Citat:
Oj!
Janne Josefsson, Ingrid Carlqvist samt islamofobin sätter munkavle på svenska journalister. De omöjliggör nyhetsrapportering, enligt frilandsjournalisten Helena Hägglund. I slutändan är det Egyptens förtryckta kvinnor som får betala priset för Josefssons och Carlqvists journalistik, om man ska tro Helena Hägglund.
Hon vill inte skriva i MSM om vad som hänt henne, utan väljer att lite i smyg publicera sina tankar på sin blogg.
Vem bär ansvaret för min tystnad?
http://helenahagglund.blogspot.se/20...n-tystnad.html
Janne Josefsson, Ingrid Carlqvist samt islamofobin sätter munkavle på svenska journalister. De omöjliggör nyhetsrapportering, enligt frilandsjournalisten Helena Hägglund. I slutändan är det Egyptens förtryckta kvinnor som får betala priset för Josefssons och Carlqvists journalistik, om man ska tro Helena Hägglund.
Hon vill inte skriva i MSM om vad som hänt henne, utan väljer att lite i smyg publicera sina tankar på sin blogg.
Vem bär ansvaret för min tystnad?
Citat:
Men vem bär ansvaret för min tystnad? Och vem bär ansvaret för att de egyptiska systrarnas kamp inte blir belyst? Det finns tre svar på frågan: Ingrid Carlqvist och alla andra islamofober i offentligheten som skapar ett omöjligt debattklimat där förståelse och fakta inte har någon bäring. Janne Josefsson och de med honom som bröstar sig och säger att vi alla måste delta i detta sjuka debattklimat, att vi alla måste vara beredda på att utnyttjas som islamofoba slagträn. Det tredje svaret är alla ni som faktiskt accepterar detta totalt faktabefriade krig mot muslimer och ser islamofobernas och rasisternas argument som rimliga.
---
Ni bär alla ansvaret för att jag tystnar.
---
Ni bär alla ansvaret för att jag tystnar.
http://helenahagglund.blogspot.se/20...n-tystnad.html
Svenska journalisters patos när det gäller att bekämpa invandringskritiska strömningar bygger på viljan att göra det goda, och den viljan är stark. Men den verkar inte följas åt av någon djupare förståelse. Invandringskritiska personer hävdar inte att alla muslimska män i Egypten begår sexuella trakasserier (tvärtom har egyptiska män försökt skydda kvinnliga demonstranter från sådana överfall) eller att inga svenska män skulle göra sig skyldiga till såna brott. Vi hävdar att sexuella trakasserier är vanligare i Egypten än i Sverige, och att detta är en fingervisning om vad konsekvenserna kan bli av omfattande invandring från sådana länder. Detta är också något som bekräftas av flera av varandra oberoende källor. Så vem tror Hägglund att har fakta på sin sida?
Jag tycker att hennes blogginlägg ger ett besynnerligt intryck. Tonläget är uppskruvat och melodramatiskt, insikten om kritiken mot muslimsk invandring mycket begränsad, och hennes anklagelser mot Carlqvist och Josefsson skjuter bredvid målet. Hennes uppfattning om ett sunt debattklimat tycks vara ett där vi låtsas att hela världen är inpackad i rosa fluff. Kan hon verkligen inte bättre än så här?
Vänligen,
SD-trollet