Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Förvånansvärt lite information som framkommit i ämnet, i synnerhet om Herr Prytz** förehavanden och icke förehavanden.
Det ska fan i mig gå att få fram något mer om fallet som går att diskutera vidare.
Quoter-spekulation: Det mest intressanta i fallet, som polisen verka tycka, är trafik mellan en man och en kvinna som i förhör inte minns så mycket om samtalen i fråga. Jimmys mor och en viss styvfar kanske? Spekulation som sagt.
Quoter-fundering #1 - Hade Jimmy någon flickvän?
Quoter-fundering #2 - Vad har ni för intryck av Jimmy? Enligt artiklarna så var han en lugn och fin grabb som satt vid datorn mycket (?) Hade han något jobb då, han var väl 20 år i alla fall?
Quoter-fundering #3 - Det finns ett ganska gammalt "Efterlyst"-avsnitt som handlar om fallet, tror Pär Åke-Åkesson var spaningsledare då - någon som har det? Har inte kollat just nu om det finns på hemsidan TV3Play.
Quoter-fundering #4 - 29 juli 2004 när han försvann var en torsdag, hans mor var hemma då vad jag förstår. Ledig från jobbet eller hemma av annan anledning? Sjukskriven etc? Ju mer kretsen kring Jimmy granskas desto mer intressant tror jag det kan bli.
Quoter-konstaterande Tänk ändå, en ung kvinna i 20-årsåldern försvinner mycket mystiskt 1992 i Sverige.. det blir 550+ sidor i en tråd på Flashback. När en ungefär lika ung kille försvinner 2004 under i vart fall en del märkliga omständigheter så blir det drygt 10 sidor tråd.