2013-02-17, 23:41
Medlem
zharkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superlistig
Intressant att man helt lyckas undvika att en lösning hade kunnat vara att begränsa inflyttningen, istället fokuserar de helt på Moderaternas misstag.
Och låta Köpenhamn få stjäla titeln the capital of Scandinavia. Är du tokig? Vi ska inte förlora prestige mot några danskdjävlar.
Citera
2013-02-18, 01:41
Medlem
Superlistigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zharkov
Och låta Köpenhamn få stjäla titeln the capital of Scandinavia. Är du tokig? Vi ska inte förlora prestige mot några danskdjävlar.
Kul kommentar som visar på den ofattbara inkompetens, egoism och brist på självinsikt som stockholmspolitiker står för. Jag tror att det finns en viss poäng i ledaren att Stockholm är viktigt, vilket gör problemet så mycket värre. Enda lösningen vore kommunalval mellan riksdagsval, så de kunde hållas ansvariga... Då hade vi sett ansvarstagande från sthlms politiker och kanske lite stöd till växjö M och malmö/stälje S.
Senast redigerad av Superlistig 2013-02-18 kl. 01:53.
Citera
2013-02-18, 22:57
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Du fokuserar konsekvent på kommunernas situation, vilket jag tror är helt rätt perspektiv. Det är i förhållande till kommunernas ekonomi som mångkulturen kommer braka ihop på allvar. Apropå Borlänge tänkte jag fylla på med ännu en koncis nödsignal:

http://www.dt.se/nyheter/borlange/1....originvandrare

Ställ detta mot Timbroliberalernas debattartikel i Svenska Dagbladet:

Sverige ska alltså lösa situationen genom att bygga sämre bostäder och inte ta hänsyn till omgivningens behov under byggarbetets gång. Hyresregleringens inverkan på bostadsmarknaden vet jag för lite om för att förhålla mig till, så jag nöjer mig med att lite försiktigt säga att avregleringar inte alltid visar sig kunna trolla bort alla problem på det sätt liberalernas föreställt sig efter att ha konsulterat sina ekonomiska teorier. Jag misstänker att det handlar om att hyresvärdar ska få införa så höga hyror de vill, och allt eftersom rik vit medelklass byter upp sig blir det fler billiga hyreslägenheter till invandrarna. Men hur stor efterfråga är det på dyra hyreslägenheter på de orter det gäller? Sådant bryr sig Cwejman och Heinö inte om att förhålla sig till. Riktigt komiskt blir det när de uppmanar borgerliga politiker att ha mer självförtroende när de pratar invandring med väljarna. Kommunpolitikerna ska alltså offra sitt förtroendekapital för att sälja in latteliberalernas mångkulturella utopi nu när journalisternas och rikspolitikerna inte längre uppfattas som trovärdiga.

I vilket fall är det under alla omständigheter dyrt att bygga bostäder till de långtidsarbetslösa som Sverige gjort det till en dygd att importera. Borlänge kommun har inte ens råd att ställa upp baracker.

Underskatta inte lattefamiljeras vurm för orden "det skall vara lättare att bygga". Att "bygga", inreda och kunna diskutera PH-lampor är nåt som lockar många. Det fungerar lite som knark, för att slippa tänka på att telningarna snart börjar skolan (som funkar sämre och sämre) och att föräldrarna snart är på hemmet där de väger blöjjorna (bara att googla).
Varför tror ni Alliansen gett denna väljargrupp både ROT- och RUT-bidrag, jo håll dem nöjda och passiva...
Citera
2013-02-20, 08:40
Medlem
SvenskOppositions avatar
Manisk fixering vid den vita (hud)färgen och hyllandet av den organiserade anti-vitismen ser ut att vara årets tema hos SvD Kultur. Den här gången i form av recension av barnteaterföreställningen "Vit", uppsatt av Teater Pero: http://www.svd.se/kultur/scen/fyndig...ld_7927952.svd

Rubriken för recensionen är "Fyndigt när färger berikar en vit värld".

Citat:
Allt är vitt. I Teater Peros ”Vit” myser en vitklädd herre fridsamt i ett vitt rum fullt av vita fågelholkar. Musiken ligger som en harmonisk underström; nog är det gott att leva. I den vita världen råder lugn balans.

Så kan det ju givetvis inte få fortsätta att vara! Pjäsens vita herrar äger inledningsvis en främlingsfientlig attityd och avvisar bryskt alla mångkulturella inviter.

Citat:
Herrarna fyller dagen med bestyr och göromål. Men visst finns det störande element i den vita idyllen. En färgklick här, ett färgstänk där, som utan prut åker ner i soptunnan.

Barnteatern avslutas med att de vita herrarna kommer till sans och detta blir pjäsens sensmoral och trosbekännelse.

Citat:
Och snart går det inte att hejda. Mer och mer färgas omgivningen i rött, grönt, blått, gult och rosa, medan Ulf Erikssons musik jublar. Nog blir världen både vackrare och mer spännande, tycker herrarna, som bejakar mångfalden och färgrikedomen.

Regissören Peter Engkvist medger själv att pjäsen, riktad till barn, har ett politiskt och moraliskt djup. Pjäsen ska vara:
Citat:
en estetiskt ljuvlig och fyndig uppsättning om empati och solidaritet
Citera
2013-02-20, 11:59
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Manisk fixering vid den vita (hud)färgen och hyllandet av den organiserade anti-vitismen ser ut att vara årets tema hos SvD Kultur. Den här gången i form av recension av barnteaterföreställningen "Vit", uppsatt av Teater Pero: http://www.svd.se/kultur/scen/fyndig...ld_7927952.svd

Rubriken för recensionen är "Fyndigt när färger berikar en vit värld".
Tack för denna inblick i den politiserade barnkulturens värld. Dock tror jag en pjäs som denna inte har någon som helst effekt. Kanske de små telningarna tycker det är fint att få sina känslor manipulerade, men det registreras nog inte på ett djupare plan. För sedan går de antagligen hem och läser om vikingar, leker som vanligt och lever i största allmönhet. Att en väluttänkt, clever-clever pjäs som denna ska få dem att hata sig själva och älska massinvandring - well, jag tvivlar.

Men så klart måste man motarbeta finansiering och stöd till regissörer och pjäsförfattare som bedriver sådan här antivit propaganda.

För övrigt så går det sakta framåt i kulturkriget. Åsa Linderborg är isolerad i sin ensidiga kampanj mot radikalhögern. Hennes senaste krönika i Aftonbladet andas defaitism. Hennes text publicerades i AB 2013-02-15. Hennes bluff att bara högern hatar har genomskådats. Borgerliga element står nu upp för yttrandefrihet. Tidigare tenderade borgerliga medier att stödja vänstermedias aktörer om vänstern angreps av radikalhögern, men, som någon sa, skulle vänstern komma till borgarnas stöd om dessa angreps?

Vad jag talar om som "angrepp" är metapolitiska angrepp, sedvanlig debatt. Nu lever den igen. Linderborg fick inget gehör för att "granska skiten", dvs stoppa Avpixlat och Fria Tider för att enstaka bonnrasister postar där. Senaste debatten på Publicistklubben blev heller inte den stasiförevisning i locket på och mörkning av regimkritik Linderborg hoppats på. Se AB enligt ovan.

- - -

Regimen kör på som förr, dock med allt mindre stöd från media i gemen. Kulturminister Liljeroth anser att svensk kultur inte finns, statsministern anser att vi lever i "en trasig värld" (trots att den är fredligare än på länge, ett trendbrott i krigiskhet skedde 1990 enligt fredsforskaren Peter Wallensteen), gammelmedia går stadigt neråt, SvD är på ruinens brant, DN-Expressen-GP-DI kommer antagligen att slås ihop, och nymedia som Dispatch International och Nya Tider går starkt framåt trots försök att defamera särskilt den förstnämnda. Katarina Mazetti, vänsterns skarpaste vapen, antydde att Lars Hedergaard, medredaktör på Dispatch International, hittat på att han anfallits. Hon fick svar på tal: patronhylsa, kula och ögonvittnesrapporter av en flyende gärningsman var bevisen. Därmed är så vitt jag kan se Mazettis trovärdighet ganska solkad.

Hur PK-krafterna ska ta igen förlorad terräng i detta landskap är för mig en gåta. Kommer Mona Sahlin att göra comeback? Kommer Reinfeldt att föreslå ökad massinvandring? Kommer Expo att hitta på något nytt att kampanja mot, sedan deras antivita och svenskfientliga agendor misslyckats? Kommer Lisa Bjurwald att skriva en "Skrivbordskrigarna II" om hur nästa generation näthatare, dagisbarnen som gillar att leka vikingar, är redo att ta vid? - Den som lever får se. Själv skulle jag vilja säga att kulturkriget operativt går framåt. "På internet finns fotsoldaterna" som Reinfeldt sa och det är de, som i sakliga och respektfulla, men skarpa kommentarer, bland annat här på Flashback, ger mångkulturisterna svar på tal.

Detta plus sådant som Linderborgs isolering, gör att mediakriget om mångkulturen kan sägas rulla vidare i lågintesiv yra. Och det är regimkritiker, dissidenter och oppositionella som vinner mark. Men jag kan ha fel. Vad säger ni andra där ute, kommer Political Correctness och mångkulturism att komma med nya motoffensiver, som Järnrörsgate? Eller rent av mer effektiva motoffensiver än denna? När man analyserar operationer som dessa får man hålla huvudet kallt.
Senast redigerad av lampros 2013-02-20 kl. 12:04.
Citera
2013-02-20, 17:28
Medlem
Guitarsmokes avatar
Bo Frank och LUF har råkat i luven på varandra sedan Frank ifrågasatt volymerna i Sveriges flyktingmottagande.

Citat:
Liberala ungdoms*förbundet, LUF, anklagar kommunalrådet Bo Frank (M) för att vara främlingsfientlig och tycker att ”han ska ta sig en funderare över sitt ämbete”.

http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/luf-...on(3656336).gm

Citat:
– Det där är trams och på gränsen till förtal. De kan inte härleda sina påståenden till någonting jag sagt eller skrivit, svarade Bo Frank.
Han menade att det han står för är att Sverige bör bedriva en mer restriktiv flyktingpolitik vilket inte har med främlingsfientlighet att göra.

http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/luf-(3657836).gm

Att 7-klöverns ungdomsförbund ser sig själva som "demokratins" och mångkulturens väktare är ju inget nytt. Bra att Bo Frank står på sig, han håller närmast på att bli en symbol för missnöjet med flyktingpolitiken bland moderata kommunpolitiker.
Citera
2013-02-20, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Tråden verkar att ha missat denna utsökta karamell. Elise Karlsson på SvD Kultur suckar uppgivet över svenskarnas provinsiella motstånd mot moderniseringen av Kalle Ankas jul och bortsorteringen av Tintinböcker. I stället blickar Elise Karlsson längtansfullt mot den "mer balanserade" amerikanska kulturdebatten med sin fixering på hudfärg och strävan efter normativ anti-vitism.

http://www.svd.se/kultur/nya-nyanser_7914510.svd

Visst är det en lustig slump att åtminstone fyra av fem "äldre författare" som enligt artikeln har "utforskat" den svenska efterkrigshistorien råkar vara judar?

Citat:
Hon drar paralleller till det Sverige hon själv skrivit om, det 1960-tal där Katarina Taikon och andra lyckades få igenom viktiga förändringar i romers villkor. Överlag tycker hon att det är viktigt att belysa kontinuiteten i rasismen i Sverige.

– Det är inte bara intressant att en ny generation konstnärer, författare och andra kulturarbetare behandlar frågor om nation, tillhörighet, migration, klass och rasism, utan att också vår efterkrigshistoria utforskas av äldre författare som Göran Rosenberg(J), Elisabeth Åsbrink(J), Leif Zern(J), Ola Larsmo och Ricki Neuman(J).

Det är lustigt att "slumpen" är så regelbunden och förutsägbar.
Senast redigerad av Varnagel 2013-02-20 kl. 17:42.
Citera
2013-02-20, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Bo Frank och LUF har råkat i luven på varandra sedan Frank ifrågasatt volymerna i Sveriges flyktingmottagande.

http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/luf-...on(3656336).gm

http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/luf-(3657836).gm

Att 7-klöverns ungdomsförbund ser sig själva som "demokratins" och mångkulturens väktare är ju inget nytt. Bra att Bo Frank står på sig, han håller närmast på att bli en symbol för missnöjet med flyktingpolitiken bland moderata kommunpolitiker.

Och LUFs migrationspolitiske talesperson Jonatan Macznik som går loss på Bo är naturligtvis också jude.

Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Visst är det en lustig slump att åtminstone fyra av fem "äldre författare" som enligt artikeln har "utforskat" den svenska efterkrigshistorien råkar vara judar?

Det är lustigt att "slumpen" är så regelbunden och förutsägbar.

Ibland är det nästan så att man tror att det skulle finnas någon slags agenda bland judarna att göra om Sverige och Europa till mångetniska samhällen. Löjliga tankar.
Citera
2013-02-21, 09:55
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Kanske skulle detta platsa bättre i någon av trådarna om "näthat", men jag tycker att det kan ha en viss relevans även för denna tråd. Sakine Madon skriver i dagens Norran en ledare där hon dels subtilt tar heder och ära av både Åsa Linderborg och Lisa Bjurwald, men även vågar gå till försvar för att åsikter som annars inte får nämnas i media inte kan eller bör förbjudas.

Citat:
Ursprungligen postat av Sakine Madon
Yttranden som ”jag ska våldta dig” eller ”alla judar ska dö” är rimliga att förbjuda. Men hur gör vi med ”judar styr världen”, påståenden om att romer stjäl, att homosexualitet är äckligt eller att araber förtrycker kvinnor? Som svensk hetslagstiftning är formulerad är det förbjudet att sprida samtliga av dessa uttryck i offentligheten.

---

På senare tid har diskussionen om yttrandefrihetens gränser hamnat på ren sandlådenivå. Aftonbladets kulturchef Åsa Linderborg, kritiserad av bland annat Svenska kommittén mot antisemitism för artiklar om påstådda organstölder, skriver att den som invänder mot hetslagstiftningen placerar sig ”bland järnrör och nynazister”. Även om få tar hennes utfall på fullaste allvar, är guilt by assosiation-taktiken vanligt förekommande.
Citat:
Ursprungligen postat av Sakine Madon
I veckans nummer av tidskriften Fokus varnar journalisten Lisa Bjurwald för Sverigedemokraternas framgångar. I en i övrigt tänkvärd krönika skriver hon följande: ”Erfarna publicister börjar köpa partiets världsbild, där hat, hot och hets upphöjs till frågor om yttrandefrihet.”

---

Att däremot göra yttrandefrihet till en fråga om Sverigedemokraterna är både historielöst och ett intellektuellt haveri. Nog borde svenska journalister och debattörer klara av att hantera en av våra viktigaste demokratifrågor bättre än så.
Få tar alltså Åsa Linderborg på allvar, och Lisa Bjurwald står för ett intellektuellt haveri.
Citera
2013-02-21, 10:04
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
[D]et lönar sig inte att hetsa mot svenska män längre. I varje fall inte på Facebook. Kawa Zolfagary har få stänga ner sin Facebooksida "Vita kränkta män". Det meddelade SvD igår. Det visade sig att han fick för många kritiska kommentarer. Och Facebooksidors kommentarsfält går inte att låsa.

http://www.svd.se/kultur/vita-krankt...ed_7890374.svd

Länken säger allt jag sagt här så ni behöver inte klicka på den. Denna affär visar i alla fall att en av elitens gamla sysslor, att defamera vita på basen av deras etnicitet, inte längre är en framkomlig väg. Folk, i form av kommentatorer, har satt ner foten och sagt nej.

(...)

Svenskfientlighet och antivitt sentiment är passé. Och jag tror inte det blir rusning efter den självbiografi som Zolfagary sägs arbeta på.
Detta skrev jag 6/2 i år i denna tråd. Zolfagarys nederlag i medakriget är del av ett mönster. Vi svenskar har ju länge fått leva under den virtuella stöveln på stöddiga MENA-människor som läst läxan för oss och stämplat oss som rasister. Två andra sådana aktörer var Behrang Miri och Kurdo Baksi. Miri blev hösten 2012 berömd som den Kulturhusbyråkrat som skulle ta bort Tintin ur hyllorna. Den var ju så rasistisk. Det var av helt avgörande betydelse för Miris verksamhet på Kulturhuset att en 75 år gammal tecknad serie skulle rensas ut. Men han fick backa.

Detsamma tycker jag Kurdo Baksi gjort. Mer än så: han tycks helt ha försvunnit ur debatten. Förr skulle han alltid anlitas när antivita och svenskfientliga uttalanden var av nöden. Han var en mediaguru, en Expo-operatör som visste besked: svenskar är rasister. Varför har inte han fått komma till tals i t.ex debatten om näthat?

Kanske är det så att Sverige håller på att bli friare. Vi skuddar det mångkulturella oket av oss. Nämnas ska att jag har inget emot Zolfagary, Miri eller Baksi som privatpersoner. Men som "antirasister", som ska trycka ner svensken på basen av dennes etnicitet, har de gjort sitt. Detta är, så vitt jag kan se, en bestående seger i mediakriget om mångkulturen, en lika bestående seger som att Mona Sahlin är passé och att hennes systemimmanenta svenskfientlighet inte längre är gångbar.

Svensken lyfter huvudet fritt. Han existerar åter. Detta kan bara beskrivas som nationalism. Natio är latin för född. Vad är vi födda till? Jo som svenskar, en grupp i den germanska folkstammen. MSM, politiker och universitet har gjort allt för att förneka detta. Nu, när detta inte går längre, försöker man smutskasta de vita. Universiteten har t.ex börjat ge kurser i "kritiska antivithetsstudier". Det är så dags nu. Först ignoreras man, sedan bekämpas man. Nu är det en sådan kampfas. Metapolitiskt står striden huruvida traditionella svenskar är en positiv kraft eller om detta folk, som Carina Rydberg och Noel Ignatiev tycks anse, ska konceptuellt utrotas.

Men bladet vänder sig. Svensken, "mannen på gatan", har vaknat. Svenskfientlighet är inte gångbart längre. Sedvanerätt och känslan för den egna kulturen ser en ny dag gry. Kulturen i Sverige vilar på traditionell grund och nu torde eliten börja inse det. Eliten torde även, i tysthet, ha insett att det är bortkastade pengar att "grooma" en ny Behrang Miri, Kawa Zolfagary eller Kurdo Baksi som ska spela offer samtidigt som han rasiststämplar svensken.

Något har hänt i mediakriget. Sahlinismen är död, så även Baksismen.
Citera
2013-02-21, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Detta skrev jag 6/2 i år i denna tråd. Zolfagarys nederlag i medakriget är del av ett mönster. Vi svenskar har ju länge fått leva under den virtuella stöveln på stöddiga MENA-människor som läst läxan för oss och stämplat oss som rasister. Två andra sådana aktörer var Behrang Miri och Kurdo Baksi. Miri blev hösten 2012 berömd som den Kulturhusbyråkrat som skulle ta bort Tintin ur hyllorna. Den var ju så rasistisk. Det var av helt avgörande betydelse för Miris verksamhet på Kulturhuset att en 75 år gammal tecknad serie skulle rensas ut. Men han fick backa.

Detsamma tycker jag Kurdo Baksi gjort. Mer än så: han tycks helt ha försvunnit ur debatten. Förr skulle han alltid anlitas när antivita och svenskfientliga uttalanden var av nöden. Han var en mediaguru, en Expo-operatör som visste besked: svenskar är rasister. Varför har inte han fått komma till tals i t.ex debatten om näthat?

Kanske är det så att Sverige håller på att bli friare. Vi skuddar det mångkulturella oket av oss. Nämnas ska att jag har inget emot Zolfagary, Miri eller Baksi som privatpersoner. Men som "antirasister", som ska trycka ner svensken på basen av dennes etnicitet, har de gjort sitt. Detta är, så vitt jag kan se, en bestående seger i mediakriget om mångkulturen, en lika bestående seger som att Mona Sahlin är passé och att hennes systemimmanenta svenskfientlighet inte längre är gångbar.

Svensken lyfter huvudet fritt. Han existerar åter. Detta kan bara beskrivas som nationalism. Natio är latin för född. Vad är vi födda till? Jo som svenskar, en grupp i den germanska folkstammen. MSM, politiker och universitet har gjort allt för att förneka detta. Nu, när detta inte går längre, försöker man smutskasta de vita. Universiteten har t.ex börjat ge kurser i "kritiska antivithetsstudier". Det är så dags nu. Först ignoreras man, sedan bekämpas man. Nu är det en sådan kampfas. Metapolitiskt står striden huruvida traditionella svenskar är en positiv kraft eller om detta folk, som Carina Rydberg och Noel Ignatiev tycks anse, ska konceptuellt utrotas.

Men bladet vänder sig. Svensken, "mannen på gatan", har vaknat. Svenskfientlighet är inte gångbart längre. Sedvanerätt och känslan för den egna kulturen ser en ny dag gry. Kulturen i Sverige vilar på traditionell grund och nu torde eliten börja inse det. Eliten torde även, i tysthet, ha insett att det är bortkastade pengar att "grooma" en ny Behrang Miri, Kawa Zolfagary eller Kurdo Baksi som ska spela offer samtidigt som han rasiststämplar svensken.

Något har hänt i mediakriget. Sahlinismen är död, så även Baksismen.

Tja, vad hände t.ex. med den svartludne kurden Zanyar Adami som trycktes upp i ansiktet på oss via Metro och andra kanaler för några år sedan? Vad hände med halvblatten "Rojas Beskow"? Det är många andra svartskallar som bara verkar ha försvunnit ur offentligheten och det öppna hånet av svenskar och vita människor i media kanske har mattats av lite, jämfört med hur det var för några år sedan? Eller är det bara för att jag sedan flera år nästan helt har slutat följa svenska tidningar och svensk TV som jag inbillar mig att så är fallet?
Citera
2013-02-21, 11:50
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Tja, vad hände t.ex. med den svartludne kurden Zanyar Adami som trycktes upp i ansiktet på oss via Metro och andra kanaler för några år sedan? Vad hände med halvblatten "Rojas Beskow"? Det är många andra svartskallar som bara verkar ha försvunnit ur offentligheten och det öppna hånet av svenskar och vita människor i media kanske har mattats av lite, jämfört med hur det var för några år sedan? Eller är det bara för att jag sedan flera år nästan helt har slutat följa svenska tidningar och svensk TV som jag inbillar mig att så är fallet?
Det är en veritabel trend. Nalin Pekgul måste ju sluta som kvinnoförbundsordförande härom året. Den rikssvenska Lena Sommestad tog över. Och Nyamko Sabuni fick nyss lämna alliansregeringen. Hon ersattes som jämställdhetsminister av Jens Orback. Att döma av detta är mångkulturen är på reträtt, även i finrummen. En smärre etnisk rensning tycks försiggå i partihögkvarteren och på regeringstaburetterna.

Tack för namnen Zanyar Adami och Rojas Beskow. Karriärvägen "drabbad invandrare som aggressivt angriper Sverige" tycks inte vara så bred dessa dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in