2013-04-13, 22:42
Medlem
baggebo1s avatar
Nånstans längre bak i den här judiska strategin tror jag att det ligger en önskan om att det ska skapas ett muslimskt parti. Söndra och härska, heter det väl?
Citera
2013-04-13, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
N

PK har agerat helt förutsägbart, om än något lite oväntat strängt. PK har aldrig accepterat muslimsk antisemitism eller muslimsk antifeminism och kommer inte att göra det i fortsättningen heller. Projicera inte er egen dumhet och kortslutning på pk.

Jaså? Det är ju det som är multikultur och varit rådande i 30 år. Man måste vara bra pantad om man inte sett de olika standarder som utövats beroende om man varit svensk eller muslim.
Citera
2013-04-13, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Fast nu ska vi inte överdriva. MSM förlorar allt mer i betydelse för folk. Medias taktik har varit att vara folkets röst och bevaka folkets intressen. Om folk - alltså de som röstar och ger politiker makt - struntar i media så gör ju politiker det också.

Jag tror du behöver uppdatera dig lite från vad som gällde på 80-talet. Medias syfte idag är att ge så mycket makt som möjligt till de personer som äger medierna. Det är hela syftet med ägandet.

Det du kallar MSM eller medier är väldigt få personer. 70% av alla privata medier ägs och styrs av 5-10 personer. Färre än vad som skriver i den här tråden.

Istället för MSM eller medier kan man ju helt enkelt säga familjen Bonnier om man pratar om Expressen, DN, Sydsvenskan, TV4, DI mm? Bonnier skriver eller familjen Bonnier tycker etc. Blir det inte tydligare då?

I fallet som är aktuellt nu med Omar så gillar Bonnier helt enkelt inte honom för att han inte är tillräckligt judevänlig och körde igång en kampanj för att avsätta honom.

Hade han sagt att vita svenskar är rasistiska och att sverige är ett djupt korrupt land hade judarna såklart inte brytt sig. Men nu sa han det om judar och det får man ju inte.

Så hela historien är varken konstig eller PK-error utan ett ganska vanligt exempel på hur Bonnier jobbar för att bygga sin makt.
Senast redigerad av UrbanWarfare 2013-04-13 kl. 23:07.
Citera
2013-04-13, 23:09
Medlem
thomas24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nej, som jag har sagt flera gånger: Counterjihad/SD-kortslutningen är nu ett faktum. "Öhh, men ba, ööh, islamisterna och vänstern samarbetar ju med Expo för att ta över Europa, ööh, ba *dregel*, ööh."

PK har agerat helt förutsägbart, om än något lite oväntat strängt. PK har aldrig accepterat muslimsk antisemitism eller muslimsk antifeminism och kommer inte att göra det i fortsättningen heller. Projicera inte er egen dumhet och kortslutning på pk.
Förlåt! Jag är naturligtvis bara en arg outbildad ung man som inte får delge sin åsikt.
Citera
2013-04-13, 23:15
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Jaså? Det är ju det som är multikultur och varit rådande i 30 år. Man måste vara bra pantad om man inte sett de olika standarder som utövats beroende om man varit svensk eller muslim.
Det var över 20 år sedan Ahmed Rami efter mediedrev och hets spärrades in ett halvår i fängelse för att han kritiserade judar. Det har aldrig varit ok för någon att kritisera judar (sedan judarna tog över). Problemet med kritikerna mot pk är att de inte är lika objektivistiska och fanatiska som pk. PK-eliten vet exakt vad de vill och är stenhårt konsekventa. Kritikerna mot pk fattar inget, är relativistiska, kappvändande och allmänt lallande. (Mångkulturalismen är däremot inte samma sak som pk-ismen. De relativistiska mångkulturalisterna har aldrig haft någon egentlig makt. De åker på spö gång på gång av de konsekventa pk-iterna.)
Senast redigerad av baggebo1 2013-04-13 kl. 23:17.
Citera
2013-04-13, 23:17
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomas24
Förlåt! Jag är naturligtvis bara en arg outbildad ung man som inte får delge sin åsikt.
Du räknar med att inte bli ifrågasatt när du häver ur dig korkat nonsens på ett fritt forum? Vilken fräckhet.
Citera
2013-04-13, 23:19
Medlem
Kontentan blir helt enkelt att muslimer finns här för att terrorisera den svenska underklassen och hålla den på plats, men de får inte ha politisk makt för då hotar de viktigare intressen. Jag tror faktiskt att den här affären kommer att öppna ögonen på en del svenskar. Mångkultur för oss här nere - monokultur för eliten.

Läser man Twitter ser man nu i alla fall att alla invandrare tar ställning för OM. Om media nu ger sig på Waberi och Kaplan bara för att visa sig konsekventa, så har vi snart ett invandrarparti. Då blir det en etnisk kamp om den politiska makten i Sverige, en kamp vi aldrig får förlora om livet är oss kärt.

Det var den här insikten som gjorde mig till invandringskritiker en gång i tiden men jag trodde aldrig att dramatiken skulle utspela sig under min livstid.
Citera
2013-04-13, 23:23
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanWarfare
Jag tror du behöver uppdatera dig lite från vad som gällde på 80-talet. Medias syfte idag är att ge så mycket makt som möjligt till de personer som äger medierna. Det är hela syftet med ägandet.

Det du kallar MSM eller medier är väldigt få personer. 70% av alla privata medier ägs och styrs av 5-10 personer. Färre än vad som skriver i den här tråden.

Istället för MSM eller medier kan man ju helt enkelt säga familjen Bonnier om man pratar om Expressen, DN, Sydsvenskan, TV4, DI mm? Bonnier skriver eller familjen Bonnier tycker etc. Blir det inte tydligare då?

I fallet som är aktuellt nu med Omar så gillar Bonnier helt enkelt inte honom för att han inte är tillräckligt judevänlig och körde igång en kampanj för att avsätta honom.

Hade han sagt att vita svenskar är rasistiska och att sverige är ett djupt korrupt land hade judarna såklart inte brytt sig. Men nu sa han det om judar och det får man ju inte.

Så hela historien är varken konstig eller PK-error utan ett ganska vanligt exempel på hur Bonnier jobbar för att bygga sin makt.

Att Bonnier äger stor del av media spelar ju liksom ingen roll längre då allt färre bryr sig om vad som skrivs. Orsaken till att Socialdemokraterna reagerade på Omars Islamism beror framför allt på att man i partiet nu självt fick konfronteras med sådant som är verklighet i övriga samhället. Tensta och Rågsved kom in i riksdagen. Mer tollerant än så här är man alltså inte när det väl gäller. Det är nu det intressanta kommer. Om man utesluter vissa tendenser som en stor del, kanske den största delen av menainvandrarna, har: kan man då kräva att övriga samhället omvänt ska ha förståelse och acceptera det hela?
Citera
2013-04-13, 23:31
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Att Bonnier äger stor del av media spelar ju liksom ingen roll längre då allt färre bryr sig om vad som skrivs. Orsaken till att Socialdemokraterna reagerade på Omars Islamism beror framför allt på att man i partiet nu självt fick konfronteras med sådant som är verklighet i övriga samhället. Tensta och Rågsved kom in i riksdagen. Mer tollerant än så här är man alltså inte när det väl gäller. Det är nu det intressanta kommer. Om man utesluter vissa tendenser som en stor del, kanske den största delen av menainvandrarna, har: kan man då kräva att övriga samhället omvänt ska ha förståelse och acceptera det hela?
Men snälla FATTA. Det är ju inte pga nån sorts allmän blattig dräggighet som Mustafa sparkades ut, utan på grund av ideologisk avvikelse. Hade Mustafa varit en gammal kriminell med våldtäkt och rån i registret hade det aldrig blivit samma drev. PK har aldrig krävt att "övriga samhället ska ha förståelse för antisemitism eller antifeminism", tvärtom har de väl alltid slagit ner på det överallt? Kanske har du sett något av medias massrapportering om den "ökade antisemitismen i Malmö"? Kanske har du noterat avsaknaden av samma massrapportering gällande "det ökade våldet, ökade antalet våldtäkter etc" i Malmö. Säger inte det dig nåt? Du pratar om något helt annat än vad det här handlar om.
Citera
2013-04-13, 23:32
Medlem
MenOfLowMoralFibres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Kontentan blir helt enkelt att muslimer finns här för att terrorisera den svenska underklassen och hålla den på plats, men de får inte ha politisk makt för då hotar de viktigare intressen. Jag tror faktiskt att den här affären kommer att öppna ögonen på en del svenskar. Mångkultur för oss här nere - monokultur för eliten.

Läser man Twitter ser man nu i alla fall att alla invandrare tar ställning för OM. Om media nu ger sig på Waberi och Kaplan bara för att visa sig konsekventa, så har vi snart ett invandrarparti. Då blir det en etnisk kamp om den politiska makten i Sverige, en kamp vi aldrig får förlora om livet är oss kärt.

Det var den här insikten som gjorde mig till invandringskritiker en gång i tiden men jag trodde aldrig att dramatiken skulle utspela sig under min livstid.

Det finns ingenting som hade varit bättre för Sverige än bildandet av ett halvstolligt muslimparti som dessutom röstas in i Riksdagen.
Citera
2013-04-13, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Northling
Jag fullkomligt njuter av det som sker i svensk media nu. Att det var Expo som startade allt är enorm humor. Att sedan expo blir anklagade för att gå SD´s ärenden är ännu mer humor!
Har även en känsla av att drevet går på starkt, och kommer inte avta innan Mustafa avgår.

Frånsett sin post som ordförande i Islamiska Förbundet, har Omar Mustafa en chefsposition i det muslimska studieförbundet Ibn Rushd, en organisation som har en hel del tveksamma medlemmar frånsett Omar Mustafa.

Det som är komplicerat är att Expo har ett tight samarbete med Ibn Rushd i sk antirasistiska sammanhang. Då Expo nu kan kopplas ihop med en organisation vars företrädare är homofobiska, antifeministiska och antisemitiska, bör då inte Expo ta steget fullt ut och avveckla sig själva, så att cirkeln sluts?
Senast redigerad av Batuta 2013-04-13 kl. 23:50.
Citera
2013-04-13, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MenOfLowMoralFibre
Det finns ingenting som hade varit bättre för Sverige än bildandet av ett halvstolligt muslimparti som dessutom röstas in i Riksdagen.

Nej, det kanske inte framgår av mitt inlägg men jag ser alltså politik i en mångkultur som en kamp mellan olika etniciteter. Att detta tydliggörs genom ett invandrarparti är naturligtvis enbart positivt och innebär att vi kan komma samman och formulera verkliga lösningar. Jag trodde tidare att den dagen skulle dröja några decennier men nu är jag inte så säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in