Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-22, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Nej, lagen är inte rimlig. Om man döms oskyldig så ska man få ett högt skadestånd. I det här fallet var dock brunmänniskan skyldig och helt korrekt dömd till ett straff. Skadeståndet gäller att han hade myglat och trixat med sin ålder och att hans advokat sedan hade trollat fram ett förfalskat intyg från ett sönderbombat skithålsland som visade att han var minderårig. Brottsoffret tror jag fick 3 000 kronor eller motsvarande. Hade lagen varit "rimlig" så hade man tagit detta as till brunmänniska och släpat ner honom till polishusets källare efter domen och gett honom en giftinjektion så att han dog ögonaböj. Hade man också visat avrättningen live på Kunskapskanalen så hade det varit en extra bonus. Hade man haft vadslagning via Tipstjänst om hur många sekunder det tog innan han slutade andas så hade det varit mer spännande än Elitloppshelgen. Om Porslinsdockan, Arpi eller Hakelius hade skrivit texten ovan så hade vi verkligen haft ett mediakrig om mångkulturen i gammelmedia. Nu har vi ingenting annat än diarré.
Nu hade han inte myglat med sin ålder utan var minderårig och då måste lagen även gälla honom. Annars har det där uttalandet om dödstraff ingen bäring på svensk rättsuppfattning och få stödjer dödstraff i Sverige. Det är inte heller proportionerligt till brottet. Om Sverige hade implementerat den där typen av barbariska beteenden att Sverige ganska omgående varit politiskt isolerat och utsparkat ur EU. Det hade verkligen givit liberaler vatten på sin kvarn.

Om jag hade varit chefredaktör för Hakelius, Arpi eller Måwe och de hade skrivit något sådant hade de fått sparken. Vad som får fönstret att förskjutas är inte korkad rasism, extremism, våld eller texter skrivna i affekt men sådant som de flesta kan hålla med om. Vi har redan diskuterat hur dålig effekt 4Chan-trollen den här memande "alt-högern" har. Det är en korkad subkultur med väldigt liten påverkan. Det tilltalar mobbade tonåringar som sedan begår brott men det tilltalar inte vuxna människor.

Vad som påverkar samhället är när vanliga människor och framförallt eliter drabbas av olika typer av problem. Låt oss säga att delar av eliterna fortsätter med sitt feministiska korståg och en massa kändisar, journalister och höga tjänstemän blir anklagade för "sexism" eller "sexuella trakasserier". Sådant gör eliterna rädda eftersom de inte vill falla ur eliten. När du ser att unga till medelklassföräldrar inte får jobb efter avslutad utbildning leder det till ilska. När du ser konstanta gängkrig eller vad det nu kan vara så ser du också reaktioner från vanliga människor och eliter.

Vad jag försökte förklara i tråden var att du och andra inte skall gå på "hårda straff" retoriken. De hårda straffen är en form av inlåsning som används av eliter när de är trängda och inte kan lösa ett problem. Skälet till varför till exempel Moderaterna säljer in "hård straff" beror på att de är ointresserade av att lösa vare sig invandringspolitiken eller andra problem i samhället. Den enklaste lösningen är där med inlåsning. Sedan kommer brottsligheten reduceras ett tag och de kan fortsätta driva samma dåliga politik som tidigare under ett par år. Jag förstår att du köper det - många gör det. Hårdare straff skriker de utan att fatta att det är ett spel. Det är ett verktyg. Länder som låser in en massa människor är dysfunktionella av olika anledningar.
Senast redigerad av Edgerton 2021-08-22 kl. 22:28.
Citera
2021-08-22, 22:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Nu hade han inte myglat med sin ålder utan var minderårig och då måste lagen även gälla honom. Annars har det där uttalandet om dödstraff ingen bäring på svensk rättsuppfattning och få stödjer dödstraff i Sverige. Det är inte heller proportionerligt till brottet. Om Sverige hade implementerat den där typen av barbariska beteenden att Sverige ganska omgående varit politiskt isolerat och utsparkat ur EU. Det hade verkligen givit liberaler vatten på sin kvarn.

Om jag hade varit chefredaktör för Hakelius, Arpi eller Måwe och de hade skrivit något sådant hade de fått sparken. Vad som får fönstret att förskjutas är inte korkad rasism, extremism, våld eller texter skrivna i affekt men sådant som de flesta kan hålla med om. Vi har redan diskuterat hur dålig effekt 4Chan-trollen den här memande "alt-högern" har. Det är en korkad subkultur med väldigt liten påverkan. Det tilltalar mobbade tonåringar men det tilltalar inte vuxna människor.
Dags för lite mer gatekeeping.
Citera
2021-08-22, 22:28
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Det är skrivet i affekt och har ingen bäring på svensk rättsuppfattning. Det är inte heller proportionerligt till brottet. Inte heller är det produktivt för tråden men den typen av inlägg. Om Sverige hade implementerat den där typen av barbariska beteenden att Sverige ganska omgående varit politiskt isolerat och utsparkat ur EU. Vidare har du sett amerikanska bombplan komma flygande över oss. Det hade verkligen givit liberaler vatten på sin kvar. Jag tror inte du du skulle stå för det IRL eller tycker så i verkligheten - så snälla skriv inte i tråden i affekt. Det förstör bara.
Vad du tycker är "produktivt" i tråden eller ej ger jag blanka fan i. Att krypto-liberaler som du tycker att det är mer produktivt att meddela när Porslinsdockan skriver sin 112:e ledare om "integration" har jag begripit, och att du och andra "trådgiganter" sedan hetsar upp varandra till extas över hennes ledare i tråden är jag också införstådd med.

Hur mycket vatten på kvarnen jag ger till liberaler ger jag också fullständigt fan i. Inte ens tokvänstern vill ta det här fallet från gärningsmannens synvinkel ens med en 2 meter lång tång. Se själv på Twitter och dyngmedias ledarsidor. Till och med vänsterblaskorna påpekar hur avskyvärt det är eller förtiger det fullständigt utan kommentarer. Det är bara du och psykopaten Morgan Johansson som offentligt tycker att det är förnuftigt att man ska ge en asylfuskare och dömd våldtäktsman närapå en miljon kronor skattefritt som tack för att han valde Sverige.

EDIT: Tur att jag hann citera innan du hann ändra din post. Nu låter vi det här stå kvar i tråden så att andra kan läsa vad du egentligen tycker.
Senast redigerad av Storinkvisitorn 2021-08-22 kl. 22:34.
Citera
2021-08-22, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Dags för lite mer gatekeeping.
Nej, jag vände mig emot hur han uttryckte sig. Vad är poängen med att kräva att någon skall avrättas på ett brutalt sätt? Vad bidrar det till tråden?

Vidare så försöker jag förklara hur spelet med "hårdare straff" fungerar. Det är en kulis. Det är ett verktyg som politiker använder sig av för att temporärt få ned brotten. I USA under crack-epidemin så började politikerna låsa in drivor med afroamerikaner och invandrare från tredje världen. Istället för att ha en vuxen debatt om afroamerikanerna olika sociala problem, massinvandringen och ökad fattigdom bland vita amerikaner så låste man in dem. Både republikanerna och demokraterna var överens om det. Sedan fortsatte nedmonteringen av USA och så fort brottsligheten gick upp höjdes straffen. Till slut var 1% av befolkningen inlåst. Så fort till exempel invandringen skulle diskuteras reduceras det till en fråga om straffsatser.

Jimmie Åkesson sade ungefär att problemet inte är integrationen men invandringspolitiken. Det samma kan sägas om kriminalpolitiken. Det är inte svensk humanistisk kriminalpolitik som är problemet men invandringspolitiken. Vår kriminalpolitik är anpassad för svenska brottslingar. Där fungerar rehabiliteringen. Vad du och så många andra verkar göra är att köpa "hårdare straff" snacket från Moderaterna. Det är precis vad de vill eftersom de få kan fokusera på "hårdare straff" och "integration" snarare än invandringspolitiken eller för den delen andra pressande sociala frågor som ökar brottsligheten. Varje gång som brotten går ned kommer de släppa på ännu mer folk till Sverige och göra ytterligare försämringar i välfärdsstaten. Det är ett spel. Det är som när Annie Lööf säger att Sverige behöver fler "enkla jobb". Sedan får en massa invandrare och arbetslösa svenskar enkla jobb men de kompenseras sedan av höjda bidrag. Arbetslösheten går ned men vi får fortfarande en massa kostnader men de placeras någon annanstans.

Så nej - det är inte "Gatekeeping".

Citat:
Vad du tycker är "produktivt" i tråden eller ej ger jag blanka fan i. Att krypto-liberaler som du tycker att det är mer produktivt att meddela när Porslinsdockan skriver sin 112:e ledare om "integration" har jag begripit, och att du och andra "trådgiganter" sedan hetsar upp varandra till extas över hennes ledare i tråden är jag också införstådd med.

Hur mycket vatten på kvarnen jag ger till liberaler ger jag också fullständigt fan i. Inte ens tokvänstern vill ta det här fallet från gärningsmannens synvinkel ens med en 2 meter lång tång. Se själv på Twitter och dyngmedias ledarsidor. Till och med vänsterblaskorna påpekar hur avskyvärt det är eller förtiger det fullständigt utan kommentarer. Det är bara du och psykopaten Morgan Johansson som offentligt tycker att det är förnuftigt att man ska ge en asylfuskare och dömd våldtäktsman närapå en miljon kronor skattefritt som tack för att han valde Sverige.

EDIT: Tur att jag hann citera innan du hann ändra din post. Nu låter vi det här stå kvar i tråden så att andra kan läsa vad du egentligen tycker.

Det är helt okej. Det får gärna stå kvar. Ja, han skall ha skadestånd. Frågan du bör ställa dig är varför vi skall ha sämre rättssäkerhet för att du ogillar invandrare? Är inte problemet snarare invandringspolitiken än att vi har humanistiska straff? Jag anser nog att det förstnämnda är problemet. Det är det som leder till att vi måste förändra vår kriminalpolitik. Det nog snarare du som anser att svenskarna skall anpassa sig efter invandrarna och bli som USA medan jag anser att det bör vara tvärtom. Det är du som är liberal utan att fatta det.

Antagligen för att du är totalt oförmögen att förstå resonemang längre än i ett led. Men fortsätt du att heja på politikerna. De kommer nu låsa in en massa invandrare och när brottsligheten går ned temporärt kommer de fylla på landet igen med invandrare. Sedan höjer de åter straffen för att hålla ned svensk ilska. Ja, de gör om den invandringspolitiska frågan till en fråga om straffsatser. Det är ett jävla enkelt knep som GOP eller M har använt sig av i +40 år nu för att slippa att diskutera invandringspolitik. Till slut när 1% är inlåsta så måste de släppa ut dem igen. Det är detta som sker i USA just nu. Antagligen låser USA in dem igen så att de kan fylla på landet med ännu fler migranter. Naturligtvis kommer de göra om invandringsfrågan till en fråga om integration och straffsatser. Påhejade av GOP, MAGA-fans och tilltuffade liberaler.
Senast redigerad av Edgerton 2021-08-22 kl. 23:05.
Citera
2021-08-22, 23:19
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Nej, jag vände mig emot hur han uttryckte sig. Vad är poängen med att kräva att någon skall avrättas på ett brutalt sätt? Vad bidrar det till tråden?

Vidare så försöker jag förklara hur spelet med "hårdare straff" fungerar. Det är en kulis. Det är ett verktyg som politiker använder sig av för att temporärt få ned brotten. I USA under crack-epidemin så började politikerna låsa in drivor med afroamerikaner och invandrare från tredje världen. Istället för att ha en vuxen debatt om afroamerikanerna och invandrares olika problem så låste man in dem. Både republikanerna och demokraterna var överens om det. Sedan fortsatte nedmonteringen av USA och så fort brottsligheten gick upp höjdes straffen. Till slut var 1% av befolkningen inlåst. Så fort till exempel invandringen skulle diskuteras reduceras det till en fråga om straffsatser och integration.

Jimmie Åkesson sade ungefär att problemet inte är integrationen men massinvandringen. Det samma kan sägas om kriminalpolitiken. Det är inte svensk humanistisk kriminalpolitik som är problemet men massinvandringen. Vår kriminalpolitik är anpassad för svenska brottslingar. Där fungerar rehabiliteringen. Vad du och så många andra verkar göra är att köpa "hårdare straff" snacket från Moderaterna. Det är precis vad de vill eftersom de få kan fokusera på "hårdare straff" och "integration" snarare än massinvandring. Varje gång som brotten går ned kommer de släppa på ännu mer folk till Sverige. Det är ett spel. Det är som när Annie Lööf säger att Sverige behöver fler "enkla jobb". Sedan får en massa invandrare enkla jobb men de kompenseras sedan av höjda bidrag. Arbetslösheten går ned men vi får fortfarande en massa kostnader men de placeras någon annanstans.

Så nej - det är inte "Gatekeeping".

Det är helt okej. Det får gärna stå kvar. Ja, han skall ha skadestånd. Frågan du bör ställa dig är varför vi skall ha sämre rättssäkerhet för att du ogillar invandrare? Är inte problemet snarare invandringspolitiken än att vi har humanistiska straff? Jag anser nog att det förstnämnda är problemet. Det är det som leder till att vi måste förändra vår kriminalpolitik. Det nog snarare du som anser att svenskarna skall anpassa sig efter invandrarna och bli som USA medan jag anser att det bör vara tvärtom. Det är du som är liberal utan att fatta det.

Antagligen för att du är totalt oförmögen att förstå resonemang längre än i ett led. Men fortsätt du att heja på politikerna. De kommer nu låsa in en massa invandrare och när brottsligheten går ned temporärt kommer de fylla på landet igen med invandrare. Sedan höjer de åter straffen för att hålla ned svensk ilska. Ja, de gör om den invandringspolitiska frågan till en fråga om straffsatser. Det är ett jävla enkelt knep som GOP har använt sig av i +40 år nu för att slippa att diskutera invandringspolitik. Till slut när 1% är inlåsta så måste de släppa ut dem igen. Det är detta som sker i USA just nu. Antagligen låser USA in dem igen så att de kan fylla på landet med ännu fler migranter. Naturligtvis kommer de göra om invandringsfrågan till en fråga om integration och straffsatser. Påhejade av GOP, MAGA-fans och tilltuffade liberaler.
USA, USA, USA!

Hur är det med landet Kina som du beundrar? Delar de ut miljoner till sina importerade våldtäktsmän? Nej, det gör de inte. I stället får de samma behandling som på bilden nedan. Tillsammans med snattare, förrädare, skattesmitare och folk med förargelseväckande fotsvett.

https://els-jbs-prod-cdn.jbs.elsevie...b5cca9/fx2.jpg

Tiden för att diskutera invandringspolitik var förbi för 20 år sedan. Nu gäller det att ta ett långt steg bort från gnällande jämmer på ledarsidorna om att "integrationen" inte fungerar. Porslinsdockan och hennes kamrater på "högersidan" är opium för folket. Ett sista halmstrå för hyggligt folk som inte redan radikaliserats som jag och många andra. Tiden för politiska lösningar på mångkulturdystopin har runnit ut för länge sedan. Nu gäller devisen "rädda sig den som kan". Antingen får man fly mångkulturen bäst man kan eller på något sätt organisera sig med andra som vill komma undan den.

Något ordnat uttåg eller eld upphör kommer aldrig infinna sig. Det enda vi kan vara säkra på är att det kommer att bli värre. I slutspelet kommer Sverige delas upp i det gamla Sverige och Swedistan. Stora enklaver i södra Sverige som enbart bebos av brunmänniskor försörjda genom kryptovaluta som Riksbanken köper för tryckta pengar och delar ut som medborgarlön, där de kan organisera sig inom det klankriminella komplexet bäst fan de vill.

Så kommer det bli. Vad jag är ordentligt förvånad över är att ingen i media skriver om det än, naturligtvis med förtäckta termer. När du läser i dyngmedia om att det är dags att Sverige skapar etniska "frizoner" för utsatta och förtryckta etniska grupper i Sverige så vet du att Eliten har gett order om att Sverige ska delas.
Citera
2021-08-22, 23:43
Medlem
Citat:
USA, USA, USA!

Hur är det med landet Kina som du beundrar? Delar de ut miljoner till sina importerade våldtäktsmän? Nej, det gör de inte. I stället får de samma behandling som på bilden nedan. Tillsammans med snattare, förrädare, skattesmitare och folk med förargelseväckande fotsvett.

https://els-jbs-prod-cdn.jbs.elsevie...b5cca9/fx2.jpg

Tiden för att diskutera invandringspolitik var förbi för 20 år sedan. Nu gäller det att ta ett långt steg bort från gnällande jämmer på ledarsidorna om att "integrationen" inte fungerar. Porslinsdockan och hennes kamrater på "högersidan" är opium för folket. Ett sista halmstrå för hyggligt folk som inte redan radikaliserats som jag och många andra. Tiden för politiska lösningar på mångkulturdystopin har runnit ut för länge sedan. Nu gäller devisen "rädda sig den som kan". Antingen får man fly mångkulturen bäst man kan eller på något sätt organisera sig med andra som vill komma undan den.

Något ordnat uttåg eller eld upphör kommer aldrig infinna sig. Det enda vi kan vara säkra på är att det kommer att bli värre. I slutspelet kommer Sverige delas upp i det gamla Sverige och Swedistan. Stora enklaver i södra Sverige som enbart bebos av brunmänniskor försörjda genom kryptovaluta som Riksbanken köper för tryckta pengar och delar ut som medborgarlön, där de kan organisera sig inom det klankriminella komplexet bäst fan de vill.

Så kommer det bli. Vad jag är ordentligt förvånad över är att ingen i media skriver om det än, naturligtvis med förtäckta termer. När du läser i dyngmedia om att det är dags att Sverige skapar etniska "frizoner" för utsatta och förtryckta etniska grupper i Sverige så vet du att Eliten har gett order om att Sverige ska delas.
Nej, de får inte samma behandling som bilden ovan. Den bilden härstammar från 1960-talet. De avrättar inte folk genom arkebusering. Då får du söka dig till USA. Kina har dödstraff men antalet personer som dömts till döden har kraftigt sjunkit samt antalet brott som du kan dömas till döden för. De flesta dödsdomar i Kina omvandlas till fängelsestraff. Kina har bara 121 personer i fängelse per 100,000 invånare. Det är inte bara en fraktion av det som USA har inlåsta per 100,000 invånare men lägre än länder som Nya Zealand, Polen, Tjeckien, Lettland, Estland, Slovakien, Ungern, Australien, Storbritannien och Spanien. Faktum är att Kina försöker reformera sitt system och se till så färre människor sitter i fängelse. Kina har ungefär lika många mord per capita som Norge så det kanske säger något.

Den här invandraren i Sverige som dömdes för våldtäkt dömdes felaktigt. Han får sina pengar på grund av det brott som den staten begick mot honom. Det är oavhängigt hans brott. Bara för att du är dömd för ett brott innebär det inte att andra har rätt att begå brott mot dig och det inkluderar även staten. Man kan tycka att en vuxen person klarar av att hålla två bollar i luften. Vidare så har Kina samma system. De flesta migranter som begår brott i Kina utvisar de men de tar å andra sidan inte emot hundratusentals invandrare om året.

De har neutraliserat (fått medborgarskap) mindre än 10,000 individer - totalt. Det är nästan omöjligt att få medborgarskap och permanent uppehållstillstånd. För att få det senare så skall du ha ekonomiskt, kulturellt eller på annat sätt bidragit till Kina. Det är mest rika affärsmän, atleter och vänner till Kina som får det samt såklart personer gifta med kinesiska medborgare som får permanent uppehållstillstånd. Det är dock inget du behöver i Kina eftersom de är hyfsat frikostiga med tillfälliga uppehållstillstånd vilket inkluderar arbetstillstånd. Ja, så länge du har en högre utbildning, pengar att leva på och ett bra jobb. Immigranter som begår brott sparkar Kina ut.

Straffen är oftast löjligt låga för utländska brottslingar om det inte är mord eller drogsmuggling - men de åker som sagt ut. Migrantbrottslighet är inte vanligt i Kina på grund av att de gör en "scan" innan du får ett temporärt uppehållstillstånd och du får inte bosätta sig vad du vill i landet utan tillstånd. Om du byter stad måste du söka tillstånd och sedan registrera dig inom två veckor i den nya staden. Bara kinesiska medborgare kan flytta omkring mer eller mindre hur de vill. Så här såg det också ut i Sverige innan 1850. Migranter fick inte bo vart de ville utan tillstånd.

Till saken hör är att Kina inte släpper in personer från början som inte kan försörja sig och personer som de inte har utlämningsavtal med kommer i många fall inte ens in i landet. Istället för att tumma på rättsstaten ser Kina till så att migranterna som riskerar att begå brott inte kommer in från första början. Du däremot verkar anse att man skall tumma på rättsstaten. Det är korkat och okunnigt. Det påminner också om feministerna som anser att en "anklagelse" skall räcka och att människor skall få "skylla sig själva" om de är dåliga personer. Det tycker inte jag. Det är inte en bra grund att bygga ett samhälle på.

Nej, jag beundrar inte Kina men jag anser att Kina gör rätt i en del avseenden. Jag är inte för dödstraff eller hårdför assimilering av minoriteter - vilket Kina ägnar sig åt. Tvärtom skulle jag nog vilja hävda att jag är en kritiker till Kina men Kina gör som sagt rätt i mycket där vi gör fel. Till exempel så ser det till så att "Metoo-grejen" aldrig fick fotfäste i landet eftersom det skapar instabilitet och en pöbelmentalitet. Jag kan hålla med om att det är rimligt även om jag inte gillar metoderna.

Jag tror inte någon tänker dela Sverige. Det är högst tvivelaktigt och jag förstår inte riktigt det där om kryptovalutor. Det låter konstigt. Annars är radikalisering ingenting bra. Radikalisering är farligt och destruktivt. Det leder till negativa resultat och gynnar ingen. Snarare bör man vara balanserad och ständigt ifrågasätta sig själv och undvika radikalism - ett skäl till varför jag inte tycker om nynazister så som NMR. De är radikaliserade och förstör antagligen mer för sig själva och deras sak på grund av radikaliseringen.
Senast redigerad av Edgerton 2021-08-22 kl. 23:59.
Citera
2021-08-23, 06:05
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Annars är radikalisering ingenting bra. Radikalisering är farligt och destruktivt. Det leder till negativa resultat och gynnar ingen. Snarare bör man vara balanserad och ständigt ifrågasätta sig själv och undvika radikalism - ett skäl till varför jag inte tycker om nynazister så som NMR. De är radikaliserade och förstör antagligen mer för sig själva och deras sak på grund av radikaliseringen.

Nu är NMR inte mer radikaliserade än Karin Andersson och Anders Lindberg på Aftonbladet. För mig är det ointressant om någon är radikal eller inte. Om man vill ha dödsstraff eller upprätthålla massinvandring så kan man tycka det, men då ska man heller inte argumentera för exempelvis någon välfärd. Om man kan få nästan 1 miljon i skadestånd fast man förstört en människas liv genom grov våldtäkt så hänger det ihop med att Greta 92 dör på grund av utebliven hemtjänst. Därför är det som du säger bara patetiskt när Massi Fritz klagar på att den dömde fick så stora skadestånd när hon själv är radikal gällande invandring. Massi Fritz är extrem i ena fallet men vill vara ansvarsfull i det andra och den kombon går inte eftersom de motsäger varandra.
Citera
2021-08-23, 08:28
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag gissar på att jymden gör storstilad entré igen. "We will put a man on Mars before the decade is out, and bring him safely back to earth". Så, där har vi 20.000 miljarder till att låna och "åka till Mars" för.

Anledningen att jag kör "jymden" är att jag tror att det går inte att starta ett kallt krig 2.0 och få igång det på någon trovärdig grund. Man kan inte köra ett till varv med atomvapnens farlighet och doktrinen om "mutually assured destruction". Kärnkraft kommer att behövas i framtiden nu när kärnkraften har blivit effektivare och man kan köra gammalt atomavfall ett varv till och få tillförlitlig energi.

Kärnkraft kommer vara "the new green"-el. Och då kan man inte banka in "atomvinterrädsla" i befolkningarna och samtidigt köra "effektiv, ren och fin kärnkraft räddar energin".

Det blir för schizofrent tillochmed för fullvaxxade lydiga regimtroende svenskar.

Jag hade också trott på jymden som en solklar pippifågel att rikta uppmärksamheten emot. Men eftersom det blir syntax error med klimatfrågor, hittar de nog på något annat transhumanistiskt projekt. Något som har med ai och total liberal övervakning att göra.

Men tramshumanism generellt kommer att bli helt mainstream från att ha varit en hobby för galna miljardärer. Vad har väl verkligheten att komma med när det finns visioner. Tusenårsriket FTW!

Men Agnar Mykles ord från 50-talet gäller fortfarande: Vi är inte förenade i längtan efter fjärran planeter, utan i längtan efter händernas insida. Och då njöt jag häromvällen av både Jupiter och Saturnus bägge i fullmånens extra skogsbrandröda närhet.

Citat:
Problemet är inte vår humanistiska brottslagstiftning och att även brottslingar skyddas av lagen men massinvandringen. Skälet till varför syrianska advokaten Elisabeth Massi Fritz vill ha hårdare lagstiftning bottnar i att det kriminella samhälle som hon har drivit på nu måste bli mer auktoritärt för att fler skall skulle komma till Sverige utan att det går totalt åt helvete.

Detta. Jävla liberaler för vilka innehållet i ord som humanism och frihet utan betänkligheter kan kastas bort för några önskedrömmar. För innehållet betydde aldrig något för dem från början.

Om lagens rimlighet i just detta fall bör man tillägga att jurister redan i det gamla Rom och genom hela medeltiden betonade att lagens bokstav måste modereras med rimlighet, aequitas. Summum ius, summa iniuria. Ju mera lag, ju mindre rätt.

Här har JK följt lagens bokstav. Och hamnat helt fel i rättsfrågan.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2021-08-23 kl. 09:01.
Citera
2021-08-23, 08:55
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag hade också trott på jymden som en solklar pippifågel att rikta uppmärksamheten emot. Men eftersom det blir syntax error med klimatfrågor, hittar de nog på något annat transhumanistiskt projekt. Något som har med ai och total liberal övervakning att göra.

Men tramshumanism generellt kommer att bli helt mainstream från att ha varit en hobby för galna miljardärer. Vad har väl verkligheten att komma med när det finns visioner. Tusenårsriket FTW!

Detta. Jävla liberaler för vilka innehållet i ord som humanism och frihet utan betänkligheter kan kastas bort för några önskedrömmar. För innehållet betydde aldrig något för dem från början.

En liten morgonspaning i all enkelhet. Ibland skymtar nyhetssidan fram på min IPhone. Apple News, typ. Där redovisas valda nyheter från DN, Aftonbladet, SvT och SvD. Globalist-liberalt så det förslår. För ett par dar sedan reagerade jag på en negativ nyhet om Kina. Idag en till: "Politiker vill stoppa kinesiskt intåg i börskandidaten doktor.se". Ska det bli det nya att Kina ska angripas nu på bred front?

Det börjar också bli allmänt tröttande med alla reportage från händelserna runt flygplatsen i Kabul som får utgöra en projektionsyta för allt som västmedierna anser vara upprörande. Här en artikel i mängden på SvD:

https://www.svd.se/alla-kvinnor-vill...-syed-lyckades

Amerikanerna har ju en ruggig eldkraft från luften och kanske vill de bita sig fast på flygplatsen och i vart fall medialt sätta käppar i hjulet för talibanerna? Det blir bra rubriker. De goda mot dom onda. Medierna och kampen om världshegemonin är viktigare och större än landet Afghanistan.
Senast redigerad av stevenstills 2021-08-23 kl. 09:30.
Citera
2021-08-23, 11:17
Medlem
För att tala om tröttande media om Afghanistan.
Tidningssidorna, tv-rutorna och radiokanalerna översköljs av Löfvens avgång o kommentarer o analyser av allsköns folk om det.

Visst är det en statsminister om avgår. Men vilken. Skulle räcka med en kort saklig och neutral kommentar om hans insats för Sverige och vem av vilka som kan tänkas ersätta honom.

Istället blir det en fördummande cirkus av spektaklet som vore han något annat än den han var och vad en ny ordföranden kan tänkas göra.

Faktum är att den f d löneförhandlaren för Metalls medlemmar gjorde Sverige mycket - mycket - sämre under sina 7 år som högste ansvarige för svenska folket. Utom för kapitalisterna som nu träder fram och lovordar hans insats. (Wallenberg, Rune Andersson m fl)

Värst som väntat gummipersonen och genomfalske Alex Schulman i DN, som lyfte fram Löfven som en föredömlig ljusgestalt i en allt mörkare tid.
Hur kan en ledande tidning som gör anspråk på att vara den ledande i landet anställa en obildad gyttjebrottare som avskedades en gång på Aftonbladet för att han mobbade och stalkade sig fram och som driver en total intetsägande grabbinfantil podcast?
Men Schulman är också stenrik så han kan vara logisk för en gång skull i sitt beröm över olyckan.
Schulmans förakt från sin upphöjda position på Östermalm för utanförskapets befolkning är kompakt.

Tycker Bonnier att vi svenskar är så dumma att vi går på bluffen att en Alex Schulmans moralism kan stämma till eftertanke hos läsarna eller är det rent förakt bakom där med?

Det första kan de ha rätt i och det andra kan de också ha rätt till. Det är den trista verkligheten.

Såg också att Lindström på Expressen kommit tillbaka efter semestern och fortsätter skita ned i spalterna. Han skrev om klimathotet denna gång och det slutade reflexmässigt som alltid i att allt är egentligen SD:s fel.

En person som Löfven skall avhandlas snabbt och korrekt i media. Annars smutsar de ned sig själva för han har inte uträttat något bra för Sverige utan tvärtom. Och det där tvärtom kan de inte heller bada i för då undrar man varför de inte skrev om det tidigare.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-08-23 kl. 11:40.
Citera
2021-08-23, 13:15
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
En liten morgonspaning i all enkelhet. Ibland skymtar nyhetssidan fram på min IPhone. Apple News, typ. Där redovisas valda nyheter från DN, Aftonbladet, SvT och SvD. Globalist-liberalt så det förslår. För ett par dar sedan reagerade jag på en negativ nyhet om Kina. Idag en till: "Politiker vill stoppa kinesiskt intåg i börskandidaten doktor.se". Ska det bli det nya att Kina ska angripas nu på bred front?

Det var fan vad många Kines-apologeter det dyker upp i tråden! Att med alla medel hålla kineserna borta från Europa och övriga västvärlden är prioritet nummer två. Prioritet nummer ett är som alla begriper att hålla muselmanen och kaffern borta från Europa och västvärlden, även om politikerna tycks tro att vi i stället ska ta hit så många som möjligt.

Om kineserna får in parasitsnabeln i svenska skattefinansierade välfärdsföretag så är det en smärre katastrof. Konstigt bara att den marxist-liberala blaskan SvD vågar sig på att kritisera "entreprenörer" inom det välfärdsindustriella komplexet. SvD brukar alltid hylla sådana. SvD är full av bilder på förtorkade 30-någonting kärringar med stelt leende och döda ögon som hyllas utan förbehåll när de ger sig in i den skattefinansierade välfärdsindustrin för att mjölka regionerna på pengar genom att utveckla en må bra-app där man kan se bilder på andra förtorkade kärringar som sitter med en kopp te eller ligger på en yogamatta tillsammans med en textsnutt som meddelar att man ska sluta stressa och i stället "rå om sig själv" för att bota "ont i själen".

Det är nästan så att man längtar efter en hårdför kommunist som kan ta befälet i Sverige genom statskupp och release the fucking fury på dessa förbannade kärringar. Det är bara en tidsfråga innan Porslinsdockan släpper integrationen och "lägre trösklar på arbetsmarknaden" och i stället börjar gnälla om fler skattefinansierade "privata" aktörer i välfärden. Ser ni inte det komma? Då får ni fan ta och köpa nya glasögon.
Citera
2021-08-23, 16:25
Medlem
Citat:
Det var fan vad många Kines-apologeter det dyker upp i tråden! Att med alla medel hålla kineserna borta från Europa och övriga västvärlden är prioritet nummer två. Prioritet nummer ett är som alla begriper att hålla muselmanen och kaffern borta från Europa och västvärlden, även om politikerna tycks tro att vi i stället ska ta hit så många som möjligt.

Om kineserna får in parasitsnabeln i svenska skattefinansierade välfärdsföretag så är det en smärre katastrof. Konstigt bara att den marxist-liberala blaskan SvD vågar sig på att kritisera "entreprenörer" inom det välfärdsindustriella komplexet. SvD brukar alltid hylla sådana. SvD är full av bilder på förtorkade 30-någonting kärringar med stelt leende och döda ögon som hyllas utan förbehåll när de ger sig in i den skattefinansierade välfärdsindustrin för att mjölka regionerna på pengar genom att utveckla en må bra-app där man kan se bilder på andra förtorkade kärringar som sitter med en kopp te eller ligger på en yogamatta tillsammans med en textsnutt som meddelar att man ska sluta stressa och i stället "rå om sig själv" för att bota "ont i själen".

Det är nästan så att man längtar efter en hårdför kommunist som kan ta befälet i Sverige genom statskupp och release the fucking fury på dessa förbannade kärringar. Det är bara en tidsfråga innan Porslinsdockan släpper integrationen och "lägre trösklar på arbetsmarknaden" och i stället börjar gnälla om fler skattefinansierade "privata" aktörer i välfärden. Ser ni inte det komma? Då får ni fan ta och köpa nya glasögon.

Hmm... kinesapologeter. Vi lever i en stor värld och som det ser ut så håller just nu det Liberala Imperiet på att tappa sin unipolära ställning i världen. Förhoppningsvis kommer det att ske gradvis och ett nytt jämviktsläge inträder efter det.

Men vad gäller doktor.se så ser jag samma dag i media att Volvo ska köpa ett företag i Kina för över en miljard kr. Hur kommer kineserna att reagera om Socialdemokraterna stoppar investering i ett litet svenskt vårdföretag?

Om inte förr så bör väl trådens giganter och följare ha i samband med att regimen i Kabul upplöstes ha noterat det kom ett att krav kom från Imperiet att även vasallerna i Europa måsta ta emot ännu fler afghaner. Som Bush klargjorde så är man inte med Imperiet så är man med terroristerna.

Man behöver dock inte vara klappmongo för Putin, Imperiet eller Kina. Den fråga som man som svensk ska ställas vid varje betydande val som uppkommer är:

- Är det bra för svenskarna?

Världen är som sagt komplicerad och man kan säkert välja fel, men om man vid varje val ställer sig denna fråga så kommer man att komma till ett bättre läge än om man följer diktat från någon annan.

En gång till:

- Är det bra för svenskarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in