbet eller hemma av annan anledning? Sjukskriven etc? Ju mer kretsen kring Jimmy granskas desto mer intressant tror jag det kan bli.

Quoter-konstaterande Tänk ändå, en ung kvinna i 20-årsåldern försvinner mycket mystiskt 1992 i Sverige.. det blir 550+ sidor i en tråd på Flashback. När en ungefär lika ung kille försvinner 2004 under i vart fall en del märkliga omständigheter så blir det drygt 10 sidor tråd.
Citera
2013-01-23, 16:04
Medlem
Quoter kanske kan ge dig några svar. Tror inte Jimmy hade någon tjej men det fanns en tjej som älskade han så att säga men inte hant berätta det enligt henne. Jimmy va lugn och trevlig i skolan tystlåten bråka aldrig gilla typ bild. Oxxå för mig han spela data/ tv spel flitigt. Skillnaden mellan att försvinna 92 och 2004 är väl det är vanligare nu och ingen direkt reagerar på det längre. Tyvärr...
Citera
2013-01-23, 16:37
Medlem
Mymys avatar
Jag tycker också att det varit ovanligt lite spekulation i detta fallet. Är fallet nerlagt av polisen eller öppet? Ett cold case som de ska damma av kanske?

Jag skulle vilja veta vad Jimmys kompisar tror hände med honom. Hade han det jobbigt hemma? Vad var kompisarnas intryck av familjen? Letade kompisarna/föräldrarna efter honom? Vad tror hans mamma och bror hände honom? Går det inga rykten?
Citera
2013-01-23, 16:45
Medlem
Mymy av vad jag LA märke till efter försvinnandet så uppfatta jag det som att inga vänner leta efter han eller va oroliga dom levde sina liv som inget hänt... Om inte alla va jävligt bra på att dölja det. Men va uteocv festa och så någon tid efter försvinnandet tolkar jag inte som att va engagerad.. Men den stora frågan vem är broren? Finns han!?
Citera
2013-01-23, 16:55
Medlem
Mymys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cemetary
Mymy av vad jag LA märke till efter försvinnandet så uppfatta jag det som att inga vänner leta efter han eller va oroliga dom levde sina liv som inget hänt... Om inte alla va jävligt bra på att dölja det. Men va uteocv festa och så någon tid efter försvinnandet tolkar jag inte som att va engagerad.. Men den stora frågan vem är broren? Finns han!?

Det är det som jag tycker är så tragiskt. Det borde ju dragits igång skallgångskedjor, knackats dörr och satts upp lappar. Hade det varit min son så hade jag slagit på stora trumman för att hitta honom eller få det här löst!

Jag vet inte om han hade en bror, men det stod väl i något tidigare inlägg.

Polisen tror väl att han blev mördad enl tidigare info och just därför är det tråkigt att man inte kan komma vidare i fallet eller få fram lite fler spekulationer...
Citera
2013-01-23, 18:12
Medlem
Inga lappar va jag sett. Men om jag nu minns Rätt från den svunna tiden är summeringen denna
Han försvann ca 14-00 en dag sågs senast av vittnen cykla förbi Annas tehus nu mera Morris.
Pass kvar hemma inga pengar uttagna!
Då undrar jag bara lite den. Cykeln alla snackar om som styvpappan ska ha målat om enligt några här, va det den han cykla på eller det va en annan?
För mig jag läst att hans cykel påträffats i stan eller stationen. Om nu styvpappan gjort detta varför vänta tills han blivit 20 och hur kommer det sig någon sett han cykla förbi tehus, ju yngre Jimmy e ju mindre motstånd? En annan teori Jimmy tar studenten 10 juni bestämmer sig för att flytta hemifrån fast utan berätta något drar tillthailand med pass? Eller fejk pass? Tänker stanna där ett tag, julafton och tsunamin kommer Jimmy omkommer... Teori tre han har dragit hemifrån pallar inte mer och dyker upp lite här o där. Vännerna ver det därför iinget intresse då jag själv kan påstå jag "sett"han ett par gånger runt om i nordväst Skåne men då jag inte praatt me han inte kunnat få bevis...
Citera
2013-01-23, 22:51
Medlem
Mymys avatar
Citat:
Inga lappar va jag sett. Men om jag nu minns Rätt från den svunna tiden är summeringen denna
Han försvann ca 14-00 en dag sågs senast av vittnen cykla förbi Annas tehus nu mera Morris.
Då undrar jag bara lite den. Cykeln alla snackar om som styvpappan ska ha målat om enligt några här, va det den han cykla på eller det va en annan?
För mig jag läst att hans cykel påträffats i stan eller stationen. Om nu styvpappan gjort detta varför vänta tills han blivit 20 och hur kommer det sig någon sett han cykla förbi tehus, ju yngre Jimmy e ju mindre motstånd? En annan teori Jimmy tar studenten 10 juni bestämmer sig för att flytta hemifrån fast utan berätta något drar tillthailand med pass? Eller fejk pass? Tänker stanna där ett tag, julafton och tsunamin kommer Jimmy omkommer... Teori tre han har dragit hemifrån pallar inte mer och dyker upp lite här o där. Vännerna ver det därför iinget intresse då jag själv kan påstå jag "sett"han ett par gånger runt om i nordväst Skåne men då jag inte praatt me han inte kunnat få bevis...

Det svala intresset från vänner och släkt skulle ju kunna bero på att de tror sig veta att han dragit iväg eller tagit livet av sig. Men det stämmer ju inte med polisens uttalande om att de tror Jimmy blev mördad. Jag undrar vad polisen baserar den teorin på. De måste ju veta nåt som vi inte vet och det blir man nyfiken på och framför allt frustrerande att de inte kan ta fast någon.
Citera
2013-01-24, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tess86
Jag kan inte förstå hur ni kan sitta och skriva så hjärtlöst på detta forum! Ni kanske inte har haft någon tanke på att anhöriga kan gå in och läsa detta ..??!!
Det är jag som är Jimmys flickvän och jag ber er skaffa ett LIV!!
För att stilla er nyfikenhet: Vi vet lika lite som när Jimmy försvann, alltså vet vi ingenting alls.
Polisen har inget att arbeta med så utredningen "ligger nere" tills vidare.
De vittnen som sägs ha sett Jimmy, det var inte Jimmy de hade sett utan en annan snubbe.
Så snälla respektera oss anhöriga...detta är inget vi vill läsa, hur ha de ni själv känt det?

tess86 påstod vara Jimmys flickvän enligt ovan. Terese hette hon antagligen född 1986. Hon verkar vara den enda (vad jag kan hitta) av Jimmys vänner som varit inne i tråden.
Var är alla de andra av Jimmys vänner?! När man var i den åldern hade man mycket vänner och bekanta.

Inga rykten som har gått i Ängelholm kring försvinnandet?
Vad arbetade Jimmys mamma med på den tiden?
Vad arbetade Herr Prytz** med när det begav sig?

Märkligt att det är/var så tyst i ärendet!!

Kom igen nu ni alla ifrån Ängelholm!!!

Att Herr Prytz** skulle ha målat om Jimmys röda cykel under utredningen är det ett rykte eller fakta? Poliserna som arbetade med ärendet MÅSTE i sådana fall ha sett honom som misstänkt eller i alla fall ansett att han betett sig misstänksamt i och med cykeln. Oh, jag skulle vilja veta vad ha har angett för orsak till agerandet med att måla om cykeln under pågående utredning!

Jag vet att det var lappar ute i Ängelholm när Jimmy försvann, de satt tydligen kvar under en lång tid. Ingen Ängelholmsbo kan ha missat detta. Det måste finnas mer iakttagelser på Jimmy när han påstods ha cyklat ut mitt på dagen för att köpa cigarretter. I en liten stad som Ängelholm känner väl de flesta till varandra - mer eller mindre - vet vi ens om han kom fram till Herr Prytz** eller ännu mer intressant om Jimmy kom därifrån?
Senast redigerad av KSP 2013-01-24 kl. 14:05.
Citera
2013-01-27, 13:39
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Mm. Bra att du spinner vidare på tråden -TheRiddle-. Jag har lite mer uppgifter här som jag inte har publicerat ännu i tråden, men som kan vara av stort intresse:

Jimmys mamma var tidigare gift med mannen i ditt inlägg - Ulf Ove Prytz. De skilde sig 2004 11 13. När Jimmy försvann så var han skriven på Tärngränd 7 - och hade varit det sedan 1999. 2005 var han folkbokförd på Transtigen 15 och har flyttat ytterligare en (?) gång sen dess. (Skulle dessa uppgifter inte stämma så har Skatteverket gett mig felaktig info.)

Jag personligen får mycket konstiga vibbar av det här fallet. Känns väldigt besynnerligt, på flera sätt.

Vad säger ditt 6'e sinne dig om fallet, -TheRiddle-? Vad har hänt och varför?

Citat:
OK, här kommer lite spekulationer och klargöranden från min sida.

Först några faktum:
Styvfadern målade om Jimmys cykel och höll tyst om det. Detta finns i utredningen och är en väldigt besvärande omständighet för Ulf Prytz.
Observationen av en eventuellt cyklande Jimmy inne i Ängelholm EFTER att han varit hos Prytz är en OSÄKER observation som kan ifrågasättas. Själv tror jag INTE att det var Jimmy som observerades.

Min teori:
Jimmy cyklar till Prytz i något ärende, kanske för att hämta något eller för att tala med Prytz. Detta är Jimmys förra hem så det kan ha funnits tillhörigheter kvar för Jimmy att hämta. Ett gräl uppstår, av någon anledning, som övergår i handgemäng. Jimmy, väldigt liten till växten, drar det kortaste strået och blir slagen medvetslös alt. knivhuggen, Jimmy avlider. GM drabbas av panik och bestämmer sig för att gömma kroppen och förneka all inblandning. Han gräver ned alt. dumpar Jimmys kropp i nån sjö. Han gömmer Jimmys cykel och målar sedan om den (detta är ett stort misstag som GM begår).

Där har ni vad jag tror hände, i stora drag.

mvh TR

Edit, Ulf Prytz har suttit i förhör och varit, i alla fall "internt", misstänkt för mordet.
Senast redigerad av -TheRiddle- 2013-01-27 kl. 13:47.
Citera
2013-01-28, 15:30
Det finns gott om ställen att gömma en kropp på i Ängelholm. Djupa märgelgravar, ett större skogsparti, åkrar, havet, o Rönne å. Om han fortfarande finns i Ängelholm, så skulle jag tippa på att han är nedgrävd i Sibirien-skogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in