Citat:
Ursprungligen postat av
Andraandningen
Om hijabupproret.
Intressant analys. Vi ser distinkta förändringar i mediekriget om mångkulturen. Tilläggas kan att en av förgrundsfigurerna inom förortsvänstern, Foujan Razbeh, via sitt twitterflöde förtydligar vad för slags värderingar vi har att göra med:
Citat:
Foujan Rouzbeh @Foujan aug 16
Ledsen Sverige men efter 24år här anser jag mig ej längre vara skyldig ngn ngt tack. Jag bor & är en del av det här landet nu, deal with it.
"Är Sverige en demokrati? Nej. Sverige är REVA. Sverige är deportationer. Sverige är vapen som säljs till länder i krig." #asylstafetten
@yallknowitshaso @rixpucko vi borde gå dit och göra kaos
https://twitter.com/Foujan
Det handlar alltså om en negativ och illojal hållning till Sverige och en avslappnad inställning till illegala aktioner. Särskilt intressant är detta tweet:
Citat:
Det är därför liberaler fakkat ur mer än vanligt på sistone. Dom ser oss komma. Kraften som kollektivet bär på. Vår gemenskap, vår styrka.
Foujan Razbeh upplever alltså att liberaler är rädda för den rörelse hon representerar, och att de bör vara det. Till liberaler räknas antagligen i stort sett alla liberala morgontidningar samt borgerliga partier, alla varma anhängare av massinvandring samt mångkultur och tillika svurna fiender till SD. Det har de inte mycket för. Återstår nu att se om hijabupproret kommer följas av nya rasupplopp och våldsamheter.
/SD-trollet