"Det är bara tillfälligheter och tur att huset står kvar. En HSB-förvaltare råkade vara i föreningen på besök med huvudnyckeln. Han såg fullstora lågor i köket i en lägenhet, sprang till tvättstugan, hämtade brandsläckaren och tog sig trots svår brandrök in för att tömma släckaren på eldhärden. En medföljande person ringde samtidigt brandkåren, som var på plats inom tio minuter.
[---]
Kommunen inser inte ens att de äger problemet; de skickar ut problemfamiljer till oss, men utan att ge oss verktyg. Inte ens minsta insyn för att vi skulle kunna hjälpa.
Integrationstanken, eller ens hjälptanken för familjer i nöd – oavsett språk – saknas helt hos kommunen.
Kommunen ger sig ut på bostadsmarknaden, köper upp bostäder i bostadsrättsföreningar och tar sedan inget ansvar för de sköra familjer de skickar rakt ut i total misär.
Jag har följt min bostadsrättsförenings kamp i sex år nu. Jag vet inte vad jag ska säga. Min kommun är fullkomligt ansvarslös. Den behandlar sina invånare och skattebetalare med noll respekt, vilket även gäller de familjer de av outgrundlig anledning köper bostadsrätter åt men sedan lämnar i sticket."
https://www.facebook.com/anders.wide...62051271823981
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!
Swish: 123 536 99 96 Bankgiro: 211-4106