Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Manisk fixering vid den vita (hud)färgen och hyllandet av den organiserade anti-vitismen ser ut att vara årets tema hos SvD Kultur. Den här gången i form av recension av barnteaterföreställningen "Vit", uppsatt av Teater Pero:
http://www.svd.se/kultur/scen/fyndig...ld_7927952.svd
Rubriken för recensionen är
"Fyndigt när färger berikar en vit värld".
Tack för denna inblick i den politiserade barnkulturens värld. Dock tror jag en pjäs som denna inte har någon som helst effekt. Kanske de små telningarna tycker det är fint att få sina känslor manipulerade, men det registreras nog inte på ett djupare plan. För sedan går de antagligen hem och läser om vikingar, leker som vanligt och lever i största allmönhet. Att en väluttänkt,
clever-clever pjäs som denna ska få dem att hata sig själva och älska massinvandring - well, jag tvivlar.
Men så klart måste man motarbeta finansiering och stöd till regissörer och pjäsförfattare som bedriver sådan här antivit propaganda.
För övrigt så går det sakta framåt i kulturkriget. Åsa Linderborg är isolerad i sin ensidiga kampanj mot radikalhögern. Hennes senaste krönika i Aftonbladet andas defaitism. Hennes text publicerades i AB 2013-02-15. Hennes bluff att bara högern hatar har genomskådats. Borgerliga element står nu upp för yttrandefrihet. Tidigare tenderade borgerliga medier att stödja vänstermedias aktörer om vänstern angreps av radikalhögern, men, som någon sa, skulle vänstern komma till borgarnas stöd om dessa angreps?
Vad jag talar om som "angrepp" är metapolitiska angrepp, sedvanlig debatt. Nu lever den igen. Linderborg fick inget gehör för att "granska skiten", dvs stoppa Avpixlat och Fria Tider för att enstaka bonnrasister postar där. Senaste debatten på Publicistklubben blev heller inte den stasiförevisning i locket på och mörkning av regimkritik Linderborg hoppats på. Se AB enligt ovan.
- - -
Regimen kör på som förr, dock med allt mindre stöd från media i gemen. Kulturminister Liljeroth anser att svensk kultur inte finns, statsministern anser att vi lever i "en trasig värld" (trots att den är fredligare än på länge, ett trendbrott i krigiskhet skedde 1990 enligt fredsforskaren Peter Wallensteen), gammelmedia går stadigt neråt, SvD är på ruinens brant, DN-Expressen-GP-DI kommer antagligen att slås ihop, och nymedia som Dispatch International och Nya Tider går starkt framåt trots försök att defamera särskilt den förstnämnda. Katarina Mazetti, vänsterns skarpaste vapen, antydde att Lars Hedergaard, medredaktör på Dispatch International, hittat på att han anfallits. Hon fick svar på tal: patronhylsa, kula och ögonvittnesrapporter av en flyende gärningsman var bevisen. Därmed är så vitt jag kan se Mazettis trovärdighet ganska solkad.
Hur PK-krafterna ska ta igen förlorad terräng i detta landskap är för mig en gåta. Kommer Mona Sahlin att göra comeback? Kommer Reinfeldt att föreslå ökad massinvandring? Kommer Expo att hitta på något nytt att kampanja mot, sedan deras antivita och svenskfientliga agendor misslyckats? Kommer Lisa Bjurwald att skriva en "Skrivbordskrigarna II" om hur nästa generation näthatare, dagisbarnen som gillar att leka vikingar, är redo att ta vid? - Den som lever får se. Själv skulle jag vilja säga att kulturkriget operativt går framåt. "På internet finns fotsoldaterna" som Reinfeldt sa och det är de, som i sakliga och respektfulla, men skarpa kommentarer, bland annat här på Flashback, ger mångkulturisterna svar på tal.
Detta plus sådant som Linderborgs isolering, gör att mediakriget om mångkulturen kan sägas rulla vidare i lågintesiv yra. Och det är regimkritiker, dissidenter och oppositionella som vinner mark. Men jag kan ha fel. Vad säger ni andra där ute, kommer Political Correctness och mångkulturism att komma med nya motoffensiver, som Järnrörsgate? Eller rent av mer effektiva motoffensiver än denna? När man analyserar operationer som dessa får man hålla huvudet kallt.