Jag har just skrivit något i tråden om
Politism.se i M&I-forumet. Det gällde dubbeltänket hos MSM-skribenter och hur de kan slå på och av sin PK-ism utan att ens reflektera över det. Och jag skrev i sammanhanget detta om dessa figurer:
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
[V]i kan framöver räkna med att många medieaktörer, sådana med tillräckligt låg profil, "fence-sitters" och diskreta medlöpare, kommer att anpassa sig till det nya läget utan att blinka.
Nationalism och Sverigevänlighet kommer att bli det nya normala. Och den kommer att torgföras ganska allmänt. Det får man stå ut med. Avvaktarna, gärsgårdssittarna och de rent ut sagt fega kommer att hålla fingret i luften och inse att mångkulturism är död. De kommer att driva/spegla någon form av nationalism, kanske även i MSM. Men de aktörer som associerat sig alltför mycket med PK-ismen, de med tillräckligt hög profil -- inga namn men vi vet vilka det är -- de kan få det svårt i det nya läget. Det finns något som heter trovärdighet, credibility och förtroendekapital.
PK-ismen har en hård kärna av religiöst övertygade aktörer. Och en vid krets av hang-arounds och prospects som bara är med på skutan för att få betalt. När PK-ismen inte betalar sig längre överger de den. Och de kan klara övergången om de bara haft tillräckligt låg profil. Men exakt hur låg eller hur hög profilen ska vara för att övergången ska lyckas eller misslyckas -- det är svårt att sia om. Det står skrivet i stjärnorna.
Om detta kan man säga mer, mycket mer. Men jag tänker framför allt: vi som varit regimkritiker, vi får ha tålamod med dessa vindflöjlar. Det är bara att acceptera att det lär komma omvändelser bland folk som stött den gamla regimen. Man får i kristen anda förlåta dem. Det kommer i alla fall jag att göra. I mitt inre förlåter jag även högdjuren, som privatpersoner. Men om de som politiska aktörer hamnar ute i kylan kan jag inte beklaga det.
Omvändelse av PK-ister må vara ett ämne som berör MSM och vad de sysslar med. Och jag sa nyss i tråden att MSM är irrelevant. Nå, jag har även sagt att nog bör man studera MSM, jag ansåg bara att detta fenomen blivit smått löjligt på sistone. När den nyssnämnde Gunnar Bolin inte ens får ägna sig åt den mest urblekta formen av nationalism, att hylla sporthjältar, då har mediakriget nått löjliga nivåer. Man kan säga: 2011 var PK-ismen skrämmande, 2012 var den absurd och idag är den löjlig. En vit man som ber om ursäkt för att heja på Sverige i idrott, det är förnedringens sista stadium. Det är den vite mannens yttersta förödmjukelse och nederlag.
Själv är jag också vit man. Men jag är sedan länge nationalist och radikalkonservativ. Jag kritiserar regimen, hyllar mitt land och ber inte om ursäkt för det. Nu är dags för andra regimkritiker att göra detsamma, att i någon mån höja profilen och säga ifrån på skarpen. Vi svenskar existerar och har rätt till detta land. Och vi har rätt att heja på våra landslag och våra idrottare utan att krumbukta oss inför Den Heliga PK-ismens altare.
- - -
PK-ismen ser ut ha haft sin tid. Jag ska undvika att komma med förutsägelser om när dess hädangång exakt kommer att ske. Men denna regim är slut nu, kaputt, finito. Och den dör än fortare om fler postare i denna och andra trådar i frågan höjer profilen och kommer med värdeutsagor som dessa. Att debattera politik är ingen exakt vetenskap. Det handlar delvis om känsla och intuition. Och den vars känsla säger att MSM är mäktigt och att dess aktörer har något vettigt att säga, den råder jag att tänka om. Men även att på sikt (som jag var inne på i början) vara beredd att förlåta de MSM-skribenter som kommer att byta åsikt när det vänder.
Det kan nämligen vända snabbt. OK, sådant som väljarstöd för partier tar tid att visa sig. Men åsiktsklimat, sentiment och tidsanda kan ändras snabbt. Det var som när rock'n'rollen slog igenom 1956. Publiken övergav jazzen praktiskt taget över en natt. Miles Davis har vittnat om det. Detsamma kan ske med PK-ismen. Operationen är ju redan igång. Internethögern -- inklusive tendenser på detta forum -- går segrande fram. SSU:s försök att vrida Flashback till vänster i vintras misslyckade ju. MSM förlorar läsare i en rasande fart, Fria Tider mfl sajter triumferade i våras när Husbykravallerna rasade, MSM:s tolkning av kriget i Syrien har varit fel i två års tid (Assadregimen håller ju på att rensa landet från "rebeller", dvs provokatörer) och regimkritiker som Arnstberg/Sandelin, Mikael Jalving och Julia Caesar får sina böcker lästa av tusenden och åter tusenden. Och en av regimen uppburen figur som Henrik Arnstad möter motstånd och skepsis.
Något är på väg att hända. Och man kan själv bidra till det. Vi är medskapare av tidsandan. PK-ismen dör för att den bör dö, för att den haft sin tid. Då säger jag som kommendör Piquard:
Make it so. Detta, kan man säga, är
egenmaktens röst som idag gör sig hörd över internet. Och internet är en yttring av vårt kollektiva medvetande. Då bör man, som postare på internet, inte bara
spegla tidsandan, man kan vara med att
skapa den också.
Vi är nog många som längre velat PK-ismens hädangång. Men nu tycks mig samhällsklimatet vara gynnsammare än någonsin för en projicering av den sanna folkviljan på en svag regim. Så häng med på "Viljans triumf", modell 2013...!