Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Elon Musk har makt. Det är det intressanta. Vad människor utan makt tycker om honom spelar marginell roll i det stora hela. Att ha makt och motarbeta ADL både i Ukraina och i USA är bra. Vad en majoritet i Sverige tycker om den maktspelaren är helt ointressant, på samma sätt som det alldeles uppenbarligen varit helt ointressant att de "varit emot invandringen" för den maktspelaren som lik förbannat fyllt landet med invandrare. Frågan är hur konsekvent och drivande Musk kommer att vara. Jag är som sagt skeptisk.
Att ha mycket pengar är en sak. Att ha makt bygger på något annat, även om pengarna går att använda för att skapa makt. Då behöver man använda pengarna för att få människor bakom sig, som stöder ens åsikt. Ensam är svag.
Om de som tidigare stött Musk, nu tycker att han är ett svin, så påverkar det förstås hans makt och förmåga att komma ut med sitt budskap. Att en liten minoritet högerextrema, proryska, antiväst människor stöder honom, räcker inte. Anledningen är att de flesta av dem är idioter och inte går att ha i möblerade rum, då det enda de kan, är att skrika jude. Vilket inte fungerar i dagens samhälle.
Så om jag fick råda idioterna, skulle jag välja att angripa de antisvenska och feministiska narrativ som dominerar samhället idag. Inte de som skapat dem, varav de flesta(alla?) faktiskt är döda. Narrativen är påhittade och går att angripa utifrån vekligheten. Det går att visa att vithetsteorierna är rent rasistisk och faktiskt skadar barn. Det går att visa att feminismen inte handlar om kvinnor, utan om att utrota könen och att den även skadar barn. Det går att visa att narrativen är marxistiska, totalitära och antiliberala.
Så kan man visa det, kommer de som insett det, att vända sig från de vänstermänniskor som driver dem. Ingen vill vara rasist idag och ingen vill vara mot kvinnor eller barn. Inser de, att de faktiskt är det, kommer de att vända sig bort från de här åsikterna. Därigenom förlorar de makt, för de får färre människor som stöder dem. För det är faktiskt bara det som makt bygger på i en demokrati. Våld finns förstås alltid som maktinstrument, oavsett styre.
De mest extrema inom vänstern går aldrig att omvända, de är för indoktrinerade. Det går bara att använda för att spegla åsikter på och få andra att läsa.
Så även om jag definitivt inte är högerextremist, ser jag sätt att förändra sakers tillstånd och att jag har gemensamma intressen med "nationalisterna". Problemet är att de motverkar förändringar och en ny svensk nationalism, som det finns grogrund för idag. De står istället på ryssars och muslimers sida, mot etniska svenskar och försöker man prata med dem, skriker de ZOG, WEF, Jude. Så det går inte heller att kommunicera med som normala människor, vilket är ett problem.