2004-08-11, 02:08
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Varför inte det nya forumet "Titta vad jag såg i tidningen idag?!" Känns ibland som det skulle behövas i alla fall....

Eh ... detta forum finns ... kallas för skvaller ...

Och nu är vi way off topic - så någon bister mod kommer nog att låsa tråden, om den inte återgår till stackars Jimmys försvinnande.

Jag tror att han fick lite panik, kanske kände sig instängd och behövde lite tid för sig själv. Kalla det för en knäpp.

Så jag tror att han kommer att återkomma.

OM det nu var han som syntes till dagarna efteråt.

Kanske har han träffat någon tjej (eller kille) som han blev störtförälskad i och nu bor tillsammans med.

Kan ju givetvis ligga ett brott bakom - men jag får inte den känslan.
Citera
2004-08-11, 02:14
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Eh ... detta forum finns ... kallas för skvaller ...

Citat:
Ursprungligen postat av TippiHedren
Detta är ett nytt sub-forum under Medier & Journalistik som heter "Skvaller".
Det här forumet ska behandla allt skvaller och alla kändisrelaterade topics på flashback

OT: Ofta överlappande regler tydligen, men inte alltid, som nu. Om nu inte salig Jimmy var känd för något annat än att se ut som en dålig Justin-kopia.

OnTopic: Jag tror tyvärr han är död, det är rätt vanligt att folk tror sig ha sett människor på olika platser, utan att det är sant, särskilt när de är lite smått berusade som det kan vara på en "hamnfest"(?).
Citera
2004-08-11, 02:18
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Jag tror att den gode Jimmy levde ett dubbelliv på Aftonbladets chatt och Lunarstorm under namnet "Sandra16", och att han har en faiblesse för kvinnokläder och könsrelaterade rollspel. Jag tror att han stämde träff i skogen med 47-årige "Skälderviken Yacht Club" som han hittade på en chatt, och att den äldre herren helt sonika slog ihjäl stackars Jimmy när han upptäckte vilken fake Jimmy var. Jimmys kropp kommer att grävas fram någon gång efter rötmånadens slut.

*tråd flyttad till Kriminologi & juridik*
Citera
2004-08-11, 11:22
Medlem
Ninjans avatar
Jag kommer från Ängelholm och kan säga att vi har VÄLDIGT gott om kriminella element här som inte drar sig för något. Låter som ett misslyckat rån med urartad dödsmisshandel.
Det frodas dessutom många psykiskt sjuka människor här(mig exkluderad) som kommit från vår numera vidöppna psykvårdsanstalt.

Drags att bli vigilant och leta bus med samuraj-svärd och syrgas-mask månne?.
Citera
2004-08-11, 12:53
Medlem
Schnabels avatar
Bysnack

Citat:
Ursprungligen postat av Ninjan
Jag kommer från Ängelholm och kan säga att vi har VÄLDIGT gott om kriminella element här som inte drar sig för något. Låter som ett misslyckat rån med urartad dödsmisshandel.
Det frodas dessutom många psykiskt sjuka människor här(mig exkluderad) som kommit från vår numera vidöppna psykvårdsanstalt.

Drags att bli vigilant och leta bus med samuraj-svärd och syrgas-mask månne?.

Eftersom Ängelholm är en relativt liten stad undrar man ju hur snacket på byn går? Har du kontakt med "folk i rätt ålder" dvs runt 20 år.
Citera
2004-08-11, 14:31
Medlem
ninna_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dnulöV
"Jimmy Svensson beskrivs som en lugn och ordentligt kille, med ett stort intresse för sin konst och för sin dator." Något intressant från artikeln. Det öppnar öfr tanken om att han någon from utav Dysfunctional syndrome. DAMP/ADHD, Aspberger.
Så om man är lugn och ordentlig och gillar data så har man DAMP? Är inte dumt att diagnosticera honom utifrån den klena informationen?
Citat:
"– Han kom hem till sin styvfar strax före ett, säger Eva Prytz. Jimmy hade fått punktering på sin cykel och fick låna en annan" Märkligt, styfar är itne citerad i artikeln... om var han var på väg. Jag skulle aldrig cykla utan reservslang..
Jag har aldrig cyklat runt med en reservslang.
Citera
2004-08-11, 15:36
Medlem
Schnabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninna_x
Så om man är lugn och ordentlig och gillar data så har man DAMP? Är inte dumt att diagnosticera honom utifrån den klena informationen?

Jag har aldrig cyklat runt med en reservslang.

Håller med Ninna_X. På FB förekommer det ofta snabba slutsatser som ju måste vara trista att läsa, inte minst för dem som utsätts. Jimmy S är ju inte någon person som valt rampljuset om jag förstått saken rätt.
Citera
2004-08-11, 15:57
Medlem
MooGyMaNs avatar
Tveksamt om man sätter igång en viruskoll innan man begår självmord...
han kanske har han råkat ut för en tragisk cykelolycka på sin ovana lånade cykel och både cykel och jimmy befinner sig någonstans där ingen letat än... han kanske blev överkörd av ngn rattfull jävel som supit under hamnfesten som sedan kastat både honom och cykel i havet för att röja undan spåren. Fast ja hoppas nog att killen lever ändå.
Citera
2004-08-11, 16:08
Medlem
Citat:
Jag skulle aldrig cykla utan reservslang..
Jag har också en reservslang med mej när jag cyklar (i höger benficka) och jag har aldrig försvunnit.
Se där, case closed
Citera
2004-08-11, 16:13
Medlem
Jag tyckte mig läsa nått i nätversionen av Helsingborgs dagblad att han inte använt varken mobiltelefon eller kontokort sedan han försvann. Detta ser jag som en ytterst anmärkningsvärd och oroväckande detalj. OM han har stålar på kontot och inget större utttag skett före försvinnandet tror jag tyvärr att historien kommer att få ett olyckligt slut.

Tycker hela storyn verkar vara lite konstig. Killen verkar ju leva i en relativt problemfri miljö efter vad som skrivits i tidningarna. Finns det inga locals från Ängelholm som vet hur snacket går i byn? Det brukar ofta vara bättre än vad som skrivs i tidningarna i varjefall (speciellt aftonbladet). En tanke som slagit mig är att han antingen råkat ut för en smitare (trafikolycka) eller att han trillat i plurret (Ängelholm ligger väl vid havet?). Hans cykel är vad jag förstår inte upphittad?
Citera
2004-08-11, 21:24
Medlem
Hjärter Dams avatar
Tror tyvärr att han blivit dödad på något sätt. Påkörd eller rånmördad.
Citera
2004-08-11, 21:27
Medlem
Finns det verkligen folk som rånmördar i Ängelholm? Har fått för mig att det är en småstadsidyll där allt folk lyssnar på Jill Johnsson... och känner Emma Andersson...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in