2013-02-07, 14:35
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Precis, MSMs självskapade moment 22. Fortsätter de att skönmåla "mångkulturen" göder de Avpixlat, Fria Tider, SD et al., börjar de diskutera den mångkulturella verkligheten uppdagas deras gigantiska propagandabluff.
De har välförtjänt att välja mellan pest och kolera.

Anna Dahlberg inser naturligtvis problemen men försöker rädda sitt eget skinn.

Mmmm... jag vet inte, hur mycket Anna Dahlberg inser. När vi skriver "skönmåla" den nya demografin (och dess konsekvenser), så utgår vi ifrån, att Anna Dahlberg inser, att det *är* en skönmålning. Gör hon det?

De, som (uppriktigt) prisar Gud anser ingalunda, att de "skönmålar" Gud.
Citera
2013-02-07, 14:45
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Den är inte bara ganska vettig utan klockren, och det vettigaste vi kommer att få läsa i Expressen eller Aftonbladet.

"Staten säger ja, men kommunerna säger nej, arbetsmarknaden säger nej, klasskamraterna säger nej och flyr till andra skolor."

BINGO. Hon går rakt på vansinnets kärna och belyser hyckleriet.

Du citerar för smalt.

Citat:
Staten säger ja, men kommunerna säger nej, arbetsmarknaden säger nej, klasskamraterna säger nej och flyr till andra skolor.

Mycket av detta går att vända om den politiska viljan finns.

För politisk vilja läs (tvångs)lagstiftning. Tvånglagstiftning som tvingar kommunerna att acceptera statens tilldelning av importerade socialfall, tvångslagstiftning som styr vem en arbetsgivare måste anställa och avskaffandet av det fria skolvalet och fria skolor.
Citera
2013-02-07, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du citerar för smalt.

För politisk vilja läs (tvångs)lagstiftning. Tvånglagstiftning som tvingar kommunerna att acceptera statens tilldelning av importerade socialfall, tvångslagstiftning som styr vem en arbetsgivare måste anställa och avskaffandet av det fria skolvalet och fria skolor.
Dahlberg är en högerperson kopplad till Timbro. Att hon skulle förespråka tvångslagstiftning är en befängd tanke. Hon har tidigare talat om att man måste göra ett vägval, antingen drar man ner på asylinvandringen eller så sänker man lönerna och drar ner på välfärden. Om den politiska viljan inte finns till det sistnämnda alternativet så måste man dra ner på asylinvandringen. Hon menar att om man slutar överbelasta systemet så slutar systemet protestera, men till detta saknas den politiska viljan.
Citera
2013-02-07, 14:57
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Kan man förbjuda motreaktionerna och reglera nätet behöver man inte bekymra sig i samma utsträckning. Det är alldeles fascinerande att de annars så lärda skribenterna och skarpa analytikerna i denna tråd helt bortser inför faktumet att "omfattande åsiktsrepression" förstås är svaret på nätets dissidens. Vad som kommer är en totalitär liberalism, fast givetvis kommer särrättigheter alltid finnas för "offren" -- det är det man kommer peka på när graden av faktisk liberalism ifrågasätts av någon vilsen själ.

Med nätet reglerat (den troliga anfallsvinkeln är någon form av avanonymisering) och SVT utbyggt och aktivt på nätet kommer ni får se en propagandaapparat av härligaste slag. Alla goda krafter! Nu kör vi!

Du - å din sida - verkar bortse från, att nätets dissidens är ett svar på MSMs propagandaapparat. (Eller har jag missförstått vad du vill säga?)
Citera
2013-02-07, 15:01
Medlem
Citat:
Du citerar för smalt.

Absolut. När svensken inte längre kan rösta med fötterna får han rösta på riktigt - eller slåss. Jag har länge sagt att den riktiga vändpunkten kommer när den övre medelklassens barn tvångsintegreras med första och andra generationens invandarbarn. När det är deras barn som kallas svennehora, deras barn som utsätts för bötning och deras barn som får en katastrofalt undermålig utbildning, då är måttet rågat. Not in my back yard.

Av detta enkla skäl kommer sådan tvångslagstiftning aldrig att implementeras fullt ut.

För att förstå hur massinvandringen har kunnat pågå så länge utan bredare protester måste man förstå hur friskolereformen har låtit medelklassen skydda sina barn från de mest omedelbara återverkningarna.
Citera
2013-02-07, 15:04
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Dahlberg är en högerperson kopplad till Timbro. Att hon skulle förespråka tvångslagstiftning är en befängd tanke. Hon har tidigare talat om att man måste göra ett vägval, antingen drar man ner på asylinvandringen eller så sänker man lönerna och drar ner på välfärden. Om den politiska viljan inte finns till det sistnämnda alternativet så måste man dra ner på asylinvandringen. Hon menar att om man slutar överbelasta systemet så slutar systemet protestera, men till detta saknas den politiska viljan.

Jag kan inte blicka in i Dahlbergs hjärna. Hon skriver i samma ledare:

Citat:
När det gäller de ensamkommande flyktingbarnen är platsbristen så akut att tvingande lagstiftning är den enda utvägen. (min fetstil)

Det är därför en öppen fråga, var Anna Dahlberg vill dra gränsen för tvingande lagstiftning.
Citera
2013-02-07, 15:07
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Du - å din sida - verkar bortse från, att nätets dissidens är ett svar på MSMs propagandaapparat. (Eller har jag missförstått vad du vill säga?)

Javisst, det föreligger nog ett missförstånd. Dissidensen är svaret på propagandan, men repliken på dissidensen är/kommer bli repression från de som har makten.
Citera
2013-02-07, 15:11
Medlem
Citat:
Kan man förbjuda motreaktionerna och reglera nätet behöver man inte bekymra sig i samma utsträckning. Det är alldeles fascinerande att de annars så lärda skribenterna och skarpa analytikerna i denna tråd helt bortser inför faktumet att "omfattande åsiktsrepression" förstås är svaret på nätets dissidens. Vad som kommer är en totalitär liberalism, fast givetvis kommer särrättigheter alltid finnas för "offren" -- det är det man kommer peka på när graden av faktisk liberalism ifrågasätts av någon vilsen själ.

Med nätet reglerat (den troliga anfallsvinkeln är någon form av avanonymisering) och SVT utbyggt och aktivt på nätet kommer ni får se en propagandaapparat av härligaste slag. Alla goda krafter! Nu kör vi!

Jag tror inte att någon här bortser från att den redan idag omfattande mjuka åsiktsrepressionen kan snäppas upp till en hårdare variant med teknisk övervakning och hårdare sanktioner. Det kommer dock inte att bli lätt (USA-baserade servrar, någon?) och om det skulle lyckas så är mediakriget över och locket på tryckkokaren ordentligt tillslutet. Nästa steg blir då ett annat krig med mer konventionella tillbehör och då har vi annat för oss än att kommentera på Flashback:

Citat:
Ursprungligen postat av servus
Oavsett vad kommer lösningen att stavas 5.56 och 7.62 och det gäller bara att positionera sig själv på rätt sida pipöppningen och mediaägarna, Expo, politikerna på andra sidan.
Citera
2013-02-07, 15:14
Medlem
Citat:
Jag kan inte blicka in i Dahlbergs hjärna. Hon skriver i samma ledare:

"När det gäller de ensamkommande flyktingbarnen är platsbristen så akut att tvingande lagstiftning är den enda utvägen"

Det är därför en öppen fråga, var Anna Dahlberg vill dra gränsen för tvingande lagstiftning.
Med tanke på hennes hemvist på höger-vänster-skalan och med hänsyn till hur hon uttryckt sig tidigare är jag tämligen säker på att hon menar så här:

"När det gäller de ensamkommande flyktingbarnen är platsbristen så akut att tvingande lagstiftning är den enda utvägen. Och eftersom tvingande lagstiftning innebär att man nått den absoluta botten, så kanske ni inser hur jävla uppfuckat allting är. Därför måste vi göra nånting åt volymerna NU."

Hon hoppas att tvingande lagstiftning ska uppfattas som skrämmande, inte som en vettig lösning.
Citera
2013-02-07, 15:24
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Javisst, det föreligger nog ett missförstånd. Dissidensen är svaret på propagandan, men repliken på dissidensen är/kommer bli repression från de som har makten.

Du skrev, att "det är alldeles fascinerande", att skribenterna

Citat:
i denna tråd helt bortser inför faktumet att "omfattande åsiktsrepression" förstås är svaret på nätets dissidens

Såvitt jag kan se, så är de flesta, som kommenterat utvecklingen medvetna om, att makten drar åt tumskruvarna för att kväva dissidensen. Jag förstår därför inte, vad du anser har förbisetts?
Citera
2013-02-07, 15:29
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Såvitt jag kan se, så är de flesta, som kommenterat utvecklingen medvetna om, att makten drar åt tumskruvarna för att kväva dissidensen. Jag förstår därför inte, vad du anser har förbisetts?

Jag tycker helt enkelt att en hel del "nu vänder det!" och "och folket är med oss!" syns i tråden. Min poäng är främst att eliten skiter i folket nu och kommer fortsätta att skita i folket i framtiden och att mängden ondska "de goda" kan tänkas prestera inte bör underskattas.

Men det är ju bra att vi håller med varandra.
Citera
2013-02-07, 15:34
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Med tanke på hennes hemvist på höger-vänster-skalan och med hänsyn till hur hon uttryckt sig tidigare är jag tämligen säker på att hon menar så här:

"När det gäller de ensamkommande flyktingbarnen är platsbristen så akut att tvingande lagstiftning är den enda utvägen. Och eftersom tvingande lagstiftning innebär att man nått den absoluta botten, så kanske ni inser hur jävla uppfuckat allting är. Därför måste vi göra nånting åt volymerna NU."

Hon hoppas att tvingande lagstiftning ska uppfattas som skrämmande, inte som en vettig lösning.

Man kan tillskriva henne den uppfattningen.. om man vill. Men - Dahlbergs (eller andra mångkulturförespråkares) ståndpunkter kan inte antas vara rimliga, konsekventa och sammanhängande. Det är därför imho en öppen fråga, vad hon egentligen vill säga. Hon kanske vill sitta på gärsgårn'.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in