Sverige har världens bästa skola
Sverige har världens bästa skola - målet är uppfyllt!
Ämne: lära sig sitta på en stol och räcka upp handen.
Inget annat land kommer tvåa eftersom det bara är
i Sveige som detta ämne finns på schemat
Orwell2084,
2013-04-04 14:06
Anmäl
Underbart!
Det är ju underbart av Borlänge kommun detta. Häromdagen grät de ut om att de går 30 miljoner back p.g.a bland annat kraftig anhöriginvandring. Man undrar stilla vad som skärs ned för att finansiera denna insats? kanske kan maten inom äldreomsorgen göras ännu billigare? dra ner ännu mer på personal inom barnomsorg? en annan sak, i artikeln står det att många barn blivit kvar i somalia medan föräldrarna har kommit hit. VILKEN förälder lämnar sina barn och sticker iväg till andra sidan klotet??!
Franz Jaeger,
2013-04-04 13:39
Anmäl
SV:Total naiv artikel
Gör det! Svenska pensionärer som har betalat skatt hela sitt liv tvingas dra ut tänderna för de inte har råd att lag dem, medan flyktingar har gratis tandvård. Kommuner som tagit emot flyktingar tvingas sparka personal från ålderdomshemmen så de gamla får liggsår då det saknas personal som kan vända dem, för att kommunen ska ha råd till flyktingarna. Kommunen sparkar lärare så klasser slås ihop med sämre studieresultat som resultat. Allt för denna hets att ta emot flyktingar.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...92186
Vi bryter ned vår välfärd och ingen reagerar.
Sara S,
2013-04-04 13:35
Anmäl
Långsiktigt hållbart, eller?
Inte nog med att Sverige tar emot 57% av alla somalier som kommer till Europa, samt att de allra flesta förblir i socialbidragsberoende även efter flera decennier i Sverige - nu visar det sig att de som kommer inte ens klarar av att sitta på en stol. Man blir mörkrädd... Självklart måste vi kunna ta emot även somalier, men om det så uppenbart inte fungerar så måste volymerna helt enkelt minska!
Henrik W,
2013-04-04 13:34
Anmäl
Total naiv artikel
Vilken härlig framtid Sverige har. Jag ska berätta för min mamma som snart går i pension vad hon har att vänta. Det verkar ju finnas obegränsat med våra skattepengar till flyktingar när man tittar på Uppdrag Granskning.
Annika,
2013-04-04 13:15
Anmäl
var inte pengarna slut?
Eller det gäller bara vissa områden som tex.. sjukvården och skolor för svenska barn?
Jörgen Sällergård,
2013-04-04 13:14
Anmäl
Irreversibelt
Man har gått från ett kunskapssamhälle med en skola i toppklass, men går fort mot en bottenplacering (kolla officiella index). Sverige har gått från ett välfärdsamhälle som funkar och är i full fart mot en utopisk (mar)dröm där gränserna är öppna. Alla världsmedborgare ska ha rätten att komma till Sverige. De som gör det, de ska vi betala för. Sverige, ett liberalsocialt Titanic, har just lättat ankare.
Gustav,
2013-04-04 13:07
Anmäl
Vårt väl går före
Jag önskar de somaliska barnen lycka till i livet.
Samtidigt menar jag att det är fullständigt orimligt att Sverige tar in så många invandrare. Detta medan beskedet när det gäller den vanliga svenska välfärden hela tiden är att det inte finns pengar, nu måste det dras ner på det ena och det andra.
Vi behöver inte skämmas för att vi inte fungerar som hela världens socialbyrå.
Sintram,
2013-04-04 13:06
Anmäl
Pensionsräddare
Mycket bra initiativ.
Min far har varit verksam i sitt yrke i 33 år.
Han fick beskedet 7400kr före skatt i pension.
Det är fint att man dränerade ap-fonderna på pengar till förmån för dessa människor så dom i sin tur kan rädda min pension.
Fredrik,
2013-04-04 12:48
Anmäl
Trevligt
Känns som Borlänge är på god väg att bli som Södertälje.Pengar till vård och skola kommer inte räcka till.Invandringen från Finland och forna Jugoslavien var lyckad men det som sken nu är ju ren idioti. Det finns nu bara ett alternativ att rösta på om inte landet ska gå under ekonomiskt. Jag vill inte jobba tills jag blir 70 år för att kunna betala andras socialbidrag.
Johan Bergström,
2013-04-04 12:46
Anmäl
Hur ska detta sluta?
Än så länge finns tack och lov privatskolor som ett alternativ.
Vinner socialdemokraterna valet 2014 är det kanske ajöss med friskolor.
Då går vi in i nästa fas med detta multikulturella spännande projekt.
Åke,
2013-04-04 12:15
Anmäl
Nya svenskar
Har inte Sverige tagit sig lite vatten över huvudet när man tror att det ska gå att integrera dessa människor till till ett samhällsnyttigt liv?
Men svenska skattebetalarare ställer gärna upp och bekostar detta jättelika samhällsexperiment.
Ökade socialbidrag kommer att tvinga kommunerna att dra ner på angelägna investeringer och därmed kommer samhället så sakta att alltmer förfalla.
På sikt innebär invandringen en merkostnad och inte en vinst som vissa inbillar sig.
Men det går inte att resonera förstånd med dagens politiker, där saknas både förstånd och insikt i dessa frågor.
Ingemar,
2013-04-04 12:12
Anmäl
Konstigt...
Det är konstigt att det alltid finns pengar till allt som rör invandrare, samtidigt som det sparas överallt annars... Eller kanske inte.
Olof,
2013-04-04 11:31
Anmäl
Välkommna hit
Välkommna till sverige! Här finns mat och bostäder till alla, GRATIS!
(i.o.f.s.på bekostnad av sådana som Pauls mamma här nedan)
Sofia,
2013-04-04 10:49
Anmäl
Men herregud
Gud va hemskt att se så små barn i slöja. Solan skall vara religonsfri, punk slut!!!
Niklas S,
2013-04-04 10:45
Anmäl
Min mamma...
...måste flytta in hos oss nu, pensionen räcker inte till hyra och mat. Vart tar alla Sveriges pengar vägen kan man undra?
(Ledtråd= 80% av de svenska somalierna kommer aldrig att arbeta)
Paul,
2013-04-04 10:41
Anmäl
Somalier är ekonomiska flyktingar
Kriget i Somalia är ÖVER, man kan läsa om detta i tex Time Magazine där det anges att Mogadishu blomstrar så pass mycket att hamnen måste byggas ut.
Dessa driftiga människorna bör givetvis omgående skickas åter hem så de kan bygga upp sitt fantastiska land igen.
Vi i Sverige måste helt enkelt motstå vår egoism och skicka dessa fantastiska samhällsbyggande somalierna åter till Somalia!
Fredrik Reinfeldt bör avgå, han har ju roffat hit SÅÅÅ många fantastiska nybyggare till Sverige, han egoism gentemot omvärlden måste helt enkelt stävjas!
Erik Eriksson,
2013-04-04 10:34
Anmäl
SV:VÅRDEN ÄR RÄDDAD.
"Så bra att analfabeterna studerar till läkare" skriver du. Ja visst är det? För du skulle väl aldrig orka, va?
Max,
2013-04-04 09:48
Anmäl
"Framtidsstaden Borlänge!"
Eftersom jag har arbetat och varit bosatt i dessa regioner så kan jag informera om FN:s framtida HDI - index där Sverige, år 2030 placeras på plats #45 tillsammans med ett antal andra "obskyra länder" och gissa varför?
Danmark och Norge fortsätter dock att vara högt placerade.
Kurt!,
2013-04-04 09:02
Anmäl
VÅRDEN ÄR RÄDDAD.
Så bra att analfabeterna studerar till läkare.
Bra framtidsvisioner, och så bra att veta att vården blir räddad i Sverige.
Olle,
2013-04-03 11:27
Anmäl