Jag vill minnas att Katerina Janouch för några år sedan skrev på Twitter något om att hon hade Israel att fly till, något svenskar inte kan? Hittar det inte i sökfunktionen.
Det väsentliga är som sagt att mångkulturer per definition är interaktiva och att det spelar väldigt stor roll vad utgrupper gör för hur ingrupper ska reagera. Om svenskar kräver reciprocitet, förändras nyttokalkylen även där den empatiska reflexen saknas. Eller så får goda krafter ett större internt manöverutrymme genom att kunna hänvisa till hur gruppen uppfattas utifrån och hur det kan vara mot gruppens intressen. Den retoriska frågan blir då
"Varför ska svenskar bry sig om oss om vi inte bryr oss tillbaka?"
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Som jag skrev: nazister är aldrig intresserade av diskussion om något. I stället är linjen att alla som inte håller med om det infantila dravlet är någon sorts agent. Och det bekräftas ganska omgående.
Titta, vi är eniga. Vad judiska debattörer tycker om "etniskt hat mot svenskar" (som inte existerar på det sätt du inbillar dig pga projektion) är inte relevant.
Låt oss utgå ifrån att du ljuger: du försöker påstå att det finns sådana som skriver i den här tråden som är några av dessa "fåniga svenskar". Friherr exempelvis. Svenskar som uppskattar (bland andra) judiska debattörer som uttalar sig om invandringspolitiken är alltså
självhatande.

Halsbrytande logik där.
Som sagt, detta med "etniskt hat mot" svenskar handlar om att det menas att judar har ett etniskt hat mot svenskar. Jag skrev det igår och det bekräftades omgående av två inlägg.
Du bevisade ju själv att jag har rätt genom ditt desperata "som svensk" för att signalera ingruppstillhörigheten. Varför kände du det behovet, precis som postare som Regulus ständigt gör, när ni manar till svensk individualism och atomisering? Jo, ni fattar att mystifikationen fungerar bättre om den uppfattas komma från någon i ingruppen. Ni falsifierar era egna påståenden om att ingruppen inte betyder något genom att appellera på er svenskhet.
Friherr och tidigare Edgerton (jag känner på mig att den senare tänkt om, han får gärna kommentera) gjorde halsbrytande knasiga översättningar av det jag klart och tydligt formulerat kring behovet av balanserande svensk identitetspolitik i en ny, mångkulturell kontext där andra ingrupper förhandlar kollektivt och via ombud. "Raskrig" och "gränslöst hat" var komplett
non sequitur, precis som dina tourettespasmer, men till skillnad från dig grundar det sig möjligen i deras fall i en autentisk förvirring orsakad av
gaslighting i media och kanske av dig, vem vet.
Svensk nationalism eller identitetspolitik är läskig, har de dresserats tycka.